![]() 08.03.2011 10:21:42 (muokattu 08.03.2011 10:24:23) | |
---|---|
viltsi: Nyt on pakko kysyä. Eikös tuo aloittajan omistama Alesis (Multimix) 4USB ole juurikin se ulkoinen audio interface? Onhan se, ja ilmeisesti toimii samoilla asetuksilla kuin Tonelab ST. En vaan saa "suoraan" usb-laitteena käyttämällä toimimaan toistoa Reaperissa. Pitää olla DirectSound-laitteena. ASIOsta tuli sellainen juttu mieleen, että vaikka sen käyttöä toitotetaan niin esimerkiksi minulle se on tähän mennessä ollut täysin turha keksintö enkä ole käyttänyt lainkaan sitä, koska esim. Tonelab ST:llä kuulet suoraan sen kautta mitä soitat. Latenssihan voi olla vaikka tunnin nauhoitettuna kun sen saa Audacityssäkin automaattisesti napsittua pois nauhoituksen alusta. | |
![]() 08.03.2011 10:27:19 | |
Mesa/Boogie: Paypal on muuten helvetin kätevä juttu. Ja helppo. En vieläkään tiedä tarvitaanko tuohon luottokorttia tai electronia, vaikka yritin lukea paypalin sivulta ohjeita. Minulla ei ole edes electronia. | |
![]() 08.03.2011 10:34:53 | |
tender.insanity: Ennemmin ostaisin jonkun Cakewalkin tuotteen (maks. 300e), kuten mitä amazon.co.uk:sta katselin. Sonar X1 _248, Sonar X1 Studio Kolmannen kerran: Sonarista ei ole demoa eli ei tule kauppoja. Haluan kokeilla käytännössä toimiiko homma ennenkuin ostan satojen eurojen ohjelmia. | |
![]() 08.03.2011 10:45:25 | |
mattim: Se on ulkoinen audiointerface. Sille ei ole olemassa aitoa ASIO ajuria, vaan se käyttää käyttöjärjestelmän generic usb ajuria ymmärtääkseni, joka voidaan kyllä saada näyttämään ASIO:lta ASIO4ALL:iin käärimällä. Teoriassa ei siis paras mahdollinen. Matti Näköjään noin. Itselläni on Multimix 8 USB2.0 ja tuossa on ASIO-ajurit, niin oletin jotenkin, että tälläkin laitteella olisi. Alesiksen nettisivuilta ko. tuotteen ajurisivulta löytyy juurikin tuo ASIO4ALL, mikä lie ihan kokeilemisen arvoinen tässä tilanteessa. Krice: Onhan se, ja ilmeisesti toimii samoilla asetuksilla kuin Tonelab ST. En vaan saa "suoraan" usb-laitteena käyttämällä toimimaan toistoa Reaperissa. Pitää olla DirectSound-laitteena. Kai olet kokeillut ottaa äänen ulos siitä itse Alesiksesta? Eli main outista tai phonesista. | |
![]() 08.03.2011 10:54:31 (muokattu 08.03.2011 11:35:46) | |
Krice: En vieläkään tiedä tarvitaanko tuohon luottokorttia tai electronia, vaikka yritin lukea paypalin sivulta ohjeita. Minulla ei ole edes electronia. Pyydä avuksi kaveri, jolla on visa electron. http://www.cockos.com/reaper/purchase.php ->Paypal, Discounted license ->täyttäkää lomake (ette tarvitse paypal-tiliä) ->Maksa kaverille 30eur + jotain vaivanpalkkaa t.jälkiviisastelija ;) e:tarkennus That's what she said | |
![]() 08.03.2011 11:34:31 | |
Krice: ASIOsta tuli sellainen juttu mieleen, että vaikka sen käyttöä toitotetaan niin esimerkiksi minulle se on tähän mennessä ollut täysin turha keksintö enkä ole käyttänyt lainkaan sitä, koska esim. Tonelab ST:llä kuulet suoraan sen kautta mitä soitat. Latenssihan voi olla vaikka tunnin nauhoitettuna kun sen saa Audacityssäkin automaattisesti napsittua pois nauhoituksen alusta. Jos käytät rautamonitorointia, ei ASIO:sta olekaan apua viiveiden kanssa. Ainoa etu minkä minä tiedän on ajureiden bitintarkka tiedonsiirto lähteestä kohteeseen ilman windowsin sisäisiä muunnoksia vahnemmissa käyttiksissä kuten XP. Uudemmissa windowseissa tämäkin on varmaankin paremmin hoidettu. Novation Remote SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear. | |
![]() 08.03.2011 13:09:02 (muokattu 08.03.2011 13:13:00) | |
mattim: Ainoa etu minkä minä tiedän on ajureiden bitintarkka tiedonsiirto lähteestä kohteeseen ilman windowsin sisäisiä muunnoksia vahnemmissa käyttiksissä kuten XP. Uudemmissa windowseissa tämäkin on varmaankin paremmin hoidettu. Tämän lisäksi, kone pyörii paremmin, eli toi asio kuormittaa konetta huomattavasti vähemmän = enemmän vst-effuja/syniä raitoja jne. Pahimmassa tapauksessa, kun käyttää winukalla noita eri ajureita ristiin (tän takia tota mahollisuutta ei isojen poikien dawissa ole), voi se nauhotettu raita mennä eri aikaan kun edelliset raidat, vaikka soitat sen oikein. Eli toi "bitintarkka tiedonsiirto" ei ole mitään hifistelyä (jonka olin jätkältä rivien välistä lukevinani). K. http://www.therepublicofdesire.net/
http://www.myspace.com/protectorateindustrial | |
![]() 08.03.2011 13:56:10 | |
CPU: Eli toi "bitintarkka tiedonsiirto" ei ole mitään hifistelyä (jonka olin jätkältä rivien välistä lukevinani). K. Ei ole helppoa ; - ) Novation Remote SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear. | |
![]() 08.03.2011 19:25:34 (muokattu 08.03.2011 19:31:44) | |
laurasus: Pyydä avuksi kaveri, jolla on visa electron. Ei ole kavereita. Kokeilin myös Ableton Live 8 demoa. Käyttöliittymä on hieman omituinen, mutta melko nopeasti tuolla sai tuotettua ääntä ja myös nauhoitettua Tunskasta kitaraa, mutta hassusti ohjelma haluaa käyttää software-toistoa, joka tekee automaattisen delay-efektin kun kitaran soundi tulee kahteen kertaan (suoraan tonelabista ja sen perään software-toistona). Nappaamalla sends only ongelman voi kiertää, mutta raita pitää laittaa takaisin master-tilaan soittamisen jälkeen että sen kuulee. Ei kuitenkaan mikään kovin iso vaiva. Live 8 maksaisi 395€ ja näyttää sisältävän jonkin verran valmiita instrumentteja. Ja ehkä tuon software-toiston saa kokonaan pois päältä, että ääni tulee vain Tonelabista. | |
![]() 08.03.2011 20:13:58 (muokattu 08.03.2011 20:16:30) | |
Krice: Ei ole kavereita. Jotenkin en ihmettele ollenkaan. Ja hommaa se Sonar. Onhan niillä se web trial -demo: http://www.cakewalk.com/Support/kb/reader.aspx/20081217 This trial version has the following restrictions: * This is a trial version of both the 32-bit and 64-bit versions of SONAR 8 Producer Edition. It is fully functional for 30 days* * Includes trial versions of the following plug-ins that are locked to the SONAR 8 trial version o Sonitus effect suite o Cakewalk MFX suite o PSYN II * No other effects and instruments are included in this trial download. * Trial version must be registered within first 15 days for full 30-day use. Sitten kun tuon handlaat, niin ostat. Mukaan tulee kaikenlaista tilpehööriä. Sitten se kunnon äänikortti, niin unohdat nuo USB -huuhaat ja vedät suoraan linjaan sisään. EDIT: Potkitaan nyt kuollutta hevosta, mutta edelleen suosittelen. | |
![]() 08.03.2011 21:26:50 | |
tender.insanity: Ja hommaa se Sonar. Onhan niillä se web trial -demo X1 on käsittääkseni eri asia kuin versio 8. Jos eivät saa X1:stä demoa ulos niin se kertoo jonkin verran tuostakin firmasta. Melko ylimielistä toimintaa. | |
![]() 08.03.2011 22:14:36 | |
Krice: X1 on käsittääkseni eri asia kuin versio 8. Jos eivät saa X1:stä demoa ulos niin se kertoo jonkin verran tuostakin firmasta. Melko ylimielistä toimintaa. :D Sä olet kyllä melkonen vesseli näillä jutuillas, ainoa ylimielisyys osoittaa sun suuntaan kyllä. Oletko tullut ajatelleeksi että miksiköhän sun on vaikea löytää sitä sopivaa softaa saati saada systeemejä toimimaan, tämän kun itelles selvität niin on taas sun helpompi jatkaa etsintää. SDMF | |
![]() 09.03.2011 07:44:49 | |
Krice: X1 on käsittääkseni eri asia kuin versio 8. Jos eivät saa X1:stä demoa ulos niin se kertoo jonkin verran tuostakin firmasta. Melko ylimielistä toimintaa. En tiedä, kun en ole X1:stä kokeillut. Eikä ole tarvettakaan. Tuo Sonarin 8.5 versio on sentään sen verran hyvä ja vakaa systeemi, etten ole ihan hetkeen vaihtamassa. Oon Cubaset, Reaperit ja Audacityt koittanut, mutta aina Sonariin palannut miellyttävyyden ja toimivuuden takia. Mutta jos tosiaan lähestyt asiaa siten, että heti kun ohjelman asennus on valmis, niin pitää mitään tekemättä saada jotain nauhoitettua ja äänet kuulumaan, niin Windowsin ääninauhuria suosittelen. Katsos kun minkä tahansa ohjelman saa tuohon tilaan kun hetken perehtyy. Esimerkiksi Sonarilla aukaisen valmiin templaten, jossa EZdrummer sopivine säätöineen ja plugareineen aukeaa, on valmiiksi kitaroille ja bassolle raidat ym. Ei ole kuin kahden painalluksen päässä että alkaa nauhoitus pauhaamaan. Ihan käyttäjästä itsestään kaikki on kiinni. Usein noissa softissa on mukana "Quick Start Guide" tms. jolla skipataan kaikki "turha" ja jolla päästään heti hommiin. Mitä seuraavaksi? Ongelmia siitä, ettei manuaalia/käyttöliittymää saa suomeksi? Toimintojen suorittaminen valikoista liian hankalaa (tärkeimmät shortcutit opetellaan ekaksi ja muut tulee tarvittaessa perässä)? Osta tämmöinen: http://www.ocie.com/images_products/tascam_mf_p01_s21494.jpg | |
![]() 09.03.2011 09:51:33 | |
tender.insanity: mutta aina Sonariin palannut miellyttävyyden ja toimivuuden takia. Sonarin foorumilla on ollut vähän valituksia X1:n bugisuudesta. Uutta versiota odotellaan kovasti. Ei se nyt kovin paljon herätä luottamusta kyseiseen softaan. Mitä seuraavaksi? Ongelmia siitä, ettei manuaalia/käyttöliittymää saa suomeksi? Toimintojen suorittaminen valikoista liian hankalaa Ei kannata huolestua minun puolestani. Olen fiksumpi kuin miltä vaikutan! | |
![]() 09.03.2011 10:17:52 | |
Krice:Olen fiksumpi kuin miltä vaikutan! Hyvä! Plussaa. | |
![]() 09.03.2011 10:54:32 (muokattu 09.03.2011 10:55:08) | |
Kokeilin tuota Sonarin demoa, mutta se ei osaa käyttää Windowsin midi-toistoa. Ilmeisesti tässä pitäisi olla se erillinen äänikortti. Hassua vaan, että useimmat muut ohjelmat osaavat soittaa midiä ilman erityistä hardwarea, pelkästään sisäisen äänipiirin avulla. Sonar on selkeästi huonoin kaikista näistä ohjelmista joita olen kokeillut. Käyttöliittymäkin on tarpeettoman sekava. | |
![]() 09.03.2011 11:21:03 | |
Krice: Kokeilin tuota Sonarin demoa, mutta se ei osaa käyttää Windowsin midi-toistoa. Ilmeisesti tässä pitäisi olla se erillinen äänikortti. Hassua vaan, että useimmat muut ohjelmat osaavat soittaa midiä ilman erityistä hardwarea, pelkästään sisäisen äänipiirin avulla. Sonar on selkeästi huonoin kaikista näistä ohjelmista joita olen kokeillut. Käyttöliittymäkin on tarpeettoman sekava. Mä en näe mitään syytä käyttää Windowsin omaa miditoistoa. Sonaria tuntemattakin väittäisin, että paketissa on mukana huomattavasti laajemmalla ja laadukkaammalla soundivalikoimalla varustettuja virtuaali-instrumentteja. | |
![]() 09.03.2011 11:36:48 (muokattu 09.03.2011 11:41:30) | |
Mesa/Boogie: Mä en näe mitään syytä käyttää Windowsin omaa miditoistoa. Sonaria tuntemattakin väittäisin, että paketissa on mukana huomattavasti laajemmalla ja laadukkaammalla soundivalikoimalla varustettuja virtuaali-instrumentteja. Joo, en minäkään.. Sitäpaitsi jos tuo on elintärkeää sinulle, niin kyllä luulisi sieltä asetuksista löytyy midiulostuloksi "Microsoft GS Wavetable", vaikken X1:stä olekaan kokeillut. Tästä voi katsella, mitä 8.5 -versio sisältää: http://www.musictechtutorials.com/review-sonar-8-5-producer-edition/ mm. nämä: TruePianos Z3TA+ Session Drummer 3 Rapture Roland TTS-1 Roland GrooveSynth SFZ Sound Font Player + paaaaaljon muuta. | |
![]() 09.03.2011 12:00:50 (muokattu 09.03.2011 12:05:03) | |
Krice: Sonarin foorumilla on ollut vähän valituksia X1:n bugisuudesta. Sama juttu jokasen softan foorumilla, oli se buginen tai ei. Noi valitukset on lähinnä suoraan suhteessa hintaan. Pieniä bugeja löytyy jokaisesta softasta, mitä kalliimpi softa sitä pikkumaisemmin ihmiset valittaa, veikkaisin, että oikeasti bugisin on reaper ja studio one. K. http://www.therepublicofdesire.net/
http://www.myspace.com/protectorateindustrial | |
![]() 09.03.2011 13:04:40 | |
Krice: X1 on käsittääkseni eri asia kuin versio 8. Jos eivät saa X1:stä demoa ulos niin se kertoo jonkin verran tuostakin firmasta. Melko ylimielistä toimintaa. Demojen tulo kestää monelta firmalta hetken. ja minusta ylimielinen firma esim. Cubasen tekijä koska vaatii Donglen jopa demoversioiden ajamiseen. Ja se dongle ei ole ilmainen jos ei sellaista omista etukäteen myös ohjelman Logiikka ainakin kun testasin oli minulle hebreaa kuten myös kyllä tuo Ableton Live. ja vertaan siis Logic 9:siin,Sonar Homestudio 6 xlään,ja sitten vaikkei ihan DAWeja olekkaan muutamaan muuhun midi (5 noin) ohjelmaan jota olen käyttänyt joista yhdellä aikoinaan tein biisini ja yhtä olisin ruvennut käyttämäänkin jos ei olisi niin buginen ja nykyään kaipaisi myös VSTi,VST tukea siihen mutta kaiken kaikkiaan sekavampia minulle nuo kaksi. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)