Valli 27.02.2006 00:39:26 | |
---|
Nauhoitan mikillä raitoja Kristaliin, ja usein raita nauhoittuu vähän alle 1/2 sekuntia jäljessä. Mistä voi olla kyse? Mitään raskaita softia ei pyöri samaan aikaan eikä muisti tai kovo ole muutenkaan minkäänlaisessa ylikuormituksessa. |
janik 27.02.2006 00:53:48 | |
---|
Nauhoitan mikillä raitoja Kristaliin, ja usein raita nauhoittuu vähän alle 1/2 sekuntia jäljessä. Mistä voi olla kyse? Mitään raskaita softia ei pyöri samaan aikaan eikä muisti tai kovo ole muutenkaan minkäänlaisessa ylikuormituksessa. http://www.asio4all.com/ |
Valli 01.03.2006 13:27:49 | |
---|
Latasin ton ohjelman. Mitäs mä sillä nyt teen? |
kivi 01.03.2006 13:34:58 | |
---|
Latasin ton ohjelman. Mitäs mä sillä nyt teen? Valitset Kristalin ajuriasetuksista asio-ajurin. Viive johtuu siitä, että sulla on windows-ajurit päällä. Tämä on yksi näistä palstan ikuisuuskysymyksistä. Tätä kysytään parhaimmillaan päivittäin, siksi vastauksetkin ovat kuluneet vähän tylyn puoleisiksi... :-) |
Valli 01.03.2006 13:55:37 | |
---|
Okay... no mun kysymyksetkin varmaan on sit melko tyhmänpuoleisia, ja vielä tyhmemmäksi menee. Eli miten saan sen vehkeen päälle? preferences->devices Asio-sarakkeessa mulla on ny ruksi Asio4All-kohdassa MME recordissa ja Playbackissa on äänikortin nimi. Muita vaihtoehtoi ei ookaan. Sama ongelma on vieläkin. Ennen ku vittuilette lisää niin yritin kovasti luuraa online-manuaaliakin. Kiitos kärsivällisyydestä ja vastauksista etukäteen. |
Leppala 04.03.2006 12:57:30 | |
---|
Totaaa... Mulla oli joku saman tyyppinen propleema, ja olikohan niin, että laitoin siitä mixer:istä sieltä alavasemmalta audio outputiksi asio:n. Ja sitte kanssa siihen audio input waver:iin sen nauhoitus namikan alle valitset asion logolla varustetun vaihtoehdon. Koita noita jos vaikka auttaisi. |
32788 04.03.2006 21:20:29 | |
---|
Latasin noi Asio-ajurit itelle, viive kyllä pieneni paljon, mutta edelleenkin tulee pieni viive nauhoitettaessa... Ei mikään kauhean iso, mutta kuitenkin häiritsevä. Saako noita jostain säädettyä? Kirka Saatana! |
janik 04.03.2006 21:46:48 | |
---|
Latasin noi Asio-ajurit itelle, viive kyllä pieneni paljon, mutta edelleenkin tulee pieni viive nauhoitettaessa... Ei mikään kauhean iso, mutta kuitenkin häiritsevä. Saako noita jostain säädettyä? Klikkaat ASIO4ALL v2 Off-Line Settings, sieltä sitten vaan säätämään. |
manto 25.03.2006 01:16:17 (muokattu 28.03.2006 08:44:20) | |
---|
Valitset Kristalin ajuriasetuksista asio-ajurin. Viive johtuu siitä, että sulla on windows-ajurit päällä. Tyhmä, mutta kuin nyt tuon teet? -Nojoo- |
kivi 25.03.2006 01:28:53 | |
---|
Tyhmä, mutta kuin nyt tuon teet? -msntoo Olisko VST Connections -tagin (tai jotain sinnepäin, en Kristalia niin tunne) alla? Eihän Kristalissa kai edes oo kovin monta paikkaa mistä etsiä :-) |
Lennu 25.03.2006 01:51:46 | |
---|
Eihän Kristalissa kai edes oo kovin monta paikkaa mistä etsiä :-) No ei todellakaan. Siinä vetovalikossa se on, missä ohjelmaa avattaessa lukee 'Not recording'. himassa.net :: "Sun mutsis on niin läski, et ku se laittaa korkkarit jalkaan ni se löytää öljyy!" -Captain Planet. |
66mano 27.03.2006 11:30:49 | |
---|
Mulla on käytössä M-Audion Fast Track Pro. Aluksi käytin mukana tullutta Live4 lite -ohjelmaa, mutta kun siinä oli vain 4 audioraitaa, niin siirryin viime viikolla Kristaliin. Live4:ssa ei ollut minkäänlaista hankaluutta aiheuttavaa viivettä niin kuin Kristalissa. vaikka M-audion Asio-ajurit ovat käytössä ja olen hakenut eri asetuksia, niin en ole saanut latenssia vielä poistumaan. Onneksi Kristalissa on helppo siirtää raitaa klikkaamalla sitä hiirellä ja liikuttamalla se oikeaan kohtaan. |
jogo3000 19.05.2006 08:45:48 | |
---|
No ei todellakaan. Siinä vetovalikossa se on, missä ohjelmaa avattaessa lukee 'Not recording'. Eipä olekkaan. Mitä olen tehnyt väärin? Selitän vaiheittain miten laitteet asensin. 1. Asensin m-audion ajuricd:n ajurit. 2. Asensin webbisivuiltaan löytyvät päivitykset. 3. Pistin Fast trackin päälle ja install wizardi(tjsp) suoritti asennuksen loppuun. 4. Kristal päälle. Ei näy ASIOta missään! Hyötähyviää. Kahakkättee. Myötämöykkynee. |
Lennu 20.05.2006 22:11:37 | |
---|
Ei näy ASIOta missään! Ok. Ota auki Engine ja sieltä Preferences. Audio Setup kohdasta pitäisi löytyä ne ASIO-ajurit, jotka 'täppäät' käytettäviksi. |
samulik 21.05.2006 01:54:06 | |
---|
Mulla on käytössä M-Audion Fast Track Pro. Aluksi käytin mukana tullutta Live4 lite -ohjelmaa, mutta kun siinä oli vain 4 audioraitaa, niin siirryin viime viikolla Kristaliin. Live4:ssa ei ollut minkäänlaista hankaluutta aiheuttavaa viivettä niin kuin Kristalissa. vaikka M-audion Asio-ajurit ovat käytössä ja olen hakenut eri asetuksia, niin en ole saanut latenssia vielä poistumaan. Onneksi Kristalissa on helppo siirtää raitaa klikkaamalla sitä hiirellä ja liikuttamalla se oikeaan kohtaan. Kristall ei ilmeisesti osaa kompensoida tuota latenssia, kuten monet muut ohjelmat tekevät. Käytännössä tämä tapahtuu kutakuinkin niin, että ohjelma kysyy ajurilta latenssin ja siirtää nauhoitettua raitaa ilmoitetun latenssin verran. Todellinen latenssi saattaa tietysti olla jotain muuta kuin ajurin ilmoittama, mutta osuu yleensä riittävän lähelle. Täälläkin mainostettu Reaper ( http://www.cockos.com/reaper/download.php) osaa tehdä latenssikompensaation (ja paljon muuta), joten yksi vaihtoehto voisi olla kokeilla sitä Kristalin sijasta. |
jogo3000 21.05.2006 19:46:18 | |
---|
Ok. Ota auki Engine ja sieltä Preferences. Audio Setup kohdasta pitäisi löytyä ne ASIO-ajurit, jotka 'täppäät' käytettäviksi. Olen tehnyt tämän ainakin siljoona kertaa. Ilmeisesti ryyppääminen auttaa tähänkin, oulumiitin jälkeen laite on toiminut normaalisti. Hyötähyviää. Kahakkättee. Myötämöykkynee. |
juha_p 21.05.2006 21:00:41 | |
---|
Olen tehnyt tämän ainakin siljoona kertaa. Ilmeisesti ryyppääminen auttaa tähänkin, oulumiitin jälkeen laite on toiminut normaalisti. Joo, heikentää se ryyppääminen ainakin vähän hoksottimia ja herkentää 'hyväksymiskynnystä', ... joten valmistauduppa sitten yllätyksiin, kun 'kaameella kapulalla' sitten aamulla kuuntelet ;) t. Juha |
Lennu 22.05.2006 14:14:23 | |
---|
Olen tehnyt tämän ainakin siljoona kertaa. Ilmeisesti ryyppääminen auttaa tähänkin, oulumiitin jälkeen laite on toiminut normaalisti. Hehe, no hieno juttu ;) |
jogo3000 24.05.2006 20:53:23 | |
---|
Löytyi sitten se oikea juttu minkä takia rupes toimimaan. Ajattelin kirjoittaa sen tänne, jos vaikka jollakulla on sama ongelma. Ensin pitää valita kuunteluun ASIO, sitten vasta voi valita ASIO nauhoituksen. Hyötähyviää. Kahakkättee. Myötämöykkynee. |
Lennu 25.05.2006 00:40:41 | |
---|
Löytyi sitten se oikea juttu minkä takia rupes toimimaan. Ajattelin kirjoittaa sen tänne, jos vaikka jollakulla on sama ongelma. Ensin pitää valita kuunteluun ASIO, sitten vasta voi valita ASIO nauhoituksen. Totta tosiaan, eipä tullut mieleen. |