Aihe: Tietokonepalstan jelppikerho
1 2 3 4 510 11 12 13 1447 48 49 50 51
lindo
01.09.2013 10:03:30
Meinasin just ehdottaa jotain samanlaista, eli jos olet vahingossa läppäriin ottanut jonkun naapurin salaamattoman yhteden...?
Rok rok
Boozer
01.09.2013 11:46:18
Toimisiko tällainen viritys kun haluaisin kokeilla Amplitube 3:sta Marshall Dsl-100w nupin Fx Returniin:

Kitara ---> Efektilauta ---> Behringer Xenyx 1204USB ---> Marshall FX Return

Seuraako ylimääräisiä hurinoita tai räjähdyksiä? Mihin paikkaan mikserissä tökkään nupin Fx Returniin menevän piuhan?
Let there be rock
daredevil
01.09.2013 18:21:15
Boozer: Toimisiko tällainen viritys kun haluaisin kokeilla Amplitube 3:sta Marshall Dsl-100w nupin Fx Returniin:

Kitara ---> Efektilauta ---> Behringer Xenyx 1204USB ---> Marshall FX Return

Seuraako ylimääräisiä hurinoita tai räjähdyksiä? Mihin paikkaan mikserissä tökkään nupin Fx Returniin menevän piuhan?

Kyllä signaalin pitäisi tulla behringerin alt 3-4 outista. Muusta en osaa sanoa.
Boozer
03.09.2013 07:19:04
daredevil: Kyllä signaalin pitäisi tulla behringerin alt 3-4 outista. Muusta en osaa sanoa.

Toimihan tuo. Oli vähän enemmän hurinaa
Let there be rock
tepeh
03.09.2013 20:36:13
Olen yrittänyt metsästää jotain, esim zip-pakettia, jossa olisi rumpukomppeja miditiedostoina. Helpottaisi nimittäin huomattavasti, jos olisi läjä komppeja valmiina, eikä tarvitsisi alusta asti väkertää. Sopivaa pakettia ei kuitenkaan ole löytynyt. Kellään vinkkejä? :)
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
washburn
03.09.2013 21:02:00

tepeh: Olen yrittänyt metsästää jotain, esim zip-pakettia, jossa olisi rumpukomppeja miditiedostoina. Helpottaisi nimittäin huomattavasti, jos olisi läjä komppeja valmiina, eikä tarvitsisi alusta asti väkertää. Sopivaa pakettia ei kuitenkaan ole löytynyt. Kellään vinkkejä? :)

Mitä rumpusynaa ajattelit käyttää niiden midifilujen soittoon?
Meinaan vaan, että tossa on semmonen ongelma, että vaikka usein perus rumpusoundit löytyvät eri rumpukoneista samoilta nuoteilta, näin ei ole aina..
Esim. easy drummerin tai superior drummerin mukana tulee kyllä valmiita komppejakin aimo liuta.
Live long and prosper.
tepeh
03.09.2013 21:12:53
washburn: Mitä rumpusynaa ajattelit käyttää niiden midifilujen soittoon?
Meinaan vaan, että tossa on semmonen ongelma, että vaikka usein perus rumpusoundit löytyvät eri rumpukoneista samoilta nuoteilta, näin ei ole aina..
Esim. easy drummerin tai superior drummerin mukana tulee kyllä valmiita komppejakin aimo liuta.

Niin.. itse siis kikkailen linux-puolella. Tuorumpusoundien sijoittelu ei sinänsä ole ongelma, koska Hydrogenissa saa säädettyä haluamansa soundit juuri haluamilleen kohdille. Valitettavasti hydrogenin mukana ei tule valmiita komppeja :)
daredevil
03.09.2013 22:31:45
tepeh: Niin.. itse siis kikkailen linux-puolella. Tuorumpusoundien sijoittelu ei sinänsä ole ongelma, koska Hydrogenissa saa säädettyä haluamansa soundit juuri haluamilleen kohdille. Valitettavasti hydrogenin mukana ei tule valmiita komppeja :)

Tästä linkistä löytyy jotain ihan ok royalty-free luuppeja, HUOM ne on REX-tiedostoja:

http://www.musicradar.com/news/tech … oad-loops-hits-and-multis-217833/65
Boozer
05.09.2013 08:54:18
onks tietoo löytyykö Androidille apsia jolla voi katella läppärin lähettämää web kamera videoo in real time?
Let there be rock
daredevil
05.09.2013 20:39:25
Boozer: onks tietoo löytyykö Androidille apsia jolla voi katella läppärin lähettämää web kamera videoo in real time?

tällaisia löytyy..

https://play.google.com/store/apps/ … d=com.mobideos.webcamviewer.websync

https://play.google.com/store/apps/details?id=mlc.webcamtrial
Antti1
05.09.2013 20:41:08
Boozer: onks tietoo löytyykö Androidille apsia jolla voi katella läppärin lähettämää web kamera videoo in real time?

Keskustele asiasta muijasi kanssa, niin ei tarvii turvautua teknologiaan... ;)
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
ReBeat
06.09.2013 22:26:54

ReBeat: Oli olemassa joku suomalaisen käyttäjän tekemä delay-plugari jolla pystyi säätämään oikein monipuolisesti kaikenlaisia pattern/rhytmic kuvioita. Käyttäjä mainitsi täällä joskus että uusi versiokin oli tuloillaan. Mikähän ton plugarin nimi oli?

Nonii, puol vuotta sitten kyselin tuollaista.

Kiitoksia mattim:lle ja Kletzbergille ehdotuksista, vaikkei osunutkaan. Mutta ei voinutkaan osua, koska muistin plugarin lajin itse ihan päin vittua.

Oli sellainen kutina että johonkin olin sen plugarin ottanut talteenkin. Nyt se tuli vastaan vanhalta kovalevyltä. Eli kyseessä olikin MIDI-arpeggiator/sequencer. Ei mikään audio-delay.

http://www.kirnuarp.com/
( http://www.artovaarala.com/download/download.php )

Muistelin varmaan delaynä, koska olin visioinut jotain hienoja midi-kitarointeja... että soittais kitaralla yksinkertaisia kuvioita midiksi, joita sitten arpeggioisi ja steppailisi ja laittaisi synasoundeina ilmoille.
lindo
06.09.2013 22:30:34
tepeh: Olen yrittänyt metsästää jotain, esim zip-pakettia, jossa olisi rumpukomppeja miditiedostoina. Helpottaisi nimittäin huomattavasti, jos olisi läjä komppeja valmiina, eikä tarvitsisi alusta asti väkertää. Sopivaa pakettia ei kuitenkaan ole löytynyt. Kellään vinkkejä? :)

Tuli vaan mieleen
http://welhodrum.blogspot.fi/p/rumpuraidat.html
Rok rok
tepeh
07.09.2013 10:54:37
lindo: Tuli vaan mieleen
http://welhodrum.blogspot.fi/p/rumpuraidat.html

ideana oli, että kun teen demoäänityksiä biisesitä, voisin heitellä jostain kirjastosta kompit dawiin ja soitella päälle, koska komppien päälle on huomattavasti mukavampi soittaa kuin plekän klikin.
Antti1
07.09.2013 11:44:46
tepeh: ideana oli, että kun teen demoäänityksiä biisesitä, voisin heitellä jostain kirjastosta kompit dawiin ja soitella päälle, koska komppien päälle on huomattavasti mukavampi soittaa kuin plekän klikin.

Tsekkaa Groovemonkee, niiltä löytyy. Maksullista kamaa tosin, kuten kaikki hyvä aina. Sit toki Toontrackilta löytyy midipaketteja myös, mutta niissä on ongelmana se niiden oma mäppäys. Väärä nuotti siis triggaa väärän rummun. Jollain lafkan ilmaispalikalla sai kuitenkin muistaakseni vedettyä ne General MIDI -muotoonkin.
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
baron
08.09.2013 10:15:20

baron: Voisko joku viisas neuvoa:
Mulla on läppärissä Dell Bluetooth Travel Mouse.
Usein se lakkaa toimimasta, usein syynä? joku muu Bluetooth laite.
Joskus ei mitään "järkevää" syytä.
Joskus korjautuu kun poistaa laitteen ja asentaa uudelleen.

Joskus ei vaikka tekisi mitä, eilen iltanakin päivittelin driveria, boottasin konetta ja tein vaikka mitä kunnes luovutin.
Mutta aina alkanut toimia aamulla kun läppäri ollut yön suljettuna.
Täytyykö sen todella saada välillä nukkua että jaksaa taas toimia?
Netistä löysin että jollain muullakin samantapainen ongelma ja läppärin "hibernating" auttaa.

Mä en ala: taas eilen illalla bluetooth hiiri lakkasi toimimasta, kun oli yön nukkunut niin aamulla toimii kuin enkeli.
Onko hiirellä joku vuorokausirytmi milloin se toimii ja milloin ei?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Aki
08.09.2013 13:26:46

tepeh: ideana oli, että kun teen demoäänityksiä biisesitä, voisin heitellä jostain kirjastosta kompit dawiin ja soitella päälle, koska komppien päälle on huomattavasti mukavampi soittaa kuin plekän klikin.

Ilmainen Drumcore Free -virtuaali-instrumentti sisältää erilaisia midikomppeja.
"En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää." - Nokia Lumia 800 -käyttäjä, 12/2012.
Har.64
13.09.2013 11:10:51
Tilasin Thomannilta äänikortin Behringer FCA610, oli saapuessa Midi ja Firewire liitäntä toimimaton. USB liitäntännän kautta toimi. Lähetin takaisin, vastattiin että ei saatu korjattua. Maksoin erotuksen ja tilasin FCA1616 mallin, ajattelin että on yksilövika. Tuli eilen ja oli rikki, USB/Firewire valo vilkuttaa koko ajan. Ajurin asennuksessa pitää irroittaa ja liittää uudelleen mutta se ei lähetä tietokoneelle viestiä.
Onko kukaan tilannut näitä ja saanut toimivaa?
Klezberg
13.09.2013 11:35:03

Aki: Ilmainen Drumcore Free -virtuaali-instrumentti sisältää erilaisia midikomppeja.

Tämmöinen ilmainen rumpuplugari on myös olemassa http://de-de.sennheiser.com/service-support/drummica . Siinäkin on jotain midikomppeja mukana.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Antti1
16.09.2013 15:54:29 (muokattu 16.09.2013 16:00:25)
Ei vittu kun menee järki noiden Wavesin plugareiden kanssa. Rupesin nyt käymään plugarikirjastoa läpi ja jossain kohtaa Vocal- ja Bass Rider on vaan kadonneet Reaperista. Ei auta listojen uudelleenskannaukset, ei mitkään. Plugarit on kyllä koneella ja tiedän kansiotkin. Huoh...

E: Tää nyt ei näköjään sisältänyt mitään kysymystä. :D No mut jos joku on kamppaillut saman kanssa ja tietää ratkaisun, niin hän sen kertokoon!

E2: Jaa kato nyt onnistui. Ainoa vaan, että kun jokaisesta on Wavesista on mono ja stereo, niin se on nyt jostain syystä listannut kaikki neljään kertaan. Mitä täällä tapahtuu..?! :D Taidan asentaa kaiken uusiksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)