Aihe: iMac Mini vai eMac?
1 2
Fortune
27.04.2005 15:06:58
Noh, mä en tuomitse noita, enkä sen puoleen sunkaan ihan ymmärrettävää asennetta asiaan. Mä vaan sanoin ihan kokemuksesta, että toi päivittämisestä ihan kokonaan irtisanoutuminen loppuiäksi voi olla hankalaa - ei mahdotonta, mut hankalaa.

Jep, itse puhun harrastajan, ei koskaan ammattilaiseksi päätyvän, suulla. Minulle tuommoinen MiniMac esimerkiksi riittää mainiosti kymmeneksi vuodeksi. Nykyinen kone on vuosimallia 2000 ja ei ole tullut vastaan mitään, mitä ei pystyisi tekemään kuvien suhteen. Siis minun tarpeillani.

Jos töikseni tekisin, niin rahaakin olisi uusia työkaluja :)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Mikael
27.04.2005 15:12:49

se itse käyttäminen ja prosessointi on ihan yhtä tervanjuontia kuin ennenkin.

Jos mä vertaan nykyistä setuppiani (PowerMac G5 2x2GHz/ProTools LE 6.7) neljän vuoden takaiseen (PC 266 Pentium/Cakewalk jotain...) niin voisin sanoa että eroa on aika lailla.
Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko."
Mikael
27.04.2005 15:16:19

Jep, itse puhun harrastajan, ei koskaan ammattilaiseksi päätyvän, suulla. Minulle tuommoinen MiniMac esimerkiksi riittää mainiosti kymmeneksi vuodeksi. Nykyinen kone on vuosimallia 2000 ja ei ole tullut vastaan mitään, mitä ei pystyisi tekemään kuvien suhteen. Siis minun tarpeillani.

Jos töikseni tekisin, niin rahaakin olisi uusia työkaluja :)

Mäkään en hirveästi tee töikseni. Enimmäkseen harrastelen : ) Ja mä aion hankkia kotiin kans tollasen ihq minimäkin.
Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko."
Conrad Lant
28.04.2005 12:16:09

Mäkään en hirveästi tee töikseni. Enimmäkseen harrastelen : ) Ja mä aion hankkia kotiin kans tollasen ihq minimäkin.

Meillä on nyt kolmantena Mäkkinä tollainen Mini komerossa hurisemassa (tai no, aikalailla äänetönhän se on) webbiserverinä. Kuten kaikki muutkin ko. puulaakin tuotteet tämäkin toimi kuin junan vessa - tässä nimenomaisessa käytössä tosin Debianilla varustettuna :-)

Olen jo aika monelle toitottanut, mutta sanotaan se nyt vielä kertaalleen: tähän talouteen ei enää yhtään virittelyä vaativaa puuseetä tule sen kummemmin musakäyttöön kuin muuhunkaan harrasteluun. Sunin ja Applen (ja Digitalin, RIP) vehkeet ovat vain niin monta kertaluokkaa vaivattomampia ja loppuun asti ajatellumpia kokonaisuuksia.
No one prayed for Sodom
Fortune
28.04.2005 12:39:12

Olen jo aika monelle toitottanut, mutta sanotaan se nyt vielä kertaalleen: tähän talouteen ei enää yhtään virittelyä vaativaa puuseetä tule sen kummemmin musakäyttöön kuin muuhunkaan harrasteluun. Sunin ja Applen (ja Digitalin, RIP) vehkeet ovat vain niin monta kertaluokkaa vaivattomampia ja loppuun asti ajatellumpia kokonaisuuksia.

Mutta harrastus kai se pc:n virittely ja rakentelukin on, ajavathan jotkut vapaaehtoisesti jenkkiraudoilla ja tuunaavat Opeleitaan, vaikka halvemmalla saisi toimivia autoja, joita ei tarvitse koko ajan rassata :)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
CD
28.04.2005 18:59:41
ota imac mini. Perustelut:

Saat sellaisen näytön mikä sinua miellyttää ja näytön päivitys on helppoa kun sen aika tulee (näytöt eivät ole ikuisia). Lisäksi voit hommata paremman hiiren ja näppiksen, kuin mitä saisit maciltä vakiona, esimerkiksi Logitechiltä.

Osta tulevaan macciisi tarpeeksi muistia. Vähintään 512mt.
MikkoPaskavasara
28.04.2005 21:58:46

Jos tosiaan haluaa maksaa huonosta hinta/teho-suhteesta, hirvittävästä designistä, eikä sen yhtään varmemmasta toiminnasta, niin mikä ettei - osta Mäkki. Tiedän tiedän, joku ehkä tykkää valkoisista peräpuikon näköisistä koneista, hulluja nuo ihmiset...
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
t1amatti
28.04.2005 23:15:27
Kylläpä on taas ajattelematonta soopaa. Harvoin tulee tartuttua provoihin, mutta jos syötetään ensinnäkin a) perusteetonta mukafaktaa ja b) täysiä mielipideasioita totuutena, niin haloo. Aattele nyt vähä ennenku kirjottelet tollasta dadaa.
no näinhän se on.
gatehill
29.04.2005 09:57:10
ota imac mini

Saatan olla väärässä mutta eikö iMac ja MacMini ole ihan eri koneita? Kai se lähtee tosta otsikosta... Vois olla "iMac, Mini vai eMac?" Itse olen miettinyt tota MacMiniä koska aika hyvä näyttö löytyy jo. Toisaalta Powerbook olis helvetin siisti =)
http://www.lostintears.com andy at lostintears dot com
t1amatti
29.04.2005 10:53:20 (muokattu 29.04.2005 10:53:28)
Saatan olla väärässä mutta eikö iMac ja MacMini ole ihan eri koneita?

On ihan eri koneita. Eli tässä tapauksessa vosi juurikin olla kyse kolmesta eri Applesta: iMac, eMac ja Mac Mini.
no näinhän se on.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)