Aihe: Apple, mac osx ja iMuusikot toinen osa
1 2 3 4 537 38 39 40 4161 62 63 64 65
AiGee
04.04.2016 09:09:14

Aamuhaamu: Ootko asentanut AU-version ko. plugarista?

Mac/Win standalone and plug-in (AAX, VST and AU) with native compatibility for 64-bit applications and operating systems

En löydä mistään eriteltyjä versioita, siis että löytyisi jotenkin erikseen audio Units- versio? tässä Ikmultimedian sivuilta teksti, sitäpaitsi pelasi vallan mainiosti vanhassa Garagebandissa?
AiGee
04.04.2016 09:11:13

AiGee: Mac/Win standalone and plug-in (AAX, VST and AU) with native compatibility for 64-bit applications and operating systems

En löydä mistään eriteltyjä versioita, siis että löytyisi jotenkin erikseen audio Units- versio? tässä Ikmultimedian sivuilta teksti, sitäpaitsi pelasi vallan mainiosti vanhassa Garagebandissa?

On se saatanan turhauttavaa, kun yrittää päivittää "parempaan" niin mikään ennen käytetty ei toimi sen jälkeen, Apple on ihan samanlainen rahanlypsykone kuin kaikki muutkin, käyttäjistä viis, kunhan ostatte uutta!
tuomittu
04.04.2016 11:05:18
AiGee: Apple on ihan samanlainen rahanlypsykone kuin kaikki muutkin

Hienoa, että olet ymmärtänyt markkinatalouden perusluonteen. Ootko kokeillu asentaa amplitubea uusiks? Mulla toimii ihan normaalisti, mutta enhän mä nyt enää muista mitä kikkoja ja taikatemppuja siinä joutui tekemään.
L-studio
04.04.2016 22:04:57
passe:
- Mitenkäs se sitten menee kun kopioin koko roskan, käyttöjärjestelmineen päivineen uudelle koneelle?
- Mitä ansoja tulen kohtaamaan?

- Studio One:ssa olen suorittanut sekä "copy external files" että "remove unused files" kaikissa biiseissä. Tämä on ymmärtääkseni viisasta.

Kiitos!

Kaiken pitäisi mennä ok koneelta koneelle kopioidessa. Uudella koneella on jo oma käyttis, eli täytyy kopioida käyttäjän aineisto salasanoineen ym. Kone tulee ehdottamaan tätä, helpottaa elämää. Been there.

Uuden koneen ID ei ole sama kuin vanhan eli ohjelmien ja plugareiden käyttäjätunnus ja salasanat voi joutua/täytyy päivittää. Ei tule välttämättä pelittämään heittämällä. Been there too.
Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kissat.
passe
05.04.2016 00:24:05
L-studio: Kaiken pitäisi mennä ok koneelta koneelle kopioidessa. Uudella koneella on jo oma käyttis, eli täytyy kopioida käyttäjän aineisto salasanoineen ym. Kone tulee ehdottamaan tätä, helpottaa elämää. Been there.

Uuden koneen ID ei ole sama kuin vanhan eli ohjelmien ja plugareiden käyttäjätunnus ja salasanat voi joutua/täytyy päivittää. Ei tule välttämättä pelittämään heittämällä. Been there too.

Juu. Vähän taisin ruikkaista pöksyihin kun datan siirto onnistui backupin avulla niin jouhevasti. Softien ja plugareiden aktivoinnit piti kuitenkin tehdä kaikki uudestaan, vaan eipä tuo onneksi älytön duuni ollut.

Pientä kulttuurishokkia pukkaa kun on 27" naaman edessä Macbookin jälkeen. Tavattoman miehekäs olo, mutta totuttelua tämä vaatii.
"Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin".
OPJ1974
05.04.2016 14:00:45

passe: Pientä kulttuurishokkia pukkaa kun on 27" naaman edessä Macbookin jälkeen. Tavattoman miehekäs olo, mutta totuttelua tämä vaatii.

27" since 2009. Ei voisi pienempään enää vaihtaakaan. Jotenkin ehdoton niin miksaus kuin graafisissa hommissa. Toki macbook pro kulkee mukana treeniksellä ja muualla.

Mulla on myös vielä 22" Cintiq-piirtonäyttö työkoneen/monitorin kaverina, sitä käytän myös kakkosmonitorin roolissa. Varo vaan, nälkä kasvaa syödessä :)
passe
05.04.2016 19:23:45
OPJ1974: ...Varo vaan, nälkä kasvaa syödessä :)

Näinhän siinä varmaan käy. 32-tuumaista odotellessa...

Sitten jotain ihan muuta. Maikkarin sivuilla on ruvennut Magic Mouse:n rulla jumittamaan. Välillä toimii, välillä ei. Vahva veikkaus on että tuo on maikkarin sivuista johtuvaa. Onko muilla samaa?
passe
13.04.2016 21:21:15
Onko kokemuksia RME Babyfacen ja El Capitanin avioliiton onnellisuusasteesta?
Aamuhaamu
14.04.2016 10:05:06
passe: Onko kokemuksia RME Babyfacen ja El Capitanin avioliiton onnellisuusasteesta?

Ainakin Fireface UCX ja El Capitanin kanssa vastaan tulleiden ongelmien lukumäärä: 0kpl
passe
14.04.2016 18:39:47 (muokattu 14.04.2016 18:40:53)
Aamuhaamu: Ainakin Fireface UCX ja El Capitanin kanssa vastaan tulleiden ongelmien lukumäärä: 0kpl

Hyvä kuulla. Mr. Google löysi vähän ruikutusta Babyface-Capitan kombosta, mutta ilmeisesti/toivottavasti asiat on sittemmin korjattu. Tuo ajureiden päivittely ei tunnu olevan ykkösprioriteetti joka brändillä. RME on ymmärrykseni mukaan tässä/kin suhteessa asiallinen toimija.

Eikä siinä, ostin jo. Pannaan kortti tulille ja katsotaan miten lyyti kirjoittaa.
Humanoid
15.04.2016 09:11:10
http://www.thomann.de/fi/search_dir.html?bf=&sw=clarett

Alkaa näitä Thunderbolt-interfacejakin ilmestyä lisää.
passe
25.04.2016 21:29:30
Katselen tässä RAM-kampoja tulevaan koneeseeni, 1600mhz. Alhainen hinta, verrattuna esim. napsun vanhempaan 1333mhz RAM:n hieman yllätti. Johtuuko tämä puhtaasti saatavuudesta tms.? Vai onko tässä nyt jotain mitä en näe?
Spedemix
26.04.2016 20:44:57
passe: Katselen tässä RAM-kampoja tulevaan koneeseeni, 1600mhz. Alhainen hinta, verrattuna esim. napsun vanhempaan 1333mhz RAM:n hieman yllätti. Johtuuko tämä puhtaasti saatavuudesta tms.? Vai onko tässä nyt jotain mitä en näe?

Johtuu saatavuudesta. Vanhemmat muistit (DDR2) maksaa vielä enemmän Gigatavua kohden.
Spede blendaa: https://blend.io/spede
passe
26.04.2016 22:30:00
Spedemix: Johtuu saatavuudesta. Vanhemmat muistit (DDR2) maksaa vielä enemmän Gigatavua kohden.

Ok, tattis!

Googletus antaa vahvoja viitteitä siitä että näistä tee se itse kammoista OWC on ykkönen ja Crucial hyvänä kakkosena. Ovatko täällä käsitykset yhteneväisiä tämän suhteen?

Sitten SSD:stä. Opin tänään että SSD levyn voi lätkäistä USB3 adapteriin ja hops, sinulla on ulkoinen SSD levy. Missä määrin USB3 väylä toimii tuossa pullonkaulana, vai toimiiko ollenkaan? Ensimmäinen ajatukseni oli että hommaan moisen kombin ja asennan el capitanin sekä musasoftat sille. Go vai nogo?

Sitten vielä Thunderbolt. Onko siitäkin samanmoinen versio? Jos on niin onko se parempi vai huonompi vaihtoehto kuin USB3 väyläinen kombi?
Skebaristi
27.04.2016 09:30:16

passe: Katselen tässä RAM-kampoja tulevaan koneeseeni, 1600mhz. Alhainen hinta, verrattuna esim. napsun vanhempaan 1333mhz RAM:n hieman yllätti. Johtuuko tämä puhtaasti saatavuudesta tms.? Vai onko tässä nyt jotain mitä en näe?

Saman ilmiön huomasin kun vanhassa koneessa oli 1333 RAMia ja nykyisessä 1600. Tilasin juuri Britti-Ebaysta 16gb RAM-muistia hintaan 76 eur mid 2012 Macbook Prohon 4gb:n tilalle, jotta pyörisi Logic sulavammin.
Henri Henri Olavi
27.04.2016 09:54:23
passe: Ok, tattis!

Googletus antaa vahvoja viitteitä siitä että näistä tee se itse kammoista OWC on ykkönen ja Crucial hyvänä kakkosena. Ovatko täällä käsitykset yhteneväisiä tämän suhteen?

Sitten SSD:stä. Opin tänään että SSD levyn voi lätkäistä USB3 adapteriin ja hops, sinulla on ulkoinen SSD levy. Missä määrin USB3 väylä toimii tuossa pullonkaulana, vai toimiiko ollenkaan? Ensimmäinen ajatukseni oli että hommaan moisen kombin ja asennan el capitanin sekä musasoftat sille. Go vai nogo?

Sitten vielä Thunderbolt. Onko siitäkin samanmoinen versio? Jos on niin onko se parempi vai huonompi vaihtoehto kuin USB3 väyläinen kombi?

Itselläni on ollut aina Kingstonin kampoja ja ovat toimineet luotettavasti. Yhdessä läppärissä nyt yli kymmenen vuotta ja toisessa hieman yli 4 vuotta.

Käyttiksen ja softien ajelua ulkoiselta asemalta en suosittele. En tiedä onko mulla mitään järkiperusteluja tälle, mutta tuntuu vsin todella epäluotettavalta. Sinuna pitäisin käyttiksen ja softat sisäisellä SSD:llä ja sit samplekirjastot, projektit yms. ulkoisella. Näin aina neuvotaan ja näin on mulla toiminut parhaiten.
I'm sticking pins and needles in this stinking rot flesh-like substitute pieces of half cooked meat that are walking on this earth.
Klezberg
27.04.2016 10:26:38

Henri Henri Olavi:
Käyttiksen ja softien ajelua ulkoiselta asemalta en suosittele. En tiedä onko mulla mitään järkiperusteluja tälle, mutta tuntuu vsin todella epäluotettavalta. Sinuna pitäisin käyttiksen ja softat sisäisellä SSD:llä ja sit samplekirjastot, projektit yms. ulkoisella. Näin aina neuvotaan ja näin on mulla toiminut parhaiten.

En minäkään pääasiallistä käyttistä laittaisi usb:n taakse, mutta jossain tapauksissa sitäkin voisi tehdä.

Aina kun mä olen vaihtanut macbookeissa kiintolevyä, olen laittanut uuden levyn usb-asemaksi, tehnyt carbon copyn ja testannut vielä että mac lähtee käyntiin sieltä usb-levyltä, ennen kuin olen siirtänyt uuden levyn koneen sisälle. Näissä maceissä on usb2, joten tiettyä hitautta siinä kyllä oli.

Niin että varsinkin usb3 tai thunderbirdin kanssa voisi hyvinkin ajatella tarvittaessa boottaavansa eri käyttisversion ulkoiselta levyltä.
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
Henri Henri Olavi
27.04.2016 10:35:17
Klezberg: En minäkään pääasiallistä käyttistä laittaisi usb:n taakse, mutta jossain tapauksissa sitäkin voisi tehdä.

Aina kun mä olen vaihtanut macbookeissa kiintolevyä, olen laittanut uuden levyn usb-asemaksi, tehnyt carbon copyn ja testannut vielä että mac lähtee käyntiin sieltä usb-levyltä, ennen kuin olen siirtänyt uuden levyn koneen sisälle. Näissä maceissä on usb2, joten tiettyä hitautta siinä kyllä oli.

Niin että varsinkin usb3 tai thunderbirdin kanssa voisi hyvinkin ajatella tarvittaessa boottaavansa eri käyttisversion ulkoiselta levyltä.

Tuollaisessa skenaariossa kyllä, mutta pääasiallista käyttiksen ajelua en osaa oikein mieltää kovin hyvänä tai perusteltuna ratkaisuna.
I'm sticking pins and needles in this stinking rot flesh-like substitute pieces of half cooked meat that are walking on this earth.
passe
27.04.2016 12:25:07
Unohdin mainita että koneen oma HD ei ole SSD. Siksi moista mietin. Kyseessä iMac 27 Late 2013, johon sisäisen kovon vaihtaminen on kallista. Jos itse vaihtaa niin on aikamoinen homma ja ilmeisesti takuukin raukeaa jos siihen lähtee.
Spedemix
27.04.2016 13:48:21
passe: Sitten SSD:stä. Opin tänään että SSD levyn voi lätkäistä USB3 adapteriin ja hops, sinulla on ulkoinen SSD levy. Missä määrin USB3 väylä toimii tuossa pullonkaulana, vai toimiiko ollenkaan? Ensimmäinen ajatukseni oli että hommaan moisen kombin ja asennan el capitanin sekä musasoftat sille. Go vai nogo?

Googletin "USB3 vs SATA" ja saan ekana laatikotekstin:

Thunderbolt 2 vs USB 3.0 vs eSATA: Speed. All three standards are much, much faster than USB 2.0, which tops out at 480Mbps. eSATA can deliver 6Gbps (older versions deliver 1.5Gbps or 3Gbps), USB 3.0 runs at up to 5Gbps and the incoming USB 3.1 should do 10Gbps. Thunderbolt can do 20Gbps.

http://www.techradar.com/news/compu … nderbolt-vs-usb-3-0-vs-esata-931343

Numerot näyttää että ei pitäis olla ongelmaa, USB3 rahtusen hitaampi kuin SATA-väylä (jolla kovot yleensä kiinni) mutta tuskin ratkaisevasti. USB taitaa tosin edelleen olla semmoinen että sen likennettä ei saa häiritä esim. käyttämällä kaikkea muuta (hiirtä, muita tikkuja yms.) samalla väylällä (eli ottaa selvää onko Macin USB-portit saman väylän takana).
Spede blendaa: https://blend.io/spede
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)