Kemppilä 21.11.2004 13:24:13 | |
---|
Mulla meni kans pari vuotta vähän samalla tavalla. Ei muistaakseni buutannu edes biossiin. Oli pahasti duunitkin kesken juuri tuolloin. Pari päivää säädettiin ja ei vaan tuulu kuntoon, joten ostin uuden koneen...ei vaan jaksanu. Juu. Tässä olen silmäilly tuota mäkkiä. Se on varmaa että PC:tä en osta. Mutta jos tuohon jotain eloo vielä sais. www.evvk.fi |
d-iivil 21.11.2004 20:04:54 | |
---|
Vika on jossain näistä: * näytönohjain * muisti * prosessori * emolevy * poweri Ensimmäisenä kokeilisin toista näyttistä, sen jälkeen musiteja ja sen jälkeen ruuvaamaan emoa irti. |
Jouni Antero 22.11.2004 11:17:09 | |
---|
Mulla oli kerran hieman vastaavaa ja vika oli, että olin konetta ruuvatessa tökännyt korppuaseman virtapiuhan huonosti siten, että pinnit kytkivät oikosulkua tms ja koko kone oli pimeänä - ihan vain esimerkkinä, että vika voi olla joku tosi kämänen pikkujuttu... |
2Late 22.11.2004 11:37:37 | |
---|
Nyt olis hyvät neuvot tarpeen. Tuossa yks päivä nappasin koneen käyntiin ja yllätykseksi se ei käynnisty. Tuulettimet ja kiintolevy kyllä pyorii mutta mitään ei tapahu. Näyttö sanoo myos että no signal input. Biossin patterin vaihdoin ja kaikki kortit ja kaapelit rännkäsin irti ja takasin ja kaikkea, eikä mitään. Rupee olemaan aika epätoivonen tilanne. Olisko kellään mitään ideaa mikä voisi olla vikana tai onko kenellekkään käynyt mitään vastaavaa? Emolevy on Epox 8K3A prosessori AMD Athlon 1600+ Mulle kävi sama kesällä ja syyksi ilmeni virtalähde. |
Kemppilä 22.11.2004 15:50:23 | |
---|
Mulle kävi sama kesällä ja syyksi ilmeni virtalähde. Tota täytyykin vielä kokeilla. www.evvk.fi |
Kemppilä 22.11.2004 21:20:55 | |
---|
Eipä ollu virtalähteessä vika. www.evvk.fi |
poppamies 22.11.2004 22:11:52 | |
---|
Minun veikkaukseni on aina vain ja edelleen viallinen BIOS, Basic Input/Output System. Jos, kun tämä syystä tai toisesta lakkaa toimimasta kone ei sitten tee yhtään mitään. Mikään ei toimi. "G-strings are for strippers" |
Tmp 23.11.2004 10:31:03 | |
---|
Jos kolme piippausta kertoo että näytönohjain ei toimi(?), ja sitä tukee se fakta että ei tule signaalia näyttöön, mutta näytönohjaimen vaihto ei auta niin sanoisin että vika on emolevyssä, joka ei sitten osaa tai pysty käsittelemään sitä näytönohjainta. Vastaavia ongelmia ollut mullakin pari kertaa. Vika ollut virtalähteessä tai emolevyssä. Jos virtalähteen tuuletin pyörii niin vaikkaisin emolevyä. "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
Kemppilä 23.11.2004 11:09:06 | |
---|
Käskivät liikkeessä tarkistamaan emolevyn kondensaattorit. Luulenpa että vika on emossa, prosessorissa tai biossissa. www.evvk.fi |
Khimil 23.11.2004 12:28:09 | |
---|
Kaverilla oli samanlainen ongelma ja ratkaisu oli BIOSin muistin nollaamisessa. Tämä tapahtuu siirtämällä yhtä emolevyn jumpperia muutamaksi sekunniksi toiseen asentoon. Kaverini tapauksessa tästä ei sitäpaitsi ollut lainkaan häiriötä, koska emolevyä oli koko ajan käytetty oletusasetuksilla ja näin sitä ei tarvinnut sen kummemmin konfiguroida ennen uutta käyttöönottoa. |
Santtu_123 24.11.2004 12:15:41 | |
---|
Moikka, olikos toi piippaus 3 pitkää piippiä vai 1 pitkä, 2 lyhyttä piippiä ? 1 pitkä ja 2 lyhyttä piippiä Awardin biossissa meinaa yleensä näytönohjain ongelmaa (kortti tai sen muisti), mutta poikkeuksena säännöstä voi olla myös emo-ongelma. Mutta jos on 3 pitkää piippiä, niin se taas yleensä meinaa keskusmuisti vikaa. Ootkos ottanu muistit irti, jos on monta niin ottanu ensimmäisen pois ja pistää toisen yksinään kiinni ? Tai vaihtanu kokonaan toiseen jos on vaan yx kampa ? Etkä ole varmaankaan flashannu biosia ? |
d-iivil 24.11.2004 12:42:44 | |
---|
Mitenkäs olisi ihan suoraan tämmöinen vaihtoehto, että otat koneen kainaloon ja kiikutat sen lähimään ATK-liikkeeseen josta löytyy huolto. Maksaa 30-40e ja vika selviää varmasti helpoiten / nopeiten. |
Kemppilä 24.11.2004 14:58:29 | |
---|
Moikka, olikos toi piippaus 3 pitkää piippiä vai 1 pitkä, 2 lyhyttä piippiä ? 1 pitkä ja 2 lyhyttä piippiä Awardin biossissa meinaa yleensä näytönohjain ongelmaa (kortti tai sen muisti), mutta poikkeuksena säännöstä voi olla myös emo-ongelma. Mutta jos on 3 pitkää piippiä, niin se taas yleensä meinaa keskusmuisti vikaa. Ootkos ottanu muistit irti, jos on monta niin ottanu ensimmäisen pois ja pistää toisen yksinään kiinni ? Tai vaihtanu kokonaan toiseen jos on vaan yx kampa ? Etkä ole varmaankaan flashannu biosia ? Piippaus on jatkuvaa tasaista piippausta. Muisteja oon renkannu, enlä tähän hätään löytäny toista kampaa millä kokeilis. Biossin olen nollannu ja vaihdoin patterinkin siihen ensimmäisenä. Ja tulin siihen tulokseen, että tulee kone päivitettyä samalla kun ostan uuden emon ja prossun ja muuta sälää esim polttava dvd ja kiintolevyä. Päivitys kun tässä on jo aiemmin ollu suunnitteilla. Kiitos kaikille avun annosta. Case is closed. www.evvk.fi |
d-iivil 24.11.2004 16:04:06 | |
---|
Minkäs tehoinen poweri sinulla siellä on? Meinaan vaan että jos nyt päivität uuden emon + prossan, niin samalla menee ehkä myös poweri vaihtoon. Nykyisille vähänkään nopeammille kokoonpanoille vaaditaan vähintään erittäin_laadukas 300W poweri, mieluusti 350W, että systeemi toimii vakaasti. |
Kemppilä 24.11.2004 16:09:59 | |
---|
Minkäs tehoinen poweri sinulla siellä on? Meinaan vaan että jos nyt päivität uuden emon + prossan, niin samalla menee ehkä myös poweri vaihtoon. Nykyisille vähänkään nopeammille kokoonpanoille vaaditaan vähintään 300W poweri, mieluusti 350W, että systeemi toimii vakaasti. Nykynen on 300w, mutta vaihdan kotelon ja powerinkin hiljasempaan samalla kertaa. www.evvk.fi |