kimurantti1 11.12.2008 22:23:18 | |
---|
Näin juuri käy. Macbook Prossa ja Airissa on parempi näyttö, joissa tuota ei niinkään tapahdu. Eli Macbookissa värisävyt saattaa heittää kun vaihtaa asentoa, varsinkin pystysuuntaiset katselukulmat on noissa aika kehnot. Voihan horsma, sitten pitää kyllä miettiä. Onko se MacBookin näyttö siis ihan oikeasti aivan toivoton? |
kojones 11.12.2008 22:28:06 | |
---|
Onko se MacBookin näyttö siis ihan oikeasti aivan toivoton? Ominaisuutena tähän suhtaudun, ja nopeesti tuota kulmaa kyllä korjaa, jos sattuukin menemään musta liian mustaksi. En vaihtais Firewireä kyllä pois. |
texjazz 11.12.2008 23:16:00 | |
---|
MacBook Whiten näyttö ei nyt suoranaisesti saa kiljumaan riemusta; siis värit ja kontrastit. Älleh ellus allo nodhat. |
texjazz 11.12.2008 23:16:51 | |
---|
Eli Macbookissa värisävyt saattaa heittää kun vaihtaa asentoa, varsinkin pystysuuntaiset katselukulmat on noissa aika kehnot. Eli näinhän se on. Älleh ellus allo nodhat. |
Hannu H. 11.12.2008 23:30:13 | |
---|
MacBook Whiten näyttö ei nyt suoranaisesti saa kiljumaan riemusta; siis värit ja kontrastit. Parempi se kaupassa pällisteltynä oli ku mun vanhassa acerissa. Ei sillä että se siitä vielä hyvän tekis :) Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
south_of_heaven 12.12.2008 01:20:13 | |
---|
Itsellä ei näytössä ole ollut mitään erityisen häiritsevää. Kyllä sitä saa aika paljon päätä liikuttaa ennenkuin suurempaa eroa huomaa. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
lukethesis 12.12.2008 11:16:47 | |
---|
Voihan horsma, sitten pitää kyllä miettiä. Onko se MacBookin näyttö siis ihan oikeasti aivan toivoton? Käy kaupassa katsomassa. Näissä tuntuu olevan myös konekohtaisia eroja...oma kappale esimerkiksi vaikuttaa harvinaisen surkealta kuvakulman suhteen, kun taas kaupassa olevaa töllöttäessä en juuri nähnyt mitään vaikutusta katselukulman suhteen. Netistä saa myös joitain parempia väriprofiileja ladattua, millä saa hieman esimerkiksi enemmän kontrastia oletusprofiiliin nähden. Mutta kyllähän se harmittaa, että näissä on niin huono tuo kuvapaneeli, ovat kuitenkin perus Macbookitkin suoraan sanottuna aika perkeleen kalliita ominaisuuksinsa nähden. Sanoisin että jos meinaa musiikkia vakavasti läppärillä tehdä, niin se muutama satanen kannattaa repiä että saa Pron. Itse olisin ilman muuta (jos jälkiviisastelee) ostanut Pron, mutta silloin ei ollut pistää enempää rahaa koneeseen. Plus, mulle 13-tuumainen on aika mukavan kokoinen läppäriksi, eli mukana rahdattavaksi. |
Mikael 12.12.2008 12:11:45 (muokattu 12.12.2008 12:12:23) | |
---|
Parempi se kaupassa pällisteltynä oli ku mun vanhassa acerissa. Ei sillä että se siitä vielä hyvän tekis :) Vähän samt pheelikset... Parempi näyttö tässä on kuin missään edellisissä PC-läppäreissä joita oli ennen mäkkiä joku kymmenkunta. Tosin kehitys kehittyy ja varmaan aina uudemmissa on asiat paremmin. Mä oon katellut tällä MacBookilla möksällä leffoja ihan tyytyväisenä, mut totta on että katselukulma ei ole mitenkään kovin laaja. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
kimurantti1 12.12.2008 13:13:05 | |
---|
Sanoisin että jos meinaa musiikkia vakavasti läppärillä tehdä, niin se muutama satanen kannattaa repiä että saa Pron. Itse olisin ilman muuta (jos jälkiviisastelee) ostanut Pron, mutta silloin ei ollut pistää enempää rahaa koneeseen. Plus, mulle 13-tuumainen on aika mukavan kokoinen läppäriksi, eli mukana rahdattavaksi. No en mä kovin vakavaan äänitystouhuun tätä itse tule tarvimaan. Sitten kun kunnolla äänitellään, niin ne on aivan muut osaavammat tyypit, jotka sen tekee. Kyllä mä taidan siihen vanhaan MacBookiin kallistua. Ei kuitenkaan vaikuta olevan paljon kummoisempi tuo uusi, ja uuteen MacBook Prohon verrattuna alkaa hintakin jo painaa jo niin paljon. Ostan sen lisänäytön leffoille sitten myöhemmin. Kiitoksia kaikille neuvoista. |
Ze Kink 12.12.2008 15:10:50 | |
---|
Katseltiin kaverin Macbookilta jotain youtubevideoita eilen ennen treenejä, ja kyllä siinä oli ihan selkeästi huonompi katselukulma kuin tässä mun MBP:ssä. Yllätyinkin itseasiassa, vähän kun katsoi ylempää tai sivusta niin alkoi jo värit mennä sekaisin. Uudessahan on tosiaan ilmeisesti jo aika paljon parempi. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
LaXu 12.12.2008 20:19:02 | |
---|
Katseltiin kaverin Macbookilta jotain youtubevideoita eilen ennen treenejä, ja kyllä siinä oli ihan selkeästi huonompi katselukulma kuin tässä mun MBP:ssä. Yllätyinkin itseasiassa, vähän kun katsoi ylempää tai sivusta niin alkoi jo värit mennä sekaisin. Uudessahan on tosiaan ilmeisesti jo aika paljon parempi. Ei muuten ole. Macbook Pro ja Air on edelleen selvästi mitä tahansa Macbook mallia parempia, Silti niissäkään ei paneelit ole priimaa: 6-bit TN paneeleita nekin, mutta katselukulmat selvästi paremmat ja värit myöskin jossain määrin vaikkeivat tavallisille laatunäytöille pärjää millään. Macbook Pron isompi resoluutio on kyllä musahommissa taatusti tarpeellinen, jos ei ulkoista näyttöä käytä. |
Värinä 13.12.2008 01:09:52 | |
---|
Nää on varmaan taas aika paljon myöskin siitä kiinni mihin on tottunut ja mihin on varaa. Itselleni perus MacBookin näyttö on riittänyt aivan passelisti niin musahommiin, kuin elokuvien katseluunkin. Ja on kaiken lisäksi ollut parempi kuin yhdenkään kaverin PC-läppärin näyttö. Mutta tietty jos on joskus tehnyt hommia jollain pro-näytöllä niin kaipa se ankeus voi iskeä. Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... |
Ze Kink 13.12.2008 11:03:19 (muokattu 13.12.2008 11:12:20) | |
---|
Ei muuten ole. Macbook Pro ja Air on edelleen selvästi mitä tahansa Macbook mallia parempia, Silti niissäkään ei paneelit ole priimaa: 6-bit TN paneeleita nekin, mutta katselukulmat selvästi paremmat ja värit myöskin jossain määrin vaikkeivat tavallisille laatunäytöille pärjää millään. Macbook Pron isompi resoluutio on kyllä musahommissa taatusti tarpeellinen, jos ei ulkoista näyttöä käytä. Tarkoitin siis uutta Macbookkia verrattuna vanhaan Macbookkiin, mutta kirjoitin kyllä aika epäselvästi. Jossain näin kuvia, jossa oli vanha ja uusi vierekkäin, ja otettu kuvia eri kulmista. Ero oli ihan huima. Samassa testissä oli muistaakseni uusi Macbook vastaan uusi Macbook Pro, ja ero oli niidenkin välillä kyllä aika selvä, Macbook oli selvästi huonompi. E: Tuossahan se: http://gizmodo.com/5070723/screen-s … k-new-vs-macbook-old-vs-macbook-air Muistaakseni niitä kuvia oli jossain toisessa testissä enemmän, mutta ei se ero noiden Macbookien välillä nyt niin huimalta kyllä näytäkään. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
south_of_heaven 13.12.2008 13:21:42 | |
---|
Mites kun mun MacBookissa ei paljoa tuollaista tule muualta katsellessa. Näyttää ihan samalta kuin tuo "testin paras". Tai se voi olla etten vain näe tuollaisia asioita. Mulla ei värit muutu, vähän tummenee vain kun katsoo alempaa. Ylhäällä keikkuessa ei ole mitään muutosta väreissä. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
anapena 14.12.2008 22:01:02 | |
---|
Mulla on iMac 2.4gHz 24tuumaa ja jotkut otukset ovat kovastikin moittineet näytön laatua, pikseleitä ja kiiltävyyttä...en mä äänimiehen puusilmällä mitään huomaa...vedin vaan kirkkauden minimiin ja nautin pinta-alasta! Lisänä vielä vanha 17tuumanen soni, jossa plugarit. |
lukethesis 15.12.2008 12:26:49 (muokattu 15.12.2008 12:30:09) | |
---|
Tarkoitin siis uutta Macbookkia verrattuna vanhaan Macbookkiin, mutta kirjoitin kyllä aika epäselvästi. Jossain näin kuvia, jossa oli vanha ja uusi vierekkäin, ja otettu kuvia eri kulmista. Ero oli ihan huima. Samassa testissä oli muistaakseni uusi Macbook vastaan uusi Macbook Pro, ja ero oli niidenkin välillä kyllä aika selvä, Macbook oli selvästi huonompi. E: Tuossahan se: http://gizmodo.com/5070723/screen-s … k-new-vs-macbook-old-vs-macbook-air Muistaakseni niitä kuvia oli jossain toisessa testissä enemmän, mutta ei se ero noiden Macbookien välillä nyt niin huimalta kyllä näytäkään. No mutta kyllä tossa huomaa sen, eli (nykyinen vanha) Macbook vaatii että ruutu on tarkalleen tietyssä kuvakulmassa, muuten tulee tuon näköistä "nega-kuvaa" esimerkiksi täysmustassa. Lisäksi valkoisen taso on aika heikko ainakin oletusasetuksilla, se on lähinnä kellertävään päin. Macbook Pron isompi resoluutio on kyllä musahommissa taatusti tarpeellinen, jos ei ulkoista näyttöä käytä. Tarpeellinen, muttei välttämätön. - Silleenhän voi kikkailla myös, että liittää Macbookiin erillisen näppiksen, hiiren ja sitten laittaa sen vielä isompaan näyttöön, jolloin voi periaatteessa tehdä duunia aivan kuin "pöytäkoneella". |
sami_sumea 15.12.2008 17:26:59 | |
---|
Silleenhän voi kikkailla myös, että liittää Macbookiin erillisen näppiksen, hiiren ja sitten laittaa sen vielä isompaan näyttöön, jolloin voi periaatteessa tehdä duunia aivan kuin "pöytäkoneella". Sanokaas ihmiset millä te saatte Macbookin (mulla on 2.16ghz dualcore white 13") tuuletinmelun pysymään edes siedettävällä tasolla kun prossuloadi alkaa kasvaa esim. Logicia pyöritellessä? Helvetti, toi vehje huutaa kuin pölynimuri jos sillä tekee jotain vähänkin raskaampaa. Ainoa keino mitä olen tähän mennessä keksinyt on pistää pari pakettia jätskiä koneen alle, mutta se ei liene pidemmän päälle kovin turvallista kosteusongelmien takia :) ... http://www.adamantiumstudios.com |
Ze Kink 15.12.2008 19:22:45 | |
---|
Sanokaas ihmiset millä te saatte Macbookin (mulla on 2.16ghz dualcore white 13") tuuletinmelun pysymään edes siedettävällä tasolla kun prossuloadi alkaa kasvaa esim. Logicia pyöritellessä? Helvetti, toi vehje huutaa kuin pölynimuri jos sillä tekee jotain vähänkin raskaampaa. Ainoa keino mitä olen tähän mennessä keksinyt on pistää pari pakettia jätskiä koneen alle, mutta se ei liene pidemmän päälle kovin turvallista kosteusongelmien takia :) ... Eikös noille ole jotain tuulettimilla varustettuja ständejä? Sellainen voisi olla aika hyvä ratkaisu varmaan. Tyyliin: http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=AWE41EU "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
Värinä 15.12.2008 22:49:17 | |
---|
Sanokaas ihmiset millä te saatte Macbookin (mulla on 2.16ghz dualcore white 13") tuuletinmelun pysymään edes siedettävällä tasolla kun prossuloadi alkaa kasvaa esim. Logicia pyöritellessä? Helvetti, toi vehje huutaa kuin pölynimuri jos sillä tekee jotain vähänkin raskaampaa. Ainoa keino mitä olen tähän mennessä keksinyt on pistää pari pakettia jätskiä koneen alle, mutta se ei liene pidemmän päälle kovin turvallista kosteusongelmien takia :) ... Itse en ole huomannut, että se ihan häiritsevälle tasolle nousisi. Ainakaan siinä tärkeimmässä vaiheessa eli äänittäessä. Kun vaan pitä mikit kohtuullisella etäisyydellä. Sulla saattaa tietty prosessorit käydä kuumempina kun mun pikkuproggiksissa ja hurina olla sen mukaista. Miksauksessa hurina ei ole mua ikinä kauheesti häirinny. Mut mää miksaankin aika paljon myös kuulokkeilla. Mutta siis itse kysymkseen jos jotain miettis. Mitenköhän semmonen kylmäpussi. Esim. sellanen kuivahernepussi on ainakin ollut suhteellisen mukavan oloinen poskelle viisaudenhampaan poiston jälkeen ja vois olla sopiva myös tähänkin tarkoitukseen. Tietty niitä saa olla aika liuta pakkasessa jos pitkää päivä tekee läppärillä. Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... |
Hannu H. 15.12.2008 23:34:43 | |
---|
Onko tähän olemassa jotain oikotietä onneen, kun jostain syystä tää macbook hukkaa hiiren aina kun se on poissa päältä tai poissa sen luota? Nyt pitää aina tuolta bluetooth assistantin kautta hakea se hiiri uudelleen.. Ei järin käytännöllistä.. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |