Aihe: Hyvä rumpusofta?
1 2 3
Kontiak
10.09.2006 17:54:19
Helsingistä en tiedä mutta jos laitat Googeen niin ainakin muutama suomalainen myyjä löytyy.

DLX-musiikista kuulemma löytyy tavaraa ja demotustakin löytyy. Oli kuulemma ollut todella vakuuttavaa kuultavaa ja nähtävää tuo cubase&ezdrummer-yhdistelmä.
lindo
10.09.2006 20:26:15 (muokattu 10.09.2006 20:29:36)
Kohta menee hermo...

Ai tsori, en tienny että on hermot kireenä, pidä omana tietonasi sitten :P
Rok rok
Timo JM
10.09.2006 20:31:51 (muokattu 10.09.2006 20:35:39)

---------------------
...siis mun mielestä.
Timo JM
10.09.2006 20:35:18

Ai tsori, en tienny että on hermot kireenä, pidä omana tietonasi sitten :P

En nyt haluaisi vaikuttaa ylimieliseltä mutta musta sekvensseriohjelman tai minkään muunkan softan tai laitteen perustoimintojen opettaminen ei kuulu tänne.
...siis mun mielestä.
theguru_
12.09.2006 12:09:00
Mitäs pojat jos kokeilisistte Spectrasonicsin Stylus RMX ja ostatte siihen BackBeat ja burning groovesit. Kyllä lähtee. ;)
www.spectrasonics.net
PB17" 1,67 | M-Audio FW 1814 | Evolution | AbletonLive5 | DigitalPerformer5 | Spectranics | IvoryGrandPiano + VirusKC Soon | Waves |
Timo JM
12.09.2006 12:25:22

Mitäs pojat jos kokeilisistte Spectrasonicsin Stylus RMX ja ostatte siihen BackBeat ja burning groovesit. Kyllä lähtee. ;)
www.spectrasonics.net

Ei kuulosta yhtä luonnolliselta kuin Toontrackin tuotteet.
...siis mun mielestä.
Reality
14.09.2006 13:45:16
Tuo Ezdrummer kuulostaa mielenkiintoiselta. Kokeilin aikoinani Superioria, joka ylitti ainakin silloisen koneeni sietokyvyn, mutta sainpa kuitenkin siitä ison kasan kelpo sampleja napattua. Siinä oli myös se ärsyttävä piirre, että se vei ihan tolkuttomasti kovalevytilaa (en oikein ymmärrä ihan yleisesti ottaen miksi eri äänenvoimakkuuksille pitää olla niin monta layeria, se jos joku syö muistia suhteellisen turhaa).

No, kysymys kuulukin siis että kuinka tehosyöppö tuo Ezdrummer on? Mitä se vaatii koneelta? Ei nimittäin mulla ole kuin 1 GB muistia koneessa.
Antti1
14.09.2006 13:55:31
Kokeilin aikoinani Superioria, joka ylitti ainakin silloisen koneeni sietokyvyn, mutta sainpa kuitenkin siitä ison kasan kelpo sampleja napattua.

Pröng, väärä vastaus. Piratismi on täällä pannassa ja epäilykset heräävät.

en oikein ymmärrä ihan yleisesti ottaen miksi eri äänenvoimakkuuksille pitää olla niin monta layeria, se jos joku syö muistia suhteellisen turhaa

Tämä jos joku on oleellinen pointti rumpuja ohjelmoidessa, mikäli pyritään mahdollisimman autenttiseen lopputulokseen. Parilla layerilla ei vain kuulosta luonnolliselta. Tulet huomaamaan tämän, jos sun harrastuksesi näiden parissa kehittyy eteenpäin.

Ei nimittäin mulla ole kuin 1 GB muistia koneessa.

Ei ole mullakaan ja DFHS pyörii loistavasti reaaliajassa, kun pitää TCP:n ja 16-bittisen mölyn päällä. EZDrummer ei varmaan paljoa konetehoa vie tuohon verrattuna, toimii varmasti jos ei ole ihan modeemiajan mylly.
Kiinnostaako kitaristin ura keikkailevassa bändissä? Ota yhteyttä pikimmiten!
Reality
14.09.2006 14:43:27
^
Ok, olin epätarkka. Kyllä se on ihan ostettu versio ja löytyy itse asiassa kaapista vieläkin. Saattaishan se nykykoneella pyöriäkin, kuka tietää. Kokeilulla tarkoitin sitä, etten ole edes asentanut sitä nykykoneelle.

Layereidenkin suhteen olin vähän suppea. Lähinnä olisi hyvä, että on tarvittaessa mahdollisuus helpolla tavalla nipistää esim. niissä, jos tarpeen on. Itse käytän nykyisellään Kontaktia ja siellähän niitä voi itse sitten halutessa käsin supistaa, jos haluaa säästellä tehoa. Eli en tosiaan tuomitse niiden tarpeellisuutta ylipäätänsä. Kätevää olisi, että siinä suhteesa olisi esim. valmiita presettejä tai jotain, jolla helposti voi tehdä muutoksen ja joskus niitä onkin (ja voihan sitä vaikka vaihtaa lopullisen miksauksen tekovaiheessa täydet piippuun).

Että tällaisia selittelyjä.

Mutta ehkäpä tuo Ezdrummer siis voisi hyvinkin pyöriä ja veisi vähemmän levytilaakin minun tarpeisiini nähden.
Antti1
14.09.2006 14:48:13
Että tällaisia selittelyjä.

Joo joo, seli seli. :)

Mutta ehkäpä tuo Ezdrummer siis voisi hyvinkin pyöriä ja veisi vähemmän levytilaakin minun tarpeisiini nähden.

Se voisi olla jees sulle. Kannattaa nyt ihmeessä koittaa vielä koittaa Superioria, koska siinä saa vähennettyä myös layereita noilla ominaisuuksilla, 16-bittinen ääni vie vähemmän potkua koneelta, samplen random vaihtelut saa pois päältä ja midin kanssa puljaamalla voi pistää vaikka tasan samaa iskua koko raidan täyteen.
masterhat
15.09.2006 11:08:08
mä oon piraati!
Tehotyttö95
Reality
15.09.2006 21:56:40 (muokattu 15.09.2006 22:22:32)
^^
Jee jee, tartuin härkää sarvista ja kahdessa illassa sain Superiorin asennettua (hidasta puuhaa). No eipä se alkanut pyörimään taas kunnolla semmosenaan suoraan, mutta päivitysten haun jälkeen pelittää nyt mallikkaasti, jotenkin se ei aiemmin lähtenyt kunnolla lataamaan niitä sampleja muistiin ja muutenkin kenkkuili se käyttöliittymä. Mutta eipä siihen silloin aikoinaan ollutkaan mitään päivityksiä vielä.
Antti1
16.09.2006 00:11:43
Noni, sitten perehdyt siihen vaan. Säästyypähän noikin rahat, jos toi on jo hankittu. Jos ei miellytä perusteellisemman koeajon jälkeen, niin sitten vain myyntiin ja niillä rahoilla kevyempää softaa koneeseen.
RottenBeer
09.10.2006 13:06:17
Morjens!

Onko kellään vielä kokemuksia tuosta Ez Drummerin DFH-addonista? Ilmeisesti Suomessakin jo saatavilla. Aiemmin tässä ketjussa näemmä oli puhetta.
atimoc
12.10.2006 18:44:42

Morjens!

Onko kellään vielä kokemuksia tuosta Ez Drummerin DFH-addonista? Ilmeisesti Suomessakin jo saatavilla. Aiemmin tässä ketjussa näemmä oli puhetta.

Ei niitä ole kai vielä saatavilla, mulle tuli tänään Toontrackilta tällainen maili:

At long last, demos for all three of the upcoming EZX expansionpacks
have been posted. Check them out in the demos section of www.ezdrummer.com.
The EZX:s will be delivered to our distributors in the last week
of october and we´d like to take this opportunity to thank all our
customers for their patience in regards to the slight delay in delivery.

Ja uudet näytteet löytyvät siis täältä: http://www.ezdrummer.com/demos.asp

Odottelen itsekin kovasti tuota DFH-lisäosaa, mutta noi näytteet eivät kyllä tehneet suurta vaikutusta, varsinkin basari ja virveli kuulostivat aika kuppaisilta. Pitää katsella ennen ostamista, josko muut käyttäjät laittaisivat omia klippejä Toontrackin foorumeille.
Artificialy aged to give the impression of a good, usedinstrument. -Thomann.de
Swing
21.10.2006 01:32:14
En nyt haluaisi vaikuttaa ylimieliseltä mutta musta sekvensseriohjelman tai minkään muunkan softan tai laitteen perustoimintojen opettaminen ei kuulu tänne.
En tiedä kuuluuko vai ei, mutta tuoreena Ezzie omistajana olen kiitollinen noista tiedoista

Kontiak:DLX-musiikista kuulemma löytyy
Löytyy myös Soundatasta.
koopop
22.10.2006 14:48:12

Ei pidä uskoa ihan kaikkea kirjaimellisesti. Jos sielä ei olis käytetty kompressointia ja limitointia kukaan ei suostuisi ostamaan sitä pakettia koska volataso olisi tosi alhainen. "Without any pre or post processing of the sounds" tarkoittaa luultavammin soundin muokkausta mitä en myöskään usko kovin helposti. Aina täytyy tehdä jotain, että kaikki soi kimpassa nätisti vaikka kuinka pyrittäisiin naturaaliin soundiin. Sitä paitsi jos kuuntelee niitä sampleja niin ei ne kyllä kuulosta lähellekään siltä miltä normaalisti studiossa äänitetty setti kuulostaa ilman mitään miksaustoimenpiteitä. Ainakin jos vertaan niihin tilanteisiin joissa olen itse ollut mukana. Superior vaan kuulostaa liian hyvältä.

Otahan ny iisisti.. Mä en menisi ihan heti teilaamaan Toontrackin väitettä puhtaasta saundista.

On nimittäin kaksi eri asiaa tehdä samplekokoelma rummuilla kun soittaa rummuilla biisi / komppi sisään biisiin.

Olettaen että kompressoreita EI ole käytetty, sampleja tehtäessä sä pääset headroomissa 10dB lähemmäs kuin soittaessa komppia/biisiä. Kun rumpali hakkaa sitä yhtä pönttöä, on niiin helppo tehdä hyvänlaatuinen ja hyväntasoinen sample pikkasen seuraamalla etuasteen gainia ja nauhalle menevää tasoa. Ammattirumpali ja -teknikot kyllä osaa äänittää hyvin ilman kompuroita ja/tai ekvalisaattoreita.

Ja itseasiassa "jonkin verran" studiossa henganneena ja settejä kuunnelleena DFH:n samplet kuulostaa juuri niin itseltään kuin voivat. Loistosetillä, oikeassa vireessä, huippukamoilla saa just tollasta aikaan. Mäkin saisin jos mulle annettais viikko aikaa hieroo mikitystä ja setin virettä. Ja huomaa, että mikitys on ollut myöskin erittäin poikkeava siinä mielessä, että sampleja tehtäessä kun ei tarvitse välittää niin paljon vuodosta, voit pistää sen U47 -mikin lattiatomiin jos sua huvittaa, niinkuin normaalisti et voisi tehdä.

Joskus kun mä teen sampleja rumpusetistä, saatan laittaa vaikkapa just Pearlmanin tai Manleyn isokalvoisen konkan tomeihin , ja voin kertoa että saundi on aivan mielettömän upea. Ei kompressoria, ei EQ:ta, ei mitään. Suoraan nauhalle ja se on siinä.

En tiedä kuinka paljon sä olet kuunnellut settejä studiossa, mutta jos kuunnellaan DFH:ta, setti kuulostaa kyl aika pieneltä, noin saundillisesti, vaikkakin tosi hyvältä. Se kuulostaa just niin pieneltä, mitä yleensä kompressoimaton setti kuulostaa. Miksatessa täytyy kyllä lanata isolla kädellä että saadaan setti kasvamaan nykyaikaisiin miksausraameihin.

Ehkä sua hämää se, että jos teet kompin DFH:lla, sä kuulet koko ajan pelkkiä sampleja, jotka on todennäköisesti äänitetty just konkilla, sillai et headroomia on just niin vähän kuin uskaltaa jättää, eli sä kuulet vaan pelkkiä sampleja koko ajan, ja sen takia se kuulostaa, tuntuu ja vaikuttaa kompressoidulta.

Uskon että siellä on ollut varotoimenpiteenä limitteri ja sampleja on varmaan viilattu dB sinne-tänne mixdow-vaiheessa. Mut lähtökohtana niitä ei ole prosessoitu saman yleisessä merkityksessä, ja siltä ne ainakin mun korvaan kuulostaa.
"Your ears will tell you all you need to know about polarity or proper phase in sound. Tune in to your instincts..." -Bruce Swedien
Naq
22.10.2006 15:51:17

Otahan ny iisisti.. Mä en menisi ihan heti teilaamaan Toontrackin väitettä puhtaasta saundista.

Upeat ja informatiiviset perustelut. Plussa tuli.
Timo JM
22.10.2006 17:14:59

Uskon että siellä on ollut varotoimenpiteenä limitteri ja sampleja on varmaan viilattu dB sinne-tänne mixdow-vaiheessa. Mut lähtökohtana niitä ei ole prosessoitu saman yleisessä merkityksessä, ja siltä ne ainakin mun korvaan kuulostaa.

Mä en vänkää vastaan mutta oletko koskaan kuunnellut Larry Seyerin rumpusampleja?

http://www.larryseyer.com/lsl/mp3files/as.mp3

Noi on myös markkinoiden hienoimpia ja kuulostavat niinikään hyvin luonnollisilta. Mies kuitenkin pahoittelee, että on joutunut nykyvaatimusten mukaan puuttumaan dynamiikkaan vasten omaa tahtoaan:

Unfortunately, the "level wars" have made their way to sample libraries.
It was a sad day for me when I was told that in order to be competitive with other sound libraries, I was going to have to increase the output levels of the drums in order to "compete" with their levels.

I do not like having to do this, but I want to sell this library and in order to do that, I have to be competitive! So in order to compete, I had to raise the level of the outputs to be on "par" with the levels of other sample libraries. :(

Myönnän kuitenkin, että noi kuulostaa isommalta kuin DFH Superior.
...siis mun mielestä.
miguli
07.11.2006 14:23:21

Steinbergin Groove Agent on tuntunut ihan pätevältä ohjelmalta yhdessä Fryityn kanssa. Piano rollinkin käyttö toimii ihan siedettävästi että voi tehdä omia komppeja suht vaivattomasti.
wannabe muusikko
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)