![]() 02.04.2005 12:46:31 (muokattu 02.04.2005 12:46:46) | |
---|---|
Ei. Mustana koko MPlayer eikä suostu hetken päästä edes sammumaan. Jäätyy siis. Täytynee kokeilla noita muita ääniasetuksia tässä joskus. Toivottavasti saisi nyt jotenkin nämä pikkuvitsaukset pois, niin voisi Linukkaa käyttää ihan Windowsin sijaankin. Kokeilepas käynnistää konsolista, eli kirjoita siihen mplayer Tuleeko konsoliin vikailmoituksia? http://www.emvg.net | |
![]() 02.04.2005 15:28:00 | |
Myös minulla on ollut Mplayerin kanssa vähän ongelmia (distro FC3) mutta en ole niihin perehtynyt kun käytän lähinnä tuota Xineä. | |
![]() 15.04.2005 00:03:34 | |
Mikäs siinä on että tuossa ccrma:ssa on noin antiikkinen kerneliversio? Jossain mielestäni sanottiin, että 2.4 sarjan kernelit toimisivat parhaiten audiokäytössä. 2.6 versioiden suorityskyky musiikkikäytössä ei alunalkaen ollut riittävän lähellä viimeisen päälle viritettyjen 2.4 -sarjan kerneleiden tasoa. Toisaalta 2.4 kerneleistä ei puutu mitään äärimmäisen olennaista. Melkolailla moni - minä mukaanlukien - on pysytellyt 2.4 kerneleissä toistaiseksi. CCRMA -paketeissa tuli optimoitu 2.6 -versio jo FC2:lle mutta sen toimivuudesta tuli melko ristiriitaisia tietoja. Käsittääkseni FC3:n 2.6 -versio on suorituskyvyltään jo hyvä. Itse olen ajatellut pysytellä nykyisessä FC1:ssa niin kauan kun CCRMA sitä tukee. Turha korjata systeemiä kun se ei ole rikki. :) | |
![]() 16.04.2005 15:12:43 | |
Kokeilepas käynnistää konsolista, eli kirjoita siihen mplayer Tuleeko konsoliin vikailmoituksia? Tulee. Tässä nämä, joista saattaa olla haittaa: Failed to open /dev/rtc: No such file or directory (it should be readable by the user. AO OSS audio_setup: Can't open audio device /dev/dsp: Device or resource busy -Tätä en kyllä ymmärrä. Äänikortti ei tasan ole muussa käytössä, käynnistin MPlayerin ensimmäisenä ohjelmana Linuxin käynnistyksen jälkeen. Tämä siis MPlayerillä, Xine toimii jo jotenkin. Sitten, minkähän takia tulostin lykkää pihalle vain tyhjiä papereita? Printtauksen se aloittaa aivan normaalisti, mutta lopputulos on puhdas, valkea paperiarkki. Tulostin on HP DeskJet 930C USB-väylässä. Kalamies #3 >-)))> | |
![]() 16.04.2005 23:41:39 | |
Tulee. Tässä nämä, joista saattaa olla haittaa: Failed to open /dev/rtc: No such file or directory (it should be readable by the user. audio_setup: Can't open audio device /dev/dsp: Device or resource busy -Tätä en kyllä ymmärrä. Äänikortti ei tasan ole muussa käytössä, käynnistin MPlayerin ensimmäisenä ohjelmana Linuxin käynnistyksen jälkeen. Tämä siis MPlayerillä, Xine toimii jo jotenkin. Sitten, minkähän takia tulostin lykkää pihalle vain tyhjiä papereita? Printtauksen se aloittaa aivan normaalisti, mutta lopputulos on puhdas, valkea paperiarkki. Tulostin on HP DeskJet 930C USB-väylässä. Kun kirjoitat konsoliin ps aux sieltä saattaisi löytyä viitteitä siitä, jos joku varaa äänikortin. KDE:lla Arts-äänipalvelin on aiheuttanut usein harmaita hiuksia. Lisää tsekkaamista: mplayer -ao help kertoo mplayerin ääniulostulovaihtoehdoista, tai siis niistä mitä on asennettu mplayer -vo help sama, mutta kuvalle. http://www.emvg.net | |
![]() 19.04.2005 19:03:27 (muokattu 19.04.2005 19:04:39) | |
audio_setup: Can't open audio device /dev/dsp: Device or resource busy -Tätä en kyllä ymmärrä. Äänikortti ei tasan ole muussa käytössä, käynnistin MPlayerin ensimmäisenä ohjelmana Linuxin käynnistyksen jälkeen. Voi olla niin että arts käynnistyy automaattisesti ja varaa äänikortin vaikka et itse aktiivisesti ole sitä käynnistänytkään. Tarkista tuo ensin. (sano esim. konsolissa ps ax | grep arts ). Artsin automaattisen käynnistyksen saa pois päältä KDE control centeristä. Tuo /dev/dsp viittaa siis ensimmäiseen äänikorttiin jota käytetään OSS ajureilla. Onko sinulla käytössä ALSA vai OSS? Jos alsa, onko OSS emulaatio asennettu? Helpointa lienee kokeilla näin: avaa xmms ja yritä soittaa sillä musiikkia niin että valitset preferensseistä OSS ajurit. Jos ei toimi, ei vika ole MPlayerissa. Mulla se toimii mutta en muista oliko sen kanssa aluksi ongelmia... Asensin yli vuosi sitten... Vähän toistoa edelliseen mutta menköön. | |
![]() 20.04.2005 19:20:00 | |
Tällä hetkellä käytössäni on Lite Edition 2005 (mandrake, mandrive), jonka hyvänä puolena on kohtalainen tuki erilaisille ääniohjelmille, kuten ReZound (nauhoitus ja äänenkäsittely), Audacity (nauhoitus ja äänenkäsittely, moniraituri), SND (äänenkäsittely), Hydrogen (rumpuohjelma), Rosegarden (midi -ohjelma), Gnome Wave Cleaner (äänimateriallin puhdistusohjelma), jne. Myös kuvan ja elokuvien käsittely onnistuu. Olen kokeillut myös muita distibuutioita, kuten SuSe 9.1 ja 9.2, joista viimeksimainittu sisältää paljolti samoja ohjelmia. Samoin olen kokeillut Fedora Coren eri versioita, mutta Mandrake (Mandriva) on näistä helpoin, ja helpoin hallita | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)