Aihe: 1 ainoa mixaus ja masterointi plugin !?
1 2 3
Biitzilla
20.02.2023 20:46:46
Biitzilla: Mulla lähes kaikki on virtuaali-instrumentteja. Joskus on joku ei itse äänitetty, kaupallinen rumpupätkä ja joku ei itse äänitetty vokaalijotlaus lähinnä tuomaan fiilistä ei niinkään että olisi laulamista.

Mulla on sinällään hyvin helppo lähtökohta ja tavoite, esimerkiksi yritän saada soundin suurin piirtein samanlaiseksi kuin tässä: https://www.youtube.com/watch?v=j-cnex3Bfq8

Eli tavoite on ihan tusina kamaa, ei mitään haastavaa.

Toivottavasti tämä ei laskenut mielenkiintoa vastata, kun enhän mä mitään oikean musiikin miksausta tee... :)
Mikael
21.02.2023 15:52:55 (muokattu 22.02.2023 12:46:52)

No kyllä konemusassakin samahkot lainalaisuudet pätee, joten ei se välttämättä eroa teknisessä mielessä mikasuksellisesti kauheasti muuten kuin tuon lähtötilanteen osalta. Itse oon tehnyt kyllä usein niin, että kun joku virtuaali-instrumentin soundi on sävellys/työstövaiheessa kohdillaan, niin oon printannut sen audioksi joten usein mulla on ollut ikään kuin old school lähtötilanne miksauksen alussa. Tietty konemusassa kaikenmoinen efektointi voi olla tietyllä tapaa vapaampaa, koska siinä ei välttämättä oo samanmoista referesnssiä siitä miltä jonkun "pitää" kuulosta, niin kuin vaikka kantrifolk-akkarin tai jazz-pianon... mutta mikauksen selkeys, taajuusbalanssi, rytmi ja äänikuva on samalla tapaa tärkeitä kuin missä tahansa musassa.

+ konemusiikki on ihan yhtä oikeaa musiiklkia kuin mikä tahansa :D
Fuzz is Clean!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)