Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 516 17 18 19 20122 123 124 125 126
tanjuli
28.06.2007 15:48:54
Mites noin yleensäottaen, kuinka moni tekee mäkkiostopäätöksen näkemättä/kokeilematta konetta?

Itse hommasin iBookkini kokeilematta itse iBookia mutta eri mallista mäkkiä olin käyttänyt kyllä koululla. Ei tullut ihmeempiä ongelmia... Omat ongelmat alkoi siinä vaiheessa kun puolen vuoden opintovapaan jälkeen istahti taas työpaikalla PC:n ääreen ;)
[i hear voices but at least they're on tune]
Titares
13.07.2007 10:18:25 (muokattu 13.07.2007 10:20:57)
PS. Music Local Area Network'n (Yamaha mLAN) ohjeita Mac-käyttäjille löytyy seuraavasta linkistä.

http://www.01xray.com/forums/postli … t.php?Cat=7&Board=01X_Macintosh

Kunnollinen OSX -ajuri on luvassa heinä-elokuussa ... mikäli kaikki menee hyvin. PC:ssä mLAN on toiminut hyvin jo jonkin vuoden, mutta Mac-ajurin kanssa Yamahalla on ollut vaikeuksia, jotka toivottavasti saadaan viimeinkin nyt kuntoon!
lehtior2
13.07.2007 11:22:42
Olen saamassa kannettavan vain ja ainoastaan musiikkikäyttöön. Budjetti on max 1000€ ennen veroja eli noin 1200€. Mielellään alle sen mutta jos on hyvä syy mennä yli niin sitten täytyy vielä neuvotella. Tarkoitus olisi käyttää ProTools Le 7.3 softana ja Digi002 Rackia äänikorttina. Kaikki äänityksestä valmiille cdlle tapahtuisi samalla koneella, kannettavalla. Kannettava sen takia että tarkoitus olisi tehdä demo-äänityksiä ym. bändeille esimerkiksi heidän treenikämpällään jolloin pitäisi olla mobiili järjestelmä.

Olen katsellut pitkään MacBookia monestakin syystä ja kysyisinkin muutamaa asiaa. Ensinnäkin, riittääkö halvimman macbookin tehot? Keskusmuisti pitäisi varmaan päivittää 2 gigaan, kannattaako tämä tehdä samalla kun tilaan koneen Applelta vai pitäisikö ostaa muisti erikseen ja asentaa itse? Minkälaisen kovalevyn tarvitsisin?

Valitettavasti tällä hetkellä tarkoitus olisi ainoastaan ostaa kone jolla selviää nyt, ei sellaista jota on helppo laajentaa tai joka jaksaa muutamaa vuotta pidempään. Budjetti on myöskin todella tiukka, muuten ostaisin heti MacBook Pron :D

Kiitos,

Lehtior2
Kaiken pitää olla niin vaikeata!!!
kojones
13.07.2007 11:29:32
Olen katsellut pitkään MacBookia monestakin syystä ja kysyisinkin muutamaa asiaa. Ensinnäkin, riittääkö halvimman macbookin tehot? Keskusmuisti pitäisi varmaan päivittää 2 gigaan, kannattaako tämä tehdä samalla kun tilaan koneen Applelta vai pitäisikö ostaa muisti erikseen ja asentaa itse?

Applelta 2 gigaa muistia näyttäis maksavan +169e, tuolla näyttäis olevan vähän halvemmalla.
http://www.multitronic.fi/index.php?prod=P%2FSODIM%2F667%2F1%2FCL5

Ja ne vanhat muistipalikatkin mennee kaupaksi.
Pylkkänen
13.07.2007 12:13:02
Olen saamassa kannettavan vain ja ainoastaan musiikkikäyttöön. Budjetti on max 1000€ ennen veroja eli noin 1200€. Mielellään alle sen mutta jos on hyvä syy mennä yli niin sitten täytyy vielä neuvotella. Tarkoitus olisi käyttää ProTools Le 7.3 softana ja Digi002 Rackia äänikorttina. Kaikki äänityksestä valmiille cdlle tapahtuisi samalla koneella, kannettavalla. Kannettava sen takia että tarkoitus olisi tehdä demo-äänityksiä ym. bändeille esimerkiksi heidän treenikämpällään jolloin pitäisi olla mobiili järjestelmä.

Olen katsellut pitkään MacBookia monestakin syystä ja kysyisinkin muutamaa asiaa. Ensinnäkin, riittääkö halvimman macbookin tehot? Keskusmuisti pitäisi varmaan päivittää 2 gigaan, kannattaako tämä tehdä samalla kun tilaan koneen Applelta vai pitäisikö ostaa muisti erikseen ja asentaa itse? Minkälaisen kovalevyn tarvitsisin?

Valitettavasti tällä hetkellä tarkoitus olisi ainoastaan ostaa kone jolla selviää nyt, ei sellaista jota on helppo laajentaa tai joka jaksaa muutamaa vuotta pidempään. Budjetti on myöskin todella tiukka, muuten ostaisin heti MacBook Pron :D

Kiitos,

Lehtior2

Jeps, ja äänityskäyttöön ehdottomasti joku ulkoinen Firewire-kovalevy! Kyllä tuolla toolssi pyörii.
Viikset miehen tekee!
SBII
13.07.2007 15:43:51

Mulla on 2Ghz macbookki 2gb:n muistiilla täsmälleen samaan tarkoitukseen ja jopa samalla äänikortillakin ja täytyy kyllä sanoa, että olen ollut todella tyytyväinen. Isohkotkin miksaukset jaksaa pyöriä hyvin, joten suosittelen kaikin puolin lämpimästi. Plussaa macbook prohon verrattuna tässä on hinnan lisäksi pieni koko.. :)
lehtior2
13.07.2007 17:10:28
Kiitos tiedosta!

Onko muistin lisääminen helppo toimenpide?

Olisiko tällainen kovalevy hyvä http://www.multitronic.fi/index.php?prod=STM303204OTDB05-RK
Se vaikuttaa nopealta ja siinä on sekä usb että firewire eikä siitä ihan heti lopu tila kesken?

Lehtior2
Kaiken pitää olla niin vaikeata!!!
Titares
14.07.2007 14:35:13 (muokattu 14.07.2007 14:36:46)
Seagate on yksi vanhimmista ja tunnetuimmista valmistajista ...

Muuten, Iomega on juuri tuonut markkinoille kovalevyn, jonka mainostetaan kestävyytensä ansiosta soveltuvan aikaisempia kovalevyjä paremmin kannettavan kaveriksi. Tässä on linkki:

http://www.iomega-europe.com/sectio … 89ec76cbff8dde:4740&secid=39296

Mitat ovat vain 13.3cm x 8.9cm x 1.9cm!
aaro
17.07.2007 18:17:20
Hah!
En sitten uskaltanutkaan ostaa appleä vaan päädyin tuttuun turvalliseen puuceehen. Oli teknisiltä niin hyvä tarjous fujitsun amilosta...

Macbook näyttikin niin pieneltä kun sen markantalossa näin, en kyllä tutkinut sitä sen tarkemmin mutta kuitenkin.
Ei siitä sitten sen enempää,hyvät kaupat tein mielestäni...
Titares
17.07.2007 21:30:11
Hmm ... Onnea sitten vaan.
shovi
17.07.2007 21:35:13
Oli teknisiltä niin hyvä tarjous fujitsun amilosta...

Teknisiltä? Fujitsu? Hyvä tarjous? Huh huh.
Welcome to my website this site is normal guitar site and if you have some suggestions you can go to **** -Ushmir
Lennu
18.07.2007 00:09:42

Teknisiltä? Fujitsu? Hyvä tarjous? Huh huh.

Pitää osata olla pienestä iloinen, menee elämäkin jouheammin, kun ei pidä rimaa liian ylhäällä.
"Kuningas Aukusti määräsi koko kansan verolle pantavaksi. Eipä mennyt montaa aikaakaan, kunnes koko kansa makasi perseet pystyssä piirilevyllä ja Aukusti kolvasi heitä kaikkia sangen kuumasti liittimeen." -gasser
mart-t
26.07.2007 16:51:36
Ostin Markantalosta Sandisk Sansa m230 -soittimen (512MB/9,90e!), mutta mun Powerbook ei löydä sitä! Kytkennät on tarkastettu ja virrat on päällä :) Mitä tehdä, kysyy nimim. epätietoinen Ypäjältä. PC:ssä näkyy ihan normaalisti...
Värinä
26.07.2007 21:40:12
Ostin Markantalosta Sandisk Sansa m230 -soittimen (512MB/9,90e!), mutta mun Powerbook ei löydä sitä! Kytkennät on tarkastettu ja virrat on päällä :) Mitä tehdä, kysyy nimim. epätietoinen Ypäjältä. PC:ssä näkyy ihan normaalisti...

Siskon tyttärelle ostettiin samanmoinen, mutta eipä iMac tunnistanut vehjestä... Ihme juttu. Soitin tunnisti olevansa kiinni koneessa, mutta kone ei sitä löytänyt. Plays for sure my ass!

Ilmottelehan jos keksit ratkaisun. Itse en sandiskiln sivuilta löytänyt ratkaisua...
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how that applies.
nikovirtala
26.07.2007 22:05:19

Yllämainitussa mp3 soittimessa voi muuttaa valikosta laitteen USB-portin tiedonsiirtoasetuksia. Oletteko kokeilleet?
What is life? - A bad trip.
mart-t
27.07.2007 06:44:37
Yllämainitussa mp3 soittimessa voi muuttaa valikosta laitteen USB-portin tiedonsiirtoasetuksia. Oletteko kokeilleet?

Joo, mä kokeilin ne molemmat, ei vaikuttanut. Järjestelmän kuvauksessa USB:n kohdalla se näkyy, mutta työpöydällä ei. Mun alkuperäinen ajatus oli, että saisi sen alustettua uusiksi, jos siellä on joku pc-homma mikä sotkee. Ei onnistunut kyllä pc:llä, muuten toimii. Taidan heittää sillä vesilintua :)
Sertzo S
27.07.2007 08:29:53
Mulla se jää iMac 20 sitten toistaiseksi ostamatta. Ei stana rahat riitä moiseen muiden kulujen ja tarpeiden takia. No, ei lannistuta, ehkäpä sen vielä joskus saan, ennen kuin kuolen ja kuopataan.
Titares
27.07.2007 10:39:23
Sama vika, kun pitäis jotenkin saada myös Korg M3.
PIM
27.07.2007 11:28:48
Kannattaako meidän persaukisten edes haaveilla maceista jos noin tiukkaa tekee?
Sertzo S
27.07.2007 11:56:14
Kannattaako meidän persaukisten edes haaveilla maceista jos noin tiukkaa tekee?

Totta perkeleessä kannattaa!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)