![]() 05.01.2006 20:37:39 | |
---|---|
Oon ite jonkin verran kattellu noita, en ole vielä oikein mieleisiä löytäny miltään alueelta. Mutta ei se mitään jos nyt saisi suosikki VST:t toimimaan. :D Noista TAP-plugineista yllätyin itse positiivisesti. http://tap-plugins.sourceforge.net/ladspa/manuals.html Reverbed on hemmetin käyttökelpoinen vehje kaikuasetusten hakuun, scaling limiter toimii mukavasti sekin eikä ole tube warmthissakaan valittamista. Onko tuo suosikkikompressorisi selvästi paremman kuuloinen kuin esim SC4? LADSPAn huono puoli on se, että pluginit näyttävät hemmetin rujoilta. Jotenkin pikselipotikan kääntäminen tuntuu luontevammalta kuin geneerisen liu'un säätö. Hyvältä nuo kuitenkin usein kuulostavat. | |
![]() 06.01.2006 21:44:44 | |
Onko tuo suosikkikompressorisi selvästi paremman kuuloinen kuin esim SC4? Totuuden nimissä sanottava, että olen vasta raapaissut pintaa näiden lapsda-plugareiden kanssa. Ehkä se ulkonäkökin vähän vaikutti. Täytyisi tässä ajan kanssa perehtyä näihin, koska valikoimaa näyttää olevan kivasti. | |
![]() 07.01.2006 00:22:30 (muokattu 07.01.2006 00:25:02) | |
Mitenkähän noiden VST-plugarien latency compensation? Ei ainakaan kaikissa näytä toimivan, olen tässä käynyt kasan freeware plugareita läpi. Yllättävän moni VST -plugari muuten toimii xfst:llä. Reilua pariakymmentä ehkä kokeilin ja kaksi ei lähtenyt ollenkaan päälle. | |
![]() 11.01.2006 14:00:05 | |
Onkohan kenellä RME:n Digi kortteja käytössä Linux-puolella? Kokeilun vuoksi asensin toiseen tehokkaampaan koneeseen (jolla olen ajatellut miksata) Planet CCRMA paketin. Tässä on äänikorttina Digi 96/8 Pro. Ongelmana on etten saa jackia kunnolla toimimaan. Kun en saanut erilaisilla parametreillä konsolista jackia päälle, siirryin käyttämään graafista versiota. Mitkäköhän asetukset jackissa pitäisi olla, kun realtime-modessa XRUN-count (mikä tuo xcount muuten tarkalleen on?) kasvaa about kymmeniä muutamassa sekunnissa. | |
![]() 13.01.2006 11:18:14 | |
Onkohan kenellä RME:n Digi kortteja käytössä Linux-puolella? Mulla ei itsellä ole mutta onhan noita maailmalla pilvin pimein. Mitkäköhän asetukset jackissa pitäisi olla, kun realtime-modessa XRUN-count (mikä tuo xcount muuten tarkalleen on?) kasvaa about kymmeniä muutamassa sekunnissa. Kuulostaisi siltä, että realtime-moduuli ei mennyt päälle. Mikä kernel sinulla tarkalleen on ja mitkä tarkalleen olivat jack-asetukset joita yritit? Onko koneessa useampi kortti vai yksi? (sano esim. cat /proc/asound/cards) Periaatteessa esim: /usr/bin/jackd -R -dalsa -dhw:1 -r44100 -p1024 -n2 pitäisi toimia melkein kortilla kuin kortilla. Jos ei toimi on vika todennäköisesti kernelissä tai äänikortin asennuksessa. Ai niin - itselläni tuli sama vaiva kun unohdin asettaa koneen käynnistymään aina CCRMA-kerneliin ja se nousi sitten Fedoran default -kernelillä. Hiace on ihan hyvä moneen asiaan mutta ei sillä paljon moottoritiellä ohitella. :) | |
![]() 13.01.2006 15:51:06 (muokattu 13.01.2006 15:51:35) | |
Kuulostaisi siltä, että realtime-moduuli ei mennyt päälle. Mikä kernel sinulla tarkalleen on ja mitkä tarkalleen olivat jack-asetukset joita yritit? Kiitos vinkeistä, en nyt viikonloppuna ole tuon koneen äärellä, joten viikolla sitten taas säädetään :) Ai niin - itselläni tuli sama vaiva kun unohdin asettaa koneen käynnistymään aina CCRMA-kerneliin ja se nousi sitten Fedoran default -kernelillä. Miten muuten vaihdetaan tuon grubin oletuksena käynnistyvää käyttöjärjestelmää? Tai kerneliä. | |
![]() 16.01.2006 11:27:40 | |
Kiitos vinkeistä, en nyt viikonloppuna ole tuon koneen äärellä, joten viikolla sitten taas säädetään :) Käynnissä olevan kernelin tunnistat muuten komennolla uname -r - siltä varalta että tulee eteen. Miten muuten vaihdetaan tuon grubin oletuksena käynnistyvää käyttöjärjestelmää? Tai kerneliä. Kansiossa /boot/grub on tiedosto grub.conf. Siellä on lueteltuna kaikki kernelit joita sinulla on asennettuna. Se joka defaulttina käynnistetään määritellään kohtaan default=(numero.) Listan ensimmäinen kernel on 0, jne. Vanhemmassa koneessani se on tällainen: default=1 timeout=10 splashimage=(hd0,0)/grub/splash.xpm.gz title Fedora Core (2.4.26-1.ll.rhfc1.ccrma) root (hd0,0) kernel /vmlinuz-2.4.26-1.ll.rhfc1.ccrma ro root=LABEL=/ hdd=ide-scsi initrd /initrd-2.4.26-1.ll.rhfc1.ccrma.img title Fedora Core (2.4.22-1.2188.nptl.caps.rhfc1.ccrma) root (hd0,0) kernel /vmlinuz-2.4.22-1.2188.nptl.caps.rhfc1.ccrma ro root=LABEL=/ hdd=ide-scsi initrd /initrd-2.4.22-1.2188.nptl.caps.rhfc1.ccrma.img title Fedora Core (2.4.22-1.2115.nptl) root (hd0,0) kernel /vmlinuz-2.4.22-1.2115.nptl ro root=LABEL=/ hdd=ide-scsi initrd /initrd-2.4.22-1.2115.nptl.img Noilla asetuksilla kone siis käynnistyy itsekseen 2.4.22 - CCRMA versioon. Noista tarkemmista asetuksista ei tarvitse välittää jos ei ole muuten asiasta kiinnostunut. Ne menevät automaattisesti paikalleen. Vaihdat siis vain tuon default -numeron ja homma on valmis. Muutos täytyy tehdä root-oikeuksilla. | |
![]() 24.07.2006 17:50:23 | |
Nostetaanpa ylös.... Mitenkähän noiden VST-plugarien latency compensation? Ei ainakaan kaikissa näytä toimivan, olen tässä käynyt kasan freeware plugareita läpi. Toimiikohan latency compensation uudemmissa versioissa? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)