Aihe: Reaper 2.0 julkaistu
1 2 3 4 5 612 13 14 15 16
Robert
24.06.2008 17:38:20
Katsopa sitten vielä windowsin mikseristä että midi-äänien (midi, synth, tms) voimakkuusliuku on ylhäällä, ja ettei kanava ole mutella.

Tää on tsekattu. Kun midit toimii muilla ohjelmilla ihan normaalisti. Joku muukin on paininut saman ongelman kanssa: http://www.guitarforbeginners.com/f … er-imported-midi-playback-no-sound/

Paitsi mulla uudelleenasentaminen ei auttanut.
...
Robert
24.06.2008 17:46:50
Noniin, jokainen midiraita pitää näköjään valita erikseen aktiiviseksi. Hardware output ja input pitää valita kaikille erikseen, preferences-valikon säädöt eivät siis riitä. Millähän nuo saisi oletukseksi kaikille midiraidoille?
...
Twinkle
24.06.2008 20:43:01
Noniin, jokainen midiraita pitää näköjään valita erikseen aktiiviseksi. Hardware output ja input pitää valita kaikille erikseen, preferences-valikon säädöt eivät siis riitä. Millähän nuo saisi oletukseksi kaikille midiraidoille?

Paha mennä sanomaan, mutta helpolla niiden asetuksia pystyy säätämään Routing Matrix -kohdasta, josta voi valita menoja ja tuloja yhellä klikkauksella. Että jos niitä ei saa defaulttina toimimaan, niin ei se routtaaminenkaan ole kamalan vaivalloista.
joroma
25.06.2008 20:51:40
Mikähän minua tai konettani mahtaa riivata. Reaperissa koitan miksailla erästä projektia jossa on raitoja tällä hetkellä noin 20. Yhdellä raidalla on reverb ja kahdella delayta, muita efektejä en vielä ehtinyt edes ajattelemaan kun ongelmat alkoivat. Noin minuutin projekti soi normaalisti, jonka jälkeen alkaa pätkiminen ja sen myötä toisto hyytyy kokonaan. Reaperin perfonrmance meterin mukaan muistin tai prosessorin käyttö ei ole lähelläkään maksimia ja samaa sanoo windowsin omat mittarit.
Vika on ihan sama sekä Alesis IO 14 -interfacen kanssa että kannettavan omaa äänikorttia käyttäen. Mistä tässä on siis kyse?
Aki
25.06.2008 21:58:44

Mikähän minua tai konettani mahtaa riivata. Reaperissa koitan miksailla erästä projektia jossa on raitoja tällä hetkellä noin 20...

Ettei vain olisi kovo-ongelma. Onko projekti samalla kovalevyllä kuin käyttöjärjestelmä? Paljonko kovalevyllä on tilaa? Koska kovalevy on viimeksi defragmentoitu?
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
joroma
26.06.2008 11:22:02
Ettei vain olisi kovo-ongelma. Onko projekti samalla kovalevyllä kuin käyttöjärjestelmä? Paljonko kovalevyllä on tilaa? Koska kovalevy on viimeksi defragmentoitu?

Pikaisen testin perusteella vaikuttaisi että kovalevystä tämä johtui. Avasin projektin ulkoiselta USB-kovolta, jota olen käyttänyt tähän asti vain varmuuskopiointiin ja hommahan pelasi lähes kuin Buick. Kiitos nopeasta ja nappiin osuneesta aravuksesta.
diarrheavomit
26.06.2008 17:35:09 (muokattu 26.06.2008 18:11:17)

Olen tehnyt ezdrummerilla rumpuraidan valmiiksi ja nauhoitellut kitarat + bassot. Mutta rumpuraita jotenkin jätättää kun koko paketti on kasassa, nii miten koko rumpuraitaa saa siirrettyä esim. pari sadasosaa taaksepäin/eteenpäin :) Tai miten yhdelle raidalle sais tempoo hieman lisää.

Ja sitten vielä miten saa valittua kerralla koko raidan pelkästään? Control+A valitsee kaikki, mutta pelkkä raitakin riittäisi.
www.mikseri.net/diarrheavomit
Torniojaws
26.06.2008 18:11:45 (muokattu 26.06.2008 18:12:15)

Mutta rumpuraita jotenkin jätättää kun koko paketti on kasassa, nii miten koko rumpuraitaa saa siirrettyä esim. pari sadasosaa taaksepäin/eteenpäin :)

Kuulostaa jonkinlaiselta latenssiongelmalta. Kokeileppa nostaa äänikortin latenssia vaikkapa 512 sampleen tai 1024 sampleen. Jos vieläkin rummut ovat jäljessä niin sitten se ei ole tuosta kiinni. Mutta todennäköisimmin se on tuo.
Vortechin kolme täysipitkää nyt CD:nä! Hinta 12 euroa. Tilausohjeet webbisivuilla.
Aki
26.06.2008 18:47:44

Mutta rumpuraita jotenkin jätättää kun koko paketti on kasassa...

Sulla ei taida olla ajurit kunnossa. Mikä äänikortti? Jos integroitu niin kokeile Asio4all-ajurilla.
diarrheavomit
26.06.2008 20:34:08 (muokattu 26.06.2008 20:39:42)

Audiophile 2496 kortti löytyy ja uusimmat ajurit pitäs olla, joten se puoli pitäisi olla kunnossa. 256samplella oon nauhotellu aina ja nyt huomasin, että lopussa sitte kun alkaa paketti olla kasassa nii tahmaa hieman rummut. Kokeilin silleen vielä, että laitoin pelkästään rummut ja yhden kitararaidan soimaan ja muut mutelle, nii silti tahmaa hieman pöntöt. Kokeilen huomenissa 512 samplella ja kerron miten kävi.
www.mikseri.net/diarrheavomit
Robert
26.06.2008 22:44:24
Paha mennä sanomaan, mutta helpolla niiden asetuksia pystyy säätämään Routing Matrix -kohdasta, josta voi valita menoja ja tuloja yhellä klikkauksella. Että jos niitä ei saa defaulttina toimimaan, niin ei se routtaaminenkaan ole kamalan vaivalloista.

Jees, sain kuitenkn nyt midillä toimimaan noi rumpusamplet, niin en arvaa säätää enempää ettei mikään hajoa.
...
Tympee Huttunen
29.06.2008 13:53:15 (muokattu 29.06.2008 13:54:04)
Reaperiin ilmeisesti sopii plug-init siinä missä muihinkin audiosoftiin? Mikä olisi hyvä ja ilmainen eq ja jokin kompura-plugari?

Minulla on nyt jotain häikkää koneen oman äänikortin kanssa Reaperilla. Jonkin ajan kuuntelun jälkeen alkaa soundi ritistä. Kun menen asetuksiin ja säädän asiota, rätinä katoaa ja kenties tulee taas uudestaan myöhemmin.
arppah8
29.06.2008 14:02:50

Reaperiin ilmeisesti sopii plug-init siinä missä muihinkin audiosoftiin? Mikä olisi hyvä ja ilmainen eq ja jokin kompura-plugari?

Antressin plugarit ovat ilmaisia ja hyviksi todettuja. Näemmä omat sivut eivät toimi, mutta tuolta saa ainakin kai ladattua plugaripaketin: http://www.mediafire.com/?0ingg4jymf9
Löytyy kompuraa, EQta ja muuta härpäkettä.

Digitalfisphonesin ilmaisplugarit kannattaa tsekata myös: http://www.digitalfishphones.com/

Sekä Kjaerhusin Classic-sarjan plugarit: http://www.kjaerhusaudio.com/
God's away on business
Tympee Huttunen
29.06.2008 14:37:15
Antressin plugarit ovat ilmaisia ja hyviksi todettuja. Näemmä omat sivut eivät toimi, mutta tuolta saa ainakin kai ladattua plugaripaketin: http://www.mediafire.com/?0ingg4jymf9
Löytyy kompuraa, EQta ja muuta härpäkettä.

Digitalfisphonesin ilmaisplugarit kannattaa tsekata myös: http://www.digitalfishphones.com/

Sekä Kjaerhusin Classic-sarjan plugarit: http://www.kjaerhusaudio.com/

Ok, kiitoksia! +

Koitan ensin perehtyä tuohon ensimmäiseen.
Aki
29.06.2008 15:03:16

Kyllä, VST, DX ja JS. Mäkkipuolelle VST, AU ja JS.
Erittäin erinomainen ilmainen EQ on Reaperin mukana tuleva ReaEQ.
Erittäin hyvä ilmainen kompura on Reaperin mukana tuleva ReaComp.

Minulla on nyt jotain häikkää koneen oman äänikortin kanssa Reaperilla. Jonkin ajan kuuntelun jälkeen alkaa soundi ritistä. Kun menen asetuksiin ja säädän asiota, rätinä katoaa ja kenties tulee taas uudestaan myöhemmin.

Jos asioita säätämällä ongelma kenties poistuu, niin kenties sinun pitäisi taas säätää asioita.
Zabijak
06.07.2008 16:01:24

Riittää, että avaat asetukset ja laitat ne kiinni. Ainakin mulla...
lethus1
10.07.2008 12:10:15 (muokattu 10.07.2008 12:11:23)
Nyt rupee taas hajottamaan. Sain muutama päivä sitten Reaperin toimimaan mainiosti. Dellin muutaman plugarin helvettiin ja sen jälkeen toiminut kuin unelma. Laitoin koneen kiinni yöksi ja nyt taas kaatuillaan niin maan perkeleesti. Vaikea varmaan lähteä taas analysoimaan mutta ihan sama....:

Kun playbackaan jotain, siis soitan, yhtäkkiä joku "file" jaa raidassa soittamatta. Tämä menee ihan randomilla. Välillä se on vasemmanpuoleinen komppi, välillä oikean, vlill joku muu lärsäke. Kun näin tapahtuu, seuraava toiminto (mikä vaan, menujen klikkaus, ihan mikä vaan) kaataa reaperin. Wtf. Ei ymmärrä. Hjälp.

Wavesit ja Glaceverb todistetusti ei toimi mulla. Nyt kuitenkin mennään puhtaasti mukana tulleilla reaxxx:llä.

Koneteho ei lopu kesken. Mikähän lie sitten kyseessä.
Vompatti
lethus1
10.07.2008 12:41:40
Päivitin uusimpaan versioon. Vähänkö kannatti - Reaper kaatuu käynnistyessä. Kerran yritti käynnistää (automaattisesti lataa session) ja sano ettei mikään plugari ny toimi ja sitten se kaatu.

Mä lopetan. emmä jaksa vittu enää...
Vompatti
Pegardo
10.07.2008 17:26:38
Päivitin uusimpaan versioon. Vähänkö kannatti - Reaper kaatuu käynnistyessä. Kerran yritti käynnistää (automaattisesti lataa session) ja sano ettei mikään plugari ny toimi ja sitten se kaatu.

Mä lopetan. emmä jaksa vittu enää...

Jos ei enää edes käynnisty, niin kannattaa palauttaa tehdasasetukset. Käynnistävalikosta Reaperin alta ainakin löytyy kyseinen toiminto.
Quru
10.07.2008 17:48:00 (muokattu 10.07.2008 17:50:14)
Haluaisin soitella tuolla omalla koskettimistollani noita VSTi-instrumentteja. Mitenkähän onnistuu? Ei tule ääntä ei. Plugari kyllä toimii, koska ääntä tulee jos otan uuden midi-trackin, valitsen fx-valikosta haluamani plugarin ja pistän pianorollille tavaraa. Koskettimisto myös toimii Reasonissa hyvin, joten ohjelmassa on jotenkin asetukset viturallaan. Vai onko tuolla edes mahdollista vain soitella VSTi-instrumentteja?

E: heheh, katsoinpa asetukset vielä kerran läpi ja iloisesti siinä Midi Input 1-kohdassa luki "disabled". Problem solved.
Savun hälvettyä tarkastamme äänetoiston liitännät
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)