Aihe: Apple, mac osx ja iMuusikot toinen osa
1 2 3 4 547 48 49 50 5161 62 63 64 65
Krice
10.10.2019 09:27:41

Vessajono: Mitä lie sitten itse ajattelet, kun yrität päivittää siitä huolimatta ettei pitäisi päivittää.

Minun käyttämät softat on varmaan kaikki 64-bittisiä, joten ei ainakaan sen suhteen ongelmia. Muutenkin macin käyttö on aika samantekevää ja jos jatkan mac-(l)uuserina niin ehkä uuden minin hankinta edessä joka tapauksessa, tai sitten ssd:n vaihtaminen kiekonpyörittäjän tilalle, mutta ssd-seikkailu ei vaikuta kovin hauskalta, koska se on aika teknistä kuitenkin, käyttis pitäisi jotenkin kloonata uudelle levylle jne.
Henri Henri Olavi
10.10.2019 09:29:51
Mä laitan aina freesin asennuksen, jos vaihdan asema(i)a tai laitan uuden käyttiksen. Saa ordnungia taas tupaan.
It's always gonna be sour grapes with you boy, until you get right with Jesus!
Vessajono
10.10.2019 11:17:24
Henri Henri Olavi: Vaihdan käyttistä pääkoneessani aikaisintaan 2021. Työhuoneen Pro Tools -koneella mulla on vielä Mavericks.

Sama ajatus, ellei nyt sitten seuraavassa julkaisussa tuu jotain ihan killereitä ominaisuuksia. Catalinassa ei oo oikein muuta mielenkiintoista kuin Sidecar, mut mun iPad on niin vanha ettei se toimi siinä.
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
Henri Henri Olavi
10.10.2019 11:55:27
Vessajono: Sama ajatus, ellei nyt sitten seuraavassa julkaisussa tuu jotain ihan killereitä ominaisuuksia. Catalinassa ei oo oikein muuta mielenkiintoista kuin Sidecar, mut mun iPad on niin vanha ettei se toimi siinä.

Tuo Sidecar tosiaan ainoa kiinnostavampi uutuus. Mun padi tukee, mutta en mä keksi oikeastaan yhtään syytä, miksi ja mihin sitä käyttäisin. Ehkä miksausikkunana, jos se llainen on mahdollista Abletonissa ja Toolsissa jakaa iPadille.
Krice
10.10.2019 13:07:07 (muokattu 10.10.2019 13:08:45)

Henri Henri Olavi: Mä laitan aina freesin asennuksen, jos vaihdan asema(i)a tai laitan uuden käyttiksen. Saa ordnungia taas tupaan.

Luin interwebsistä, että voi tehdä usb-asennustikun, laittaa tyhjän aseman koneeseen ja asentaa usbilta sille. Tuota voisi ehkä jopa kokeillakin. Puhtaalta asentaminen on fiksuakin, koska osx unix-pohjaisena kerää kaikenlaisia rojua usr/yms. kansioihin ja niitä ei osaa edes koodari sieltä poistaa ilman että jotakin hajoaa vahingossa.
Henri Henri Olavi
10.10.2019 15:52:01
Krice: Luin interwebsistä, että voi tehdä usb-asennustikun, laittaa tyhjän aseman koneeseen ja asentaa usbilta sille.

Jep. Itse teen näin aina.
L-studio
13.10.2019 21:43:40
Vessajono: Sama ajatus, ellei nyt sitten seuraavassa julkaisussa tuu jotain ihan killereitä ominaisuuksia. Catalinassa ei oo oikein muuta mielenkiintoista kuin Sidecar, mut mun iPad on niin vanha ettei se toimi siinä.

Sidecar eli sivari eli sivuvaunu prätkään. Joo mulla on toiminut Jawan -64 sivari kuin hmm. enkeli, museorekisterissä, vaimokin tykkää.

En aio päivittää tähänkään turhaan päivitykseen, sillä jos toimivat ohjelmat ja plugit pitää aina myös päivittää, on siinä hirveä rumba ja osa jää toimimattomiksi, näin aina.

Niitä uusia oikeasti toimivia namuja on RX7 ja se pelaa vielä High Sierrassa.
Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kissat.
Krice
16.10.2019 14:21:43

Ärsyttää ettei catalinasta voi ladata mitään asennuspakettia esim. Windowsilla, josta voisi sitten tehdä usb-asennusmedian. Ei, se pitää tehdä osx:ssä ja vielä niin, että normaalisti ladataan päivitys, mutta ei asenneta, vaan hakkeroidaan se komentorivin avulla usb-tikulle. Nettiyhteys on muutenkin hidas minissä, koska siinä on huono wifi-antenni, mutta latauksen koko on 8gt. Tuolla se latailee varmaan koko päivän, jos ei satu katkeamaan jossakin vaiheessa. Hitto kun moderni tietotekniikka on niin mahtavaa.
Henri Henri Olavi
16.10.2019 18:51:23
Krice: Ärsyttää ettei catalinasta voi ladata mitään asennuspakettia esim. Windowsilla, josta voisi sitten tehdä usb-asennusmedian. Ei, se pitää tehdä osx:ssä ja vielä niin, että normaalisti ladataan päivitys, mutta ei asenneta, vaan hakkeroidaan se komentorivin avulla usb-tikulle. Nettiyhteys on muutenkin hidas minissä, koska siinä on huono wifi-antenni, mutta latauksen koko on 8gt. Tuolla se latailee varmaan koko päivän, jos ei satu katkeamaan jossakin vaiheessa. Hitto kun moderni tietotekniikka on niin mahtavaa.

Saa sen tikun tehtyä ihan Levytyökalussakin, jos Pääte pelottaa. Hommaa ihmeessä parempi nettiyhteys, niin asiat sujuvat jouhevammin.
otamatone
17.10.2019 00:24:25
Krice
17.10.2019 08:50:41

Henri Henri Olavi: Saa sen tikun tehtyä ihan Levytyökalussakin

Päätin tuossa, että ei ole pakko päivittää. Siis mitään. Jätän ssd:n tulevaa pc:tä varten. Jos osx saa automaattisesti jotenkin ladattua catalinan, niin sittenhän sen voi päivittää, mutta apple ei ole niin fiksu että lataus tapahtuisi palanen kerrallaan taustalla, vaan on ihan pakko yrittää ladata kerralla sitä 8gt:n palikkaa.
Krice
17.10.2019 08:55:07 (muokattu 17.10.2019 08:55:56)

otamatone: https://www.meldaproduction.com/tex … rials/switching-from-osx-to-windows

Rakensin tässä jokin aika sitten koneen palasista, ei se kovin hankalaa ole. Hankalinta oli saada emolevy tungettua takaritilään, joka siinä emolevyssä oli täynnä sellaisia typeriä lipareita (kaikissa ei ole niitä). Normaali pöytäpc on vain perustuulettimilla niin äänekäs, että studiokäyttöä varten kannattaa varmaan suoraan hankkia joku valmiiksi hiljaisempi ja pienempi purkki-pc.
musamies
21.10.2019 20:11:52
Osaatteko kertoa kannattaako iPad Air 2:seen laittaa iPad OS:ää?

https://support.apple.com/fi-fi/HT204204
anapena
23.10.2019 11:30:48
musamies: Osaatteko kertoa kannattaako iPad Air 2:seen laittaa iPad OS:ää?

https://support.apple.com/fi-fi/HT204204

Kyllä mulla taitaa olla uusin ios käytössä. Perusselailussa tuntuu toimivan ok.
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
musamies
23.10.2019 16:52:02
anapena: Kyllä mulla taitaa olla uusin ios käytössä. Perusselailussa tuntuu toimivan ok.

Käsitin näin, että nyt iosin lisäksi olisi toinen vaihtoehto ja kokeilisin mielellään, mutta se on niin uus juttu, että ehkä eri iPad olisi parempi uusiin kokeiluihin.
Henri Henri Olavi
23.10.2019 18:46:09
Jos ylipäätään epäilyttää tuon iPadOS:n toiminta, niin voin kertoa, että hienosti toimii. Jos epäilyttää toimiiko se noin vanhalla laitteella, niin sitä en tiedä. 0,5 cents.
musamies
23.10.2019 20:06:31
Henri Henri Olavi: Jos ylipäätään epäilyttää tuon iPadOS:n toiminta, niin voin kertoa, että hienosti toimii. Jos epäilyttää toimiiko se noin vanhalla laitteella, niin sitä en tiedä. 0,5 cents.

Kopioituuko kaikki aikaisemmin asennettu sinnekin ettei joudu aloittamaan alusta? Mulla esim. maksullinen Microsoft office.
Henri Henri Olavi
23.10.2019 20:13:37
musamies: Kopioituuko kaikki aikaisemmin asennettu sinnekin ettei joudu aloittamaan alusta? Mulla esim. maksullinen Microsoft office.

Mulla ei ole Officea, mutta muita ostettuja kyllä. Ne tulivat kivasti mukana ja toimivatkin vielä :). Nyt olen pistänyt sisään jo kolme iPadOS päivitystä. All good.
musamies
24.10.2019 18:59:47
Henri Henri Olavi: Mulla ei ole Officea, mutta muita ostettuja kyllä. Ne tulivat kivasti mukana ja toimivatkin vielä :). Nyt olen pistänyt sisään jo kolme iPadOS päivitystä. All good.

Laitoin yhteen melko uuteen isoon iPad Pro:hon. Se ei ole omani, niin kuulen myöhemmin kokemuksia. Alku vaikutti hyvältä. Näköjään iPad:iin se tulee automaattisesti ja puhelimeen tulee tavallisempi ios.
Thefish
21.11.2019 22:12:35
L-studio:

Niitä uusia oikeasti toimivia namuja on RX7 ja se pelaa vielä High Sierrassa.

Pelaa Sierrassakin, tosin mulla on vaan Standard- versio.
"This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)