tomaattiorava 30.12.2010 19:29:17 | |
---|
Antti1: Jos sä et tee sitä muokkausta ryhmässä, niin ei taida olla. Liekö softassa sit jokin kiertokikka, jolla saisi automaatiolla tehtyä koko homman, mutta se on 100% todennäköisyydellä paljon vaikeampi juttu. Onko se liikaa vaadittu, että painaa ctrl + c ja ctrl + v? Kannattanee lopettaa miksauspuuhat sitten kokonaan. :) Ylipäätään toi on vähän outo ajatus, että sä käytät identtisiä asetuksia kaikkeen. Voihan se toimia, mutta kannattaisi helpolla pääsemisen sijaan koittaa tehdä mahdollisimman hyvää. Siihen voi liittyä jo lähtökohtaisesti kahden erilaisen kitarasoundin käyttämistä ja niille harvemmin samanlaiset säädöt toimii mahd. hyvin. Miten sen sitten ryhmässä sais tehtyy? Eikä tässä nyt haeta mitään ihmeellisiä kitarasaundeja, vasta totuttelen ohjelmaan ja yritän saada perusasioita haltuun. |
Antti1 30.12.2010 19:38:54 | |
---|
tomaattiorava: Miten sen sitten ryhmässä sais tehtyy? Sä pistät molemmat kanavat samaan ryhmäkanavaan, johon laitat haluamasi efektit insertiin. Kaikuja tosin voinee olla silti järkevä käyttää erillisen sendin kautta, saa muokattua vähän enempi ja toisaalta sitä samaa kaikua voi käyttää moneen muuhunkin asiaan --> konetehoa säästyy ja lopputuloksesta voi tulla yhtenäisemmän kuuloinen. PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
Aki 30.12.2010 23:56:27 | |
---|
tomaattiorava: Eikö tässä sitten ole olemassa mitään jippoja, jolla sais molempien kitararaitojen EQt säädettyä "simultaanisesti"? Kuten Antti1 ohimennen mainitsi, laita kitararaidat folder trackiin, johon laitat sen yhteisen EQ:n: Tee tyhjä raita, ja raahaa valitsemasi raidat tuon tyhjän raidan sisään (raitanäkymässä, ei mikserinäkymässä). Jos haluun tuplatut komppikitarat saada saundaamaan hyvältä kokonaismiksauksessa, niin vähän kusiselta tuntuu jos pitää eka kikkailla jomman kumman kanavan skeba kuosiin ja sitten copypastettamaan sen myös toiselle...? Keinon puuttuminen johtuu luultavasti siitä että kukaan muu ei taida käyttää identtistä EQ:ta kahdelle eri raidalle. Usko tai älä, se ei ole ehto hyvältä soundaamiselle. Plugarin raahaaminen hiirellä mikserinäkymästä (=automaattinen kopiointi) ei myöskään ole useimpien mielestä työläs vaihtoehto. |
Antti1 31.12.2010 02:17:44 | |
---|
Aki: Plugarin raahaaminen hiirellä mikserinäkymästä (=automaattinen kopiointi) ei myöskään ole useimpien mielestä työläs vaihtoehto. Se menee noinkin? Jännää, mulla viimeksi teki vaan ihan yksinkertaisesti siirron. Ehkä mulla on joku rasti jossain ruudussa eri tavalla, pitääkin tutkia asiaa. PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
Aki 31.12.2010 03:07:34 | |
---|
Antti1: Se menee noinkin? Jännää, mulla viimeksi teki vaan ihan yksinkertaisesti siirron. Mielestäni tota ei saa asetuksista pois. Jos raidan raahaa raitojen väliin, raidat vain muuttavat järjestystä, jos raahaa toisen raidan keskivaiheille niin tekee kansion. Joskus kieltämättä vahingossakin. |
Antti1 31.12.2010 03:14:51 | |
---|
Nyt kokeiltuani se kyllä kopioi niitä plugareita raahaamalla asetuksineen. Jännä juttu. Liekö sattunut joku sopiva kombinaatio olemaan, jotta on jonkinlainen bugi paljastunut? Ei mitään hajua mitä plugareita siirtelin, joten en pysty toisintamaan tilannetta oikein mitenkään. PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
Aki 31.12.2010 15:46:56 | |
---|
Antti1: Nyt kokeiltuani se kyllä kopioi niitä plugareita raahaamalla asetuksineen. Ai niin, me puhuttiinkin plugareista, mä hitaana miehenä juttelin vielä raitojen siirtämisestä. Plugarit tosiaan kopioituu raahaamalla, Alt pohjassa vain siirtyy. |
Antti1 31.12.2010 15:49:04 | |
---|
Aki: Ai niin, me puhuttiinkin plugareista, mä hitaana miehenä juttelin vielä raitojen siirtämisestä. Plugarit tosiaan kopioituu raahaamalla, Alt pohjassa vain siirtyy. Mä vähän ihmettelinkin, jotta mitä höpisit. :D No mutta tää on hyvä tieto kaikenkaikkiaan, pitkän linjan Sonar-hemmolla on vieläkin vähän perustavan laatuista opiskeltavaa Reaperin workflown kanssa. PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
Boozer 04.01.2011 10:38:47 | |
---|
Miten siirrän Addictive drumsin editorissa kaikki 59 paikassa olevat ride pellin iskut paikalle 51? Joku transpose tai sellainen mutta kun ei löydy Let there be rock |
Aki 04.01.2011 11:18:27 | |
---|
Boozer: Miten siirrän Addictive drumsin editorissa kaikki 59 paikassa olevat ride pellin iskut paikalle 51? Joku transpose tai sellainen mutta kun ei löydy Reaperin midieditorissa onnistuu tuplaklikkaamalla ko nuotin kosketinta (valitsee kaikki sen koskettimen nuotit) ja hiirellä raahaamalla. AD:ssa ei taida midieditoria edes olla, mutta Beats-välilehdeltä klikkaamalla Map Window pääsee asettelemaan midikarttaa. "Mutta se ei ole kokonaan ontto."
-Äiti |
Boozer 04.01.2011 12:20:52 | |
---|
Aki: Reaperin midieditorissa onnistuu tuplaklikkaamalla ko nuotin kosketinta (valitsee kaikki sen koskettimen nuotit) ja hiirellä raahaamalla. AD:ssa ei taida midieditoria edes olla, mutta Beats-välilehdeltä klikkaamalla Map Window pääsee asettelemaan midikarttaa. nii reaperin midieditorissa piti sanomani. ei onnistu raahaus eikä cut&paste Let there be rock |
charvette 04.01.2011 12:39:19 | |
---|
En tiedä onko tästä keskusteltu mutta kuinka raskas ohjelma Reaper on verrattuna esim. Sonariin tai Abletoniin? |
JPQ 04.01.2011 15:38:13 | |
---|
charvette: En tiedä onko tästä keskusteltu mutta kuinka raskas ohjelma Reaper on verrattuna esim. Sonariin tai Abletoniin? En ole varma mutta jotenkin käsitys jäänyt että kevyempi. Itse vain pikaa käyttänyt joten en tiedä. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Antti1 04.01.2011 16:52:49 | |
---|
charvette: En tiedä onko tästä keskusteltu mutta kuinka raskas ohjelma Reaper on verrattuna esim. Sonariin tai Abletoniin? No tota... Sonar käyttää prossutehoa sellaisenaan jokusen prosentin enempi ja keskusmuistia menee vähän enempi pelkän softan pyörittämiseen. Ei mitään suurensuurta eroa, mutta kyllä se Reaper vaan on kevyempi ja ainakin 64-bit Win7:lla vakaampi. Vanhalla XP:llä ei tossa kohtaa eroja juuri ollut. PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
kanisteri 04.01.2011 19:20:22 (muokattu 04.01.2011 19:22:25) | |
---|
charvette: En tiedä onko tästä keskusteltu mutta kuinka raskas ohjelma Reaper on verrattuna esim. Sonariin tai Abletoniin? Itellä on Abletonin kanssa joskus ollut pykimistä raitojen, efektien yms lisääntyessä, mutta Viikatemies on aina jaksanut niittää. Tämä kokemus saattaa osin johtua siitä, että käytin näihin hommiin perhetyessäni paljon Abletonia ja saatoin tehdä huonoja ratkaisuja. Nykyään Abeltonkin pyörii, vaikkei koneteho ole juuri noussut. Ovat kyllä molemmat kivoja ohjelmia. Ableton on erittäin looginen, selkeä ja nopeakäyttöinen. Reaper taas vaikuttaa monipuoliselta ja on hintaansa nähden mahtava. |
Aki 04.01.2011 21:00:53 (muokattu 04.01.2011 21:01:11) | |
---|
Boozer: nii reaperin midieditorissa piti sanomani. ei onnistu raahaus eikä cut&paste Miksei onnistu? charvette: kuinka raskas ohjelma Reaper on verrattuna esim. Sonariin tai Abletoniin? Reaper käyttää käsittääkseni prosessoritehoa vähän eri tavalla kuin muut, eli parilla raidalla Reaper saattaa kuormittaa karvan enemmän prossua, mutta useampia raitoja käytettäessä Reaperin kuormitus ei lisäänny yhtä paljon kuin muilla softilla. En tosin ole tätä väitettä itse testannut. "Mutta se ei ole kokonaan ontto."
-Äiti |
Robert 24.01.2011 14:46:29 | |
---|
Taas Reaper-aiheinen kysymys: Jotkut efektit jatkuvat äänitetyn pätkän yli. Esim. mulla on sample joka sijaitsee vaikka aikavälillä 0:01-0:05, silti kaikuefekti kuuluu vielä kohdassa 0:06, vaikka itse audio loppuisikin tuohon kohtaan 0:05. Millä efektin saa loppumaan samaan aikaan kuin mihin äänityskin loppuu? |
Antti1 24.01.2011 16:21:12 | |
---|
Robert: Taas Reaper-aiheinen kysymys: Jotkut efektit jatkuvat äänitetyn pätkän yli. Esim. mulla on sample joka sijaitsee vaikka aikavälillä 0:01-0:05, silti kaikuefekti kuuluu vielä kohdassa 0:06, vaikka itse audio loppuisikin tuohon kohtaan 0:05. Millä efektin saa loppumaan samaan aikaan kuin mihin äänityskin loppuu? Jos sen tarvii olla absoluuttisen tarkka, niin polta efekti raidalle ja leikkaa se poikki just haluamastasi kohtaa. Toisaalta mua kyllä ihmetyttää se, että mikset sä halua jättää sitä kaikua soimaan, jos se kaiku sinne on pitänyt ylipäätään laittaa? Sitähän se kaiku on, heijastuksia ja viiveellä tulevaa sointia. Listen motherfucker you're about to pay your dues! |
AZa 24.01.2011 16:53:46 | |
---|
Antti1: Jos sen tarvii olla absoluuttisen tarkka, niin polta efekti raidalle ja leikkaa se poikki just haluamastasi kohtaa. Toisaalta mua kyllä ihmetyttää se, että mikset sä halua jättää sitä kaikua soimaan, jos se kaiku sinne on pitänyt ylipäätään laittaa? Sitähän se kaiku on, heijastuksia ja viiveellä tulevaa sointia. FX envelopella onnistunee myös helposti, "env" nappulan takaa etsii ko. efektin dry/wet parametrin ja siitä säätää efektin pois halutusta kohtaa. "Come on let's scratch the heavens one last time" |
Antti1 24.01.2011 16:59:46 | |
---|
AZa: FX envelopella onnistunee myös helposti, "env" nappulan takaa etsii ko. efektin dry/wet parametrin ja siitä säätää efektin pois halutusta kohtaa. No joo, tottahan toki onnistuu. Jostain syystä mua kummastuttanut kysymys vaan pisti ajatukset täysin sekaisin ja ilmeisin vaihtoehto jäi tajuamatta. :) Tietty jos käyttää sendin kautta efektiä useampaa instrumenttia varten, niin sit pitää roplata sen sendin tasoa, eikä efektiä itsessään. Listen motherfucker you're about to pay your dues! |