Fortune 19.06.2008 15:28:49 | |
---|
Vuoden välein tuo rulla pitäisi suurin piirtein putsata. Itselläni se alkaa olla nyt hieman tukossa. Heh, mulla se pysyy toimintakunnossa noin vartin. Sitten pitää hinkata liinan päällä puhtaaksi. Logitechia käytän, piakkoin siirtynen piirtopöytään kokonaan. |
Titares 20.06.2008 10:48:29 (muokattu 20.06.2008 10:48:54) | |
---|
Sain juuri tällaisen mainoksen:Want to record or edit audio on your Mac? The Mac's most popular audio program, Sound Studio 3 is the ideal application for recording and editing digital audio on your computer. Digitize tapes and vinyl records, record live performances, create your own mixes with crossfades, tweak the levels and EQ, apply digital effects and save in all major file formats with Sound Studio 3! Positioned perfectly between more expensive programs with steep learning curves and far less robust apps, Sound Studio is perfect for anyone who needs to record or edit audio with a professional tool, but at a consumer price! Learn more about Sound Studio 3, and download the free trial. www.freeverse.com/soundstudio Macworld members only - Save 25% off the regular price of $79.99 on Sound Studio 3 with coupon code: SSMW0608 Hurry, offer ends June 30th! |
LaXu 20.06.2008 12:20:03 | |
---|
Sain juuri tällaisen mainoksen:Want to record or edit audio on your Mac? The Mac's most popular audio program, Sound Studio 3 is the ideal application for recording and editing digital audio on your computer. Digitize tapes and vinyl records, record live performances, create your own mixes with crossfades, tweak the levels and EQ, apply digital effects and save in all major file formats with Sound Studio 3! Tuo vaikuttaa kuvien perusteella olevan samantapainen kuin GoldWave Windowsille, eli äänieditori eikä DAW. |
Cathi777 20.06.2008 12:57:36 | |
---|
Heh, mulla se pysyy toimintakunnossa noin vartin. Sitten pitää hinkata liinan päällä puhtaaksi. Logitechia käytän, piakkoin siirtynen piirtopöytään kokonaan. Suosittelisin siis käsien pesua sinulle, on ihan fiksua muulloinkin kuin vessassa käynnin jälkeen ;) Only pop music can break my heart... |
Lennu 20.06.2008 13:29:50 | |
---|
Suosittelisin siis käsien pesua sinulle, on ihan fiksua muulloinkin kuin vessassa käynnin jälkeen ;) Jälkeen?! Kyllä mä ymmärrän, että ennen kannattaa, muuten on kiku mustana. t.duunari. "Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin." -Kloppis |
Cathi777 20.06.2008 21:03:10 | |
---|
Jälkeen?! Kyllä mä ymmärrän, että ennen kannattaa, muuten on kiku mustana. t.duunari. No ehkä tuossa tapauksessa on hyvä suorittaa käsien pesu ennen virvelin koskettelua :D Only pop music can break my heart... |
Fortune 22.06.2008 22:23:21 | |
---|
Suosittelisin siis käsien pesua sinulle, on ihan fiksua muulloinkin kuin vessassa käynnin jälkeen ;) Tsk tsk, töissä Mighty mouse kyllä pysyy samoilla käsillä toimintakunnossa. Paska yksilö. Mutta joka tapauksessa tuo tappaa 12-tuntisen päivän aikana ranteen, vaikka työergonomia muuten onkin mietitty ja kunnossa. Persoonakohtaista lienee. |
32788 22.06.2008 22:35:31 | |
---|
Löytyykös jotain muita hiiriä, joissa olisi yhtä nerokas rullaussysteemi? iMac luultavasti kesäduunirahoilla tulossa... |
insight 23.06.2008 09:56:06 | |
---|
Jälkeen?! Kyllä mä ymmärrän, että ennen kannattaa, muuten on kiku mustana. t.duunari. Yks vanha duunikaveri sanoi näin. Herrasmies pesee kädet vessakäynnin jälkeen, duunari sitä ennen, YK-sotilas ennen ja jälkeen =) Can you feel the atmosphere |
Titares 23.06.2008 11:35:33 (muokattu 24.06.2008 10:24:13) | |
---|
Olen tämän kevään käytellyt Logitechin "ylösalaisin" olevaa pallohiirtä. Se on mielestäni liian kömpelö peleihin yms., mutta töissä ihan hyvä. Isoin etu on ehkä se, että tämä hiiri ei tarvitse paljon tilaa, koska sitä ei liikuteta lainkaan, vaan pelkästään pyöritetään yläosassa olevaa palloa. Eli tämä on kuin tavallinen hiiri ylösalaisin. Toinen etu on, että ranne lepää. Kolmas merkittävämpi etu on, että osoitin pysyy paikallaan, kun sen on vienyt johonkin kohtaan, eikä enää koske palloa. Tämä on todellä näppärää, jos pitää samaan kohtaan ikkunaa näpsytellä hiirellä toistuvasti, esimerkiksi ladattaessa verkosta monia tiedostoja peräkanaa. Hankin tällaisen myös Appleen ja voi olla, etten enää käytä muunlaista hiirtä - ellen sitten joskus rupea taas pelaamaan jotain peliä. Jotenkin olen kyllä saanut peleistä tarpeekseni, kun ne ovat lopultakin vain ajan haaskausta! http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=4618http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7580http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=23940 |
PIM 23.06.2008 12:56:49 | |
---|
Toimiskohan tää Keysonicin näppis-touchpad-yhdistelmä Macissa? http://www.dabs.com/productview.aspx?quicklinx=47XB Mä oon tota käyttänyt PC:n kanssa useamman vuoden ja on se niin näppärä kun ei tarvitse välttämättä pöytätilaa yhtään ja touchpadiä voi käyttää molemmin käsin, tai vaikka nenänpäällä jos kädet sattuu olemaan varattuna. Suosittelen estottomasti, varsinkin jos näppiksen tai hiiren kanssa on yhtään tarvetta liikkua. Member formerly known as PeteH |
Titares 27.06.2008 21:47:00 (muokattu 03.07.2008 12:47:36) | |
---|
|
Kitaristit_kunniaan 29.06.2008 22:30:42 | |
---|
Speksit Mac OS X 10.4.11 2.16 GHz Intel core 2 duo Muisti: 2gt 667 MHz DDR2 SDRAM Ibanez on hyvä. |
Titares 05.07.2008 07:20:51 (muokattu 05.07.2008 07:23:12) | |
---|
No niin, nyt on tullut vähän käyttökokemusta uudesta Mighty Mousesta, ja ihan hyvähän se on, vaikka joku väitti päinvastaista. Vertailukohtana minulla on Microsoftin ja Logitech'n tuplanäppäinrullahiiri. Mighty Mousen keskinappi on jopa hauska, eikä sivunapeissakaan mitään vikaa ole. Ihan hyvä optinen hiiri tämä on. Hankin tyttärelle langattoman Mighty Mousen, kun MacBookissa on niin vähän USB-liittimiä. Tiedän että niiden määrää voi lisätä erillisellä, langattomalla näppiksellä, jossa on useita usb-liittimiä. Entä onko mitään muita tapoja lisätä USB-liittimien määrää MacBookissa? Isompi näyttö? USB-jakorasia? ... |
John Titor 05.07.2008 13:24:16 | |
---|
Doddii. Mulla kyrvähti hermot PC-maailmaan vihdoin viimein kun yritin etsiä kyydistä pudonneena ajanmukaisia osia. Kaveri ympäripuhui Maciin, kun Boot Campin mukanatulo periaatteessa mahdollistaa sen että voisin jatkaa töitä samasta pisteestä jossa ne ovat PC:llä. Kone tuli eilen, katsotaan miten homma etenee. Tehoa pitäis ainakin piisata speksien puolesta, se mitä siitä saadaan käyttöön onkin eri juttu:) Onko jollain kokemuksia BC-aiheesta? Onko mahdollista saada suoraan kopioitua koko vanhan koneen sisältö Windowseineen uuden koneen kovolle ja saada paska toimimaan niin kuin ennenkin vai pitääkö koko Mac-Windowsin kasaaminen aloittaa alusta? Päivittelen tänne ehkä kokemuksia vaihdon sujumisesta jos jengiä kiinnostaa. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Titares 05.07.2008 16:13:03 (muokattu 06.07.2008 06:39:00) | |
---|
Joudut asentamaan Windowsin alusta alkaen, koska eri koneissa on eri ajurit jne. Kauan aikaa sitten IBM-yhteensopivuus takasi, että eri koneiden kovalevyt pystyi vaihtamaan keskenään mutta valitettavasti uudet valmistajat eivät noudattaneet standardia, ja nyt se onni on historiaa. Humac teki minulle sekä OS X:n että Vistan asennuksen valmiiksi. Sitten on helppo kopioida kaikki Windows-dokumentit, -kuvat yms. USB-kovalevyn avulla Mac'iin. Ohejlmat pitää tietenkin asentaa alusta alkaen. |
Fortune 06.07.2008 15:17:08 | |
---|
Entä onko mitään muita tapoja lisätä USB-liittimien määrää MacBookissa? Isompi näyttö? USB-jakorasia? ... USB-jakorasia eli hub lienee helpoin ratkaisu. Noita saa parilla kympillä ihan marketeistakin.
|
John Titor 06.07.2008 17:49:14 (muokattu 06.07.2008 17:50:05) | |
---|
Joudut asentamaan Windowsin alusta alkaen, koska eri koneissa on eri ajurit jne. Kauan aikaa sitten IBM-yhteensopivuus takasi, että eri koneiden kovalevyt pystyi vaihtamaan keskenään mutta valitettavasti uudet valmistajat eivät noudattaneet standardia, ja nyt se onni on historiaa. Humac teki minulle sekä OS X:n että Vistan asennuksen valmiiksi. Sitten on helppo kopioida kaikki Windows-dokumentit, -kuvat yms. USB-kovalevyn avulla Mac'iin. Ohejlmat pitää tietenkin asentaa alusta alkaen. Siis, totta kai mä tiedän miten homma paperilla menee. Kysymys koskikin sitä, onko mitään takaporttia suorittaa homma iisimmin, esim. niin että partitioi boot campilla, sitten käyttää jotain softaa alustamaan partition NFTS:ksi, kopioi Windowsin, muuttaa rekisteritietoja niin että kone tajuaa mistä on kyse, ajaa boot campin Mac-ajurit Windowsiin jne. Jolloin Winukka ja kaikki muut olisivat ihan samat kuin aiemmin. Jengi on jo keksinyt keinoja asennella Windowsit ulkoisille kovoille yms., kuvittelisi että tää mun tilanne ei nyt oo ihan harvinaisimmasta päästä. Täytyy muuten hoitaa se SP2-asennuksella oleva Windows-CD ja säätää rekisteri käsin, se ei nyt kuitenkaan jostain syystä ihan houkuttelis täpöillä. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Titares 07.07.2008 10:06:04 (muokattu 07.07.2008 10:19:46) | |
---|
USB-jakorasia eli hub lienee helpoin ratkaisu. Noita saa parilla kympillä ihan marketeistakin. Kiitos neuvosta! - Luulisin että on parasta asentaa Windows puhtaalta pöydältä. Itselläni Windowsin osio tulee olemaan 64-128 GB ja loput 320 GB:stä jää OS X:lle. Asennan kaiken alusta, kun tärkeitä softia on alle kymmenen MS Officen lisäksi. Meneehän siinä pari päivää, mutta Adobet, GoogleEarthit, MediaPlayerit ynnä muu sälä tulee sitten asennettua aikaa myöten sitä mukaa, kun niitä tarvitaan. Rekisteriviritykset teen Muusikoiden.netin Windows-viritysohjeiden avulla. Ei niitä kovin montaa ole. En ole miettinyt automatisointia sen enempää, koska puhtaalta pöydältä aloittamalla tulee mielestäni hyvä lopputulos. Toisaalta en myöskään tiedä, että automaattista ratkaisua olisi olemassa. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=68978 Vähän kyllä mietityttää, että olisiko sittenkin vielä syytä asentaa XP Vistan sijaan. Mikä tilanne tällä hetkellä oikein on? |
Fortune 07.07.2008 10:31:44 | |
---|
Vähän kyllä mietityttää, että olisiko sittenkin vielä syytä asentaa XP Vistan sijaan. Mikä tilanne tällä hetkellä oikein on? Musiikkipuolesta on paha sanoa, mutta näin graafisella alalla toimivana ja olosuhteiden pakosta toistaiseksi Windows-maailmaa käyttävänä (muutos tulossa, luojan kiitos) olen havainnut, että Vista on tuonut vain lisää ongelmia epävakauden muodossa. XP toimii jotenkin sentään, koska siihen on tullut tarpeeksi korjauksia vuosien saatossa, Vistan kanssa on ongelmia harva se päivä enkä suostunut ottamaan sitä omalle koneelleni lainkaan.
|