Meadow 04.01.2012 12:48:32 | |
---|
Kuulostaa aika näppärältä, pitänee ostaa tuo EX-versio jossain vaiheessa. EZDrummer on alkanut puuduttaa jo sen verran, että se häiritsee jo luovaa prosessia. |
Antti1 04.01.2012 14:44:42 | |
---|
Meadow: Kuulostaa aika näppärältä, pitänee ostaa tuo EX-versio jossain vaiheessa. EZDrummer on alkanut puuduttaa jo sen verran, että se häiritsee jo luovaa prosessia. En mä tiedä onko tää välttämättä nyt absoluuttisesti mitenkään parempi, kuin EZDrummer, mutta mä olen mieltynyt jostain syystä tähän enempi. Lyhyen testailun perusteella olen myös varsin tyytyväinen päivityksestäni neloseen, kaikenkaikkiaan toi uusi soitin on nopeampi ja kevyempi, mutta sen lisäksi myös soundit ovat paremmat ja niissä on aiempaa enemmän variaatiota. "Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!" |
Meadow 04.01.2012 16:23:02 | |
---|
Antti1: En mä tiedä onko tää välttämättä nyt absoluuttisesti mitenkään parempi, kuin EZDrummer, mutta mä olen mieltynyt jostain syystä tähän enempi. Lyhyen testailun perusteella olen myös varsin tyytyväinen päivityksestäni neloseen, kaikenkaikkiaan toi uusi soitin on nopeampi ja kevyempi, mutta sen lisäksi myös soundit ovat paremmat ja niissä on aiempaa enemmän variaatiota. Meinasin lähinnä sillä, että EzDrummeria kuulee vähän liikaa joka paikassa, eivätkä ne sounditkaan enää oikein miellytä. Ainakin esittelyvideon perusteella SSD tarjoaa enemmän säätövaraa. |
JPQ 06.01.2012 05:49:50 | |
---|
Antti1: En mä tiedä onko tää välttämättä nyt absoluuttisesti mitenkään parempi, kuin EZDrummer, mutta mä olen mieltynyt jostain syystä tähän enempi. Lyhyen testailun perusteella olen myös varsin tyytyväinen päivityksestäni neloseen, kaikenkaikkiaan toi uusi soitin on nopeampi ja kevyempi, mutta sen lisäksi myös soundit ovat paremmat ja niissä on aiempaa enemmän variaatiota. Absoluuttista paremmuutta ei ole riippuu ihan omista työtavoista. ps. ssd kiinnostaa kyllä itseänikin vaikka just tänävuonna vasta ezdrummerin parilla lisäosalla ostin. (jazz,ja vintage rock). pitäs myös opetella käyttämään noitakin soundeja. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Meadow 09.01.2012 21:04:33 | |
---|
Pari päivää koeajoa takana, ja hyväksihän tämä on todettava. En ole vielä koonnut omia settejä, mutta presetitkin ovat vähintäänkin kelvollisia ja monipuolisia. |
bedlam 12.01.2012 10:25:23 (muokattu 12.01.2012 10:26:07) | |
---|
No niin, auttakaas aloittelijaa. Olen tähän asti vääntänyt konerummut kasiraiturin rumpukoneella ja tarttis nyt saada aidompaa saundia aikaan. Jos mää ostan vaikka tän SSD-paketin, niin mitä muuta tartten? Koneena on iMac ja muuta softaa ei löydy (vielä) kuin Garage Band. Midikiippari löytyy, mutta mielummin nakkelisin iskut suoraan koneella sisään, käy varmaan nopeammin. http://www.petrified-eye.net |
Antti1 12.01.2012 10:29:25 | |
---|
bedlam: No niin, auttakaas aloittelijaa. Olen tähän asti vääntänyt konerummut kasiraiturin rumpukoneella ja tarttis nyt saada aidompaa saundia aikaan. Jos mää ostan vaikka tän SSD-paketin, niin mitä muuta tartten? Koneena on iMac ja muuta softaa ei löydy (vielä) kuin Garage Band. Midikiippari löytyy, mutta mielummin nakkelisin iskut suoraan koneella sisään, käy varmaan nopeammin. Jos GB:ssä saa ihan normaaliin tapaan ohjelmoitua midiä, niin siinähän on jo kaikki sun tarvitsemasi. Naksuttelet hiirellä ja näppiksellä vaikka sen kompin piano rollilla. Todella aikaa ja vaivaa vievää tosin, jos haluaa yhtään rumpalimaista timen heittelyä ja iskujen voimakkuuden vaihteluita. Tähän voinee apuna käyttää miedoilla asetuksilla jotain midi humanizer -plugaria, joka sijoitetaan plugariketjuun kanavan insertiin ennen rumpusoftaa. Suurin osa työstä on kuitenkin pakko tehdä käsityönä. "Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!" |
bedlam 12.01.2012 10:35:38 | |
---|
Antti1: Jos GB:ssä saa ihan normaaliin tapaan ohjelmoitua midiä, niin siinähän on jo kaikki sun tarvitsemasi. Naksuttelet hiirellä ja näppiksellä vaikka sen kompin piano rollilla. Todella aikaa ja vaivaa vievää tosin, jos haluaa yhtään rumpalimaista timen heittelyä ja iskujen voimakkuuden vaihteluita. Tähän voinee apuna käyttää miedoilla asetuksilla jotain midi humanizer -plugaria, joka sijoitetaan plugariketjuun kanavan insertiin ennen rumpusoftaa. Suurin osa työstä on kuitenkin pakko tehdä käsityönä. Okei, kiitos, täytyypä testiä. Tuolla digiraiturilla rumpuraitojen teko on kyllä onnistunut aika helposti, mutta nyt tietty pitää opetella uudelleen koko tsydeemi. http://www.petrified-eye.net |
Antti1 12.01.2012 10:41:03 | |
---|
bedlam: Okei, kiitos, täytyypä testiä. Tuolla digiraiturilla rumpuraitojen teko on kyllä onnistunut aika helposti, mutta nyt tietty pitää opetella uudelleen koko tsydeemi. Sellaiseen perushyvään lopputulokseen pääsee kyllä varsin helposti nakuttelemalla kompit suoraan midinä sisään ja se siitä. Ne ovat kuitenkin usein vähän mekaanisen kuuloisia, kun ovat timeltaan täysin tarkkoja ja ihminen ei parhaimmillaankaan ole ikinä. Itseasiassa se groove ja hyvä meininki tulee harkitusti vaihtelevasta dynamiikasta sekä siitä sopivasta timen heittelystä. Sen jäljitteleminen on vaikeaa, kaikki muu on pelkkää klikkailua oikeaan kohtaan tahtiviivastolla. "Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!" |
Kalmo 12.01.2012 11:40:10 (muokattu 12.01.2012 11:55:44) | |
---|
bedlam: No niin, auttakaas aloittelijaa. Olen tähän asti vääntänyt konerummut kasiraiturin rumpukoneella ja tarttis nyt saada aidompaa saundia aikaan. Jos mää ostan vaikka tän SSD-paketin, niin mitä muuta tartten? Koneena on iMac ja muuta softaa ei löydy (vielä) kuin Garage Band. Midikiippari löytyy, mutta mielummin nakkelisin iskut suoraan koneella sisään, käy varmaan nopeammin. Kyllä rummut menevät parhaimman kuuloisena sisään sillä midikiipparilla. Sillähän voit soittaa, kuten oikeita rumpuja, tulee fjongaa ja eri iskuvoimakkuuksien välistä dynamiikkaa jne. Tosin, on vaikeaa soittaa enempää kuin pari soitinta yhdellä otolla. Ihan sujuvaa on: ykkösotolla basari ja virveli, kakkosotolla haitsu ja pellit. Kaikki monimutkasisemmat kohdat, breikit jne., pitää tietysi väsätä hitaammin. Breikin tekoon riittää, että naputtaa yhdellä rummulla, vaikka virvelillä koko breikin, ja siirtää sitten MIDI-nuotit oikeille rummuille. Kaikkein aidoimmat (siis oikeiden rumpaleiden soittamat) saa, kun käyttää rumpusoftan mukana tulevia valmiita MIDI-biittejä ja vähän muokkaa niitä omiin tarkoituksiinsa sopivaksi. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
bedlam 12.01.2012 13:03:05 (muokattu 12.01.2012 13:04:15) | |
---|
Kalmo: Ihan sujuvaa on: ykkösotolla basari ja virveli, kakkosotolla haitsu ja pellit. Kaikki monimutkasisemmat kohdat, breikit jne., pitää tietysi väsätä hitaammin. Breikin tekoon riittää, että naputtaa yhdellä rummulla, vaikka virvelillä koko breikin, ja siirtää sitten MIDI-nuotit oikeille rummuille. Ei taida meikältä onnistua kyllä, mutta voihan tuota testiä :D Ehkä mielummin kuitenkin niin, että vedän isku kerrallaan ja lisään siihen tuota "epävakautta" jollain valmiilla härdellillä. Nuo meikän kompit on aina vähän semmosia, että ei taida livenä naputtelu luonnistua... http://www.petrified-eye.net |
Kalmo 12.01.2012 15:32:11 | |
---|
bedlam: Ei taida meikältä onnistua kyllä, mutta voihan tuota testiä :D Ehkä mielummin kuitenkin niin, että vedän isku kerrallaan ja lisään siihen tuota "epävakautta" jollain valmiilla härdellillä. Nuo meikän kompit on aina vähän semmosia, että ei taida livenä naputtelu luonnistua... No sitten suosittelen niitä valmiita. Ne ovat oikeiden rumpaleiden soittamia biittejä. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
JPQ 12.01.2012 15:43:16 | |
---|
Kylläpäs kuulostikin hyvältä otsikon tuote pitää harkita joskus vaikka lista onkin pitkä no olettavasti vuosia aikaa hankkia ja silti pitää miettiä järjestys seuraavat tiedät kyllä aika varmaksi. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
bedlam 12.01.2012 15:45:04 (muokattu 12.01.2012 15:57:37) | |
---|
Kalmo: No sitten suosittelen niitä valmiita. Ne ovat oikeiden rumpaleiden soittamia biittejä. Eli noitako pystyy sitten ihan rajattomasti kuitenkin muokkaamaan, vai? Tuskin nimittäin löytyy valmiista biiteistä yhtään komppia, joka sellaisenaan passaa. http://www.petrified-eye.net |
Antti1 12.01.2012 15:52:06 | |
---|
bedlam: Eli noitako pystyy sitten ihan rajattomasti kuitenkin muokkaamaan, vai? Midiä nekin ovat, eli kyllä. "Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!" |
bedlam 12.01.2012 15:55:29 (muokattu 12.01.2012 15:57:12) | |
---|
Antti1: Midiä nekin ovat, eli kyllä. Ok. Mää kyllä siltikin vielä vähän epäilen. Oon kai vähän jämähtänyt kaikkien näiden vuosien aikana siihen rumpukoneen pisteviivastolle :D Mutta kun kompeissa on melkein aina esim. riffin jotain osiota korostavia tomijuttuja, basari menee bassokuvion mukaan ja fillitkin pyörii kitarakuvioiden ympäri ym... Nooh, jos ensin tutustuis noihin ohjelmistoihin ja harjottelisi alkeita. http://www.petrified-eye.net |
Antti1 12.01.2012 15:59:10 | |
---|
bedlam: Ok. Mää kyllä siltikin vielä vähän epäilen. Oon kai vähän jämähtänyt kaikkien näiden vuosien aikana siihen :D Mutta kun kompeissa on melkein aina esim. riffin jotain osiota korostavia tomijuttuja, basari menee bassokuvion mukaan ja fillitkin pyörii kitarakuvioiden ympäri ym... Kokeile vaikka groove monkeen ilmaislooppeja, tai mitä muutakin tahansa. Ei tarvitse ihmetellä ja epäillä, kun kokeilee käytännössä. Jos ei toimi, niin ei toimi. Noista valmiista kompeista voi poimia osan vain käyttöön, esimerkiksi virpan ja pellit, ja voit ohjelmoida basarit uusiksi. Siinä GM:n ilmaispaketissa on satunnaisesti eri tyyleistä kamaa mukana, saa ainakin vähän esimakua. Ongelmana on vain rumpujen mappaukset, kun se on SSD:n nelosversiossa muuttunut, mutta ainakin holiday -paketin kamat toimivat suoraan. "Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!" |
eleeton 05.06.2012 22:26:30 (muokattu 05.06.2012 22:28:48) | |
---|
Alkoi kiinnostaa tämä, EZdrummeria vain käyttänyt ja muuten hyvä mutta tosiaan prosessoimattomat soundit ja suoraan sanoen tällä hetkellä ei mitään intoa opetella sen tarkemmin vaadittavia taitoja (jotka vuosia vievät muutenkin). (Haluan käyttää sen ajan biisien tekemiseen). Eli onko tuossa EX versiossa muutamaa sellaista valmiiksi über prosessoitua metallisettiä, napsubasareineen jne? Ja saako tuota ostettua muualta kuin tuolta sivuilta? T-kauppa ei tarjonnut. |
Antti1 05.06.2012 22:33:46 (muokattu 05.06.2012 22:34:13) | |
---|
eleeton: Eli onko tuossa EX versiossa muutamaa sellaista valmiiksi über prosessoitua metallisettiä, napsubasareineen jne? Ei ole. Prosessoituja kyllä, mutta ei aivan pannukakuksi lätkittyä napsetta kuitenkaan. Sitä sä löydät siitä EZ:sta yllinkyllin. Ja saako tuota ostettua muualta kuin tuolta sivuilta? T-kauppa ei tarjonnut. Tuolta sen sai ainakin aiemmin ihan hyvällä diilillä: http://audiodeluxe.com/ "I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes." |
eleeton 05.06.2012 22:52:25 | |
---|
Antti1: Ei ole. Prosessoituja kyllä, mutta ei aivan pannukakuksi lätkittyä napsetta kuitenkaan. Sitä sä löydät siitä EZ:sta yllinkyllin. En ole tästä vanhasta perusversiosta osannut löytää mitää prosessoitua? Puhutko nyt kuitenki Superiorista? Mikäs kopiosuojaus tuossa Slatessa muuten on käytössä? |