Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 526 27 28 29 30122 123 124 125 126
shinyjack
31.05.2008 19:56:30

woohoo, toimii kuin unelma! vaihoin muistin (vähä konstikkaampaa oli tunkee ne tarpeeks syvälle, huoli koko ajan että hajoaa..) MacBook on loistava! Firewiressäkin yllättävän vähän latenssia :D
Titares
07.06.2008 08:53:56
Mitäs sanotte iMac-miehet, voiko iMac'lla korvata kannettavan, jos akkukäyttöisyys ei ole vaatimus? iMac on tosi paljon edullisempi/tehokkaampi, kuin MacBook ja vielä isolla näytöllä!

Ajattelen tätä lähinnä satunnaisten esitelmien ja demojen pidon kannalta ja muuten sekä työ- että harrastuskäyttöön. MacBook Pro + Mac Pro olisi tietenkin kova sana, mutta samalla kallein ratkaisu, ja jotenkin minusta tuntuu, että erillisestä kannettavasta tulisi vain lisää vaivaa.

Eli, ajaako iMac yhtäaikaa sekä pöytäkoneen että tehokkaan kannettavan asian?

Saako iMac'lle kantolaukkua?
Velli
07.06.2008 20:35:08
Mitäs sanotte iMac-miehet, voiko iMac'lla korvata kannettavan, jos akkukäyttöisyys ei ole vaatimus? iMac on tosi paljon edullisempi/tehokkaampi, kuin MacBook ja vielä isolla näytöllä!

Ajattelen tätä lähinnä satunnaisten esitelmien ja demojen pidon kannalta ja muuten sekä työ- että harrastuskäyttöön. MacBook Pro + Mac Pro olisi tietenkin kova sana, mutta samalla kallein ratkaisu, ja jotenkin minusta tuntuu, että erillisestä kannettavasta tulisi vain lisää vaivaa.

Saako iMac'lle kantolaukkua?

Hankalahkoa tuota on roudata ja painoakin sillä on sen verran, että ei sitä mielellään paikasta toiseen kovin usein roudaile.
Lenoldinho
07.06.2008 21:58:49

Kyllähän noita laukkuja on. http://www.ilugger.com/ Se on eri asia haluaako tuota ruveta raahailemaan. Mieluummin hankkii MBP:n. Jos on rahaa.
Titares
08.06.2008 11:11:35 (muokattu 08.06.2008 11:13:02)
Kiitokset neuvoista ja linkistä!

En tullutkaan ajatelleeksi, että iMac olisi niin paljon kannettavaa painavampi!

- iMac 20" näytöllä painaa 9.1 kg ja 24" 11.5 kg

- MacBook Pro 17" näytöllä puolestaan painaa vain 3.08 kg

iMac'han painaa melkein yhtäpaljon kuin iso haitari.
Sertzo S
08.06.2008 11:38:52 (muokattu 08.06.2008 11:44:56)
Kiitokset neuvoista ja linkistä!

En tullutkaan ajatelleeksi, että iMac olisi niin paljon kannettavaa painavampi!

- iMac 20" näytöllä painaa 9.1 kg ja 24" 11.5 kg

- MacBook Pro 17" näytöllä puolestaan painaa vain 3.08 kg

iMac'han painaa melkein yhtäpaljon kuin iso haitari.

Mulla on iMac 20" ja kantolaukun kyllä hommaan tälle.
Löytyyköhän aivan suomalaisista kaupoista moista ja mitähän maksanee??
Janus
08.06.2008 11:53:58

Ei juuri, mutta IMHO Macbook (Pro), jonka lisäksi kotikäytössä on joku suht edullinen ulkoinen 19"+ näyttö (250-350 e, about) ja ulkoinen bluetooth/usb-näppis ja -hiiri, ajaa lähes täysin asiansa myös "pöytäkoneena".
Titares
09.06.2008 22:56:10
Ei juuri, mutta IMHO Macbook (Pro), jonka lisäksi kotikäytössä on joku suht edullinen ulkoinen 19"+ näyttö (250-350 e, about) ja ulkoinen bluetooth/usb-näppis ja -hiiri, ajaa lähes täysin asiansa myös "pöytäkoneena".

Se on sitten siinä ...
jjussila
10.06.2008 15:50:49 (muokattu 10.06.2008 15:51:08)

Kuin mulla, mutta ton 19" tilalla 22", oivallisesti wörkkii......
..ei helev...olisko noin?.....
Titares
11.06.2008 18:00:29 (muokattu 11.06.2008 18:07:23)
No niin, eilen keräsin sitten aikaa myöten synien myynnistä kertyneet varat ja paljon päälle yhteen sekä marssin Erottajan Humac'iin. Tilasin itselleni siis 15":n MacBook Pro:n ja tyttärelleni (pääsykokeiden yllätyslahjaksi) valkoisen MacBookin! Saa onnitella toivon mukaan ...

Haaveissa on vielä iso näyttö. Samsungit ovat olleet hyviä, mutta 30":n Apple Cinema olisi kyllä juhlaa. Siitä tulisi myös hyvä telkkari, mutta täytynee odotella vähän aikaa.

Extrat:: 320 GB:n kovalevy pro:lle, 1 TB:n backup-levy TimeMachine:lle, täydet keskusmuistit molempiin, Office Home, Work'08 ja Apple Mighty Mouse.

Kaikki yhteensä, huh huh: 3858,99 EUR

Kommentteja? ...
Sertzo S
11.06.2008 20:07:08 (muokattu 11.06.2008 20:30:31)
No niin, eilen keräsin sitten aikaa myöten synien myynnistä kertyneet varat ja paljon päälle yhteen sekä marssin Erottajan Humac'iin. Tilasin itselleni siis 15":n MacBook Pro:n ja tyttärelleni (pääsykokeiden yllätyslahjaksi) valkoisen MacBookin! Saa onnitella toivon mukaan ...

Haaveissa on vielä iso näyttö. Samsungit ovat olleet hyviä, mutta 30":n Apple Cinema olisi kyllä juhlaa. Siitä tulisi myös hyvä telkkari, mutta täytynee odotella vähän aikaa.

Extrat:: 320 GB:n kovalevy pro:lle, 1 TB:n backup-levy TimeMachine:lle, täydet keskusmuistit molempiin, Office Home, Work'08 ja Apple Mighty Mouse.

Kaikki yhteensä, huh huh: 3858,99 EUR

Kommentteja? ...

Krhöm...no tuota...tuolla arsenaalilla musanteon suhteen joitain näytteitäkin kehiiin.

terv. varustelukierrtettä osin kammoksuva, tuore iMac-omistaja, joka toteaa tämän loputtoman, maan päällä tallennettavan äänimaailman, kaikin sähköisin laittein suoritettavan musanteon niin pohjattomaksi suoksi, mutta silti kuitenkin mahdollisuuksia antavana kaikkine koneellisine kokeiluineen, joihin nykytekniikka on sen mahdollistanut ja välillä silti ja siksi niin pirun rasittavaksi.

E: musiikkiin tulee "lisäaineita", ns. luontaistenkaltaisia aromeja
LaXu
11.06.2008 22:35:27
Apple Mighty Mouse.

Huonoin hiiri ikinä. No okei, ehkä sen 1980-luvun neliskulmaisen (Atari?) hiiren jälkeen.

Muuten kyllä kiva ja hävyttömän kallis setuppi. Mitä noihin näyttöihin tulee, niin lukemani perusteella tuntuu olevan vielä aika paljon lastentauteja noissa 30 tuumaisissa, muun muassa 1:1 mappingin puute voi rassata jos sitä yrittää telkkarina käyttää (esim. 4:3 kuva venytetään koko ruudulle). Sitä paitsi sillä rahalla saa jo pari laadukasta 24" näyttöä, joissa on kuitenkin sitä lääniä enemmän.
Titares
12.06.2008 10:43:28 (muokattu 12.06.2008 10:44:29)
Dual-headi-näytöistä minulla on töistä hyviä kokemuksia. Se tehostaa hommia, kun tarvittavat dokumntit saa näkyviin samanaikaisesti. Ei huono. Kiva että on vaihtoehtoja. Musapuolella suosin hardwarea juuri tuon softasuon vuoksi. On kiva kun laite on heti päällä kun vain napista painaa, ja pääsee heti soittamaan. Hardis saattaa osin vielä olla softaa parempaakin - siis analogiapuolella.
Titares
14.06.2008 12:14:33 (muokattu 14.06.2008 15:28:44)
insight
15.06.2008 15:53:09
Ei ole kyllä järkeä laitattaa muisteja kaupassa, koska siinä menee rahaa hukkaan. Itse päivitin Macbookin muistit 2BG -> 4GB 72:lla eurolla. Mighty Mousesta en mäkään tykkää. Itse hommasin Logitech V470:n BT:iin ja toimii erinomaisesti esim. Logic Prossa, jota eniten macillä käytän.
Can you feel the atmosphere
Cathi777
17.06.2008 19:52:16 (muokattu 17.06.2008 19:53:00)

Huonoin hiiri ikinä. No okei, ehkä sen 1980-luvun neliskulmaisen (Atari?) hiiren jälkeen.

Mun mielestä on hölmöä, että joku tulee tänne haukkumaan hiirtä, joka ei vaan hänelle itselleen sopinut. Itse olen taas sitä mieltä, että kyseessä on paras hiiri mitä olen koskaan käyttänyt eikä missään muussa hiiressä ole ollut noin mahtavaa rullaa kuin tässä. Ne vanhat yksinappiset hiiret eivät olisi kyllä itsellenikään kelvanneet, mutta kyllä tää Mighty Mouse on ihan eri luokkaa. Pää asia on toki se, että jokainen valitsee itselleen sen parhaiten sopivan vaihtoehdon.
Only pop music can break my heart...
Velli
17.06.2008 20:07:42
Mullakin tuo langaton blue toothilla toimiva mighty mouse on toiminut kuin unelma.
texjazz
17.06.2008 20:27:23

Mun mielestä on hölmöä, että joku tulee tänne haukkumaan hiirtä, joka ei vaan hänelle itselleen sopinut. Itse olen taas sitä mieltä, että kyseessä on paras hiiri mitä olen koskaan käyttänyt eikä missään muussa hiiressä ole ollut noin mahtavaa rullaa kuin tässä. Ne vanhat yksinappiset hiiret eivät olisi kyllä itsellenikään kelvanneet, mutta kyllä tää Mighty Mouse on ihan eri luokkaa. Pää asia on toki se, että jokainen valitsee itselleen sen parhaiten sopivan vaihtoehdon.

Olihan se hyvä käyttää, tykkäsin kyllä siitä, mutta kun herkesi toimimasta alta aikayksikön. Olisi vaatinut ilmeisesti laboratorio-olosuhteet pysyäkseen puhtaana ja toimivana. Ei neljän hengen perheen tehokäytössä. Pitäisi olla kai helpommin puhdistettava kuin mitä se on.
http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc Leikatusta konjakista tulee riemastuttavan pitkällinen ja kiehtovan syvälle porautuva krapula. - Tuntematon ajattelija
LaXu
17.06.2008 21:43:01
Mun mielestä on hölmöä, että joku tulee tänne haukkumaan hiirtä, joka ei vaan hänelle itselleen sopinut. Itse olen taas sitä mieltä, että kyseessä on paras hiiri mitä olen koskaan käyttänyt eikä missään muussa hiiressä ole ollut noin mahtavaa rullaa kuin tässä.

Mun mielestä siinä oli menty sinne muoto ennen funktiota linjalle. Se puristusnamiska oli varsin epäkäytännöllinen ja johtuen noista "näkymättömistä" napeista, voi hiiren 1 ja 2 nappia painaa vain vuorotellen, koska se niiden päällä oleva kupu ei tietenkään liiku ellei päästä hiiren nappia ylös. Joutuu ihan oikeasti vuorottelemaan nappien painamisessa. Rulla on kyllä muuten kiva, mutta se tosiaan kerää ilmeisesti likaa varsin helposti.
Velli
18.06.2008 10:31:10 (muokattu 18.06.2008 10:32:04)
Mun mielestä siinä oli menty sinne muoto ennen funktiota linjalle. Se puristusnamiska oli varsin epäkäytännöllinen ja johtuen noista "näkymättömistä" napeista, voi hiiren 1 ja 2 nappia painaa vain vuorotellen, koska se niiden päällä oleva kupu ei tietenkään liiku ellei päästä hiiren nappia ylös. Joutuu ihan oikeasti vuorottelemaan nappien painamisessa. Rulla on kyllä muuten kiva, mutta se tosiaan kerää ilmeisesti likaa varsin helposti.

Itse en käytä koskaan kuin yhtä nappia kerralla. Vasen käsi on koko ajan näppäimistöllä, joko ctrl-, alt- tai komentonäppäimellä. Joidenkin mielestä varmasti hankalaa ja epäkäytännöllistä, mulle yhtä kätevää kuin että hiiressä olisi 2 nappia. Vuoden välein tuo rulla pitäisi suurin piirtein putsata. Itselläni se alkaa olla nyt hieman tukossa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)