JPQ 22.08.2010 12:04:40 (muokattu 22.08.2010 12:22:48) | |
---|
Mä taas tykkään enempi toontrackin haistuista (ehkä basarit,virvelit on addictivella vakio tavarassa enempi mun juttu) demojen pohjalta jopa mielikuvan pohjalta vakiosetistä en saanut millään omaan korvaani hyvää soundia vertaan pariin live esitykseen ja levyihin josta tykkään no eräs live esitys ehkei musan puolesta täysin mutta rumpusoundit ja sitten tietysti kosketin,haitari soundit... ja logicin akustisista soundeista voi voi kun löytyis vielä neljäs velocity layer esim. basarista olisin tyytyväisempi tai jopa niin en vältämättä ostaisi ekana rumpupuolen täydennystä. eli kun tyyli tuntuu olevan 128,64,32 niin tarttis vielä arvon 96... joka tuntuu olevan paremmilla kiteillä hyvä perus vola ja transientit 128 tyyliin ja hiljaisemma tietysti alle 64... silti logicista löytyi jotain soundeja jota luultavasti käytän siis ihan sampleissa muut vielä oma lukunsa. ja suolainen hinta niin suhteellista huomioidaan työmäärä ja myyntimäärät vaikka logiciin nähden oletan että logicin soundit myyty muutakin kautta eli ovat vaan ostaneet ne käyttöönsä pääosin tais olla jazz kontrabasso yellowtoolsiun sampleista eräiden epäilys kait samplejen nimen ja jne tekijöiden pohjalta,olikohan niin että orkesteri soundit on tosi köykäistettyjä viennan soundeja no paljon hyviä soundeja joka tapauksessa... jne. joten ne eivät lisää logicin työmäärää ihan samoin. silti parempia soundeja ei kovin moneen juttuun tule monenkaan dawin mukana no sonarissa (joka minusta ehkäpä kakkonen mukana tulevissa soundeissa) oli mukana makuuni parempi harpsicord (garritan personal orchestran sampleihin pohjaava) ja pop/rock rummut mutta siinä olikin ehkä sonarin paremmat puolet soundeissa logiciin nähden. ja mitä isompaa sonaria testailin se mukana oleva syna oli minusta melko hirveä (en puhu dreamstationista joka muinais jäänne joku uudempi laitos ei rapture vaan joku mitä en nyt keksi joka minusta siinä mukana tuli) verrattuna logicin syniin muistelen. ja dimension le synat oli suuri osa ihan kuraa makuuni. eräät synasoundit joiden toivoisi olevan korkeista nuoteista pehmosia olikin viiltäviä jne pohjaten vastaavan sävyvisiin monissa synissä. ps. pitääkin varmaan kaupassa vielä verrata jos mahdollista eri lähteitä. pahuksen hankalaa vaan kun lähin musakauppa jossa tiedän olevan paremman soretin testimahkut taitaa myydä vain superior drumemria laajennuksin no tilaten varmasti addictiveakin ehkä muutakin mutta ennen osto päätöstä no toisaalta addictiven demoa kun kokeilin ei vaan haitsut toimineet mulle yhtään kuuntelin presetit läpi yritin säätää ei tärpännyt silti jotkut tuollakin saaneet ihan mun korville kelpaavaa tehtyä tuntuu olevan vaan hirveästi työläämpää... no soundit saakin jakaa mielipiteitä. ja lisäksi kaupan luurein millä testasin uusimman synani se kuulosti ihan erilaiselta kuin aktiivi monitoreillani no eräät soundit toimii näillä paremmin ja toiset taas niillä. no niissä luureissa oli minusta ehkä basso ja diskantti korostus sanoo mun arvio kykyni vaikea sanoa onko oikeasti näissä vaimennus kyseessä. ja harrastuksiin kannattaa panostaa vaikka vähitellen (kuten minä) et hankkien tarkasti mietityssä järjestyksessä. akustiset rummut minusta ehkäpä pahiten ontuu no useiten käytetyistä soundeista. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Johnny Buzz 31.08.2010 22:29:07 | |
---|
Suositelkaas jotain hyvää ohjelmaa rar:ien purkamiseen. |
Humanoid 31.08.2010 22:44:07 | |
---|
Johnny Buzz: Suositelkaas jotain hyvää ohjelmaa rar:ien purkamiseen. Unarchiver. Ilmanen ja tajuaapi miltei joka formaatin. Tulee käytettyä oikeastaan tuota sen käyttiksen vakion sijasta aina. Sami / Ääniportti |
DirectTone 31.08.2010 22:55:05 | |
---|
"Why should the devil have all the good music?" - Martin Luther |
south_of_heaven 03.09.2010 09:00:24 | |
---|
En nyt keksi parempaa osastoa kysymiseen, haulla ei löytynyt... Alkoipa tuo iPhone 4 sitten kuitenkin kiinnostamaan, ja mietiskelin tuota Soneran diiliä. Jeesatkaas tyhmää että miten nämä oikein menee. http://www.sonera.fi/puhelin+ja+liittyma/iphone+hinnat Suunnittelin että jos nappaan 24kk diilin, maksan kuukausimaksua 60e sisältäen iphonen kk-maksun 30e, sekä tarpeelliset liittymäominaisuudet kuukaudeksi plus "lähes rajaton netti". Onko tuossa jotain mitä olen ymmärtänyt väärin, vai onko ainoa huono puoli tosiaan vain ja ainoastaan tuo pakollinen Soneraan sitoutuminen kahdeksi vuodeksi? Laskeskelin että 16GB:n iPhone 4:n kk-maksun ollessa 24e, 24x24 on 576, iPhone 4:ää löytää kuulema hintaan 1100e uutena... Päässä jyllää 'mitäs helvettiä'-elämys? |
Aki 03.09.2010 14:01:11 | |
---|
south_of_heaven: Alkoipa tuo iPhone 4 sitten kuitenkin kiinnostamaan, ja mietiskelin tuota Soneran diiliä. Huono puoli on se että sitoudut 2 vuodeksi mahdollisesti kalliiseen liittymään. Puhelimen saa Briteistä/Ranskasta/yms tilattuna operaattorilukottomana lähes Soneran hintaan, jolloin voit käyttää halvinta mahdollista liittymää ja verkkoa. Itse säästän Saunalahden liittymällä n. 20€/kk Soneraan verrattuna. Tietysti jos ei ole kerralla mahdollisuutta maksaa, niin Soneran orjuus on ainut vaihtoehto. Tällöin 12kk sopimus on saman hintainen, joten suosittelen ehdottomasti sitä. Asiasta on paljon keskustelua Hompussa: http://hopeinenomena.net/viewforum.php?f=71 ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
south_of_heaven 03.09.2010 15:43:33 | |
---|
Aki: Huono puoli on se että sitoudut 2 vuodeksi mahdollisesti kalliiseen liittymään. Puhelimen saa Briteistä/Ranskasta/yms tilattuna operaattorilukottomana lähes Soneran hintaan, jolloin voit käyttää halvinta mahdollista liittymää ja verkkoa. Itse säästän Saunalahden liittymällä n. 20€/kk Soneraan verrattuna. Tietysti jos ei ole kerralla mahdollisuutta maksaa, niin Soneran orjuus on ainut vaihtoehto. Tällöin 12kk sopimus on saman hintainen, joten suosittelen ehdottomasti sitä. Asiasta on paljon keskustelua Hompussa: http://hopeinenomena.net/viewforum.php?f=71 Kiitokset! |
Meadow 04.09.2010 12:23:11 (muokattu 04.09.2010 12:23:58) | |
---|
Tuli sitten hankittua MacBook Pro 13". Aivan mahtavaa käyttää Logicia nyt myös kannettavassa koneessa. Melkoinen Apple-huora minustakin on tullut, kaikenmaailman iMacit, MacBook Prot ja iPodit löytyy. |
Johnny Buzz 04.09.2010 13:06:32 | |
---|
Meadow: Tuli sitten hankittua MacBook Pro 13". Aivan mahtavaa käyttää Logicia nyt myös kannettavassa koneessa. Jesh, toimiva kombohan toi on. Itellä sama kone ja ainakaan vielä en oo osannu isompaa näyttöä kaivata perusäänittelyhommissa. |
Meadow 04.09.2010 13:50:55 | |
---|
Johnny Buzz: Jesh, toimiva kombohan toi on. Itellä sama kone ja ainakaan vielä en oo osannu isompaa näyttöä kaivata perusäänittelyhommissa. Jep, en kokenut tarvetta isommalle näytölle, kun iMaciin löytyy 24" näyttö. Sillä hoidetaan raskaamman sarjan projektit, MacBookilla taas juurikin noita perusäänittelyjä. |
Point 05.09.2010 00:39:21 | |
---|
Mulla on tuo Logic ja Korg Tr, joka toimii midikiipparina. Yhtäkkiä yksi kosketin lakkasi toimimasta oikein. Se ei lähetä midikäskyjä kunnolla, tai jotain. Ei reagoi läheskään kaikkiin kosketuksiin Logicin instrumentteja soitellessa. Korgin octave switchiä painaessa vika toistuu, mutta vaan oktaavia ylempänä. Vehkeen omia soundeja soittaessa kaikki toimii ihan normaalisti. Eli midin kanssa on jotain häikkää nyt. Mitään ideoita mistä moinen johtuu? |
Grugi 05.09.2010 10:19:03 | |
---|
AKWM: Mulla on tuo Logic ja Korg Tr, joka toimii midikiipparina. Yhtäkkiä yksi kosketin lakkasi toimimasta oikein. Se ei lähetä midikäskyjä kunnolla, tai jotain. Ei reagoi läheskään kaikkiin kosketuksiin Logicin instrumentteja soitellessa. Korgin octave switchiä painaessa vika toistuu, mutta vaan oktaavia ylempänä. Vehkeen omia soundeja soittaessa kaikki toimii ihan normaalisti. Eli midin kanssa on jotain häikkää nyt. Mitään ideoita mistä moinen johtuu? Varmaan olisi hyvä käydä Tr:n midiasetukset läpi ja kokeilla sitten uudelleen, eli resettiä siihen kiippariin. SDMF |
DirectTone 07.09.2010 08:24:31 | |
---|
Jos ostaisin iPadin amerikoista niin pitääkö minun varautua joihinkin toimivuusongelmiin täällä Suomessa. App Store ei ole vielä toiminnassa mutta tuleeko se vielä toimintaan? Mites kaikki muu? "Why should the devil have all the good music?" - Martin Luther |
M.i.k.key 07.09.2010 11:12:11 (muokattu 07.09.2010 11:12:42) | |
---|
DirectTone: Jos ostaisin iPadin amerikoista niin pitääkö minun varautua joihinkin toimivuusongelmiin täällä Suomessa. App Store ei ole vielä toiminnassa mutta tuleeko se vielä toimintaan? Mites kaikki muu? Mulla on Lontoosta ostettu ja hyvin toimii. Laturin voi ostaa myöhemmin, nyt täytyy pelata adapterin kanssa. Ääkkösellinen näppis kun vielä joskus tulisi päivityksen muodossa niin hyvä. E: App store toimii kyllä. möllisty |
sami_sumea 07.09.2010 11:31:39 | |
---|
M.i.k.key: Mulla on Lontoosta ostettu ja hyvin toimii. Laturin voi ostaa myöhemmin, nyt täytyy pelata adapterin kanssa. Ääkkösellinen näppis kun vielä joskus tulisi päivityksen muodossa niin hyvä. Hä? Eiks tossa oo ääkkösellinen näppis samalla tavalla ku iPhonessaki? ... http://www.soundreel.com
http://www.adamantiumstudios.com |
M.i.k.key 07.09.2010 12:19:20 | |
---|
sami_sumea: Hä? Eiks tossa oo ääkkösellinen näppis samalla tavalla ku iPhonessaki? ... Ei ole vielä, päivityshommaa varmasti myöhemmin. äät ja ööt joutuu hakemaan A:n ja O:n takaa liu'uttamalla, hidastaa kirjoitusta ikävästi. Samaten kätevä lisävaruste näppäimistö-telakka odottaa vielä skandeja. möllisty |
DirectTone 07.09.2010 12:28:01 (muokattu 07.09.2010 12:34:34) | |
---|
M.i.k.key: Mulla on Lontoosta ostettu. Mites tuota jos tilaan sen Suomesta. Suositteletko jotain nettikauppaa? EDIT. Voisikos en mahdollisesti tilata UKn applelta? Entä Ruotsista? "Why should the devil have all the good music?" - Martin Luther |
Aakoo 07.09.2010 12:48:11 | |
---|
DirectTone: Mites tuota jos tilaan sen Suomesta. Suositteletko jotain nettikauppaa? Voisikos en mahdollisesti tilata UKn applelta? Entä Ruotsista? Et muuten tilaa Suomesta, etkä taida tilata Ruotsistaskaan. Ei ole noita vielä julkaistu skandinaviassa. Siksipä iOS ei tue skandinäppäimistöjä. |
Aki 07.09.2010 13:09:29 | |
---|
Aakoo: Ei ole noita vielä julkaistu skandinaviassa. Siksipä iOS ei tue skandinäppäimistöjä. Muistanko lukeneeni että saksankielinen näppis olis jollain tavalla skandiystävällisempi? Ja jos saivarrellaan niin iOS tukee suominäppistä kyllä, ainoastaan iPad (iOS 3.2) ei. Kirjoitettu iOS 4.0.2. skandinäppiksellä. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
JPQ 07.09.2010 21:31:44 | |
---|
Aki: Muistanko lukeneeni että saksankielinen näppis olis jollain tavalla skandiystävällisempi? Ja jos saivarrellaan niin iOS tukee suominäppistä kyllä, ainoastaan iPad (iOS 3.2) ei. Kirjoitettu iOS 4.0.2. skandinäppiksellä. No ainakin tietokone näppiksissä saksalaisessa on ä ja ö oikeilla paikoillaan å uupuu sen tilalla on ü. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |