Aihe: Tietokonepalstan jelppikerho
1 2 3 4 530 31 32 33 3447 48 49 50 51
Vessajono
13.10.2015 00:09:54
tepeh: Onko syytä päivittää OS X El Capitaniin?

Riippunee varmaan siitä mitä softaa ja rautaa on käytössä. Logicin kanssa tuskin tulee ongelmia, muilla voi olla vielä vähän hiljaista.
Dr. Funkenstein: Hattu nousee kyllä teille, jonkunhan ne on ne rahat otettava pois. Nobelaneria ja pitkää ikää sinne.
Danko
13.10.2015 00:32:37

Vessajono: Riippunee varmaan siitä mitä softaa ja rautaa on käytössä. Logicin kanssa tuskin tulee ongelmia, muilla voi olla vielä vähän hiljaista.

Tuonne näyttää olevan kerätty tilannetta eri valmistajien osalta: http://www.pro-tools-expert.com/hom … an-compatibility-update-compilation
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
tepeh
13.10.2015 11:45:43
Vessajono: Riippunee varmaan siitä mitä softaa ja rautaa on käytössä. Logicin kanssa tuskin tulee ongelmia, muilla voi olla vielä vähän hiljaista.

Silloin tällöin tulee käytettyä M-Audion ProFire äänikorttia. Eniten huolettaa sen ajurit.
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
Vessajono
13.10.2015 13:20:30
ProFire ei ilmeisesti ole enää oikein yhtään millään tavalla tuettu tuote joten ihan kauheaa kiirusta ei varmaan kannata pitää.
Dr. Funkenstein: Hattu nousee kyllä teille, jonkunhan ne on ne rahat otettava pois. Nobelaneria ja pitkää ikää sinne.
tepeh
21.10.2015 15:15:16
Onko logicissa joku pikanäppäin, jolla saisi poistettua efektit yhdelä klikkauksella?
JuhaHo
03.11.2015 21:59:11 (muokattu 03.11.2015 22:00:44)
Tunteeko joku Google mapsia? Olen laitellut sinne reilut 90 Photo Sphereä. Ongelma on se, etten osaa lisätä sphereä paikkaan, jota Google ei tunne nimeltä, vaan löydän paikan koordinaattien avulla.
shcircus
05.11.2015 11:09:56
Hola.

Hommasin tuollaisen Tascam UH7000 USB-kortin/standalone preampin, ja muuten kaikki futaa hyvin, mutta jostain syystä koneeni (ASUS läppäri) saatika DAW (reaper/audacity) eivät rekisteröi minkäänlaista signaalia kyseisestä aparaatista, eli nauhoittelu ei onnistu.

Osaisiko joku auttaa minua tämän onkleeman kanssa..? Olen suhteellisen vähän pulannut tällaisten vermeiden kanssa, joten nouhauta ei juurikaan ole.

Olen kokeillut sekä kitaralla linjasta että mikrofonilla etuasteen kautta; nothing. Uusimmat ajurit olen asennellut, sekä kokeillut DAW:ista jos minkälaisia konfiguraatioita, sekä pulannut windowsin tallennus/toistolaite -asetusten kanssa. Still nothing.

Standalone moodi toimii hyvin, eli kuulokkeet/ulostulot toimivat ja pystyn siis soittamaan ja laulamaan samaan aikaan, vieläkun saisi signaalin DAW:lle....?

Anyone?
"If God is our Father," you thought," then Satan must be our cousin." Why didn't anyone else understand these important things?
NHR
12.11.2015 16:35:08 (muokattu 14.11.2015 16:40:35)

E: Ei mitään enää.
"Last night I dreamt of some petrol"
tepeh
07.12.2015 21:01:13
Kysynpä täällä, jos joku osaisi auttaa.

Minulla on siis Macbook Pro ja se tuppaa välillä hieman kuumenemaan. Ostin sitten viilennysalusta, mutta ongelmana on, ettei kone ymmärrä käyttää omaa tuuletintaa ollessaan alustalla. Muutenkin kone käyttää tuuletintaan vain tietyissä asennoissa. Pohjasta puuttuu pari kumitassua, mahtaako se vaikuttaa asiaan? Välillä tuuletin alkaa puhaltaa kun hieman kääntää konetta toiseen asentoon, mutta kun sen siirtää takaisin, puhallus lakkaa ja välillä kuumuus johtaa kaatumiseen.

Missä mahtaa olla vika?
FateWhispered
11.01.2016 22:48:47
Kaveri osti Miditechin Audiolink IV äänikortin. Siinä ei tullut virtalähdettä mukana, vaan ottaa virran suoraan koneesta. Kun kortin kytkee usb:llä koneeseen, alkaa kuulua jotain suht korkeataajuuista häiriöääntä, joka pahenee silloin kun laittaa phantom virtaa päälle. Onko laite sökö vai johtuuko siitä ettei ole ulkoista virtalähdettä?
nisumaka
12.01.2016 10:10:26
Onko laitteeseen mahdollista liittää ulkoinen virtalähde? Jos ei, sen lienee tarkoitus on ottaa sähkövoimansa USB-liitännästä. Tuliko kaapeli mukana? Jos ei, niin äänikorttisi saattaa todellakin tarvita niin paljon käyttövoimaa, että USB ei yksinkertaisesti sitä kestä. Mulla on ulkoinen polttava CD. Siinä tuli mukana kaapeli, jossa oli 2xUSB, eli laite otti käyttövoimansa kahdesta ulostulosta. Missään nimessä ei saa olla "korkeaa häiriöääntä". Kun ei tarkempaa tietoa ole, teoriassa ei kait ole kysymys siitä, että tietokoneesi flekti alkaa yksinkertaisesti pyöriä? Toivottavasti selviää.
Danko
12.01.2016 14:01:34

FateWhispered: Kaveri osti Miditechin Audiolink IV äänikortin. Siinä ei tullut virtalähdettä mukana, vaan ottaa virran suoraan koneesta. Kun kortin kytkee usb:llä koneeseen, alkaa kuulua jotain suht korkeataajuuista häiriöääntä, joka pahenee silloin kun laittaa phantom virtaa päälle. Onko laite sökö vai johtuuko siitä ettei ole ulkoista virtalähdettä?

Tuleeko häiriöääni tallennettavaan signaaliin mukaan, vai ainoastaan kuunteluun? Audiolinkin ulostulot näyttävät olevan balansoidut, joten ensimmäisenä kokeilisin monitoreille kaapeleita, joissa maa on toisesta päästä irti.
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
FateWhispered
12.01.2016 17:05:29
nisumaka: Onko laitteeseen mahdollista liittää ulkoinen virtalähde? Jos ei, sen lienee tarkoitus on ottaa sähkövoimansa USB-liitännästä. Tuliko kaapeli mukana? Jos ei, niin äänikorttisi saattaa todellakin tarvita niin paljon käyttövoimaa, että USB ei yksinkertaisesti sitä kestä. Mulla on ulkoinen polttava CD. Siinä tuli mukana kaapeli, jossa oli 2xUSB, eli laite otti käyttövoimansa kahdesta ulostulosta. Missään nimessä ei saa olla "korkeaa häiriöääntä". Kun ei tarkempaa tietoa ole, teoriassa ei kait ole kysymys siitä, että tietokoneesi flekti alkaa yksinkertaisesti pyöriä? Toivottavasti selviää.

On mahdollisuus liittää ulkoinen virtalähde, mutta ei tullut pakkauksen mukana. USB kaapeli sen sijan tuli. 9 voltin virtalähteelle siinä olis paikka. Koitin myös omalla koneella, ja sama ääni kuului. Ei pitäisi koneesta olla kiinni.

Danko: Tuleeko häiriöääni tallennettavaan signaaliin mukaan, vai ainoastaan kuunteluun? Audiolinkin ulostulot näyttävät olevan balansoidut, joten ensimmäisenä kokeilisin monitoreille kaapeleita, joissa maa on toisesta päästä irti.

Tuli muistaakseni myös tallennettavaan, en aivan varma ole mutta mielestäni cubasessa näkyi sisääntulon äänevoimakkuudessa koko ajan pientä liikehdintää vaikkei mikki/kitaran vola ollut edes päällä. Pääasiassa kaveri varmaan käyttää vaan tuota äänikortin etuosassa olevaa kuulokeliitäntää.

Kiitoksia avuista, toivottavasti lähtee virtalähteen kanssa toimimaan :)
Shredator
18.01.2016 10:37:05

Onko porukka täällä ostellut tuota Riffstationia ja pystyykö sillä tekemään hyvin ns. backing trackeja (poistamaan kitarat yms.)?
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o
jarkko l
27.01.2016 09:14:45

Moikka kaikille. Olen nyt hommanut lähes kaikki palikat äänitys koneeseeni ja kasaaminen pitäisi aloitella pika puoliin. Kyseessä siis PC. Käyttis tulee olemaan windows 7.

Juolahtipa mieleeni sellainen kysymys että onko sillä merkitystä minkä "version" käyttiksestä asennan koneelle? Olisko se Windows 7 Pro? 32 vai 64 bit?
Vai onko näillä asioilla mitään merkitystä? Vai määräkö käytettävät softat ja plugarit homman?
Jaava
27.01.2016 10:29:20
jarkko l: Moikka kaikille. Olen nyt hommanut lähes kaikki palikat äänitys koneeseeni ja kasaaminen pitäisi aloitella pika puoliin. Kyseessä siis PC. Käyttis tulee olemaan windows 7.

Juolahtipa mieleeni sellainen kysymys että onko sillä merkitystä minkä "version" käyttiksestä asennan koneelle? Olisko se Windows 7 Pro? 32 vai 64 bit?
Vai onko näillä asioilla mitään merkitystä? Vai määräkö käytettävät softat ja plugarit homman?

Ei muuten paitsi että ota 64bit. Muuten ne erot liittyy enimäkseen johonkin etäkäyttöominaisuuksiin tms. mitä firmat tarvitsee, mutta mille tavallisella käyttäjällä ei ole mitään tarvetta.
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
jarkko l
27.01.2016 10:42:52

Jaava: Ei muuten paitsi että ota 64bit. Muuten ne erot liittyy enimäkseen johonkin etäkäyttöominaisuuksiin tms. mitä firmat tarvitsee, mutta mille tavallisella käyttäjällä ei ole mitään tarvetta.

Kiitos , eiköhän tämä vastaus sitten riittänyt ? :)
mattim
29.01.2016 15:58:49

jarkko l: Kiitos , eiköhän tämä vastaus sitten riittänyt ? :)

Miksi win 7 ? Onko tiedossa joku softa, tai rauta joka ei toimi esim win 10:ssä ? Win 10 on aivan toimiva ratkaisu, selkeästi seiskaa tehokkaampi.
tender.insanity
29.01.2016 18:56:16
mattim: Miksi win 7 ? Onko tiedossa joku softa, tai rauta joka ei toimi esim win 10:ssä ? Win 10 on aivan toimiva ratkaisu, selkeästi seiskaa tehokkaampi.

Esim joidenkin muutama vuotta vanhojen emolevyjen verkkokortin piirisarjan toimivuus on arpapeliä, kun ei ole win10 ajuria olemassa. Vittumainen vika, mutta onneksi vain satunnaista. Ainakin Asus P8z68-v Pro gen3 emolla näin.
Speedy
01.02.2016 14:32:53

Minulla on semmonen Xylosynth soitin jossa on MIDI OUT liitäntä, minulla on Clavinovan piano jossa on MIDI IN - OUT - THRU liitännät, minulla on myös interface jossa on MIDI IN - OUT liitännät. Miten ja missä järjestyksessä minun pitää nuo kytkeä että molemmista tulee signaali tietsikalle? Saan kuulumaan vaan toisen, mutta ei haittaa vaikka molemmat tulevat samaan "kanavaan", vai onko se nimen omaan se juttu että ne pitäisi lähettää eri channelia?
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)