Aihe: Uutta tietokonetta suunnittelemassa - mikä olisi hyvä?
1 2 3
jannu
22.08.2005 17:25:41
Usko pois mut tää ei oo nyt yhtään vittuilua: Jos sä oot ostanu jo ton pakutin etkä haluu kokoonpanosta kommenttia, ni miks sä haluut et muut kertoo sulle kuinka sun konees toimii? Soon nimittäin asia jonka sä näät kun sä kokeilet sitä.

Ja voin vastata kysymykseesikin mutta siihen sisältyy väistämättä kysymyksestä johtuen häivähdys vittuilun makua: Ihan hyvin.

Huhhuuh...
*laskee pariinkymmeneen*

Kyllä mä tiedän miten kone toimii. Halusin vaan jonkun järkevän vastauksen epävarmuuteni vähentämiseksi. Kone tulee pääasiassa ihan yleiskäyttöön, mutta tarkoitus olisi että pystyisin sillä myös tulevia kouluhommia ja omiakin musahommia hoitamaan. Ei tarvi olla pro-tasoa, mutta ainakin semmoinen, ettei "hävetä".

Ja miltä pohjalta sinä toteat "ihan hyvin"? Muuta vittuilun makua siinä ei ollut, kuin että pitäisi ilmeisesti olla ajatustenlukija saadakseen perusteltu vastaus kysymykseen.
Mitä sinäkään mistään muka tiedät, hä?
Ze Kink
22.08.2005 18:31:41 (muokattu 22.08.2005 18:32:35)
Noniin. Vaikka täällä kaikki äidin pikku nilviäiset ja nörttipojat eivät tunnu muuta osaavan kuin kiistellä kellä on isoin kikkeli(tähän suurehko hymiö), niin uskaltaudunpa silti kyselemään.

Mulle on nyt tulossa tommonen paketti:
Prossu:
AMD Athlon 64 2800+ Box Cool & Quiet
Emo:
ABIT KV80 K8M800 S754 VGA FW SATA RAID GBLAN
Muisti:
1024MB DDR 400MHz PC-3200
Kovo:
Seagate BARRACUDA 7200.7. 160GB SERIAL ATA/150
+ Q-tec 80GB ulkoinen kovo
...jne,blaa blaa blaa...

Kertokaa vaan mulle, että hoituuko ja mitenkä hyvin tuolla myllyllä tehojen puolesta musiikin/äänen nauhoitus/editointi/jne. Tarkoitus on hoitaa vielä joko USB- tai Firewire-äänikortti.

Ihan hyvinhän tuolla. "Isojen poikien" mukaan on hyvä olla 2 kovoa, mutta itse olen pärjännyt vielä tähän asti yhdelläkin (joskin se alkaa hälyyttyvästi täyttymään, pitäisi miettiä uutta). Kunnon äänikortti vaan ja kyllä tuolla hyvin pärjää.

E: Ja tehojen puolelta kyllä riittää, ei mulla mitään ongelmia ole 2,8Ghz p4:n kanssa ollut. Muistia minulla tosin on vain 512mt, pitäisi hommata lisää.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Wk
22.08.2005 18:36:45
Itselläni tähän asti riittäny 160GB kovo kans, onhan tossa tietysti toi DVD-RW -asema ja Saksasta tilaamalla saa halvalla noita levyjäkin... mutta totuus on se että kyllä vähemmälläkin kovotilalla on pärjätty, että miksei tollakin :)

Tosta jos tuntuu että mikään ei riitä:

http://tietokonekauppa.kauppakulma. … ID=a2811336e62f58aa059ba17b1e7c0679
WK
32788
22.08.2005 21:17:48 (muokattu 22.08.2005 21:39:38)
Ja osta tavarat ATK-Agentista.
Tulee huomattavasti halvemmaksi.

Ajattelin ostaa Mikromajasta, aika samat hinnat, ja Mikromajalla on palvelu/noutopiste, joka on suuri plussa. Postimaksuja ei tarvitse maksaa, ja jos jotain vikaa ilmenee, ei tarvitse lähetellä postissa...

Nyt olen muuten miettinyt noita teidän antamianne neuvoja, kiitos niistä, ilman niitä olisin varmaan turhautuneena hommannut jonkin valmiskoneen ja nyt tuskailisin ongelmien kanssa.

Eli tämmöinen vaikuttaisi täältä saatujen neuvojen perusteella tosi hyvältä hintaluokassaan:

Tuotteen nimi: Hinta € Kpl 
LG DVD+-RW DUAL LAYER 16X BULK BLACK GSA-4165RBB 52.00 1
ASUS S939 K8T800PRO ATX GLAN SATA A8V 80.00 1
SLK3000B/MD ATX NOPSU 4X5.25 FRONT USB SLK3000B 46.00 1
NEXUS SILENT POWER 350 W ATX RETAIL NX-3500 59.00 1
BARRACUDA 7200.7 200GB ULTRA ATA/100 8MB ST3200822A 97.00 1
APACER DDR 512MB 400MHZ CL2.5 77.50739.15G 55.00 2
CLUB 3D GF 6600 GT AGP 128 MB GDDR-3 CGN-G668TVD 159.00 1
AMD ATHLON 64 3000+ S939 TRAY VENICE ADA3000DAA4BW 117.00 1
TUULETIN SOCKET 478/754/462 CNPS7000B-ALCU 35.00 1
GT SILENTBLADE 120X120 BLACK 19DBA EN.BE 9F-1225SOOCO1 12.00 1
WINDOWS XP HOME, SP2, FIN, OEM (3) N09-01164 92.00 1

Yhteensä: 859€

Mikromajan sivuilla ei sanota, että tuo prossutuuletin ei sopisi S939-kantaan, mutta Zalmanin sivujen mukaan se kyllä sopii, paketissa on oikein oma kiinnityssysteemikin tuota kantaa varten.

EDIT: Äh, nuo hinnat sun muut ei suostu menemään kohdakkain, mutta koittakaa saada selvää.
Alkoholin nauttiminen krapulaa edeltävä päivänä aiheuttaa päänsärkyä ja äkillisiä pahoinvointikohtauksia!
pkhlo
22.08.2005 22:57:45
Huhhuuh...
*laskee pariinkymmeneen*

Kyllä mä tiedän miten kone toimii. Halusin vaan jonkun järkevän vastauksen epävarmuuteni vähentämiseksi. Kone tulee pääasiassa ihan yleiskäyttöön, mutta tarkoitus olisi että pystyisin sillä myös tulevia kouluhommia ja omiakin musahommia hoitamaan. Ei tarvi olla pro-tasoa, mutta ainakin semmoinen, ettei "hävetä".

Ja miltä pohjalta sinä toteat "ihan hyvin"? Muuta vittuilun makua siinä ei ollut, kuin että pitäisi ilmeisesti olla ajatustenlukija saadakseen perusteltu vastaus kysymykseen.

No elä provoonnu. Emmä halunnu ilkeillä. Vastasin tarkoituksella vähän samalla tavalla kuin kysyit, eli epäselvästi. Halusin vähän potkia sun kyssäristä mielenkiintoa esiin. Oli tietysti multa typerää olla lattean arvoituksellinen.

Kertokaa vaan mulle, että hoituuko ja mitenkä hyvin tuolla myllyllä tehojen puolesta musiikin/äänen nauhoitus/editointi/jne. Tarkoitus on hoitaa vielä joko USB- tai Firewire-äänikortti.

Eli jos olisit spesifioinu softaa, äänittelyn tarkoitusta/kunnianhimon astetta ja sitä äänikorttia, voisi kyssäriisi vastata ehkäpäs tarkemmin. Ehken mä mut sitten joku muu.

No, nyt mä sit koitan vastata hälventääkseni epävarmuuttasi, toivottavasti auttaa.

Emolevylläsi ei ole aivan vallattomasti päivityksen varaa mutta eiköhän toi riitä jo pitkälle. Muistia lisättäessä pitää melkein myydä kummatkin vanhat kammat pois ja ostaa uudet isommat tilalle, mutta se nyt ei ole harvinaista. Tukikohan toi emo muistin dual channel ominaisuutta? Emon spekseistä en löytänyt.

Sehän sulla tossa on, että näyttö rasittaa myös keskusmuistisi käyttöä oleellisesti. Erillisen näytönohjaimen voit halutessasi lisäillä myöhemmin, äänitöihin toi integroitukin varmasti riittää. Äänikortin voit hankkia ihan pci-pohjaisenakin ratkaisuna, suositan sitä ainakin usb-liitäntäiseen verrattuna. FW-äänikorttien valikoima ja hinta/laatu-suhde liikuteltavuutta kaipaamattomalle ei MUN mielestä myöskään ole yhtä hyvä kuin pci-korteilla.

Mun kokemusten mukaan n. 30 raidan proggiksissa toinen kovalevy ei ole edes välttämätön, mutta mikäpä estää sua hyödyntämästä toista levyäsi datalevynä. Sisäisen kovalevyn osioinnilla saat myös järjestystä dataelämään. Kokoa on alkuunsa kivasti silläkin puolella, riippuu jälleen kerran käytöstäsi kuinka pitkään.

Prossussa riittää tehoa kotiäänittelyyn ja sen editointiin, olettaen budjetistasi päätellen, että keskityt tässä tarjolla oleviin ilmaisohjelmiin ilman superhienoja ominaisuuksia. Vaikka eihän se sitä sano. Ilmaiset konvoluutiokaiut esimerkiksi haukkaavat järisyttävän kakun prossukuormaa. Softasi, taitosi ja kunnianhimosi määrittelevät sitten tarkemmin sen mihinkä toi prosessori riittää.

Hankkimasi kokoonpano on ilmeisesti melko huokea (kuutisen sataa ilman näyttöä?). Vaikka iso raha se on tietysti sekin. Nykyjänsä saa tolla sijoituksella kivasti myös tehoja. Olen kuullut sellaisenkin väitteen, että kaikki uudet koneet ovat tarpeeksi tehokkaita pyörittämään pikkuista kotistudiota ihan hyvin. Et siinä se. Eli ihan hyvin;-)
Pastilli? They can't prove whose vomit it was, they don't have the facilities in Scotland Yard. You can't really dust for vomit.
jannu
23.08.2005 01:41:33 (muokattu 23.08.2005 01:42:39)
Hankkimasi kokoonpano on ilmeisesti melko huokea (kuutisen sataa ilman näyttöä?). Vaikka iso raha se on tietysti sekin. Nykyjänsä saa tolla sijoituksella kivasti myös tehoja. Olen kuullut sellaisenkin väitteen, että kaikki uudet koneet ovat tarpeeksi tehokkaita pyörittämään pikkuista kotistudiota ihan hyvin. Et siinä se. Eli ihan hyvin;-)

Noni. Heti ku vähän murisee, ni saapi tulosta. ;)

Kiitosta kovasti tästä. Samoin kiitos Ze Kinkille.

Onko tosiaan niin, että firewire-äänikortista hyötyy noin vähän perus PCI-väyläkorttiin verrattuna? Yksi mielipide on jo ilmaistu, onko kenelläkään esittää lisää?

Täytyis vähän tutkailla lisää noiden korttien ominaisuuksia...
Mitä sinäkään mistään muka tiedät, hä?
PIM
23.08.2005 08:51:54
Onko tosiaan niin, että firewire-äänikortista hyötyy noin vähän perus PCI-väyläkorttiin verrattuna? Yksi mielipide on jo ilmaistu, onko kenelläkään esittää lisää?

Ainoa hyöty firewirekortista on liikeuteltavuus, muuten ne on teknisesti huonompia kuin vastaavat PCI-kortit koska välissä on tuo ylimääräinen hidaste eli firewire-väylä, joka aiheuttaa ylimääräista CPU-kuormaa ja hidastaa bittien siirtymistä interfacesta prosessorilla. Aivan vastaavasti suoraan ide- tai sata-väylässä oleva kiintolevy on aina nopeampi kuin vastaava levy firewire- tai usb-väylän päässä.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)