JPQ 04.08.2013 10:03:45 | |
---|
Sotahippi: Juu Steinberg key löytyy. Elfmanin haastiksen olinkin jo nähnyt, eri kova jäbä. Se tuossa Viennassa juuri viehättää, kun se on ilmeisesti varsin luonnollinen ja ei liian specifinen. Näinollen ei myöskään rajoita luovuutta. Jollain muulla setillä voisi saada haluamansa helpommin, jos se sattuu olemaan se, mitä kirjaston tekijöillä oli mielessä. Mutta näen mielelläni vähän vaivaa tehdäkseni materiaalista MINUN materiaalia. Mitä enemmän työvaiheita musiikin tekemiseen sisältyy, sitä persoonallisempaa siitä tulee. Hyvässä ja pahassa. :) Näin on. Vienna yrittää olla mahdollisimman aito sinfoniaorkesteri olematta valmiiksi mitään tiettyä lisäksi voit halumaasi tilaan sen sijoittaa (kun ei ole valmiiksi kaikua) voit tehdä kamariorkka materiaalia yms samalla setillä. ja Hans Zimmer soundi syntyy myös näistä: Hänelle tehtyjä sampleja orkesterisampleja ja oikeaa orkesteria sekoittaen kuten myös joskus muitakin samplelähteitä. lisäksi syniä yms. ja tietysti miksauksesta. ps. eikä ihan Hans Zimmer kannata yrittää olla vaan oma itsensä joka voi olla ottanut vaikutteita vaikka mistä. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Werihukka 05.08.2013 02:26:23 | |
---|
Sattuuko kukaan omistamaan Project Sam Orchestral Essentials-pakettia? Jos, niin olisi mukava kuulla mielipiteitä. Tällä hetkellä löytyy joku EastWest-ilmaisversio ja Miroslav Philharmonik, joista molemmista löytyy ihan ok saundeja, muttei nyt varsinaisesti mitään tajunnan räjäyttäviä. EastWestin Play tuntuu vähän liian kankealta. Miroslav taas on erittäin miellyttävä käyttää, mutta siinä jousi- ja vaskiryhmät kuulostaa jokseenkin pieniltä ja staccatot on aika karun kuuloisia. Tekisi mieli löytää sellainen samplepankki, missä saundit olisi tasalaatusen hyviä, miellyttäviä ja valmiin kuuloisia. Tuos Spitfiren Albion vaikutti myös aika hyvältä vaihtoehdolta. |
JPQ 05.08.2013 10:48:43 | |
---|
Werihukka: Sattuuko kukaan omistamaan Project Sam Orchestral Essentials-pakettia? Jos, niin olisi mukava kuulla mielipiteitä. Tällä hetkellä löytyy joku EastWest-ilmaisversio ja Miroslav Philharmonik, joista molemmista löytyy ihan ok saundeja, muttei nyt varsinaisesti mitään tajunnan räjäyttäviä. EastWestin Play tuntuu vähän liian kankealta. Miroslav taas on erittäin miellyttävä käyttää, mutta siinä jousi- ja vaskiryhmät kuulostaa jokseenkin pieniltä ja staccatot on aika karun kuuloisia. Tekisi mieli löytää sellainen samplepankki, missä saundit olisi tasalaatusen hyviä, miellyttäviä ja valmiin kuuloisia. Tuos Spitfiren Albion vaikutti myös aika hyvältä vaihtoehdolta. En omista albionia jaenkä project samin orchestral essentialsia kumpaakaan. Tärkeä ero on Albionissa ei ilmiesesti ole soolosoittimia minkäänlaisia. ja sitten taas Albion ehkä rauhallisempiin ja phmeisiin juttuihin paremmin sopiva. taisi joku sanoa ulkolais pastalla ns underscore kirjasto jota en tiedä mitä olisi suomeksi. Ja project samissa minua haittaa että ne mikitetty jotkut läheltä ja jotkut kaukaa. Albionissa taitaa olla kaikissa soundeissa pari (tarkistin näemmä 4) mikitys etäisyyttä jotka voit miksata. Joten siinä mielessä paljonkin kätevämpi. ps. miroslavin jousista pidin kun omistin mutta se sampletank oli ongelmallinen. ja ne stacattot tosiaan todellakin ongelma. ja täysin tasalaatuinen samplepaketti ei sellaista saa edes isolla rahalla. Sellaisia vaan ei ole. ja miroslavin jousisektiot suurimpia samplattuja soittajien määrinä laskien käsittääkeni vieläkin mutta ymmärrän kyllä jotain kaipaat. ihan tuntuu että taidat hakea dynamiikaa et soittajien määrää. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
ThomSai 05.08.2013 10:51:27 | |
---|
Werihukka: Sattuuko kukaan omistamaan Project Sam Orchestral Essentials-pakettia? Jos, niin olisi mukava kuulla mielipiteitä. Multa löytyy toi. On ihan hyvä paketti, mut tosiaan siinä on pelkkiä ensemblejä, eikä soolosoittimia. Siinä on kyllä tosi maistuva piano. Mulla on soundcloudissa yks biisi, mikä on täysin tehty Project Samin OE:lla: https://soundcloud.com/tuomas-i/tuomas-i-rise Tää oli lähinnä nopee kokeilu vaan. |
JPQ 05.08.2013 13:37:26 | |
---|
ThomSai: Multa löytyy toi. On ihan hyvä paketti, mut tosiaan siinä on pelkkiä ensemblejä, eikä soolosoittimia. Siinä on kyllä tosi maistuva piano. Mulla on soundcloudissa yks biisi, mikä on täysin tehty Project Samin OE:lla: https://soundcloud.com/tuomas-i/tuomas-i-rise Tää oli lähinnä nopee kokeilu vaan. Albioninissa ei ole tuossa pitäisi valmistajan sivun listaa kun lukee olla myös trumpetti jne jonkinlaisena soolosoundina. mutta aika vähän todellakin. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Werihukka 06.08.2013 04:46:12 | |
---|
JPQ: ihan tuntuu että taidat hakea dynamiikaa et soittajien määrää. Joo. Ehkä tärkempi olisi, että dynamiikka olisi paremmin hallinnassa, kun tuntuu että kaikissa on sitä ongelmaa, että dynamiikka vaihtelee nuotista toiseen aika paljonkin. Toisinaan tuntus, että parempi kun eivät tekis sampleja ollenkaan kovaa soitettuna, koska nuo orkesterisoittimet tuntuu soivan vaan niin paljon paremmin hiljaa soitettuna. Tai omissa hommissa ainakin se on aika yleinen ongelma, että kun yrittää tehdä hillityn ja tunnelmoivan kuuloista, niin tulee jollain tapaa hervottoman ja stressaantuneen kuuloista. Siitäkin huolimatta, että pitää midin velocity-arvot ihan minimissä. Pahimpana ongelmana nimenomaan jousien staccatot. JPQ: Ja project samissa minua haittaa että ne mikitetty jotkut läheltä ja jotkut kaukaa Mitä tarkoitat? Osa kuivia ja osa tilamikitettyjä? Kaikki tilan kanssa, mutta vaan eri etäisyyksillä? Vai onko kaikki saundit valmiiks miksattu eri lähi- ja tilamikityksistä? Tiettyhän se ois plussaa, jos löytys ne kuivat saundit kanssa. ThomSai: Multa löytyy toi. On ihan hyvä paketti, mut tosiaan siinä on pelkkiä ensemblejä, eikä soolosoittimia. Siinä on kyllä tosi maistuva piano. Mulla on soundcloudissa yks biisi, mikä on täysin tehty Project Samin OE:lla: https://soundcloud.com/tuomas-i/tuomas-i-rise Tää oli lähinnä nopee kokeilu vaan. Hyvän kuuloista. :) Tuossa Orchestral Essentials-paketissa, kuin myös tuossa Albionissa ääninäytteiden perusteella on ollut omaan korvaan miellyttävän kuuloiset saundit. Tosin soolosaundit sitten joutuu ottamaan jostain muusta, mutta kaikkea ei ilmeisestikään voi saada samassa paketissa varsinkaan pienellä budjetilla. |
Sotahippi 06.08.2013 14:44:58 | |
---|
Werihukka: Mitä tarkoitat? Osa kuivia ja osa tilamikitettyjä? Kaikki tilan kanssa, mutta vaan eri etäisyyksillä? Vai onko kaikki saundit valmiiks miksattu eri lähi- ja tilamikityksistä? Tiettyhän se ois plussaa, jos löytys ne kuivat saundit kanssa. http://www.projectsam.com/uploaddir … tral_Essentials_Instrument_List.pdf Tulkitsen tuon että eri instrut eri mikitys. Lisäksi nuo tyhjät lupaukset epäilyttävät: "+ set of Bonus Instruments and Multis upon product registration" Mitähän mahtavat olla? Todellisuudessa ei ole ristiriitoja. |
JPQ 06.08.2013 15:28:26 (muokattu 06.08.2013 15:39:17) | |
---|
Project Samissa Orchestral Essentialsissa osa Close mikillä ja osa Stage (kapelimestarin kohdalta) mikitetty soitin lista laöytyy netistä jossa Close (edelleen samassa konsertisalissa) ja Stage mikit mainittu. ja Orchestral Brass Classic on äänitetty eri tilassa ja on vain 16bit sampleja. ja Close mikitettyjä helpompi sekoittaa toisiinsa tuo mikitys tyylien vaihtelu on yksi asia joka rietpoo OEssa. ja vslän samplet minusta erittäin tasalaatuiset. yksi sample taitaa viulun stacatossa noin olla hieman erilainen en ole oikein muuta huomannut mutta sitten esim. iki vanha Miroslav siinä esim. stacatot tuntui hyvin siltä että olisi sekaisin kahta ylintä velocity layeria mitä vienna tarjoaa tyyliin. suomeksi aivan hirveä ja ideat helposti pilaava ero. Toinen ero luokkaa soittajana kuitenkin ihminen ollut eikä mikään kone. Viennassahan maksaa (Varsinkin niissä isoissa) seteissä tasalaatuisuus ja monipuolisuus. Toki spitfiret periaateessa paremman kuuloisia kuten moni muukin moneen käyttöön mutta rajoitukset ja se että itsellä ei ollut muuta keinoa saada soolo ja sektio soundeja samantien. lisäksi soundi ihanteeni lienee enempi klsassinen kuin hollywood. Lopuksi: stacatto on vslässä 3 voimakuudella samplattu ainakin soolo viulussa,ja basso klarinetissa,ja kolmen trumpetin sektiossa. en jaksanut kaikkea tarkistaa ja otin muutaman malliksi muisti sanoisi että kaikissa on noin. ainoa suurempi poikkeus muutenkin velocity layerien määrässä legato patchit jossa niitä on vain 2 kaikkein kovin uupuu. No kaikkea poikkeusta jne en jaksa tosiaan kaivaa. Toivotaan että tämä auttaa. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
JPQ 06.08.2013 16:05:37 | |
---|
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
ThomSai 06.08.2013 21:53:28 | |
---|
Sotahippi: Lisäksi nuo tyhjät lupaukset epäilyttävät: "+ set of Bonus Instruments and Multis upon product registration" Mitähän mahtavat olla? En kauheen tarkkaan jaksa alkaa kuvaileen, mutta tän nimiset bonusinstrut tuli: - Free Jazz (jazz piano) - Horresque (epävireinen kauhupiano/padi) - Kitteh (aivan turhaa kissan naukunaa imitoivat jouset) - Lazy strings (perus jousipädi tosi hitaalla attackilla) - Swat team (32. osanuotteja nakuttava pädi) - Tear of a Clown (tubular bells/chime saundeja) - Wooden echo (puukalikkasaundi reverbillä ja delayllä) Multeja vaikee alkaa kuvaileen, mut niitä tuli viis. |
JPQ 06.08.2013 22:02:56 | |
---|
ThomSai: En kauheen tarkkaan jaksa alkaa kuvaileen, mutta tän nimiset bonusinstrut tuli: - Free Jazz (jazz piano) - Horresque (epävireinen kauhupiano/padi) - Kitteh (aivan turhaa kissan naukunaa imitoivat jouset) - Lazy strings (perus jousipädi tosi hitaalla attackilla) - Swat team (32. osanuotteja nakuttava pädi) - Tear of a Clown (tubular bells/chime saundeja) - Wooden echo (puukalikkasaundi reverbillä ja delayllä) Multeja vaikee alkaa kuvaileen, mut niitä tuli viis. Turhuus tietysti käyttäjästä kiinni ja onko lazy strings silti oikeisiin jousiin pohjaava? Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
John Titor 08.08.2013 17:54:30 (muokattu 08.08.2013 18:12:41) | |
---|
ThomSai: Multa löytyy toi. On ihan hyvä paketti, mut tosiaan siinä on pelkkiä ensemblejä, eikä soolosoittimia. Siinä on kyllä tosi maistuva piano. Mulla on soundcloudissa yks biisi, mikä on täysin tehty Project Samin OE:lla: https://soundcloud.com/tuomas-i/tuomas-i-rise Tää oli lähinnä nopee kokeilu vaan. Hyvän kuuloista kamaa! Vähän choir aahia, bartok pizzicatoja, botnesynaa, Stormdrumista traileritomeja ja isoja jysähdyksiä ni ois ihan trailerikelposta! :D Jos haluat Sotahippi päästä helpolla niin osta Symphobia tai toi OE, senkun soitat kolmisointuja niin jytisee. Enkä mä ymmärrä miten niin oon innostunut liikaa tossa edellisessä viestissä. CCC2 ei oo kallis, ja ne perkussiot on tommosessa hevihutussa ihan vitun oleellisia. Koita tehdä kunnon orch hitteja tai kunnon voimacrescendoja ilman timpania ja orkkasymbaaleja, ei ne vaan kuulosta riittävän stydeiltä. Nygårdin Mathiaksen sanoin "niistä vaan tulee se ison orkan fiilis!" Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
Sotahippi 09.08.2013 17:46:35 (muokattu 09.08.2013 17:49:31) | |
---|
John Titor: Jos haluat Sotahippi päästä helpolla niin osta Symphobia tai toi OE, senkun soitat kolmisointuja niin jytisee. Enkä mä ymmärrä miten niin oon innostunut liikaa tossa edellisessä viestissä. CCC2 ei oo kallis, ja ne perkussiot on tommosessa hevihutussa ihan vitun oleellisia. Koita tehdä kunnon orch hitteja tai kunnon voimacrescendoja ilman timpania ja orkkasymbaaleja, ei ne vaan kuulosta riittävän stydeiltä. Nygårdin Mathiaksen sanoin "niistä vaan tulee se ison orkan fiilis!" Ehkä annoin bändejä mainitsemalla hieman yksipuolisen kuvan visioimastani materiaalista. "Jytinän" lisäksi kiinnostaa ihan klassinen säveltäminen ja orkestraatio, joten "painat vain tätä nappia"-tyyliset valmiskaurat ei innosta. Totta puhuen en itsekään tiedä, mitä kaikkea sillä orkkapaketilla tulisin tekemään. Aiemmin lähinnä värittänyt heviä ja progea syntikan jousilla ja torvilla, intrueta ja outtrueta, harvemmin pelkkää orkkaa. Tarkoitus olisi kuitenkin oppia sävellystä ja sovitusta muun ohessa, joten helpolla ei tarvitse päästä. Eikä ne jytinät kuulosta miltään jos ei niiden eteen ole nähnyt vaivaa. :) Symphobiasta on videoiden perusteella jäänyt kovin trailerimainen kuva. Eli paljon hypeä, mutta se hyperventilointi rupeaa pian kyllästyttämään, kun kaikki kuulostaa samalta. Dystopia-efecteillä en tunne omassa musiikissani tekeväni mitään, eikä siinä ole niitä erillisinstruja, kuten ei juuri OE:ssakaan. Tulisin varmaan aluksi toimeen ilmankin mutta kun saan valita, valitsen aloittaa erillisillä ja laajentaa siitä sektiopohjaisiin erikoiskirjastoihin tarpeen mukaan. Tuon tarpeen voi määrittää vain kokemuksen kautta. Haluan siis kasvaa alhaalta ylöspäin. :) Aikaa on, koska koneen kasauksessa on yleensä kestänyt se puolisen vuotta. Researchia nääs. ;) Nyt ei toki välttämättä mene niin kauaa kun markkinoilla on tasan yksi Texas Instruments FireWire-liitäntäinen Z87-emolevy. Vähiin käy ennenkuin loppuu. EW:ssä pelottavat puheet resurssisyöppöydestä. Vaikka suunnitelmissa siis uusi tehomylly, on asia silti minulle tärkeä. Nykyinenkin kone on jo kuutisen vuotias ja hyvin palvellut, vaikkei ollut edes ostohetkellä mikään markkinoiden tehokkain. Ja ihan periaatteesta olisin yhteisen standardin (Kontakt) kannalla, EW:llä ja Viennallahan on omat "proprietary" playerit. Todellisuudessa ei ole ristiriitoja. |
Notefix 10.08.2013 18:44:55 | |
---|
Symphobiasta on videoiden perusteella jäänyt kovin trailerimainen kuva. Eli paljon hypeä, mutta se hyperventilointi rupeaa pian kyllästyttämään, kun kaikki kuulostaa samalta. Viime vuosina on aika tehokkaasti saavutettu kyllästymispiste noissa elämääkin suuremmissa trailer/orkesterikirjastoissa joita on suollettu ns. "moderneille säveltäjille". Niillä toki voi kuka tahansa hanszimmerfanboy soitella niitä staattisia mollikolmisointujaan ja ihastella kun kuulostaa niin isolta. Mutta tosiaan, alkaa kuulostaa kaikki samalta, varsinkin jos sitä musiikillista sanomaa ei oikeasti hirveästi ole. Yksi ongelma mun mielestä noissa nykyisissä samplekirjastoissa on niiden koko. Ei riitä tehot koneessa jos kirjoittaa isompaa stemmaa ja legatoinstrumentteja on läjäpäin raidoilla. Toinen on se, että mikään noista ei vieläkään ole sellainen joka kuulostaa hyvältä suoraan. Ja aikaahan menisi siihen saakelin koodaamiseen ja säätämiseen usein paljon enemmän kun varsinaiseen kirjottamiseen. "Layers of layers of shit!" |
JPQ 10.08.2013 19:50:15 (muokattu 10.08.2013 19:52:18) | |
---|
Symphobiaan tuo trailer juttu todella osuvasti sanottu. ja dystopia tyyppisen jutun askartelisin itse mieluiten itse. Kuten synatkin paitsi jotkut soundit (tietyt leadit ja padit yleensäkkin jälkimäisiä en osaa oikein mitenkään vaikka olen yrittänyyt yksikin koe meni ihan liian scifiksi kun yritin tehdä bread&butter tyyppisen joo minulla jossain synissä niitä mutta se missä on parhaat sellaiset on kehityksen suhteen lopettu joten itselle tuollainen olenaisuus pitäisi muualta saada otettua) Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
northern 09.10.2013 14:35:13 | |
---|
Ite hankin ton Viennan vähän aika sitten ja oon ollut kyllä ihan tyytyväinen. Mitä oon eri demoja vertaillut niin Viennasta lähtee mun mielestä se kaikista luonnollisin ja realistisimman kuulonen ääni. Tosin sit jos zimmermäistä soundia kaipaa niin siihen sitten toiset orkkaplugarit soveltuu paremmin. Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä. |
JPQ 09.10.2013 18:13:54 | |
---|
northern: Ite hankin ton Viennan vähän aika sitten ja oon ollut kyllä ihan tyytyväinen. Mitä oon eri demoja vertaillut niin Viennasta lähtee mun mielestä se kaikista luonnollisin ja realistisimman kuulonen ääni. Tosin sit jos zimmermäistä soundia kaipaa niin siihen sitten toiset orkkaplugarit soveltuu paremmin. Luonnollisin sanoisin ja sopii kyllä zimmerölntiin kun säätää equut sun muun kohalleen. No minusta ainakin. ja itse alustavati uskoisin Viennassa ja Project Sameissa itselle tarpeeksi. tosin project samia minulla vasta true strike 1 (vähän vanha jo mutta koneenikaan ei ole ihan tykein) ja kutina orchestral essentials olisi kiva lisä. ja viennaakin kaipais lisää mutta koska en myy musaani (vielä ainakaan) pitää tiukasti miettiä mitä ostan. kun jo 500euroa musasoftiin muutamankin kuukauden säästöt. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
northern 11.10.2013 16:58:50 | |
---|
Ja semmonen on varmaan hyvä mainita tässä että netistä löytyy yllättävän hyvälaatuisia soundfontteja ilmaiseksi joilla pääsee ainakin alkuun jos ei ole varaa pistää satoja euroja plugareihin. Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä. |
JPQ 12.10.2013 06:45:13 (muokattu 12.10.2013 06:45:32) | |
---|
northern: Ja semmonen on varmaan hyvä mainita tässä että netistä löytyy yllättävän hyvälaatuisia soundfontteja ilmaiseksi joilla pääsee ainakin alkuun jos ei ole varaa pistää satoja euroja plugareihin. Ja semmoinen myös että eräät soundfontit noista tehty toisten sampleista esim. Garritanin sooloviulun sampleista käsittääkseni joku jonkun koonnut. Toki on myös omista sampleista tehtyjä jolla voi laajentaa palettia ostettujenkin jälkeen teooriassa... ainakin minä tarvitsen mahdollisimman laajan plaetin ei aina samat jouset (asia jossa tarvitsen eniten vaihtoehtoja) toimi... Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
vanha_pieru 12.10.2013 19:34:17 | |
---|
northern: Ja semmonen on varmaan hyvä mainita tässä että netistä löytyy yllättävän hyvälaatuisia soundfontteja ilmaiseksi joilla pääsee ainakin alkuun jos ei ole varaa pistää satoja euroja plugareihin. Alkoi kiinnostaa. Osaisitko suositella joitain? Pystyykö niitä soittamaan esimerkiksi Native Instrumentsin Kontakt 5:n stand-alone soittimella vai toimivatko vain DAWissa vst-pohjalta? Onko kellään muuten kokemusta ilmaisesta samplekirjastosta Sonatina Symphonic Orchestra? ( http://sso.mattiaswestlund.net/) Tekeekö sillä mitään? |