Guitarn00b 09.08.2006 17:10:11 | |
---|
Kysäisenpä tässä että onko Korg Toneworksin käyttö D.I/etu-asteena mahdollista. jos on niin miten. tällä hetkellä ei koneesta kuulu mitään. piuha menee kitara>korg>line in. "Have you ever noticed that there's a "rap" in "crap"? |
Jmvk 14.08.2006 17:01:56 (muokattu 14.08.2006 17:02:24) | |
---|
Nauhoitusta pitäs lähteä nyt koittelemaan. Minulta löytyy: Kitara, Vahvistin (Peavey banditt 112), Boss ME-50 pedaali, 3 kitarapiuhaa ja stereo-miniplugi jonka saa tökättyä kitarapiuhan plugiin. Onnistuuko nauhoittaminen noilla vermeillä? Koneella on jo Adobe Audition 1.5 ohjelma jolla onnistuu nauhoittaminen. (?) www.eroakirkosta.fi
jutella voin, kunha pysytte erossa minusta. |
artodaguitarist 15.08.2006 12:02:55 | |
---|
onnistuu. parhaiten noilla laitteilla omasta mielestäni siten, että laitat bossin line outista johdon tietokoneen line iniin kiinni. |
Jmvk 15.08.2006 17:59:18 (muokattu 15.08.2006 18:09:53) | |
---|
onnistuu. parhaiten noilla laitteilla omasta mielestäni siten, että laitat bossin line outista johdon tietokoneen line iniin kiinni. Hmm. Kytken Bossista Line/Phones liitännästä koneen Line Iniin, ei tule mitn ku nauhoittaa. Mites? Eli bossista lähtee tämmöset: Foot SW (ei..) AUX IN, LINE/PHONES, GUITAR AMP L (mono) ja R, INPUT. Jos minulla menee jo vahvistin->bossiin tuo L(mono) ja kitarasta->bossiin INPUT niin mihis tuo nauhoituspiuha? www.eroakirkosta.fi
artodaguitarist 16.08.2006 12:10:57 | |
---|
Hmm. Kytken Bossista Line/Phones liitännästä koneen Line Iniin, ei tule mitn ku nauhoittaa. Muistithan varmasti laittaa ääniasetuksissa laitteeksi Line In kohdan mikrofonin sijaan? Jos ei toimi toi, niin sitten siitä vahvistimen phones kohdasta kokeilet koneeseen mutta tulee huonompi saundi, tosin riippuu minkälainen vahvistin. Itellä oli Peaveyn 15W vahvistin ja oli kyllä kauhee saundi. |
Jmvk 16.08.2006 20:00:07 | |
---|
Muistithan varmasti laittaa ääniasetuksissa laitteeksi Line In kohdan mikrofonin sijaan? Ainiin joo. Kyllä nyt toimii. Äänet tulee kyllä tietokoneen kaiuttimista mutta eipä tuo pahemmin haittaa. Ihan hyvä on näin aluks nauhotella. www.eroakirkosta.fi
artodaguitarist 16.08.2006 20:28:06 | |
---|
Ainiin joo. Kyllä nyt toimii. Äänet tulee kyllä tietokoneen kaiuttimista mutta eipä tuo pahemmin haittaa. Ihan hyvä on näin aluks nauhotella. Niin se on tarkoituskin kun laitetaan Line Iniin. Äänikortista riippuu taas miten nuhjuinen/hyvä saundi tulee sitten kun tuolleen äänittelee. |
rbr 21.08.2006 16:32:10 | |
---|
Moi! Nyt olisi tarkoitus sunnuntaiäänitellä kotona omaa soittoa. Maailman parasta laatua ei ole tarkoitus saada, mutta alkaa vahvarin mikitys tuolla karaokemikrofonilla kyrsimään ;) Minulla olisi tilaisuus saada suht. halvalla käytetty mutta moitteeton V-amp 2. Ajattelin käyttää sitä, sekä laptoppiani. Mitä piuhoja tarvitsen? Riittääkö V-amp ja tietokone äänittämiseen, enhän tarvitse välttämättä mitään DI-laatikkoa ym.? Onko esim. audacity tarpeeksi laadukas ohjelma makuuhuoneäänittämiseen? Kannattaako minun investoida ulkoiseen äänikorttiin, läptopin integroitu ei nimittäin ole mikään loistava, ja siinä on vain normaali mikkipaikka. Myös tätä saisi käytettynä huuto.netistä, onko kelvollinen? http://tietokonekauppa.kauppakulma. … ID=b829d6f2222db37d813846f0b77282b1 Kuten varmasti huomasitte, olen uusi näissä asiossa, ja tahtoisin lähinnä saada kuuntelemiskelpoista ääntä nauhalle omaksi ilokseni. |
artodaguitarist 21.08.2006 18:44:37 | |
---|
Moi! Nyt olisi tarkoitus sunnuntaiäänitellä kotona omaa soittoa. Maailman parasta laatua ei ole tarkoitus saada, mutta alkaa vahvarin mikitys tuolla karaokemikrofonilla kyrsimään ;) Minulla olisi tilaisuus saada suht. halvalla käytetty mutta moitteeton V-amp 2. Ajattelin käyttää sitä, sekä laptoppiani. Mitä piuhoja tarvitsen? Riittääkö V-amp ja tietokone äänittämiseen, enhän tarvitse välttämättä mitään DI-laatikkoa ym.? Onko esim. audacity tarpeeksi laadukas ohjelma makuuhuoneäänittämiseen? Kannattaako minun investoida ulkoiseen äänikorttiin, läptopin integroitu ei nimittäin ole mikään loistava, ja siinä on vain normaali mikkipaikka. Myös tätä saisi käytettynä huuto.netistä, onko kelvollinen? http://tietokonekauppa.kauppakulma. … ID=b829d6f2222db37d813846f0b77282b1 Kuten varmasti huomasitte, olen uusi näissä asiossa, ja tahtoisin lähinnä saada kuuntelemiskelpoista ääntä nauhalle omaksi ilokseni. V-Amp 2 on hyvä laite äänitykseen vaan en ole kokeillu minkälaiseksi menee kun laittaa mikrofoni kohtaan. Line Inin kanssa pelaa. Audacitya en ole koskaan kokeillut en voi mitään mennä sanomaan. Ulkoinen äänikortti voisi olla sinun tilanteessa ihan hyvä ratkaisu omasta mielestäni, vaan en tiedä noista mikä on hyvä sellainen. |
skebajaba 27.08.2006 11:02:53 | |
---|
mitenkäs muuten jos on aktiivimikit kitarassa, eikös se ole periaatteessa sisään rakennettu esiaste? - WWW.CRANIUMBAND.COM - |
askomiko 28.08.2006 12:14:02 | |
---|
Keskimäärin ei mitään muuta eroa kuin niin kuuma ulostulo ettei soundblasterit sitä säröytymättä kestä. Ja vähän kirkkaampi soundi erilaisen impedanssin takia. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
e.c 05.09.2006 09:41:26 | |
---|
Mulla on tällänen ongelma kitaran äänittämisessä: Koitan nauhoittaa kitaraa tietokoneella ja Audacityllä homma toimii hyvin, mutta Kristalilla saa ääntä nauhalle, mutta mitään ei tuu ulos ku yrittää tuotosta kuunnella.. Eli missä mahtaa olla vika? (ei ainakaan korvissa) Ääni tulee ulos DVD:n kautta, ja kaikki muu kuuluu normaalisti paitsi Kristalin ääninauhat. "Olen käyttänyt kolme miljoonaa juomiseen ja vielä enemmän uhkapeleihin. Loput olen tuhlannut." - John Daly |
artodaguitarist 07.09.2006 18:58:01 | |
---|
sain itelle ton shuren sm57 mikin niin aaattelin kokeilla äänitystä. selvennän nyt minun laitteiston: - V-AMP 2 (etuasteena) -Shure SM57 -joku integroitu äänikortti -Cakewalk Sonar 4 Homestudio -Jackson skeba (duncan designed mikit) ei tuu nyt muuta mieleen mitä käytän. tässä ääninäyte: http://koti.mbnet.fi/valtsu45/testi.mp3 miten saisin eliminoitua suhinaa pois? kovemmalle nuppi? onko jotain efektiä tai juttua (esim. nuo gatet ja modulatet vai mitä lienee) millä sais suhinaa pois? pitäs olla parempi äänikortti? pitäs vaihtaa kitaramikit? kertokkee olisin kiitollinen, pitäs näet saada ihan kohtuu saundia bändin ekalle demolle. |
askomiko 07.09.2006 23:55:36 | |
---|
Siis mihin sie tarviit sekä vamppia että mikrofonia? On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
artodaguitarist 08.09.2006 14:04:26 (muokattu 08.09.2006 14:05:22) | |
---|
v-amp menee mikrofonin ja tietokoneen väliin. eli vahvistamassa linjatasoa. tökkään mikrofonin v-ampin inputtiin ja vampin outputista menee johto tietokoneen line in:n. ja laitan vampissa bypass moden päälle. pitäisikö mun kenties laittaa mikrofoni suoraan äänikortin line iniin? |
kuriken 11.09.2006 22:21:41 | |
---|
v-amp menee mikrofonin ja tietokoneen väliin. eli vahvistamassa linjatasoa. tökkään mikrofonin v-ampin inputtiin ja vampin outputista menee johto tietokoneen line in:n. ja laitan vampissa bypass moden päälle. pitäisikö mun kenties laittaa mikrofoni suoraan äänikortin line iniin? V-amp ei ole mikrofonin etuvahvistin, en tosin tiedä josko se hoitaisi homman ihan kohtuullisesti. Mikäli on mahdollista laittaa joku mikseri mikin ja tietokoneen väliin, ja käyttää sen etuastetta, voisi homma hoitua paremmin. Tai voit ostaa oikean mikrofonin etuvahvistimen, tai tökätä kitara suoraan v-amppiin kiinni, johon kyseinen laite onkin tarkoitettu. Haiseminen on muotia! |
SuomiPeikko 12.09.2006 12:39:31 | |
---|
Iso kiitos ja plussat ja poonukset askomikolle asiantuntevasta avusta! Mutta vielä yksi kysymyksen poikanen... Käytän ite Guitar pro 4 ohjelmaa josta olen mielissäni ottanut rummut taustalle, mudda mudda... Kun koitan nauhoittaa Goldwave ohjelmalla kitarat päälle (Laitan rummut soimaan Winampin kautta ja Goildwaven nauhoittamaan) niin summaksi tulee ylisäröistä-kitara-rumpu-kiisseli-hässäkkää. Muu laitteisto on: - ESP Ltd F-250 - V- Amp 2 - ja joskus apuna Squierin kitara paketin mukana tullut 10w vahvistin. Liitän koko hössäkän V-Ampin kautta line-iniin... Ja olen ymmälläni... |
askomiko 12.09.2006 23:48:51 (muokattu 12.09.2006 23:49:23) | |
---|
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
SuomiPeikko 13.09.2006 00:42:15 (muokattu 13.09.2006 00:42:49) | |
---|
Iso kiitos! |
artodaguitarist 14.09.2006 16:25:15 | |
---|
V-amp ei ole mikrofonin etuvahvistin, en tosin tiedä josko se hoitaisi homman ihan kohtuullisesti. Mikäli on mahdollista laittaa joku mikseri mikin ja tietokoneen väliin, ja käyttää sen etuastetta, voisi homma hoitua paremmin. Tai voit ostaa oikean mikrofonin etuvahvistimen, tai tökätä kitara suoraan v-amppiin kiinni, johon kyseinen laite onkin tarkoitettu. V-Ampissa lukee että se toimii vahvistamassa linjasaundia kun siinä voi muutenkin laittaa sen bypass moden päälle. vai olenko ymmärtänyt väärin? ostin uuden äänikortin ton m-audio audiophile 2496. mä en tiedä miksi ei lähde äänet ilmoille nyten. biosista disablesin integroitun äänipiirin ja laitoin asetuksista m-audion ensisijaiseksi äänikortiksi. mutta ei toimi siltikään. ajurit on asennettu jne. mitä neuvoksi? |