Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 544 45 46 47 48122 123 124 125 126
dewil
24.03.2009 14:28:44

Itseasiassa tästä valkoisesta macbookista tuli ihan vasta just uus malli, joka on vielä tehokkaampi kuin ennen ja omaa sen firewireportinkin. Hintakin on alhaisempi kuin alumiinimallissa.
Mä oon tehny tällä omallani aika raskaitakin projekteja ihan sujuvasti.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
StoRBa
24.03.2009 14:40:14

dewil: Itseasiassa tästä valkoisesta macbookista tuli ihan vasta just uus malli, joka on vielä tehokkaampi kuin ennen ja omaa sen firewireportinkin. Hintakin on alhaisempi kuin alumiinimallissa.
Mä oon tehny tällä omallani aika raskaitakin projekteja ihan sujuvasti.

Joo katselin itekin tuolta applen sivuilta, että valkosessa olisi Firewire. Hintakin oli mieliuisampi kuin tuossa Prossa. Hyvä tietää, jos jaksaa pyörittää raskaampaakin.
Incarnation
27.03.2009 21:26:41 (muokattu 27.03.2009 21:28:57)
edit. Äh... ingeting.
"Wash away a man, take him with the floods" 1966-2004
rantes
28.03.2009 07:33:50
Onkos kellään tuosta uudesta Mac ministä kokemuksia. Tai pyörittääkö kukaan vanhemmalla minillä pajaa kotiympäristössä? Saattais olla siirtyminen Mac koneeseen jossain vaiheessa.
dick.b
HTMono
28.03.2009 08:28:03 (muokattu 28.03.2009 08:28:35)
rantes: Onkos kellään tuosta uudesta Mac ministä kokemuksia. Tai pyörittääkö kukaan vanhemmalla minillä pajaa kotiympäristössä? Saattais olla siirtyminen Mac koneeseen jossain vaiheessa.

Olin itseasiassa eilen, sekä lähden tässä taas kohta vetämään Pro Tools-proggista tuollasella vanhemmalla Mac Minillä. Se, Digi002 ja sitten analogipöytä. Hyvin tuo on ainakin tuossa pyöriny. Max 8 kanavaa ollaan nauhotettu, mutta miksaus tapahtuu kokoajan pöydässä eli tehoista vähän paha sanoa... Ainakin tuollaseen tehot kyl riittää, oon lätkiny tonne noita protarin peruskompuroita ja kaikuja ja ei ainakaan vielä osoita nykimisen merkkejä. Sekä tietysti, konehan mahtuu teipillä pöydän alle kiinni, ei vie tilaa liikoja ;)

Ainakin mun puolesta ihan plussa, eikös noissa kuitenkin samaa rautaa oo sisällä kun Applen läppäreissä...
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Puavali
01.04.2009 08:58:46
rantes: Onkos kellään tuosta uudesta Mac ministä kokemuksia. Tai pyörittääkö kukaan vanhemmalla minillä pajaa kotiympäristössä? Saattais olla siirtyminen Mac koneeseen jossain vaiheessa.

Vanhempikin Man Mini mallia "ennen intelin prosessoreita" pyörittää kotistudiota mainiosti.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
rantes
02.04.2009 12:31:45
Mites jos teen cubasella musaa PC koneella ja jossain vaiheessa vaihan Mackiin
ja käytän samaa Cubasea niin saanko PC koneella tehdyt biisit Macillä auki. Ohjelmahan on sama mut tuli nyt vaan mieleen...
dick.b
anapena
02.04.2009 22:08:36
Kuulemma paketin mukana tulee asennusmediat molempiin käyttiksiin, eli varmaan onnistuu ihan hyvin aukoa projekteja molempiin suuntiin.
StoRBa
03.04.2009 07:51:27

anapena: Kuulemma paketin mukana tulee asennusmediat molempiin käyttiksiin, eli varmaan onnistuu ihan hyvin aukoa projekteja molempiin suuntiin.

Onnistuuko rinnakkaiskäyttö samaan aikaan vai tuleeko jotain lisenssiongelmia?
Onko tuo... Super Guss Cola??
rantes
03.04.2009 08:06:15 (muokattu 03.04.2009 08:07:08)
Jaah mulla ei varmaankaan tarvetta tehä tulevaisuudessa kahdella koneella jos ton mini macin hommaan mutta nyt mulla on Cubasen halpis versio essential kahdella koneella eli kotona pöytäkoneella ja läppärillä siinähän on toi usb mokkula jonka sitten vaihdan toiseen koneeseen kun on tarvis. Tosin molemmathan on PC koneita.
dick.b
StoRBa
03.04.2009 08:41:13

Cubasessahan tulee vissiin se dongle messissä, joten kaiketi voi käyttää niin monessa koneessa kun lystää, kunhan on dongle kiinni, eikös?
Onko tuo... Super Guss Cola??
rantes
03.04.2009 11:35:04
Joo mukana tulee ja pelaa just noin kun sanoit.
dick.b
Titares
07.04.2009 15:16:26
Mistä löytyisi MacBook Pro:lle metallinen tms. jäähdytysalusta?
Titares
07.04.2009 15:24:02 (muokattu 07.04.2009 15:28:37)
Jaahas, löysinkin jo kaksi vaihtoehtoa. Tämä on korkeintaan 15-tuumaiselle:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=18266
ja tämä käy 17-tuumaiseen asti:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3058
sami_sumea
08.04.2009 01:05:07

Titares: Mistä löytyisi MacBook Pro:lle metallinen tms. jäähdytysalusta?

Mulla olis yks ylimääräinen Antecin notebook-cooleri ... Pistä privaa.

...
http://www.adamantiumstudios.com
Titares
09.04.2009 13:07:33
Kiitti tarjouksesta, mutta ehdin jo tilata Targus Chill Mat'n. Toivottavasti joku toinen ottaa yhteyttä!
Mebrick
10.04.2009 17:21:35
Mäkki on kutitellut aika kovasti, kun on oman läppärin osto tulossa. MacBook White näyttäisi olevan huomattavasti halvempi kuin alumiininen. Onko niissä muita huomattavia eroja kuin pienempi RAM ja eri väri? Soveltuuko tuo White pienemmästä rammista huolimatta kotiäänittelyyn?

Ja tärkein: Mistä MacBookia kannattaa lähteä metsästämään? Briteissä näyttäisi hinnat olevan suht paljon matalemmalla kuin Suomessa..
south_of_heaven
10.04.2009 17:48:04
ergoroth: Mäkki on kutitellut aika kovasti, kun on oman läppärin osto tulossa. MacBook White näyttäisi olevan huomattavasti halvempi kuin alumiininen. Onko niissä muita huomattavia eroja kuin pienempi RAM ja eri väri? Soveltuuko tuo White pienemmästä rammista huolimatta kotiäänittelyyn?

Ja tärkein: Mistä MacBookia kannattaa lähteä metsästämään? Briteissä näyttäisi hinnat olevan suht paljon matalemmalla kuin Suomessa.

Pieninkin mahdollinen määrä muistia mikä noissa on, soveltuu. Mikään ei silti estä hankkimasta 4 gigaa muutamalla kympillä, jolloin ongelmia ei sen suhteen pitäisi tulla.

Ellei tässä haettu niitä RAM-muistejen 2- ja 3-ram-muistityyppejä tai jotain, onhan se uusi varmaan nopeampi, mutta onhan sitä ennenkin suuremmakin luokan projektit pyörineet.

Pro:ssa on monipuolisemmat liitännät, mutta kunhan katsot että MacBookistasi löytyy FireWire-portti, niin kaikki on varmasti ihan hyvin. Eikä sitäkään välttämättä tarvitse.
Life in plastic, it's fantastic!
Mebrick
10.04.2009 19:33:51
FireWireä ei näköjään ole vakiona tavallisissa MacBookeissa, Pro:ssa puolestaan olisi. FW olisi kyllä monessa paikkaan aika kätevä, kun videotakin voisi siirtää DV -laadulla. Pitäisikö sitten samantien hankkia Pro vai pystyykö noihin halvempiin malleihin lisäämään FW -portin jälkeenpäin? Suurempi näyttö ei ole vaatimus, kun todennäköisesti tulen kuitenkin käyttämään kotioloissa toista näyttöä tai TVtä.
Karhuherra
10.04.2009 20:02:29 (muokattu 10.04.2009 20:11:36)
Tuossa valkoisessa MacBookissa, jota edelleen myydään AppleStoressa, ON Firewire 400 -portti

E: Niin ja lisäksi suunnilleen samat specsit, kun tuossa unibody -mallissa, paitsi vähäsen pienempi kiintolevy. Ja hinta on 200e halvempi.

E2: no muistit tuossa whitessa on vähän hitaammat (ddr2) kun unibodyssa on ddr3.

http://www.apple.com/fi/macbook/white/specs.html
Parhaat naiset pokataan tractor pullingeissa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)