Muusikoiden.net
18.02.2019

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tietokonepalstan jelppikerho
1 2 3 4 547 48 49 50 51
joravuo
12.12.2007 18:46:16 (muokattu 12.12.2007 18:52:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihme ettei tällaista vielä täällä ole. vai onko?
Jos teen väärin avatessani tämän ketjun pahoittelen suuresti.

first question:

Tällaisen pukki tuo: http://www.thomann.de/fi/yamaha_mw10c.htm
Tarvitsenko tämän lisäksi jotain konkreettista hardwarea tietokoneen lisäksi?
Eli toimiiko tuo usb interfacena ja pikkumikserinä vai vain pikkumikserinä josta saan koneeseen yhden raidan?

Tuon yamahan mukana tulee cubasen joku softa. Onko se jotain houkutusta vain?

And the Angel said it to me: "These are the cries of the Carrots."
lindo
17.09.2012 14:27:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jepukka.
Selivisi jo:...program files> avid >mbox> audiodevmon.exe

"Manages device settings and hot plugging for Avid Mbox devices"

Rok rok
Wolfwoods
25.09.2012 12:45:08

Osaako kukaan neuvoa Spectrasonicsin Omnispheren kanssa: Haittana on LEAD-soundien joku filtteri, mitä en osaa säätää. Eli jos vaikka soitan jotain lead soundia pitkään, laskee soundin voluumi lopuksi nollaan ja heti sen jälkeen nopeasti takaisin ylös. Ja jos soundia soittaa niin, että pitää aina pientä väliä painallusten välillä, alkaa soundi aina "puhtaasti alusta". Hiemman hankala selittää. Mutta siis pitkään soitettuna soundi hiljenee loppua kohden kunnes se menee nollaan ja sitten "alkaa alusta", mennen taas lopulta nollaan jne. Kokeilin nopeasti melkein kaikkia säätöjä, ja filttereitä mutta oikeaa ongelmaa ei tunnu löytyvän millään. Tarkoitus olisi saada soundit soimaan tauotta ilman tuota "hiljennystä".

Tympee Huttunen
27.09.2012 11:39:32

Osaako joku neuvoa, miten voi korvata Reaperilla esim. äänitetyn bassarin samplella? Olen geitannut raidan niin, että vain bassari iskee. Mikä olisi hyvä plugari hommaan?

Aki
27.09.2012 13:01:11

Lastinen: Osaako joku neuvoa, miten voi korvata Reaperilla esim. äänitetyn bassarin samplella? Olen geitannut raidan niin, että vain bassari iskee. Mikä olisi hyvä plugari hommaan?

ReaGatehan lähettää jo midiä, eli tarvitset vaan instrumentin. Simppeleimmillään ReaSamploMatic, mä käytän Addictive Drumsia.

Reaperin mukana tuleva drumtrigger on myös kätevä, lähinnä vaihtoehtona tolle gatelle.

"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
Tympee Huttunen
27.09.2012 13:03:09

Aki: ReaGatehan lähettää jo midiä, eli tarvitset vaan instrumentin. Simppeleimmillään ReaSamploMatic, mä käytän Addictive Drumsia.

Reaperin mukana tuleva drumtrigger on myös kätevä, lähinnä vaihtoehtona tolle gatelle.

Ok kiitokset. Täytyy tuo plugari hakea ja testata.

Antti1
27.09.2012 13:16:12

Gaten ongelma on se, että mokoma ei reagoi kynnystason ylittävään dynamiikkaan mitenkään, joten aika konemaista meininkiä on luvassa. Sikäli noi muut vaihtoehdot lienevät mielekkäämpiä.

"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
lindo
27.09.2012 16:03:06

Aki: ReaGatehan lähettää jo midiä, eli tarvitset vaan instrumentin. Simppeleimmillään , mä käytän Addictive Drumsia.

Miten sä tuota teet? Meinasin kysyä joskus jotain sellasta että miten pystyisi ohjaamaan rumpuraitoja niin että ne meinisi Addictive Drumisiin (siis ihan soitettuja oikeita tumpuja)... mutta en kehdannut kun tuntui jotenkin tyhmältä että sellasta pystyisi edes tekemään. :D

Rok rok
Tympee Huttunen
27.09.2012 18:55:19

Antti1: Gaten ongelma on se, että mokoma ei reagoi kynnystason ylittävään dynamiikkaan mitenkään, joten aika konemaista meininkiä on luvassa. Sikäli noi muut vaihtoehdot lienevät mielekkäämpiä.

Onko mitään ohjetta Reaperiin "for dummies", jolla saisi tuon Reaperin oman ReasamplOmatic5000:n toimimaan? Koitin äsken, mutta ei tuo mitenkään korvannut sitä orkkissoundia.

Antti1
27.09.2012 18:58:04 (muokattu 27.09.2012 18:58:21)

Lastinen: Onko mitään ohjetta Reaperiin "for dummies", jolla saisi tuon Reaperin oman ReasamplOmatic5000:n toimimaan? Koitin äsken, mutta ei tuo mitenkään korvannut sitä orkkissoundia.

Mä en oo tota omaa plugaria koittanut, mutta sinne todennäköisesti määritellään midikanava ja nuotti, jolla samplea soitetaan. Muutoin etenet vaikka tämän ohjeen mukaan: http://www.ballastmedia.com/replace … igger-using-reaper-and-grizzly.html

Tosta vähän lisää eri metodeja: https://www.google.fi/search?q=how+ … icial&client=firefox-a&channel=fflb

"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Tympee Huttunen
27.09.2012 22:10:16

Antti1: Mä en oo tota omaa plugaria koittanut, mutta sinne todennäköisesti määritellään midikanava ja nuotti, jolla samplea soitetaan. Muutoin etenet vaikka tämän ohjeen mukaan: http://www.ballastmedia.com/replace … igger-using-reaper-and-grizzly.html

Tosta vähän lisää eri metodeja: https://www.google.fi/search?q=how+ … icial&client=firefox-a&channel=fflb

Nonni, kiitokset. Tolla lähti toimimaan, toki jonkin verran pitää noita asetuksia säätää, mutta eiköhän se siitä.

Aki
27.09.2012 23:05:14 (muokattu 27.09.2012 23:05:34)

lindo: Miten sä tuota teet?

Joku joka tekee iskuäänistä Midiä, esim drumtrigger tai ReaGate. Perään soitin joka tekee Midistä ääntä, kuten Addictive Drums. Ei siinä muuta tartte. Paitsi drumtriggerin hienosäätöä, jonka takia ei taida livesoitto ihan onnistua.

"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
lindo
30.09.2012 20:20:41 (muokattu 30.09.2012 21:42:40)

Aki: Joku joka tekee iskuäänistä Midiä, esim drumtrigger tai ReaGate. Perään soitin joka tekee Midistä ääntä, kuten Addictive Drums. Ei siinä muuta tartte. Paitsi drumtriggerin hienosäätöä, jonka takia ei taida livesoitto ihan onnistua.

Tää on varmaan tosi yksinkertainen juttu, mutta en mä sitä tuosta tajunnut :/
KVG ja löyty aika hyvä tutorilal.
http://tutorialsforreaper.com/2010/ … s-midi-trigger-audio-to-midi-drums/
Kiitos vaan tästä!

EDIT:
Näinhän se sitten lähti toimimaan. Hyvä tutorial video jos joku tarvii niin siitä oppimaan!

Rok rok
JuhaHo
04.10.2012 20:53:06

Uusimmassa MikroPC lehdessä oli ylistetty Corsair Accelerator nimistä SSD-levyä tavallisen kovalevyn välimuistina. Nopeuttaa kuulemma ainaskin satakertaisesti levyn luku- ja kirjoitusoperaatioita, joten hankin oitis tuollaisen. Asensin tuotteen ja se generoi tukuittain virheilmoituksia.

Sain juuri po. puljusta mailia, jossa pahoiteltiin ettei se toimi HP-merkkisissä työasemissa. No eipä minulla muunmerkkisiä olekaan. Eipä taida onnistua palauttaminenkaan; rakkine kun piti rekisteröidä ennen asentamista.

JakeScary
05.10.2012 10:29:17

Linux-jannut hoi! Olen ajatellut asentaa läppäriin (LG P210 12.5"/Intel i5-470UM/4 GB/320 GB) jonkun noista kymmenistä linuxjakeluista. Ensimmäinen linux tulee olemaan minulle tämä.. Osaako joku suositella jotain? Läppäriltä en paljoa vaadi, mutta sillä täytyy pystyä tekemään perusjutut jouhevasti. Mitään musajuttuja tai kuvankäsittelyä yms en läppärillä tee.. Linux mint ja ubuntu on ollut paljon esillä foorumeilla, mutta kertokaa jos jollakin on antaa vinkkiä muistakin.

Rofl
Jaava
05.10.2012 20:28:11

JakeScary: Linux-jannut hoi! Olen ajatellut asentaa läppäriin (LG P210 12.5"/Intel i5-470UM/4 GB/320 GB) jonkun noista kymmenistä linuxjakeluista. Ensimmäinen linux tulee olemaan minulle tämä.. Osaako joku suositella jotain? Läppäriltä en paljoa vaadi, mutta sillä täytyy pystyä tekemään perusjutut jouhevasti. Mitään musajuttuja tai kuvankäsittelyä yms en läppärillä tee.. Linux mint ja ubuntu on ollut paljon esillä foorumeilla, mutta kertokaa jos jollakin on antaa vinkkiä muistakin.

Ubuntu muistuttaa käyttöliittymältään vähän hybridiä osx:n ja windowsin väliltä. Ne on tosin pyrkineet tekemään innovatiivisia muutoksia käyttöliittymään, joita mä en ole vielä kokeillut. Ihan mukava käyttää ja ei vaadi teknistä osaamista lainkaan. Kaikelle löytyy graafinen toteutus.

Mintistä mulla ei ole kokemusta, mutta ovat kovasti kehuneet sitä. Itse ehkä laittaisin mintin, jos nyt konetta asentaisin. Ihan vaan mielenkiinnosta. Perustuu ilmeisesti ubuntuun, mutta kehittäjät ovat napsineet parhaat palat eri työpöytäympäristöistä.

Fedoraa on kehuttu vakaaksi ja turvalliseksi työkäytössä ja jos tykkäät säätää kaiken juuri mieleiseksesi, laita arch.

Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
Klezberg
05.10.2012 21:08:44 (muokattu 05.10.2012 21:11:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi juttu linux-distrojen kanssa joka kannattaa miettiä jos aikoo pitempään käyttää, on päivitystahti. Itse panin aikoinaan Fedoran semmoiseen käyttöön, jossa hermostuin hyvin pian siihen että olisi kerran pari vuodessa pitänyt päivittää uusi käyttisversio ja sen jälkeen katsoa että kaikki edelleen toimii. Semmoiselle taas joka on kiinnostunut siitä että käytössä on uusinta uutta ja kokeiltavaa, sopii varmaan hyvin se että uusi versio tulee kaksi kertaa vuodessa.

Jos ei halua päivittää jatkuvasti, löytyy vaihtoehtoja joilla on harvempi tahti ja tuki säilyy pitempään. (Siis isoin ongelmahan on, että jos ei päivitä, ennen pitkää ei enää löydy softapaketteja, ainakaan helpolla). Fedoraa vastaava Centos on ammattikäyttöön koottu ja versioiden tuki säilyy pitkään. Ubuntussa taas on erikseen LTS-versiot joita tuetaan pitkään, kun tavalliset versiot tulevat ja menevät. Mintistä en tiedä.

Kokeilun kannalta tällä ei ole merkitystä, mutta jos linux jää käyttöön, niin tämä on hyvä tiedostaa.

(Se että otin esille Fedoran/Centoksen on että itsellä on siitä eniten kokemusta. Mutta ne eivät ehkä ole ensimmäinen valinta tavalliselle käyttäjälle. Centos ei ainakaan, kun siinä on panostettu vähän eri asioihin.)

huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Old Joe
05.10.2012 22:43:48

JakeScary: Linux-jannut hoi! Olen ajatellut asentaa läppäriin (LG P210 12.5"/Intel i5-470UM/4 GB/320 GB) jonkun noista kymmenistä linuxjakeluista. Ensimmäinen linux tulee olemaan minulle tämä.. Osaako joku suositella jotain? Läppäriltä en paljoa vaadi, mutta sillä täytyy pystyä tekemään perusjutut jouhevasti. Mitään musajuttuja tai kuvankäsittelyä yms en läppärillä tee.. Linux mint ja ubuntu on ollut paljon esillä foorumeilla, mutta kertokaa jos jollakin on antaa vinkkiä muistakin.

Kun on kysymys ensimmäisestä Linux-jakelusta, suosittelisin juurikin noita Ubuntu tai Linux-Mint distroja. Alussa tulee melkoisella varmuudella joku ongelma vastaan ja Ubuntun foorumi on aivan vertaansa vailla avun saannin suhteen.

Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
sticky fingers
06.10.2012 09:21:20

VST-rummuista taas asiaa. Aiemmin Cubase LE:n kanssa käytössä ollut EZDrummer on kadottanut jostain syystä samplensa, eikä enää toimi. Olen hankkimassa uutta konetta, joten uudelleenasennusrumba ei houkuta (asennuslevykin jossain laatikon pohjalla) semminkin, kun tarvitsen ko. plugarista vain pientä osaa ja nyt vielä varsin lyhytaikaisesti.

Olisko heittää vinkkiä sopivasta ilmaisplugarista, jolla voisin simppeleitä rumpupohjia naputella? Noitahan on miljoona, kun googlella koittaa, mutta toistaiseksi oon löytänyt vaan kummallisia konerumpupjutkutuksia...

Kiitokset.

...
Aki
06.10.2012 13:11:05

sticky fingers: Olisko heittää vinkkiä sopivasta ilmaisplugarista, jolla voisin simppeleitä rumpupohjia naputella?

Jos luonnollista soundia kaipaat, DrumCore Free on mielestäni paras ilmainen. Independence Free:ssä on hyväsoundiset luonnolliset samplet, mutta plugari ei itsessään randomisoi/humanisoi peräkkäisiä iskuja. DrumCore on tuossa mainio, mutta/ja soundi ovat itsessään jo valmiiksi miksatut.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 547 48 49 50 51

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2019, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti