cubasisti 19.08.2005 10:06:55 (muokattu 19.08.2005 10:07:32) | |
---|
Siis jos tykkää ja osaa miksata oikeaa rumpusettiä... Moni on henkseleitä paukutellen ostanut DFHS:n tai BFD:n ja sitten tullut siihen tulokseen, että ei kuitenkaan osaa eikä jaksa opetella rumpusoundien miksaamista... Oma suosikkini tällä hetkellä on Naturalstudio ns_kit7 (siis täysversio eikä se ilmainen "free"-setti), joka on muuten jopa parempi kuin DFHS ja BFD, mutta monikanavaisuus puuttuu. Laitetaas vielä linkki http://www.naturalstudio.co.uk/ |
Juhani 28.02.2007 14:47:22 | |
---|
Jos esim. tuon Drumkit From Hell:in ostaisi niin saako niitä sampleja käyttää vapaasti? Vai onko niissä jotain tekijänoikeuksiin liittyviä ehtoja? |
Torniojaws 28.02.2007 15:23:54 | |
---|
Jos esim. tuon Drumkit From Hell:in ostaisi niin saako niitä sampleja käyttää vapaasti? Vai onko niissä jotain tekijänoikeuksiin liittyviä ehtoja? Ihan vapaassa käytössä. |
Juhani 28.02.2007 17:41:00 | |
---|
Ihan vapaassa käytössä. Tosin tosin ei taida olla kovin uskottavaa kun sama looppi on miljoonassa muussakin biisissä? Toisaalta käytetäänhän sampleja muutenkin tosi paljon biiseissä. Tarvii kuitenkin laittaa ostoslistalle tuo. Ei mikään mahdottoman kallis. |
Torniojaws 28.02.2007 20:22:02 (muokattu 28.02.2007 20:24:44) | |
---|
Tosin tosin ei taida olla kovin uskottavaa kun sama looppi on miljoonassa muussakin biisissä? Näinhän se on. Ei tarvitse olla edes looppi, vaan ihan perussoundiltaan Dumkittiä käyttävän levyn tuntee heti ensi-iskuistaan DFH:ksi :) EZdrummer on nyt ainakin vielä hiukan tunnistamattomampi. |
Ben_D 28.02.2007 20:53:46 | |
---|
Siis jos tykkää ja osaa miksata oikeaa rumpusettiä... Moni on henkseleitä paukutellen ostanut DFHS:n tai BFD:n ja sitten tullut siihen tulokseen, että ei kuitenkaan osaa eikä jaksa opetella rumpusoundien miksaamista.. Just näin kävi mulle...ebaysta haalin softaa, mutta myin aika nopeesti veks ja ostin ezdrummerin tilalle...ei tarvi miksailla. http://www.fiercemetal.org |
Salieri 01.03.2007 09:23:54 | |
---|
Näinhän se on. Ei tarvitse olla edes looppi, vaan ihan perussoundiltaan Dumkittiä käyttävän levyn tuntee heti ensi-iskuistaan DFH:ksi :) EZdrummer on nyt ainakin vielä hiukan tunnistamattomampi. Juuri tämän takia päätin taas itse perehtyä BFD:llä työskentelyyn ja olen ollut pelkästään tyytyväinen! FXpansionilta voi ladata myös hyödylliset ohjeet soundien ruuvailuun, mitkä pätee tietysti minkä tahansa rumpusoundien kanssa pelaamiseen: http://www.fxpansion1.com/mixing_with_bfd.pdf Paskimmillaankin hevi on parasta. |
Timo JM 01.03.2007 09:37:28 | |
---|
Juuri tämän takia päätin taas itse perehtyä BFD:llä työskentelyyn ja olen ollut pelkästään tyytyväinen! Kyllä ne BFD:n rummut on ihan yhtä tunnistettavia kuin muutkin jos työstää pelkästään perusasetuksilla. Joten jos ei halua kuulostaa samalta kuin muut kannattaa aina tehdä omia ruuvauksia oli softa mikä tahansa. ...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido |
-septimisti- 02.03.2007 12:37:56 (muokattu 02.03.2007 13:09:41) | |
---|
Jos esim. tuon Drumkit From Hell:in ostaisi niin saako niitä sampleja käyttää vapaasti? Vai onko niissä jotain tekijänoikeuksiin liittyviä ehtoja? Saa käyttää aivan vapaasti siltä osin kun teet musiikkia. Et kuitenkaan saa luovuttaa näitä yksittäisiä sampleja tai niistä koostettuja instrumentteja kolmannelle osapuolelle. Eli periaatteessa touhu ei sentään ihan rajoittamatonta ole. EDIT Laitoin tuonne piruuttani pienen pätkän eräästä kesken olevasta biisistä. Tollasta c-osalle sopivaa rumputilutusta ja joku suht huomaamaton syntikka siellä taustalla. Tota ei ole sen kummemmin miksattu tai mitään, vaan tuo pätkä mistä tuo on leikattu on freeze kaikista ohjelmoinneista päällesoittosessioita varten. Kyseessä siis tämä alkuperäinen drumkit from hell ja tuossa on käytössä vain lähimikitetyt samplet. Niitä ambienssimikitettyjä sampleja tuohon sekaan sotkemalla saa varsinkin pellit ja virvelin ihan uuteen lentoon. Tuossa on sotkettu omien säätöjen sekaan myös paria cd:llä mukana tullutta midi-muodossa ollutta filliä. Tosin niitä on muistaakseni melkein kaikkia muokattu jonkin verran johonkin suuntaan. http://www.badongo.com/file/2358738 "Se on ainakin päätetty, että kaikki poliittiset ja uskonnolliset keskustelut on suljettu kokonaan Muusikoiden.net:istä." |
Antti1 10.03.2007 14:41:29 | |
---|
Löytyykö keltään apua Reaperin ja DFHS:n käyttämiseen? Ongelmana on noiden raitojen reitittely, kun tuolta DFHS:sta ne tulee stereoraitoina ulos. Mitenkä saan tuolla softalla kaikki kannut omille raidoilleen? Aikoinaan ratkaisin tämän Sonarilla sendien avulla kikkaillen, mutta tästä Reaperista en tajua hölkäsen pöläystä. Sen käyttökokemukset jää mulla biisi-ideoiden nauhoitteluun, joten apua kaivataan. Oikea syy tosin lienee laiskuus, ei jaksaisi jälleen lukea kahden softan manuaaleita läpi ja lähteä kokeilemaan. :) |
Torniojaws 10.03.2007 15:09:52 | |
---|
Löytyykö keltään apua Reaperin ja DFHS:n käyttämiseen? Ongelmana on noiden raitojen reitittely, kun tuolta DFHS:sta ne tulee stereoraitoina ulos. Mitenkä saan tuolla softalla kaikki kannut omille raidoilleen? Täällä on ohjeet (selaa vähän alaspäin): http://muusikoiden.net/keskustelu/p … =33&t=142961&o=20&co=30 |
Antti1 10.03.2007 20:46:45 | |
---|
Vähän turhaa nostella tätä nyt tämmöisen takia ylöspäin, mutta kiitos ja kumarrus! Kyllähän mä noita oon tässä läpi selannut, muttei jostain syystä oo tuo kohta tarttunut silmäkulmaan. |
shcircus 23.09.2009 17:45:32 | |
---|
Lisätään tähän kun melko läheltä liippaa.. Olen tehnyt hydrogenilla rumpuraitoja, ja kokeillut beatcraftia. Tykkään tehdä rummut siis eri ohjelmalla, ja importata ne sitten cubaseen. Sain sen käsityksen että tuossa Superiorissa ainakin on oma editori jolla tehdä raidat waveiksi? Suositelkaa mielestänne toimivia ja monipuolisia ohjelmia, joita kannattaisia lähteä demoilemaan. Ja siis nimenomaan niitä joissa voi tehdä rummut waviksi jotka sitten myöhemmin importataan cubaseen. Mitä plussia/miinuksia mielestäsi suosittelemasi softa sisältää? "If God is our Father," you thought," then Satan must be our cousin." Why didn't anyone else understand these important things? |
Turmis 28.09.2009 17:15:17 | |
---|
shcircus: Sain sen käsityksen että tuossa Superiorissa ainakin on oma editori jolla tehdä raidat waveiksi? Mitä plussia/miinuksia mielestäsi suosittelemasi softa sisältää? Superior 2.0:ssa ei ainakaan ole varsinaista editoria, jolla voisi tehdä rumpulooppeja tai vastaavia, jos editorilla tuota tarkoitat. Bounce-toiminto löytyy, tosin itse en ole sitä käyttänyt. Eikö homma ole periaatteessa sama tehdä cubasella itselläänkin, eli teet toisella projektilla pelkästään rumpuraidat jotka exporttaa waveksi, jotka sitten importataan varsinaiseen projektiin? Mitä muuta nyt tuosta S2.0:sta, niin itse olen todella tyytyväinen soundipuoleen, kullekin rummulle on samplattu epäilemättä satoja iskuja. Virvelivaikoimasta taisi löytyä 6 erilaista, peltivalikoimaakin on, basarin nuijat, kapulat/vispilät/risukepit ja niin edelleen. On reunalyönnit ja demppaukset ja kaikki. Midikoskettimistolta naputettaessa yhtä kosketinta samalla voimakkuudella ei juuri kahta samaa samplea pystynyt havainnoimaan. Lisäksi rumpujen keskinäistä balanssia sekä vuotoja voi säätää miten haluaa. Mainittakoon vielä, että overien lisäksi setissä on kolmet erilaiset ambienssimikitykset. Kuitenkin ominaisuuksin nähden S2 ei ole niin resurssisyöppö mitä äkkiseltään luulisi, siinä on jonkinlainen sisäänrakennettu pakkausmenetelmä mikä purkaa samplet lennosta niitä toistettaessa -> muisti säästyy. Tuo systeemi tuntuu olevan vielä melko kevytkin, joten se ei syö prosessoritehoa havaittavasti. Vuoden verran olen värkkäillyt tuolla, eikä omalle kohdalleni ole vielä puutteita ilmentynyt. Suurimmat puutteet löytyvät epäilemättä näppiksen ja penkin välistä. :) Jaahas, tämähän alkaa näyttämään melkoiselta mainospuheelta. Osasyynä lienee se, että joskus hommasin drumkit from hell 2:n, johon taas olin äärimmäisen pettynyt. Musiikki on vakava asia, se ei saa olla iloista. |
Antti1 28.09.2009 20:26:01 | |
---|
Kanttori: Bounce-toiminto löytyy, tosin itse en ole sitä käyttänyt. Mikset? Vedätkö kokoajan täydellä laadulla reaaliajassa? Jos et, niin väännätkö sen käyttöön mixdownin/bouncen tms. ajaksi? Tuo softan oma toiminto siis ottaa kaikki layerit yms. käyttöön, jolloin saadaan mahdollisimman hyvälaatuista kamaa ulos. Sekkarin kanssa tekemällä näin ei ole, ellei sitten erikseen joka vipua ja nappia käy painelemassa. Kuitenkin ominaisuuksin nähden S2 ei ole niin resurssisyöppö mitä äkkiseltään luulisi, siinä on jonkinlainen sisäänrakennettu pakkausmenetelmä mikä purkaa samplet lennosta niitä toistettaessa -> muisti säästyy. Tuo systeemi tuntuu olevan vielä melko kevytkin, joten se ei syö prosessoritehoa havaittavasti. Ei ihan noinkaan, mutta jotain sinnepäin. Jokatapauksessa toimii ihan hienosti ja tämä uudempi versio on kevyempi, monipuolisempi, parempisoundinen sekä helppokäyttöisempi, kuin alkuperäinen superior. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
Turmis 29.09.2009 18:41:53 | |
---|
Antti1: Mikset? Vedätkö kokoajan täydellä laadulla reaaliajassa? Jos et, niin väännätkö sen käyttöön mixdownin/bouncen tms. ajaksi? Tuo softan oma toiminto siis ottaa kaikki layerit yms. käyttöön, jolloin saadaan mahdollisimman hyvälaatuista kamaa ulos. Sekkarin kanssa tekemällä näin ei ole, ellei sitten erikseen joka vipua ja nappia käy painelemassa. "Lopulliseen" kuunteluun ja mixdowniin käyn vääntämässä nuo päälle + samplet 24bit -tilaan. Itseasiassa nyt vasta hoksasin, että tuolta bouncen kautta nuo saa näköjään kätevämmin käyttöön, mutta hommaan tulee sitten tavallaan ylimääräinen kierros, kun bouncen jälkeen joutuu vetämään koko homman vielä kerran pakettiin lopulliseksi mixdowniksi. Toisaalta tähän muistutus, että koska en bouncea ole varsinaisesti käyttänyt, on edelläoleva siis vain mutua. Pitääpä testata tässä piakkoin miten homma toimii käytännön tasolla. Kappaleen "rakennusvaiheessa" en luonnollisestikaan bouncaa, koska koko paketti elää hyvin paljon, koska tulee kokeiltua paljon erilaisia juttuja myöskin rumpujen osalta. Musiikki on vakava asia, se ei saa olla iloista. |
jari81 22.11.2009 23:24:52 | |
---|
Ostin itselle tuon DFH:n(1) Ez drummerin jatkoksi. Nyt olen kytkenyt sähkörummut midinä tuohon ohjelmaan. Tietääkö joku, miten saisin sähkörumpujen (Roland HD-1) tublabassarit kuulumaan ohjelmassa. Muuten homma toimii ihan ok, mutta en tiedä miten saisin haitsun vaihdettua bassorummuksi. Onko joku asetus pielessä vai eikö kyseisillä sähkörummuilla voi soittaa tublabassareilla DFH-ohjelmassa?? |
Kalmo 24.11.2009 14:15:36 | |
---|
Juhani: Tosin tosin ei taida olla kovin uskottavaa kun sama looppi on miljoonassa muussakin biisissä?. No jos sulle soitetaan perus 4/4 biitti, niin sanotko, että "tän mä oon kuullu aikasemminkin?" Et ole tainnut koskaan käyttää kunnon rumpusoftaa? MIDI-beatin editointi on niin nopeaa, että niiden customointi ei kauaa kestä. Yksi isku lisää tuohon ja tuosta pari jälkilyönnille..jne. Efektit, EQ:t ja kompressiot voi aina laittaa biisin mukaan. Yksikään tavallinen taavi ei saa selvää, onko asialla softa vai oikea rumpali. Täytyy muistaa, että ne perusbiitit ovat hyvien ammattirumpaleiden soittamia. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Kalmo 24.11.2009 14:19:36 | |
---|
shcircus: Ja siis nimenomaan niitä joissa voi tehdä rummut waviksi jotka sitten myöhemmin importataan cubaseen. Onko mielestäsi tuossa työtavassa jotain etuja? Itse en näe siinä muuta kuin että yksinkertainen ja nopea asia menee ihan turhaan monimutkaiseksi. Mitä jos haluat muuttaa biisistä vain yhden tahdin? Jos käytät normaalisti VST-softaa, se käy muutamassa sekunnissa. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Veska 17.07.2010 20:59:57 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 235 päivää vanhaan ketjuun! Pieni nosto, mutta tämä on oikea topic ongelmaani käsittelemään. Elikkäs, pienen tauon jälkeen avasin taas EZdrummerin. Perussetti avautuu ihan suosiolla mutta Drumkit From Hellin lataaminen jää aina 130 mb:n kohdalle. Rumpuloopeja voi tämän jälkeen kuunnella mutta niistä puuttuu yleensä lautaset ym, ja lopulta ohjelma ja Reaper kaatuu. Miten ongelma ratkeaisi? |