Glacius 25.04.2011 11:04:02 | |
---|
Aki: Niin... mitä sä siis äänität? Jos äänität kitaraa vahvistinmallinnoksen läpi, se soundi ei tule äänikortista vaan virtuaalisesta kitaravahvistimesta, joka on softana tietokoneella. Ongelma ei silloin ole äänikortti, vaan se softa. Parempia softia tekee kovin moni. Kitara instrumenttina... joop, softana POD Farm 1 ja kyllä tuostakin saa irti ruuvaamalla, mutta mikittämällä silti varmana saisi parempaa kun vahvistinmallinnoksen läpi soittamalla, tai ainakin sellaista "aitoutta" paremmin soundiin, mitä olen hakemassa |
Johnny Buzz 25.04.2011 15:53:37 | |
---|
Glacius: Jep, siis sitä vähän meinasinkin, että jättäisin POD meiningin pois ja ostaisin kunnon mikin millä mikittää vahvarista, Shure SM57 on suosinut moni, mutta joku nuista äänikorteista pitäs saada alle, Toneporti vois jättää vaikka ihan "efektilaitteeksi" Ei sun tarvii tosta sun nykyisestä kortista luopua, jos se toimii myös ihan pelkkänä äänikorttina. Eli efektit ja mallinokset vaan pois päältä ja käytät sitä pelkän signaalin siirtämiseen koneelle. |
Juicy 09.05.2011 23:58:43 (muokattu 09.05.2011 23:59:19) | |
---|
E: Ei mitään. Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful! |
Petrukki 08.06.2011 01:22:55 | |
---|
Heitin tän jo toiseen threadiin, mut laitan sen nyt tänne myös: Mitäköhän mä tartten: pitäisi saada midikiippari, kitara (ja mahdollisesti joku mikki, joskaan tämä ei ole kynnyskysymys) kiinni koneeseen. Tämän lisäksi joku palikka mistä säätää monitorointia, joka mun tapauksessa on luultavasti kuulokkeet. Ilmeisesti audio interfacea olen vailla. Löytyykö jotain 250 euron hintaluokasta? Toinen kysymys, monitorointiin olen kaavaillut noin 300 euron budjettia, luultavasti monitorien perään ei kannata huudella? Sennheiserin HD-600 olen ajatellut hankkivani. Tarvitsenko kuulokevahvistimen tai jotain muuta? |
Aki 08.06.2011 02:45:07 (muokattu 08.06.2011 02:48:06) | |
---|
Petrukki: Ilmeisesti audio interfacea olen vailla. Löytyykö jotain 250 euron hintaluokasta? Löytyy, useita. http://dy.fi/idq monitorointiin olen kaavaillut noin 300 euron budjettia, luultavasti monitorien perään ei kannata huudella? Luin tuon lauseesi kymmenen kertaa, ja joka kerralla ymmärsin entistä huonommin mitä yrität kysyä. http://www.thomann.de/fi/cat_PG_2.h … iset_lahikenttamonitorit&oa=pra Audio interfaceissa on lähes aina kuulokevahvistin, joten et tarvitse erillistä. HD600:set kuulostavat aika huonolta valinnalta sun käyttöön. Jos aiot äänittää luurit päässä, tarvitset suljetut kuulokkeet. Esim Sennheiser HD280/380, Beyerdynamic DT250 80ohm, Audio-Technica M-50, jne. "Your hair is like a sunset after a bomb went off. Pretty"
- Terry Bellefleur |
Petrukki 08.06.2011 15:53:18 (muokattu 08.06.2011 15:54:56) | |
---|
Aki: Luin tuon lauseesi kymmenen kertaa, ja joka kerralla ymmärsin entistä huonommin :D Tarkoitin nyt lähinnä sitä, että ei kannata kaiuttimia hankkia vaan jotkut laadukkaat kuulokkeet? :) Kuulokkeet ei tulisi kylläkään äänityskäyttöön vaan enempi tulisi pyöriteltyä softasynia ja samplejä. |
Aki 08.06.2011 21:06:08 | |
---|
Petrukki: Tarkoitin nyt lähinnä sitä, että ei kannata kaiuttimia hankkia vaan jotkut laadukkaat kuulokkeet? :) Omaksi huviksi ehkä ihan kivat, mutta miksauksia kuulokkeilla ei voi tehdä. Ja korviaan rasittaa helposti kuulokkeilla liikaa. Kolmella sataa saa jo ihan jees kaiuttimet, suosittelisin siksi kajareita. "Your hair is like a sunset after a bomb went off. Pretty"
- Terry Bellefleur |
wilzhu 28.06.2011 16:21:12 (muokattu 28.06.2011 16:39:01) | |
---|
Olisiko jollain vinkata hyvää ja halpaa(Niinkuin aina:D) usb-äänikorttia? Pieni koko on iso plussa. Halpa olisi alle 150€. Se olisi tulossa miniläppärin kaveriksi kitaraplugarin livepyörittämistä varten. Edit: Midi-in olisi myös hyvä löytyä mahdollisten pedaaliviritelmien takia! |
Occult_rain 30.06.2011 17:47:21 (muokattu 01.07.2011 11:44:36) | |
---|
Ei enään mtn :) Tube maniac! |
Occult_rain 01.07.2011 11:42:11 | |
---|
Ei enään mtn :) Tube maniac! |
Berserkki 01.07.2011 14:10:07 (muokattu 01.07.2011 14:11:29) | |
---|
|
Aki 01.07.2011 14:25:41 | |
---|
Berserkki: Olis tarkoitus hankkia usb äänikortti tietokoneeseen. Osaisko kukaan suositella kumpaakaan noista? Molemmista löytyis dac... Jos et tiedä mitä DAC tarkoittaa, älä osta laitetta sen perusteella. Nuforcessa ei ole sisääntuloja lainkaan. Ja huomaa että tietokonealan liikkeet eivät myy äänilaitemerkkejä. Selaisin paljon luottavaisemmin mielin vaikka tuota listaa: http://www.thomann.de/fi/cat_PG_2.h … ?gf=usb_audio_interfacet&oa=pra "Your hair is like a sunset after a bomb went off. Pretty"
- Terry Bellefleur |
washburn 01.07.2011 16:36:34 | |
---|
Aki: Ja huomaa että tietokonealan liikkeet eivät myy äänilaitemerkkejä. Mitäs nämä merkit sitten on: Ableton Akai Apogee Apple Behringer Digidesign E-MU Elektron Focusrite Fostex Hercules ION Kurzwei lLexicon M-Audio Mackie Miditech Native Instruments Novation Numark Olympus PreSonus RME Soundcraft Steinberg Studiologic Universal Audio Vocaltone Waldorf Zoom ? verkkokauppa.com myy ainakin noita merkkejä Live long and prosper. |
Janzu78 01.07.2011 16:57:10 | |
---|
washburn: verkkokauppa.com myy Erikoiskauppa on kuitenkin aina erikoiskauppa. Thomannilla on ollut aina hyvä ja ennen kaikkea osaava palvelu. Samaa voin omalta kohdaltani sanoa myös DV247:sta ja Tampereen musiikista. Verkkokauppa.comista en ole saanut ikinä hyvää palvelua, edes tietokoneisiin liittyvissä asioissa (subjektiivista, mutta kuitenkin). http://www.youtube.com/user/kb1629 | http://soundcloud.com/rationalizer |
washburn 01.07.2011 18:38:20 | |
---|
Toi nyt olikin vaan esimerkki siitä, että nykyään saa sekä musakaupoista että tietokonekaupoista äänityöskentelyyn liittyvää kamaa, ettei tilanne ole enää kovin mustavalkoinen. Yllätyin tuossa jokin aika sitten, kun olin tilaamassa kaverille kotistudioon uutta tietokonetta kivijalka tietokonekaupasta. Myyjä ryhtyi tarjoamaan kylkeen ihan tolkullisia interfaceja kun tuli ilmi, mihin käyttöön kone on tulossa. Interface oli jo kyllä valmiina, mutta ois se tuotakin kautta järjestynyt. Live long and prosper. |
Aki 01.07.2011 21:03:34 | |
---|
washburn: Mitäs nämä merkit sitten on: ... Oho, Verkkokauppa on näemmä laajentanut tuotevalikoimaansa roimasti! M-Audiot ja monet muutkin merkit tosin on 2-6 viikon toimitusajalla, eli aikamoiseksi odotteluksi menee. Ja ainakin Presonukset on Verkkokaupassa roimasti kalliimpia kuin Thomannilla. Mutta ihan hyvä veto heiltä silti. Ehdotetut äänikortit olivat kuitenkin merkeiltä jotka valmistavat lähinnä edullisia kuluttaja-hifi-tuotteita. Äänikortti heiltä on vähän kuin Pirkka Polkupyörä. "Your hair is like a sunset after a bomb went off. Pretty"
- Terry Bellefleur |
washburn 02.07.2011 11:08:09 | |
---|
Kaikille ketä kiinnostaaa: oon nyt hetken aikaa käyttänyt Focusrite Scarlett 18i6 usb interfacea. Ensivaikutelmat on todella positiivisia. Ajurit vaikuttaa vakailta. Tällä hetkellä uutta studiokonetta odotellessa oon käyttänyt asuksen läppärin kanssa win7 64-bit, eikä ongelmia ole esiintynyt. Laitan lisäkokemuksia myöhemmin, kunhan ehdin äänitellä enemmän ja testata adat väylää myös. http://www.focusrite.com/products/audio_interfaces/scarlett_18i6/Live long and prosper. |
Aki 02.07.2011 13:16:08 | |
---|
washburn: Kaikille ketä kiinnostaaa: oon nyt hetken aikaa käyttänyt Focusrite Scarlett 18i6 usb interfacea. Ja niille jotka eivät tiedä, FireWire-väyläinen Focusrite Saffire Pro 24 DSP maksaa saman verran, mutta sisältää 8 eikä 2 ulostuloa, sekä 2 eikä 1 kuulokeliitäntää. Sisääntuloja tosin on vain 4 eikä 6. "Your hair is like a sunset after a bomb went off. Pretty"
- Terry Bellefleur |
washburn 02.07.2011 15:16:14 (muokattu 02.07.2011 15:36:04) | |
---|
Aki: Ja niille jotka eivät tiedä, FireWire-väyläinen Focusrite Saffire Pro 24 DSP maksaa saman verran, mutta sisältää 8 eikä 2 ulostuloa, sekä 2 eikä 1 kuulokeliitäntää. Sisääntuloja tosin on vain 4 eikä 6. :) kiitos tästä eli maku-/tarveasioita niin in/outien kuin käytettävän väylänkin suhteen EDIT: tosin tuossa firewire-versiossa ei taida tulla mukana noita mainioita scarlett -plugareita, jotka erikseen ostettuna maksaa noin satasen. Ja tosta scarlet usb-interfacesta on olemassa tuo hiukan edullisempikin 8i6 malli, jossa ei ole tuota adat väylää nja vähemmän sisäänmenoja, mutta josta löytyy yksi pari enemmän ulostuloja. Live long and prosper. |
Janzu78 02.07.2011 21:32:39 | |
---|
Aki: Ja niille jotka eivät tiedä, FireWire-väyläinen Focusrite Saffire Pro 24 DSP maksaa saman verran, mutta sisältää 8 eikä 2 ulostuloa, sekä 2 eikä 1 kuulokeliitäntää. Sisääntuloja tosin on vain 4 eikä 6. Jep, mutta kannattaa muistaa, että 4 ulostuloa menee kahteen (stereo)kuulokeulostuloon. http://www.youtube.com/user/kb1629 | http://soundcloud.com/rationalizer |