greasemeister 05.11.2010 11:30:40 | |
---|
|
karkki 05.11.2010 12:29:23 | |
---|
greasemeister: Nimen perusteella mbox 2 on uudempi, mutta mbox näyttää paremmalta :)
Sen perusteella että mbox 2 on ollut Thomannin sivun mukaan myynnissä useamman vuoden ja mbox kuukauden, ikäjärjestys ei ole olettamasi kaltainen. Soittoa kuulee tuolta: www.myspace.com/xxkarkki |
greasemeister 05.11.2010 19:00:20 | |
---|
karkki: Sen perusteella että mbox 2 on ollut Thomannin sivun mukaan myynnissä useamman vuoden ja mbox kuukauden, ikäjärjestys ei ole olettamasi kaltainen. Eli mbox 2:n voi unohtaa, kiitos vinkistä. Varmasti ajaa asiansa, ja kun mukana on vielä Pro tools LE niin homma paketissa :) |
kiiski 07.11.2010 19:37:55 | |
---|
Moi! Mistähän voisi ostaa OS X 10.5 -version eli ilmeisesti Leopardin? Tarvitsisin tuon pikkupajani Pro Mac G5:een, jotta voisin päivittää Pro Toolsin 8.04 -versioon. Mistään tuota ei tunnu enää saavan uutena ja käytettynä ei inspaisi maksaa ihan järkyttävää hintaa kun Snow Leopardia saa alle 30 eurolla. Kiitos kaikesta avusta. |
anapena 07.11.2010 19:43:43 | |
---|
Mä taisin ostaa käytettynä HopeisenOmenan kirppikseltä, melkein eBay.co.ukstakin. |
kiiski 10.11.2010 16:13:26 | |
---|
Pahoitteluni, jos tätä on jo hehkutettu: http://www.smassey.com/au.html Tape Head -plugari Masseyltä, joka toimii Logicissa. Kuninkaallista! Ilmaiseksi! |
Johnny Buzz 11.11.2010 09:16:35 | |
---|
kiiski: Pahoitteluni, jos tätä on jo hehkutettu: http://www.smassey.com/au.html Tape Head -plugari Masseyltä, joka toimii Logicissa. Kuninkaallista! Ilmaiseksi! Mitäs kyseinen plugari tekee? |
Danko 11.11.2010 09:40:00 | |
---|
Johnny Buzz: Mitäs kyseinen plugari tekee? "TapeHead Saturator Add a little saturation to your mix. Make your drums fuller & louder. Add some grit to vocals." eli muhjua ja tunkkaisuutta, rtas-versio on ihan jokapäiväisessä käytössä. "Rock-jazz syntyi aikoinaan siitä, ettei osattu soittaa jazzia eikä rockia. Fuusion kehittyminen vaati lisäksi sen, ettei osattu miksata." - Jouni Kesti |
Aki 11.11.2010 12:18:22 (muokattu 11.11.2010 12:20:35) | |
---|
Danko: "TapeHead Saturator Add a little saturation to your mix. Make your drums fuller & louder. Add some grit to vocals." eli muhjua ja tunkkaisuutta, rtas-versio on ihan jokapäiväisessä käytössä. En kutsuisi sitä muhjuksi enkä ainakaan tunkkaisuudeksi. Päinvastoin, ennen säröytymistä Tapehead tuntuu pehmentävän kolkkoa yläkeskialuetta/alatrebleä antaen tilalle pehmeää korkeampaa diskanttia. Välillä tuntuu liian rajulta EQ:lta, jolloin tulee laitettua Tapehead kuivan signaalin rinnalle. Toimii. Ja sit kun enemmän kääntää niin tolla saa analoginauhan kuuloista säröä. Itse käytän tota enemmänkin juuri "EQ":na. Edit: Ilmainen Airwindows Classic Channel on kans hauska, Neve- tai API-simulaatio on mulla aina silloin tällöin käytössä. Efekti on luonnollisesti erilainen ja paljon miedompi kuin Tapeheadissa. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
Johnny Buzz 11.11.2010 23:04:23 | |
---|
Aki: En kutsuisi sitä muhjuksi enkä ainakaan tunkkaisuudeksi. Päinvastoin, ennen säröytymistä Tapehead tuntuu pehmentävän kolkkoa yläkeskialuetta/alatrebleä antaen tilalle pehmeää korkeampaa diskanttia. Välillä tuntuu liian rajulta EQ:lta, jolloin tulee laitettua Tapehead kuivan signaalin rinnalle. Toimii. Ja sit kun enemmän kääntää niin tolla saa analoginauhan kuuloista säröä. Itse käytän tota enemmänkin juuri "EQ":na. Edit: Ilmainen Airwindows Classic Channel on kans hauska, Neve- tai API-simulaatio on mulla aina silloin tällöin käytössä. Efekti on luonnollisesti erilainen ja paljon miedompi kuin Tapeheadissa. Jeppis. Kyllähän ton vois käydä lataamassa. |
Velli 13.11.2010 01:42:48 | |
---|
Löytyisikö mitään hyvää ilmaista AU-kitaravahvistinplugaria? Löysin Studio Devilin ilmaisen plugarin, mutta ei siitäkään saa oikein mitään hyvää irti. Rock-henkiseen menoon tarvitsisin soundeja, eli mättösäröt eivät ole ykkösprioriteettina. Toki sellainenkin plugari olisi varmaan hyvä olla olemassa, eli saa niitäkin ehdottaa. |
Aki 13.11.2010 11:55:18 | |
---|
Velli: Löytyisikö mitään hyvää ilmaista AU-kitaravahvistinplugaria? Garagebandin/Logicin mukana tulevat on aika hyviä. Waves GTR Solo on ilmainen vuodeksi kerrallaan. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
Velli 13.11.2010 14:09:01 | |
---|
Aki: Garagebandin/Logicin mukana tulevat on aika hyviä. Waves GTR Solo on ilmainen vuodeksi kerrallaan. Mulla on vanha Logic Express 7 ja siinä ei ole hyviä kitaraplugareja. Samat plugarit löytyvät myös tuosta Garageband-versiosta, joka mulla on. Mutta pitääpä testata tota Wavesia, kiitoksia vinkistä. |
Aki 13.11.2010 15:07:48 | |
---|
Velli: Mulla on vanha Logic Express 7 ja siinä ei ole hyviä kitaraplugareja. En tiedä koska Logic 7 on julkaistu, mutta Garageband joka tulee iLife '09:n mukana, sisältää mun käyttöön ihan hyviä soundeja. Jos Garageband olisi käyttökelpoinen softa, soittelisin noilla ihan mielelläni. Onhan sulla impedanssit kohdillaan matkalla kitarasta tietokoneeseen? ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
Velli 13.11.2010 16:32:28 | |
---|
Aki: En tiedä koska Logic 7 on julkaistu, mutta Garageband joka tulee iLife '09:n mukana, sisältää mun käyttöön ihan hyviä soundeja. Jos Garageband olisi käyttökelpoinen softa, soittelisin noilla ihan mielelläni. Onhan sulla impedanssit kohdillaan matkalla kitarasta tietokoneeseen? Tuossa iLife '09:ssä on jo varmaan ihan käyttökelpoisia soundeja. Mulla on iLife '06. Eivät senkään soundit varsinaisesti huonot ole, mutta eivät ne kovin hyvätkään ole. Hmm, en ole impedanssiasetuksiin koskenutkaan, mutta uskoisin niiden olevan kunnossa. Mistä tietää, jos ne eivät ole kuosissa? |
Aki 13.11.2010 17:57:00 | |
---|
Velli: Hmm, en ole impedanssiasetuksiin koskenutkaan, mutta uskoisin niiden olevan kunnossa. Mistä tietää, jos ne eivät ole kuosissa? Sähkökitaraa ei voi kytkeä linjatuloon koska kitara vaatii tuloimpedanssiksi vähintään 500kohmia. Linjatuloon liitettynä mikään softa ei kuulosta käyttökelpoiselta. Jos sun äänikortissa on instrumentti- tai "Hi-Z" tulo niin homma on ok. Aiheesta löytyy hyvät ohjeet FAQ-osastolta. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
Boltsa 14.11.2010 21:08:40 | |
---|
Ehkä käy tähän topikkiin, kun otsikossakin lukee kuitenkin Apple. Eli kaveri kauppasi käytettyä iPhone 3 halpaan hintaan, etenkin jos vertaa mitä niistä käytetyistä pyydetään hopeisessa omenassa. Ainoa tuossa on kuulemma huonoa, että akku pitäisi vaihtaa. Asennettuna sanoi maksavan 100 euroa ja pelkkä akku olisi 20 e jos itse vaihtaa. Onko joku kenties vaihtanut tuota itse ja jos on, niin oliko paha homma? Boltsa |
Point 14.11.2010 21:36:03 | |
---|
|
Boltsa 14.11.2010 22:57:07 | |
---|
AKWM: http://www.youtube.com/watch?v=oEmlPK9R6Og En tiedä onko tuosta apua, mutta näkee siitä ainakin miten homma käytännössä tehdään. Jahas, tuollahan oli tuon lisäksi monta muutakin videota. Koskahan sitä oppisi katsomaan ohjeita netistä... Kiitoksia siis! Uskoisin sen tuon avulla vaihtuvan. Boltsa |
Aki 15.11.2010 03:17:20 (muokattu 15.11.2010 03:17:29) | |
---|
Boltsa: kaveri kauppasi käytettyä iPhone 3 halpaan hintaan, etenkin jos vertaa mitä niistä käytetyistä pyydetään hopeisessa omenassa. Ainoa tuossa on kuulemma huonoa, että akku pitäisi vaihtaa. Jos on kieli keskellä suuta eikä peukalo keskellä kämmentä, niin iPhone on tavallaan tehty suht fiksusti purettavaksi. Ja ohjeitahan löytyy netistä paljon. Mutta on se silti puhelin, ja ahdas sellainen. Mutta huonoakkuisesta iPhone 3G:stä en satasta maksaisi. 3GS:stä saattaisin maksaakin. Terv. iPhone 3G omistaja. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |