Muusikoiden.net
08.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Presonus Studio one
1 2 3
jatsijamppa
21.12.2010 23:05:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.presonus.com/products/SoftwareDetail.aspx?SoftwareId=11

Eli millaista kokemusta porukalla on softasta?

ja hyvää joulunaikaa kaikille:)

lion
23.12.2010 08:27:58 (muokattu 23.12.2010 08:30:22)

Koklasin demoversiota hetken. Cubasea ja Logicia käyttäneenä homma tuntui olevan vähän molempia maailmoja, mutta ei kuitenkaan tarjonnut mitään uutta ja mullistavaa omaan käyttööni. Oon tyytyväinen Logiciin, jos vaan bugit saataisiin kuriin ja muutama ärysttävyys poistettua..

Eräs frendini kommentoi Studio Onea, että se on paras sekvensseri jos haluaa tehdä konemusaa nopeasti ja sillä tavalla että se on hauskaa. Miksaukseen ja tarkempaan hieromiseen sopii sitten Cubase hänen mielestään. Tosin omasta mielestäni myös yhtä hyvin sopinee Logic kaikenlaiseen puurtamiseen.

- Li'oN

jatsijamppa: http://www.presonus.com/products/SoftwareDetail.aspx?SoftwareId=11

Eli millaista kokemusta porukalla on softasta?

ja hyvää joulunaikaa kaikille:)

JPQ
23.12.2010 08:42:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko kysyä noista ärsyttävyyksistä Logicissa? bugejahan olen nähnyt no joitakin.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
lion
27.12.2010 08:14:00

JPQ: Pakko kysyä noista ärsyttävyyksistä Logicissa? bugejahan olen nähnyt no joitakin.

- Useita raitoja ei voi fadettaa kerralla raahaamalla
- Midinuottien hännät ei napsahda gridiin kovinkaan usein
- Smart Snap -pakko. Haluaisin välillä valita kvantisoinnin aika arvon perusteella.
- Phase locked audio menettää phase lukkonsa kun groupit ei ole aktiivisena. Vaiheet heittää häränpyllyä. Tästä en ole varma onko se bugi vai ominaisuus, mutta manuaali ei tietääkseni sano tästä mitään. Huomasin sen särökitaroita flexatessani.
- Environment on uskomattoman sekava ja saattaa kätkeä sisäänsä soivia raitoja jotka ei näy missään muualla.
- Arpeggiatorin kytkeminen on käytännössä niin hankalaa, että sitä ei edes kannata yrittää tehdä.
- Raitojen värit ei mene mixerin väreiksi. Molempiin pitää raidat värjätä erikseen.
- Midi transformin käyttö vaatii rakettitieteilijän oppeja. Manuaali ei kerro oikeen mitään. (Okei googlailun ja videotutoriaalien jälkeen tajuaa jotain, mutta silti, liian vaikeaselkoinen IMO)
- Miksi asiat pitää ilmoittaa Tickseissä?
- Miksi audioeditointi on niin kuraa, ettei sillä kannata tehdä mitään? Miksi sen editorin pitää ylikirjoittaa kysymättä se alkuperäinen file? Tullut melkein itku pari kertaa.
- Kun vahingossa klikkaa väärään automaatioraitaan palluran ja sitten undottaa sen, niin ko.raidan alkuperäinen automaatioarvo (esim.volume) ei palaudu alkuperäiseksi vaan siihen tulee jokin random arvo.
- Miksi hitossa logicin softasynat on niin vaikeaselkoisella käyttöliittymällä ettei niitä voi käyttää?

Bugeja:

-Freeze alkaa biisin nollakohdasta vaikka biisin alku oliskin -200 tai mitä vaan
-Bounce track in place "replace track" modella vaihtaa arrange ikkunassa kanavan ihan miksi sattuu, ilmeisesti saman groupin sisällä
-raskaissa projekteissa kun freezaa yhden raidan niin biisi pyörii hyvin, kun painaa stoppia niin ja soittaa uudestaan niin prosessori ylikuormittuu. Uudestaan freezaus auttaa. Joskus.
-Kun melodyne pluginin bouncettaa in place replacella niin melodyne plugari katoaa ja jää aktiiviseksi. Ilmeisesti se jää sinne environmenttiin aktiiviseksi pöhisemään.
-kun tuo toisesta projektista pelkän contentin niin raitaan muuttuu input samalla
-tuodessa raitaa toisesta projektista, jos raita menee auxiin, niin auxin sendit ei tule siirrossa mukana
-Kun flexillä käsiteltyihin raitoihin yrittää tehdä fadeja, ne välillä napsuu ja poksahtelee ihan vitusti ne fadet

.. Ja lisää olis varmaan tulossa jos vaan jaksais avautua pidempään..

JPQ
27.12.2010 09:57:24

Olihan jo tuossakin no joka dawissa on bugeja uskoisin.
ps. enviorment on tosiaan kyllä sekava ja arpegiatorin käyttö myös ja moni muu juttu on itse tullut nähtyä.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
lion
27.12.2010 12:24:19

JPQ: Olihan jo tuossakin no joka dawissa on bugeja uskoisin.
ps. enviorment on tosiaan kyllä sekava ja arpegiatorin käyttö myös ja moni muu juttu on itse tullut nähtyä.

Totta. Joka dawissa on ihan yhtä paljon bugeja. Ja ihan yhtä paljon puutteita. Ja sekös tässä ottaakin päähän. Toisaalta, jos eläis ideaalimaailmassa niin sillonhan ei tarttis dawia mihinkään. Mut en elä ideaalimaailmassa..

sami_sumea
27.12.2010 12:41:49

- Midinuottien hännät ei napsahda gridiin kovinkaan usein

Tähän liittyvä offtopic-kysymys - miten hel**tissä Logicissa tehdään "quantize ends" eli snäpätään nuottien loppu gridiin?

Yritin tehdä tolla midi-transformilla semmosta presettiä mutta en oo so far onnistunut..

Sulla muuten alkaa olla toi bugilista Logicissa sen verran mittava et suosittelen Cubaseen vaihtoa :-D

...

http://www.soundreel.com
JPQ
27.12.2010 13:15:42

sami_sumea: Tähän liittyvä offtopic-kysymys - miten hel**tissä Logicissa tehdään "quantize ends" eli snäpätään nuottien loppu gridiin?

Yritin tehdä tolla midi-transformilla semmosta presettiä mutta en oo so far onnistunut..

Sulla muuten alkaa olla toi bugilista Logicissa sen verran mittava et suosittelen Cubaseen vaihtoa :-D

...

Sanotaan näin että Cubasen plugarit on vaan niin huonot ettei innosta enkä ole koskaan tainnu kuulla hyvää biisiä varsinkaan joka olisi cubasen mukana tulevin plugarein tehty. ja puhun siis synistä erityisesti.

sami_sumea
27.12.2010 13:53:48

JPQ: Sanotaan näin että Cubasen plugarit on vaan niin huonot ettei innosta enkä ole koskaan tainnu kuulla hyvää biisiä varsinkaan joka olisi cubasen mukana tulevin plugarein tehty. ja puhun siis synistä erityisesti.

No joo, mut toisaalta Cubaseen saa ainakin PC-puolella niin paljon hyviä (ilmaisia!) syntikoita ja muuta krääsää että eipä hirveästi harmita. Ja rahalla toki saa lisää molempiin alustoihin.

Eipä sillä, Logicin omat on kyllä todella hyviä, selvästi parempi value for moneyhan tuo Logic on jos kattoo mukana tulevien plugareiden määrää.

Palatakseni Studio Oneen, testasin kans tuota joskus alkumetreillä, UI on ihan kiva, mutta ainakin mulla tuo kaatuili (Macissa) vähän turhan paljon. Lieneekö stabiloitunut sittemmin?

...

JPQ
27.12.2010 16:09:17 (muokattu 27.12.2010 16:09:54)

sami_sumea: No joo, mut toisaalta Cubaseen saa ainakin PC-puolella niin paljon hyviä (ilmaisia!) syntikoita ja muuta krääsää että eipä hirveästi harmita. Ja rahalla toki saa lisää molempiin alustoihin.

Eipä sillä, Logicin omat on kyllä todella hyviä, selvästi parempi value for moneyhan tuo Logic on jos kattoo mukana tulevien plugareiden määrää.

Palatakseni Studio Oneen, testasin kans tuota joskus alkumetreillä, UI on ihan kiva, mutta ainakin mulla tuo kaatuili (Macissa) vähän turhan paljon. Lieneekö stabiloitunut sittemmin?

...

synasoundeihin joo löytyy pceelle pari kivaa ilmaista jota ei saa mäkille mutta pääosa ilmaisista josta pidän löytyy myös mäkille ja sain viimein toimimaan ilmeisen hyvin myös zebracmän (ei ilmainen mutta...) mutta lisäraha syniä yms ei lasketa koska olen budjetti muusikko. oikeasti jopa komplete 7 hinta hieman hirvittää vaikka tajuankin kun demoja ja nykyisiäni kuuntelen sen jälkeen lienee tosi lyhyt lista mitä enään tarvitsen. ehkäpä noin 3 (max 5) muuta juttua softana ja rautana kaipais paria analogia...vaikka ihan kivasti niitä softallakin korvaa ei täysin mutta pitkälti...ps. genre makuni on laaja joten siitäkään ei tuo Cubase ilmiö johdu.

sami_sumea
27.12.2010 23:55:28 (muokattu 29.12.2010 21:41:18)

Doddii. Otinpa Studio Onen uudestaan tossa pikku testiin.

Kovasti tuntuu kehittyneen ekasta versiosta. Tunnin testirääkkäämisen jälkeen tämä vaikuttaa oikeasti aika hemmetin hyvältä. Hyvin Cubasemainen, muutamia ominaisuuksia tosiaan pöllitty Logicista ja Toolssistakin.

Löysin myös muutamia kivoja featureita joita esm Cubasessa on jäänyt kaipaamaan (esim automaatioiden piirtely editorin puolella on melko hyvin toteutettu, ja instrumenttien outputtien routtaus/lisäily/poistelu toimii Logicmaisesti). Täytyy jatkaa kokeilua mutta vaikutelma on erittäin positiivinen. Nopea, selkeä ja ei ole kaatunutkaan vielä kertaakaan :)

ps. eikä tämä ole ruma kuin s***ana kuten Reaper millä tahansa skinillä.

edit2: Juu, mukana tulevat plugarit eivät oo mitenkään mindblowing mutta ihan jees peruskamaa. Kyllä tällä väsää. Me likes.

edit3: tuntuu jonnin verran macilla kaatuilevan edelleen au-plugareilla. Toki vika voi olla plugareissakin...

...

passe
28.12.2010 09:27:41

Näköjään Steinbergin Cubase porukan tekemä tämä Studio One. Aika huokeakin tuo pro-päivitys, hotsittaa hotsittaa!

Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
anapena
28.12.2010 11:20:00

Ei vissiin auo omfeja, eller hur?

JPQ
28.12.2010 13:39:15

passe: Näköjään Steinbergin Cubase porukan tekemä tämä Studio One. Aika huokeakin tuo pro-päivitys, hotsittaa hotsittaa!

mielenkiintoinen yksityiskohta.
ps. studio one näyttää cubasea paremmalta vaikka oma mieltymys on vanha sonar ja nyky Logic linja jopa reaper. tosin viimeisessä eniten opeteltavaa jos aloittaisin nyt ja sitten siitä puuttuu paljon tarvitsemaani.(nuotit esimerkiksi ainakin) ja nyky Logic on hieman harmaa mutta kyllä se menee eli kaipaisin hieman kontrastia joskus lisää.

lion
28.12.2010 14:09:45 (muokattu 28.12.2010 14:20:24)

sami_sumea: Tähän liittyvä offtopic-kysymys - miten hel**tissä Logicissa tehdään "quantize ends" eli snäpätään nuottien loppu gridiin?

...

Mähän oon vaihtanu Cubasesta logicciin, eikä niissä ny niin kauheesti eroa ole. Noi logic bugit kyllä häiritsee aivan julmetusti, mutta cubase tuntuu uskomattoman hankalalta kun pitää tehdä moniraitaäänityksiä. Tää on vähän tällasta trapetsitaiteilua. Ehkä Cubase 6:n on niin ultimaattinen että siihen on sitten siirryttävä..

Niin, se quantize ends tehdään ihan logicin omalla transform presetillä Quantize Note Lenght. Gridiin pitää valita transport baarista sopiva jako (Division) ja sitten laittaa transform ikkunassa oleva arvo nollaksi (siinä on niitä pisteitä tyyliin . . . . 48). Sitten siitä nollan vasemmalta puolelta seuraavaan vapaaseen kohtaan laitetaan numero 1, niin se kvantisoi sen sitten lähimpään Divisioniin (eli niin että ruudulla on . . . 1 0). Piti ihan ittekin kattella tutoriaali tästä aiheesta ennen ku selvis. Ja siltikään en ota selvää miks helvetissä se pitää olla noin vaikeaselkoinen toteuttaa..
Siltikään toi ei toimi siis niin että se snappais gridiin, vaan se snappaa relatiiviseen gridiin, eli jos nuottien alut ei ole kvantisoitu, niin ne loputkaan ei napsahda oikeisiin paikkoihin vaan nuotin pituus ainoastaan muuttuu aika-arvon mittaiseksi.

Se logiikka on jollain tapaa sellainen, että sillon kun toi 1:n on tossa kohdassa, se on kerroin. Eli kuinka monin kertaisena suhteessa valittuun divisioniin on se Q-range. Koska jos siihen laittaa numeron 3, ja division on /16, niin se kvantisoi ne hännät vähintään 3x16 osanuotin pituiseksi.

- Li'oN

anapena
28.12.2010 15:18:50

lion: Totta. Joka dawissa on ihan yhtä paljon bugeja. Ja ihan yhtä paljon puutteita. Ja sekös tässä ottaakin päähän.

Näitä lauseita olen makustellut pari päivää. Niin totta.

JPQ
28.12.2010 15:32:41

anapena: Näitä lauseita olen makustellut pari päivää. Niin totta.

Niin on ja sitten päälle se että ominaisuus puutteitakin. esim. Sonarin nuottinäkymästä olen eniten pitänyt mutta siitä taas uupuu mahdollisuus vaihtaa kesken biisin raidan nuottiavainta. Ja Logicin näkymässä mättää vain se jos haluan lisätä peräkkäin vaikkapa 8 1/8 nuottia joudun joka kerta sen valitsemaan uusiksi. tiedän kyllä että erikseen on nuotinnus ohjelmat mutta mulla ei sellaiseen ole heti varallisuutta ja kuitenkin kun biisitkin dawiin usein nuottinäkymässä syötän sattuneista syistä.

jatsijamppa
28.12.2010 22:50:16

Ei vissiin monikaan käytä tuotoa presonusta pää dawina.
Mulla on tilanne se että käytän cubase le4sta ja logic express 9..
Nyt oisi sitten päivityksen aika niin ajattelin että josko tuo presonus oisi iskenyt,mutta taidan päivittää cubase le:n >cubase 5:n.
Mitä itse testasin presonusta niin asiallinenhan se on.

lion
31.12.2010 11:49:57

JPQ: Niin on ja sitten päälle se että ominaisuus puutteitakin. esim. Sonarin nuottinäkymästä olen eniten pitänyt mutta siitä taas uupuu mahdollisuus vaihtaa kesken biisin raidan nuottiavainta. Ja Logicin näkymässä mättää vain se jos haluan lisätä peräkkäin vaikkapa 8 1/8 nuottia joudun joka kerta sen valitsemaan uusiksi. tiedän kyllä että erikseen on nuotinnus ohjelmat mutta mulla ei sellaiseen ole heti varallisuutta ja kuitenkin kun biisitkin dawiin usein nuottinäkymässä syötän sattuneista syistä.

Mä luulen että logicin nuottinäkymä on ajateltu ehkä enemmän niiden käyttäjien kannalta (kuten allekirjoittajan), joille pianoroll näkymä on huomattavasti helpommin ymmärrettävä kuin scorenäkymä. Itse ainakin nuotteja tarviessani teen nuotinnuksen pianorollissa ja sitten vaan muokkaan scoren näkymän sopivaksi ja tulostan.

- Li'oN

JPQ
31.12.2010 13:28:33

lion: Mä luulen että logicin nuottinäkymä on ajateltu ehkä enemmän niiden käyttäjien kannalta (kuten allekirjoittajan), joille pianoroll näkymä on huomattavasti helpommin ymmärrettävä kuin scorenäkymä. Itse ainakin nuotteja tarviessani teen nuotinnuksen pianorollissa ja sitten vaan muokkaan scoren näkymän sopivaksi ja tulostan.

-

Minäkin ymmärrän vielä hieman paremmin mutta ainoa vaan en saa mitenkään tälle tai milleen näytölle vaikkapa 10 soitinta pianroll näkymineen niin että pystyn niitä lukemaan/vierittämään yhtä aikaa. pahenee lisää jos soittimissa vaikkapa piano tai joku muu korkeita ja mataliakin säveliä tarvitseva soitin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti