Aihe: Mikä on paras Ezdrummer expansion metallihommiin? | 1 |
---|
Lepinkäinen 23.05.2017 16:30:00 (muokattu 24.05.2017 11:35:35) | |
|
Olis aika jättää Drum kit from hell eläkkeelle, eli mitä expansionia suosittelisitte näistä tuoreimmista? Modernia soundia haussa siis: djent, prog, alternative metal tjms. |
|
Metal Machine. https://youtu.be/StiwUfPn36s "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
|
Danko: Metal Machine. https://youtu.be/StiwUfPn36s Kiitoksia suosituksesta, sillä luultavasti mennään. |
|
Onhan noi aika arvokkaita paketteja mutta itse ottaisin pari muuta lisäksi. Voi olla pitkässä juoksussa mukavaa kun on enemmän mahdollisuuksia. |
|
Mä olen saanut parhaat tulokset ihan prosessoimattomilla seteillä. Valmiiksi prosessoidut (eq ja dynamiikka) setit eivät ole toimineet. EZ Drummer 2:n DW-setistä saa todella hyvän kuuloisen metallihommiin. Nashvillekin on yllättävän hyvä. Kuten oikeidenkin rumpujen kanssa, hyvin äänitetty akustinen setti vie todella pitkälle. Tämä menetelmä vaatii tietenkin miksaamiseen tarvittavat taidot ja välineet. |
|
T-Stag: Kuten oikeidenkin rumpujen kanssa, hyvin äänitetty akustinen setti vie todella pitkälle. Tämä. Tämä menetelmä vaatii tietenkin miksaamiseen tarvittavat taidot ja välineet. Ja tämä. Mut jos nopeesti pitää päästä maaliin niin sit toi. "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
|
Varmasti omaan korvaan parhaat tulee, jos itse tekee. Itsellä nolla kokemus rumpusoundien miksaamisesta, joten toistaiseksi vähän oikaisen. Tekemällä toki oppii, ja nykyään youtube tarjoaa infoo, josta aikaisemmin olis pitänyt maksaa hunajaa, tai jota ei olisi edes ollut peräpohjolassa saatavilla. Käytetään nyt kuitenkin toistaiseksi se aika vaikka soittoharjoitteluun ja muiden miksauksen osa-alueiden alkeiden opetteluun. |
|
Itselle tuli Cubasen mukana Groove Agent, jonkin verran joutui opettelemaan. Ei ihan helpoin oppimiskynnys. Sitten alkoi ne loopit kyllästyttää ja hankin EZDrummer2:sen ja siihen muutaman lisäpaketin. Aivan mahtava ohjelma, ei kauaa kestänyt löytää hyviä rumputaustoja. Mutta aloittajan kysymykseen, tuskin niistä mikään on huono, kaikista varmaan löytyy metalli-meininkiä. Osta ne kaikki, niin minä tekisin. |
|
Ezdrummer2 siis käytössä, ja nyt hommasin ton Metal Machinen. Tästä nyt sitten ekat kokemukset. Drumkit from helliä on varmaan käyttänyt puolet internetin kotidemoista, minkä takia halusin vaihtelua, mutta pakko sanoa, ettei se kylmiltään ole suoranaisesti huonompi kuin tuo uusikaan. Hyvin erilainen kyllä. Ehkä sen suosioon on syynsä. Metalmachinen basareista kyllä tykkään enemmän, mutta virveli soundit ei ole yhtä leikkaavia, vaikkakin hyvän kuuloisia. Päädyin myös jättämään pellit työn alla olevassa projektissa dfh settiin. Osittain midimap myös erilainen, mutta sounditkin. |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | 1 |
---|