Aihe: Ez Drummer - käyttäjiä - kokemuksia.. ?
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15
kanisteri
29.12.2008 20:09:14
Dv247:sta saa EZdrummerin + laajennussetin (mikä vain) hintaan 92e. + kulut siis..

http://www.dv247.com/search/0/0/Pro … uctQuantity/Descending/ezdrummer/1/

Saatan olla pihalla kun tuo on mulle vieras firma, mutta kiitos valistuksesta! Näyttää esim sekvensseriohjelmat olevan pirun edullisia.
pegi69
01.01.2009 14:14:28
No nyt tulee ihan ylityhmä kysymys, mutta saanko tehtyä eZdrummerin kanssa silleen, että otan guitar pro jonkun biisin filun ja tallennan sen midinä(Koko kappale tai sitten laitan muteksi muut soittimet ja annan pelkän rummun soida) ja saisin rumpuraidan suoraan siitä? Käytössä minulla on adoben audition ja sit toi ezDrummer. Ei oikein meinaa tolla Adoben softalla pelittää ja ehkä pitää tota Cubasea alkaa käyttämään. Vai onko auditionilla mahdollista ees pelittää. Sillä nauhottelen kyllä kitarat.
StoRBa
01.01.2009 20:23:00

No nyt tulee ihan ylityhmä kysymys, mutta saanko tehtyä eZdrummerin kanssa silleen, että otan guitar pro jonkun biisin filun ja tallennan sen midinä(Koko kappale tai sitten laitan muteksi muut soittimet ja annan pelkän rummun soida) ja saisin rumpuraidan suoraan siitä? Käytössä minulla on adoben audition ja sit toi ezDrummer. Ei oikein meinaa tolla Adoben softalla pelittää ja ehkä pitää tota Cubasea alkaa käyttämään. Vai onko auditionilla mahdollista ees pelittää. Sillä nauhottelen kyllä kitarat.

Kun importtaat sekvensserisoftaan midi-tiedoston, se erottelee eri instrumentit eri raidoiksi. Eli rummut ovat omalla raidallaan. Siitä voit mutettaa tai deletoida loput ja laittaa rummut EZn läpi.

Näin ainakin Cubasella, mutta luulisi toimivan muillakin.
Kuuntele kun soitan!
Veska
11.01.2009 15:12:16
Onko EZDrummerissa sama drum map ku Guitar Prossa ja useimmissa midieditoreissa? Addictive Drumssin demoon ku uppaa Guitar Prolla tehdyn raidan niin esim. bassorummun kohalla kuuluu snare ja kaikki piti mapata uudestaan..
-septimisti-
11.01.2009 15:19:23
Onko EZDrummerissa sama drum map ku Guitar Prossa ja useimmissa midieditoreissa? Addictive Drumssin demoon ku uppaa Guitar Prolla tehdyn raidan niin esim. bassorummun kohalla kuuluu snare ja kaikki piti mapata uudestaan..

Joo, pääsääntöisesti on kaiketi, mutta en mä näe tossa juuri mitään järkeä silti. Miksi kukaan haluaisi ohjelmoida ne rummut pilipalisoundeilla, jotka eivät kerro juurikaan mitään siitä miltä lopullinen rumpuraita tulee kuulostamaan. Toisekseen EZDrummerissa on paljon ylimääräisiä "nuotteja", joista löytyy kaikenlaista kivaa, kuten älyttömästi laajempi valikoima erilaisia hihat-iskuja verrattuna gm:n kolmeen vaihtoehtoon.
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
Veska
11.01.2009 15:21:38
Joo, pääsääntöisesti on kaiketi, mutta en mä näe tossa juuri mitään järkeä silti. Miksi kukaan haluaisi ohjelmoida ne rummut pilipalisoundeilla, jotka eivät kerro juurikaan mitään siitä miltä lopullinen rumpuraita tulee kuulostamaan. Toisekseen EZDrummerissa on paljon ylimääräisiä "nuotteja", joista löytyy kaikenlaista kivaa, kuten älyttömästi laajempi valikoima erilaisia hihat-iskuja verrattuna gm:n kolmeen vaihtoehtoon.

Oon leikkiny sillä monta vuotta ja jos nopeesti tarttee rumpuraitaa nii ne saa äkkiä tehtyä. Miksi alkaa opettelemaan uutta systeemiä jos vanha pelaa hyvin?
-septimisti-
11.01.2009 15:26:38
Oon leikkiny sillä monta vuotta ja jos nopeesti tarttee rumpuraitaa nii ne saa äkkiä tehtyä. Miksi alkaa opettelemaan uutta systeemiä jos vanha pelaa hyvin?

Ihan noista syistä jotka tuossa yläpuolella mainitsin. Tietenkin jos et halua opetella uutta työskentelytapaa, niin sitten et opettele ja olet toivottavasti tyytyväinen tuloksiin. Ei tässä kai sitten ole mitään keskusteltavaa.
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
tender.insanity
11.01.2009 15:40:02

Niin no.. Itse teen raidat aina Guitar Prolla, tuon Sonariin ja pistän EZdrummerin läpi. Rummut toimivat vain referenssinä tuossa vaiheessa. Sitten nauhoitan kitarat sun muut ja tämän jälkeen poistelen rumpuraidasta suurimman osan (pellit, tomit, virvelin) ja soittelen synalla ne sisään. Näin saa hiukan velocity -vaihtelua luonnollisempa laahausta.

Mikäs siinä Guitar Prolla tehdessä, kun saa koko biisin hetkessä tehtyä ja biisit muistiin helposti.
Novac
12.01.2009 17:30:04

Kyllä rumpuraitojen tekeminen EZ:llä tai Superiorilla on vaan niin huomattavasti nopeampaa ja hauskempaa kuin esim GP:llä. Ja soundi ei ole mitään muovista paskaa vaan aitoja sampleja. Onneksi aloin alunperin käyttämään EZ Drummeria enkä pelleilemään Guitar Pro:n kanssa.
mikä on olutta on nyt mennyttä... // "stam1n a on hiefno bändi, vetöäö hyvin klivenä dsstasna,ja tän kirjoittaja srkä ston nenn on kiihab umpin käönnisäö"
tender.insanity
12.01.2009 17:51:10
Kyllä rumpuraitojen tekeminen EZ:llä tai Superiorilla on vaan niin huomattavasti nopeampaa ja hauskempaa kuin esim GP:llä. Ja soundi ei ole mitään muovista paskaa vaan aitoja sampleja. Onneksi aloin alunperin käyttämään EZ Drummeria enkä pelleilemään Guitar Pro:n kanssa.

Eiköhän tuokin ole tottumiskysymys. Itse kun teen GP:llä biisin, sävellän sen yleensä kokonaan sille. Kaikki soittimet siis. Sillä tapaa on helppo laittaa biisit/riffit muistiin muutenkin. Ja tuskin kuitenkaan oletat, että kukaan täysipäinen kuvittelee GM -soundeilla tekevänsä levyn?

Toiset nuotittavat tai sanoittavat kynällä paperille, toiset istahtavat notepadin tai Sibeliuksen ääreen. Mitä helkkarin väliä sillä on, miten ne biisit teet? Yhtä paska se sun tekemä biisi on, on se sitten tehty Guitar Prolla tai oikeilla soittimilla.
Novac
12.01.2009 19:53:31

Toiset nuotittavat tai sanoittavat kynällä paperille, toiset istahtavat notepadin tai Sibeliuksen ääreen. Mitä helkkarin väliä sillä on, miten ne biisit teet? Yhtä paska se sun tekemä biisi on, on se sitten tehty Guitar Prolla tai oikeilla soittimilla.

Eihän tässä kukaan ole väittänyt mitään tapaa vääräksi, ei väärää työskentelytapaa tässä asiassa ole olemassakaan. Mä ainakin vaan kerroin oman mielipiteeni EZ Drummerin helppoudesta...
mikä on olutta on nyt mennyttä... // "stam1n a on hiefno bändi, vetöäö hyvin klivenä dsstasna,ja tän kirjoittaja srkä ston nenn on kiihab umpin käönnisäö"
morimer
25.01.2009 13:43:51
Nyt kaipaisi noviisi apuja. Soittelen Reaperiin Line6 podin läpi kitaroita ja nyt ajatukseni olisi saada metallirumpuja tähän reaperiin. Voisiko joku vääntää rautalangasta miten tämä tapahtuu. Miten siis saan Ez-drummerin ja reaperin keskenään yhteensopiviksi ? Tuleeko rummut vain yhdelle raidalle Reaperiin vai miten se menee ?
Woodoo
06.02.2009 22:39:06
Tarve kunnon softarumpalille on ollut jo hetken olemassa. Pari juttua tosin ratkaisee homman.

Onko missään softassa valmista triggeri ominaisuuttaa, eli vaikka kelvottoman basariraidan gatetettuna syötää sille suoraan ja softa paukuttaa sen velosityn mukaan sit parempaa ääntä ulos?

Toinen juttu minkä lähinnä haluan varmistaa että kai nämä syö myös waveja, eli voiko tehdä omia sampleja ja saako niitä taas sit soimaan eri sample eri velocity arvolle, eli tuleeko minkään rumpusoftan mukana työkalua jolla voi kirjaston luoda omista soundeista?
Torniojaws
06.02.2009 23:46:28 (muokattu 07.02.2009 17:27:27)

Onko missään softassa valmista triggeri ominaisuuttaa, eli vaikka kelvottoman basariraidan gatetettuna syötää sille suoraan ja softa paukuttaa sen velosityn mukaan sit parempaa ääntä ulos?

Eli siis kelvoton itsenauhoitettu? No, Toontrackin Drumtracker-softalla saat muutettua audiomuotoiset rumpunauhat MIDI-raidaksi aika hyvällä tarkkuudella.

http://toontrack.com/drumtracker.asp

E:
Eli siis koko rumpunauhoituksen kerralla, ei raita kerrallaan kuten pelkillä triggerisoftilla.
Vortech | Relativity | Relativity + Bloody Phoenix (USA) @ Ykän Pub, Oulu, 18.3.2009
Janie Jones
07.02.2009 00:18:15

Drumagog tekee just tuota.

Muille vinkkinä: Ez Drummeria multitrackina käyttäenhän tällä voi korvata myös Ezin soundeja. Mukana tulee iso, hyvä kirjasto, jossa oma lyönti eri velocity-arvoille. Ja omia wav-sampleja voi lisäillä.

Ja vielä tosta Drumtracker-asiasta tiedoksi, että sitä vastaava plugari Pro Toolsille tulee nykyisin Masseyn PT-plugareiden kaupanpäällisenä. Eikä maksakaan niin paljon.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Woodoo
07.02.2009 15:00:03 (muokattu 07.02.2009 15:02:07)
Ei viitsis Drumagogia ostaa. EZdrummeria olen hiukan käyttänyt ja oikein tykästyin. ProTools käytössä, eli RTAS asettaa sit vielä vienet rajoitteet. Hakkaan midin sisään vaikka käsin ennen kuin maksan Drumtrackeristä 150e. Normaalisti rumpuni soundaa niin hyvältä et ei tarvii. Tässä tapauksessa vain oli rumpalin jalka hiukan turhan dynaaminen, riittävän tarkka tosin...

Elikkäs siis Acoustick drums tai EZdrummer ei suoraan tätä ominaisuutta minulle suo?

edit.. Hardwarena toimivan konvertterin avulla saan tehtyä jos ei muuten suju. Tai vaikka tavallisella perus rumpuaivolla josta midin saa pihalle.
Janie Jones
07.02.2009 16:53:01

Ei viitsis Drumagogia ostaa. EZdrummeria olen hiukan käyttänyt ja oikein tykästyin. ProTools käytössä, eli RTAS asettaa sit vielä vienet rajoitteet. Hakkaan midin sisään vaikka käsin ennen kuin maksan Drumtrackeristä 150e. Normaalisti rumpuni soundaa niin hyvältä et ei tarvii. Tässä tapauksessa vain oli rumpalin jalka hiukan turhan dynaaminen, riittävän tarkka tosin...

Elikkäs siis Acoustick drums tai EZdrummer ei suoraan tätä ominaisuutta minulle suo?

edit.. Hardwarena toimivan konvertterin avulla saan tehtyä jos ei muuten suju. Tai vaikka tavallisella perus rumpuaivolla josta midin saa pihalle.

EZ ei. Tuosta toisesta en tiedä. Kuten sanottu Masseylta saat vastaavan kuin Drumtracker ja yhden helvetin hyvän RTAS-plugarin, yhteensä 69-89 dollaria.

Jos iskut oli paikallaan, niin ainahan sitä voi sitten vaikka valita iskuista parhaat ja korvailla huonoja niillä. Aikaahan se toki vähän vie.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Torniojaws
07.02.2009 17:26:23 (muokattu 07.02.2009 17:26:54)

Röytöä
Vortech | Relativity | Relativity + Bloody Phoenix (USA) @ Ykän Pub, Oulu, 18.3.2009
Fuckbarbie
07.02.2009 17:40:09
Voiko ezdrummeriin nauhoittaa itse samplet? Tai onnistuuko se jotenkin kikkailemalla? En nopealla vilkaisulla löytänyt ainakaan wav tiedostoja nykyisistä soundeista.
Janie Jones
07.02.2009 20:25:52 (muokattu 07.02.2009 20:28:54)

Voiko ezdrummeriin nauhoittaa itse samplet? Tai onnistuuko se jotenkin kikkailemalla? En nopealla vilkaisulla löytänyt ainakaan wav tiedostoja nykyisistä soundeista.

Ei voi. Oman esim. virvelisoundin soittaminen EZ-setin seassa ei onnistu ilman toista softaa kuten Drumagogia - muitakin kikkoja voin kuvitella, mutta tämä on helpoimmasta päästä ellei helpoin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)