Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 525 26 27 28 29122 123 124 125 126
Sertzo S
09.05.2008 12:43:02
No ei kai tossa yleistyksistä enää ole kyse, jos esim. uusin Logic toimii ainoastaan Macillä.

PC:ssä Pro tools ja Cubase ovat varmaan aika yleisiä.

Mutta eihän näissä mitään ns. standardeja ole.

Mulla vanhassa PC:ssä Cubase VST 32.
Tähän iMac-koneeseeni vieläkin harkitsen Logic ja Digital Perfomer-softan välillä.
Tuohon Motun ohjelmaan saisin kyllä ammattimaista ja osaavaa ohjausta aivan paikan päällä tarvitessa.
jjussila
09.05.2008 15:08:42
Tähän iMac-koneeseeni vieläkin harkitsen Logic ja Digital Perfomer-softan välillä.
Tuohon Motun ohjelmaan saisin kyllä ammattimaista ja osaavaa ohjausta aivan paikan päällä tarvitessa.

Tän heitän hatusta, kun en tiedä, mutta olisko jossain ladattavissa demo- versio tms., että pääsisit vähän hämmentämään sormituntumalla; helpottaisi varmaan lopullisessa valinnassa...
..ei helev...olisko noin?.....
jjussila
09.05.2008 15:09:09 (muokattu 09.05.2008 15:10:03)

jmlt!!....tuplat....eipä ole kohdalle osunut kuukausiin
..ei helev...olisko noin?.....
Rantsu
09.05.2008 21:48:07 (muokattu 09.05.2008 21:51:05)

DP:stä on tulossa uusi versio, kuutonen. Sen piti olla valmis jo keväällä mutta kuinka ollakaan julkaisu viivästyy. Mut kantsii siis vielä odotella. Tehosyöppö tuo DP on mun (ja monien muidenkin) mielestä aina ollut, Intel-Maccien myötä tilanne vasta muuttui siedettäväksi. Ja tulevassa versiossa pitäisi kuulemma sitten olla monta asiaa muuttunut ja tietysti parempaan suuntaan. Kuten aina. :)
Kerran meinasi olla hyvä meininki, mutta siitä on jo aikaa...
anapena
09.05.2008 22:15:21
Tän heitän hatusta, kun en tiedä, mutta olisko jossain ladattavissa demo- versio tms., että pääsisit vähän hämmentämään sormituntumalla; helpottaisi varmaan lopullisessa valinnassa...

Virallisiin demoihin en ole törmännyt, ainoot taitaa olla harmailla markkinoilla...

Tuo DPn tehosyöppöys oli mulle uusi asia, aika kämäsillä mäkeillä olen sitä testalliut, mutta vertailuja muihin softiin en ole tehnyt. Jotenkin tuntuu, että Logic leikkaa kiinni aiemmin, taikka sitten DP leikkaa kiinni vähän pehmeämmin. Riippuu tietenkin hyvin paljon plugareista, Motun omat aika keveitä, Ozone taas aika hevi, samoin Logicissa tämä parempi reverbi pukkaa helposti punaista. Mun kone on just G4/1,25
shinyjack
11.05.2008 16:09:07

Tässä tämmöstä MacBookia kaavailen studiokoneeksi (Logic Studion kanssa), riittänee tehot?
2.4GHz Intel Core 2 Duo
2GB 667MHz DDR2 SDRAM - 2x1GB
250GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm

Onko mitään käytännön merkitystä jos rammia heittääkin 4GB kahen sijaan? Ja meneekö takuu jos vaihtaa muistin manuaalisesti (puolet halvempaa)?
moscowian
11.05.2008 18:07:11

Tässä tämmöstä MacBookia kaavailen studiokoneeksi (Logic Studion kanssa), riittänee tehot?
2.4GHz Intel Core 2 Duo

Onko mitään käytännön merkitystä jos rammia heittääkin 4GB kahen sijaan? Ja meneekö takuu jos vaihtaa muistin manuaalisesti (puolet halvempaa)?

Eiköhän tuossa riittäne. Edelleen riippuu siitä, onko kone audiokäytössä vai enemmän softainstrumenttipuolella. Audiokäytössä jees. Sinuna laittaisin suosiolla tuohon 4Gt, koska se ei koneen kokonaishintaan nähden maksa juuri mitään, kun ostat vaikka kingstonin halpismuisteja. Applelta älä tilaa koneeseen mitään muistia, koska ne maksaa syntisen paljon enemmän kuin kaupan tavara! Sama koskee kovalevyjä.
"It´s going to be legen.. wait for it... dary!!" Sekalaista sähellystä: http://www.mikseri.net/artists/deadmanshand.49299.php
insight
14.05.2008 10:54:08
2.4GHz Intel Core 2 Duo

Mulla muuten samanlainen setup, mutta kovalevy on pienempi. Ulkoisen kovalevyn aion kuitenkin hankkia (Western Digital USB, FW400/800, eSATA).

Itse vaihdoin muistit 2 -> 4 GB:iin. Tuskin takuu menee. Muistit maksoi Verkkokaupassa 71,90 €.
Aika kone
shinyjack
20.05.2008 00:14:58

juu, tuota muistia tuolta verkkokaupasta kattelin tosiaan. Näyttää tosin kallistuneen viitisen euroa :/

Ulkoinen kovalevy itellenikin joskus hankittava (iTunes-kirjasto sille..), muuten toi 250 varmaan riittää joksikin aikaa... Käytättekö muuten jotain erillistä kontrolleria macille?
HTMono
20.05.2008 08:45:05
Muistien vaihtaminen maciin onnistuu jokapojalta, mutta itse olen miettinyt onko mahdollista/järkevää päivittää oman MacBookin prosessoria myöskin? 2ghz core duo vuodelta 2006. Jos tuo onnistuisi niin eipä tarvitsisi uutta ostella vähään aikaan :)
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
insight
20.05.2008 09:30:12 (muokattu 20.05.2008 09:32:45)
juu, tuota muistia tuolta verkkokaupasta kattelin tosiaan. Näyttää tosin kallistuneen viitisen euroa :/

Ulkoinen kovalevy itellenikin joskus hankittava (iTunes-kirjasto sille..), muuten toi 250 varmaan riittää joksikin aikaa... Käytättekö muuten jotain erillistä kontrolleria macille?

Mulla on midikontrollerina Axiom 49 ja äänikorttina Apogee Duet, jos sitä nyt kontrolleriksi voi sanoa. Saahan sillä volumea ja muita tasoja säädettyä =)

Mä en tiedä, mikä noissa vanhemmissa Maceissä on piirisarjana. Jos se tukee näitä uudempia prossuja ja kanta on sama, niin kai se prossu on sitten vaihdettavissa. Tän heitin kyllä ihan mutuna.

Desktop emoissa P35 taitaa olla vanhimpia piirejä, jotka tukee 45nm prossuja. Läppäreistä en tiedä... selaamallahan toi selviäis. En tosin tiedä, minkä valmistajan piirisarjoja Macit käyttää, veikkaisin inteliä.
Aika kone
Lenoldinho
20.05.2008 19:16:04

Muistien vaihtaminen maciin onnistuu jokapojalta, mutta itse olen miettinyt onko mahdollista/järkevää päivittää oman MacBookin prosessoria myöskin? 2ghz core duo vuodelta 2006. Jos tuo onnistuisi niin eipä tarvitsisi uutta ostella vähään aikaan :)
Ei todnäk mahdollista ja vielä vähemmän järkevää. Kyllä tuolla prossulla pärjää ihan hyvin, jos kaikki muu (muistit, kovo) on kunnossa.
HTMono
20.05.2008 23:41:20
Ei todnäk mahdollista ja vielä vähemmän järkevää. Kyllä tuolla prossulla pärjää ihan hyvin, jos kaikki muu (muistit, kovo) on kunnossa.

Pärjää pärjää, mutta kun tee-se-itse-miehen vikaa on niin "Vois se olla nopeempiki" ;)
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Kassu
21.05.2008 08:29:53 (muokattu 21.05.2008 08:30:48)

Eikös se ole emolevyssä silleen kiinni että joutuisi senkin vaihtamaan.
insight
21.05.2008 09:53:42
Eikös se ole emolevyssä silleen kiinni että joutuisi senkin vaihtamaan.

Ai että kiinteesti olisi kiinni? Se olisi kyllä aika outoa. Yleensä prossut ovat ihan vaihdettavissa.
Aika kone
Kassu
21.05.2008 10:51:53
Ai että kiinteesti olisi kiinni? Se olisi kyllä aika outoa. Yleensä prossut ovat ihan vaihdettavissa.

Äkkiä en nyt muuta jaksa kaivaa, mutta olen tuosta lukenut useasta paikasta kyllä. Googlella voit itse penkoa jos epäilyttää.

The MacBook Pro's processor is soldered onto the logic board and is impossible to replace, the same as all recent Mac portables.

http://en.wikipedia.org/wiki/MacBook_Pro
insight
21.05.2008 12:11:23
Äkkiä en nyt muuta jaksa kaivaa, mutta olen tuosta lukenut useasta paikasta kyllä. Googlella voit itse penkoa jos epäilyttää.

http://en.wikipedia.org/wiki/MacBook_Pro

Ok uskonhan mä. Aika tyly temppu.
Aika kone
Lennu
21.05.2008 12:16:54

Ok uskonhan mä. Aika tyly temppu.

Olettaisin sen olevan harkittu. Siinä olis aikoinaankin mennyt puolet luotettavuusnaamasta, jos kaikki kotisepät olis saanu ruuvailla niitä miten tahtoo. Ja sitten olis haukuttu kaikki Applet ihan paskoiksi, vaikka ite olis käyttäny epäsopivia osia.
"Kauko Röyhkä, lol. Onko sillä oikeasti jotain biisejäkin vai koostuuko sen ura pelkistä Jyrkin ja Sessionsin haastatteluista jostain provinssin bäkkäriltä?" -MV
insight
23.05.2008 10:02:13
Täytyy kyllä vähän hehkuttaa Logicin intuitiivisuutta tässä. Siis kun ajattelee, millanen nyyppä mäkin olen konemusan teossa. Pohjalla ainoastaan Fruity Loopsin käyttöä hieman ja tietty lueskelin hieman manuaalia, mutta siis aika paljon sai kaikenlaista tehtyä aika lonkalta. Erilaisia soundeja oli kyllä ihan kipee määrä. Asennukseen meni vain reilu 2 tuntia, vaikka olin lukenut jostain, että menis tuntitolkulla aikaa. Ehkä 2 puol meni. Mulla siis full versio, mutta express maksaa alle 200. Kyllä voin suositella aloittelijallekin tota ohjelmaa.
Can you feel the atmosphere
Titares
23.05.2008 19:24:59
Miksi siirryin PC:stä Mac'iin -lainaus:

"I used Windows PCs for most of my computing career, before coming to Macworld four years ago. The thought of ever having to go back makes me queasy.

One of the things I appreciate most about the Mac is that, compared to a Windows PC, it doesn't require as much housekeeping. I don't have to defrag the hard drive, clean out the Registry, update virus definitions, or do any of those other chores that Windows demands on a regular basis.

But that's not to say that the Mac is entirely maintenance-free. There are, indeed, several things you should do to maximize your Mac's happiness. In our July cover story, Senior Editor Dan Frakes explains just what those things are, and how to get them done as quickly and simply as possible. He also punctures a few Mac maintenance myths. For example: Regularly repairing permissions? You really don't have to.

Elsewhere in this month's issue: We compare the leading Mac e-mail clients (including online Webmail options). At the same time, we have some radical suggestions about managing your mail, no matter which client you use. Are you ready to use just three folders to file all your mail? If you want an empty inbox, that could be all you need. All that, plus our usual assortment of how-to columns, Mac news, and reviews of the latest Mac hardware and software.

What's your Mac maintenance routine? We'd love to hear about it: Macworld.com reader forums: http://forums.macworld.com/index.jspa "
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)