Eccentr1c 12.03.2007 23:57:04 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/yamaha_mw_ ... id=36830387d085740b7ba55601cdf3e353 Ohop, nyt tais mun osalta päättyä äänikortin metsästys. Se vaan huolettaa, että saako tolla talteen kerralla muuta kuin stereoraitaa? Rumpuja jos äänittää, niin olis ihan kova jos käytössä olis vaikka vaan neljäkin raitaa :D Ei... |
PIM 13.03.2007 13:19:14 | |
---|
Vain stereo i/o UBS:n kautta, kuten arvata saattoikin. |
mikey_a84 07.04.2007 14:20:18 | |
---|
Korttina tällä hetkellä Presonus Firebox... eli http://www.presonus.com/firebox.html + 96 kHz / 24-bit näytteenottotaajuus + hyvä ASIO-tuki, latenssi pienimmillään 1,5 ms + toimii, ei kertaakaan kaatunut eikä 2 vuoden aikana mitään ongelmia + firewire-kortti ==> koneessa ei muuta kiinni kuin firewire-johto, kaikki muut liittimet laatikossa + kuulokelähtö + 4 audio inputtia, joista 2 yhdistettyjä plugi-XLR -systeemeitä joissa phantom power + SPDIF - DSP-efektit puuttuvat Kertakaikkiaan loistava kortti... |
arsmoriendi 08.05.2007 19:59:34 | |
---|
Vain stereo i/o UBS:n kautta, kuten arvata saattoikin. No voi perse.. Itsekin OLIN tuosta kiinnostunut, mutta nyt kun tutkailin Yamahan omilta sivuilta... http://www.yamahamusic.com.au/produ … usicproduction/cmp/hardware/usb.asp ...vehkeen esittelyä (ja vittu miten perseestä se on, mistään ei tunnu löytyvän mitään kunnollisia specs-kaavioita..), niin siellä asia ilmaistiin näin: "The MW delivers true plug-and-play USB audio input/output interfacing, and lets you easily mix your audio sources down to two-track stereo for recording to computer."... onpa todella kätevää.. Toisekseen, kun täällä on ollut puhetta noista vanhoista Soundblastereista, enkä nähnyt tästä mitään mainintaa niin pakko hehkuttaa erästä seikkaa. Itse käytin miltei näihin päiviin asti jo useampi vuosi sitten 15e maksanutta SB live value korttia, jonka ohessa oleva EAX Reverb on edelleen paras mitä olen koskaan käyttänyt, puhuttiin sitten softasta tai raudasta. Jos joku osaisi valjastaa ko. kaiun Dx/VST-plugariksi ilman riippuvuutta korttiin olisin valmis maksamaan miltei mitä vain. |
Fuckbarbie 19.05.2007 12:40:03 (muokattu 05.06.2007 21:52:31) | |
---|
Vaatiko tuo ulkoisen äänikortin laitto kannettavaa, kauheita kikkoja? Mitenkä sen entisen kortin saa kytkettyä pois käytöstä? Okei, semmonen että ostin asuksen läppärin ja käyttöjärjestelmänä windows vista. Suositelkaa jotain toimivaa äänikorttia about 100€ ? |
groomish 08.06.2007 02:07:48 | |
---|
Ajattelin sitten pistää tänne, kun ei oikein muuta sopivaa paikkaa löytynyt eikä uutta aihetta oikein viitsi tämän takia aloittaa. Elikkä äänikortti on hakusessa, mutta en oikeastaan tiedä minkälainen sen tulisi olla. Koneena on läppäri(Asus a8js) eli pakostikin usb/firewire malli mutta kun katselin noita eri kortteja, niin niiden ominaisuudet oli täyttä hepreaa. Minulta löytyy MIDI kiippari(Xboard61+softat) ja sillä olisi tarkoitus päästä soittelemaan, joka tosin onnistuu nykyisinkin mutta äänenlaatu on aivan hirveän kuuloinen(pätkii, rätisee yms.). Eli haetun äänikortin pitäisi olla edullinen ja aloittelijaystävällinen. Tarkoituksena on opetella käyttämään tuota Xboardia eikä ainakaan toistaiseksi tienata elantoa musisoinnilla. Alustaksi tulee myöhemmin linux(gentoo), joten jos valmiita tuellisia äänikortteja tiedätte niin olisi toki parempi. Itse kyllä selvitän viimeistään ennen ostamista että kortti varmasti toimii, nyt lähinnä kaivattaisiin tietoa siitä minkälainen kortti ominaisuuksiltaan on ylipäätänsä tarpeeksi juuri minulle. |
Niq 08.06.2007 21:00:19 | |
---|
RME Digi 96/8 -sarjaan ei sitten tehdä Vista-ajureita, valmistus kun on loppunut hiljattain. Niitä kyllä myydään täyttä häkää Thomannilla, mutta sillä ei ole väliä, näin vastasivat sähköpostitse RME:ltä. Esim. Terratecin tuotakin vanhempiin kortteihin (joita ei ole valmistettu aikoihin) on Vista-ajurit kuitenkin. Persiistä mutta minkäs teet. Onko hyviä ehdotuksia Digin seuraajaksi n. 100e hintaluokassa? Tarvitsisin lähinnä laadukkaat analogitulot (stereo riittää) ja kunnolliset AD/DA-muuntimet. Midistä ei ole haittaa, muttei suoranaista tarvettakaan ole, sama digitaalisten liitäntöjen kanssa. Ja Vista-ajurit pitäs olla. Terratec Phase 22 on tällä hetkellä ykkösvalinta tuohon, mutta Terratecin AD/DA muuntimet on kylläkin astetta RME:tä huonommat (ainakin aikaisemmissa terrateceissä). Harmittaisi kuunnella musaa huonommilla kun on tottunut hyvään laatuun tuon RME:n kanssa. Onko parempia ehdotuksia kenelläkään? "I have a cunning plan" -Baldrick |
overmode 09.07.2007 10:01:08 | |
---|
Pitäisi hommata uusi äänikortti. Lähinnä musaa teen Reaonilla (3.0) ja koneeseen pitäisi saada myös kiinni midi-masterkeyboard... ( toi menee myös USB, eli midi liitäntöjä koritssa ei tarvitse olla ) Hinta luokka saisi olla 0 - 200e. Suosituksia? |
Fuckbarbie 11.07.2007 14:39:43 | |
---|
Auttakaa nyt ihmiset ihmeessä! Windows vista alla ja äänirkortin tarvitsen. 50-150€ |
Skebaristi 14.08.2007 11:54:40 | |
---|
Auttakaa nyt ihmiset ihmeessä! Windows vista alla ja äänirkortin tarvitsen. 50-150€ Minä olisin samalla asialla. Tosin budjetti venyistä ehkä 200€:oon. Olen miettinyt tuota M-audio firewire soloa. Mielipiteitä? Möö |
Landola59 15.08.2007 20:31:04 | |
---|
Kokemuksia Sound Blaster Livestä? Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta? |
jani_ 23.08.2007 11:38:11 | |
---|
FOCUSRITE SAFFIRE PRO 26 I/O vs. PRESONUS FIRESTUDIO Kiinnostaa, budjetti kohallaan, faktoja tiskiin, kumpi kannattaa? Ki toksia! "Älä kaiva toiselle kuoppaa! -hän voi löytää siittä öljyä." -Norjalainen sananlasku- |
Fuckbarbie 24.08.2007 15:14:44 | |
---|
Eihän täältä tunnu kukaan saavan vastauksia kirveelläkään. |
Lennu 25.08.2007 13:40:12 | |
---|
Kokemuksia Sound Blaster Livestä? Mulla oli aikoinaan. Kyllä sillä kotidemoja teki. Aika ohkanen soundi siihen maailman aikaan, latenssit oli kohtalaiset, suhinaa ei häiritsevästi. 3,5mm sisääntulo on perkeleen keksintö heppoisuudessaan, joten jos siinä päässä käyttää adapteria, se kannattaa tukea jotenkin. Ei se oikeen musakortti ole, mutta kyllä sillä demoja vääntää. "Siirryn digihanuriin sinä päivänä, kun analogiset hanurilähetykset lopetetaan." -Qsine |
jani_ 27.08.2007 15:06:57 | |
---|
Eihän täältä tunnu kukaan saavan vastauksia kirveelläkään. No eipä näymmä. "Älä kaiva toiselle kuoppaa! -hän voi löytää siittä öljyä." -Norjalainen sananlasku- |
Torniojaws 27.08.2007 15:15:46 | |
---|
RME Fireface 400 ollut tässä nyt muutamia päiviä ja tyytyväinen olen ollut. + Kohinaa ei ole nimeksikään nauhoituksissa + Toimii hyvin kaikissa ohjelmissa ja peleissäkin + Äänenlaatu on erittäin hyvä jopa edelliseen M-Audio Audiophileen verrattuna + Pienen logiikkaopettelun jälkeen erittäin kätevä yhden potikan tasosäätö jokaiselle kanavalle (In ja Out) - Bus-virta Firewirestä ei ole digitaalikohinan ja häiriöäänten vuoksi käyttökelpoinen ainakaan pöytäkoneella (verkkovirralla ei kuitenkaan ole kohinaa tai häiriöitä) - Hiukan vanhanaikainen ja kankeakäyttöinen mikseriohjelma, mutta onneksi samat säädöt löytyvät myös itse laitteen aiemmin mainitusta yhden potikan tasosäädöstä Pidemmän päälle sitten näkee kuinka vakaa vehje tuo on. |
PIM 27.08.2007 15:32:21 | |
---|
Eihän täältä tunnu kukaan saavan vastauksia kirveelläkään. Ehkä näitä kysymyksiä kannattaisi laittaa tuonne varsinaisen keskustelun puolelle niin saattaisi vastauksiakin tulla. Ei näitä FAQeja kukaan päivittäin tai huvikseen lueskele. |
kartsaa 29.08.2007 12:53:59 | |
---|
kattelin tossa uutta kortti ku omistan 2 m-audion 1010lt. niin tommonen (RME HDSP AES-32) 725€ niin pekseis lukee et (24bit 192kHz PCI card, 32channel AES In/Out) et meinaako toi et sielt tulee piuhan päästä 64 (plugii,rca) sisää ja ulos vähä kehno selitys.. |
Y3J 29.08.2007 21:02:09 | |
---|
Käyn huomenna ostamassa Line6:n Toneportin (UX1). En vaan oikein tajunnut tuota monitori/output-hässäkkää. Jos laitan kitaran kiinni Toneporttiin ja Toneportin USB:hen ja alan soittelemaan niin kuuluuko ääni kaiuttimista ilman muita mukinoita? Ei ilmeisesti? Minulla on kotiteatterivahvisin joka ottaa RCAta sisään. Jos haluan käyttää tuota Toneporttia pää-äänikorttina niin ostan 3,5mm -> 6,3mm adapterin ja laitan RCA-piuhan toneportin headphones-jakkiin ja toisen pään kotiteatterivahvistimeen. Toimiiko näin? Anteeksi kömpelöt kuvailut. It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of gum! |
Tom Steel 29.08.2007 21:17:12 | |
---|
Olisi tarkoitus harrastaa hyvinkin kevyttä äänittämistä vanhalla läppärillä jossa windows 98 ja ongelmana äänikortti. Löytyykö jostain vielä (uusia) kortteja jotka tuohon kävisivät? Onko ulkoisia usb-kortteja, jotka käyvät myös 98 windowsiin? |