Aihe: Pro Tools paras??
1 2
jorma_r
16.08.2004 09:15:03 (muokattu 16.08.2004 09:15:35)
Mutta mun mielestä pitää olla kuitenkin kriitiinen audioalalla esiintyviä "totuuksia" kohtaan ja uskoa omiin kokemuksiin.

Tästä olen täsmälleen samaa mieltä. Kun puhutaan siitä mikä on "helppokäyttöistä" saati siitä mikä "kuulostaa hyvältä" on oma kokemus ja fiilis pivossa väkevämpi kuin kymmenen netissä. Hankalaahan kaikesta tekee se että usein pitää ostaa jotain että saa kokemusta kartutettua.

Tästä syystä olen itse ostellut aina jotain halpaa romua ennen varsinaisten "kunnnon" laitteiden hankintaa - jonkun aikaa halpisvehkeitä käytettyään osaa ainakin sanoa mitä varsinaiselta odottaa. Softien suhteen olen suosiolla käytellyt ilmaisia sellaisia. Jos nykyinen ilmainen raiturisofta alkaa joskus ahdistaa on maksullisen valinta ainakin helpompaa...
G-mies
16.08.2004 10:47:52
Voiko tän päivittää 6.4:ksi

Toki, suuntaa osoitteeseen http://www.digidesign.com/download/

Pidä Getting started -opus käsillä, muistaakseni päivityksen latauksessa kysytään rekisteröintinumeroa.
"Every breath you take, every move you make, I'll be watching you. That's police talk." -Sledge Hammer
Notefix
16.08.2004 13:01:32

Softien suhteen olen suosiolla käytellyt ilmaisia sellaisia. Jos nykyinen ilmainen raiturisofta alkaa joskus ahdistaa on maksullisen valinta ainakin helpompaa...

Jep, ja monet ilmaiset softat ovat aivan riittäviä suurimmalle osalle musantekijöistä. Niillä pystyy tekemään monia juttuja, jotka kalliimmillakaan kamoilla vielä muutama vuosi eivät taittuneet. Enkä mä ole ollenkaan vakuuttunut siitä että softien kehitys niin paljon musiikkia on parantanut viime vuosina :)
My name is Baron, Notefix Baron "
musa
16.08.2004 14:08:44
Pidä Getting started -opus käsillä, muistaakseni päivityksen latauksessa kysytään rekisteröintinumeroa.

Kysytään juu. Latauksen yhteydessä sekä asennusvaiheessa. Itse päivitin juuri viime viikolla oman Toolssini 6.4-versioon.
BotneLapio
16.08.2004 17:48:45
Alkuperäiseen kysymykseen vastaakseni totean, että ainakin 002 räkki on toiminut minulla jokseenkin täydellisesti. Music Store Kölnistä tais irrota alle 1200€:n hintaan. Äänen laatu balansoiduista liittimistä on huippuluokkaa, A/D & D/A -muuntimet yksiä parhaista! Käytän "kortin" kanssa CubaseSX:ää & PTLE:tä. Protari on parempi audiokäsittelyssä ja (monikanava)äänityksessä, Cubase on parempi MIDI ja softasynahommeleissa. ProTools on vakaampi, Digidesign firmana "proompi", Cubase kaatuilee raskaassa käytössä, Steinbergillä softapäivitysongelmia. ( http://forum.cubase.net/cgi-bin/cubase.net/Ultimate.cgi )ProTools on analogimiksereihin ym. "old skool" -juttuihin perustuneille helpompi ja selkeämpi. Jos plugareitten laatu on ongelma, mutta raha ei, kannattaa katella tota Wavessin platinum bundlea. Ovat meinaan jokseenkin hyviä! ;) Enpä nyt muista koska olisin wavessin asennuksen jälkeen käyttänyt mitään muita...
-=Botnee!!=-
Niskamies
17.08.2004 07:10:33
Enpä nyt muista koska olisin wavessin asennuksen jälkeen käyttänyt mitään muita...

Waves on rautaa! Enpä ole ton IR-1 convolution reverbi jälkeen ainuttakaan muuta kaikua edes kokeillut.
Sähköbassossa on kieliä.
Notefix
17.08.2004 09:22:51 (muokattu 18.08.2004 22:28:05)

Jos plugareitten laatu on ongelma, mutta raha ei, kannattaa katella tota Wavessin platinum bundlea. Ovat meinaan jokseenkin hyviä! ;) Enpä nyt muista koska olisin wavessin asennuksen jälkeen käyttänyt mitään muita...

Ilmeisesti tääkin, niinkuin musajutut yleensä makuasia.Tuo vakausjutska on kyllä näissä softissa ongelma ja ainakin mulla sekä Digin että Steinbergin softissa olis parantamisen varaa tuossa suhteessa. Mä pyöritän yleensä aika isoja sessioita/projekteja ja en ole huomannut paljoa eroa vakaudessa, kummatkin alkaa yskimään kun mennään tarpeeksi äärirajoille.

Ja niistä AD-muuntimista. Ainakin HD:ssä ne ovat ihan jees, mutta ei enempää, noista pienemmistä ei ole paljon kokemusta. Mutta hinta on noissa HD:n purkeissa laatuun nähden käsittämätön. Muutama vuosi sitten kun vähän valittelin 888:n äänenlaatua, kaikki PT uskovaiset sanoivat että perkeleen hyvä ovat, ja kalliit. Nyt samat tyypit sanovat, että 888 oli ihan paska(niinkuin olikin) mutta HD on loistava...mutta kun EMU myy samaa murto-osalla hinnasta...

Mun mielestä Wavesin plugit taas on laatuunsa nähden ylihinnoiteltuja. Ne on ihan jees, mutta ei sen enempää. Tuossakin on Digin tapaan vähän sitä Waves-lisää, joka mun mielestä ei ole perusteltu. Parhaat plugit ehdottomasti löytyy UAD:stä.

Summa summarum, en mä ole mitään softaa vastaan. Kaikkea tulee käytettyä, päivittäin. Mutta ylimääräisestä hypetyksestä ja huonosta hinta/laatusuhteesta en diggaa.
Mikael
18.08.2004 10:07:36 (muokattu 18.08.2004 11:58:18)

Parhaat plugit ehdottomasti löytyy UAD:stä.
Onkos sulla tuo? Kuinka paljon siinä riittää vääntöä?

Alkuperäiseen aiheeseen tässä tulikin jo ihan oivat vastaukset. Paras ohjelma on se jota itse osaa parhaiten käyttää ja jolla saa parasta jälkeä - oli se sitten vaikka TEKO-teksitnkäsittely. Mulla on tuo Pro Tools LE (002R) ja olen siihen ihan tyytyväinen, kone sais vaan olla tehokkaampi... Muista ohjelmista ei juurikaan ole kokemusta, kun olen niin laiska opettelemaan ja testailemaan.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Notefix
18.08.2004 22:37:03 (muokattu 18.08.2004 22:37:50)

Onkos sulla tuo? Kuinka paljon siinä riittää vääntöä?

Joo, ostin heti kun se tuli. Oli vakuuttava demo Nammissa 01. Siinä pitäis riittää aika hyvin vääntöä. Oliskohan ollut parin G4:n verran. Sun pitää testata ne kompurat ja "Pultec" EQ, ne on hyviä, oikeesti! Sen jälkeen Wavesit kuulostaa aika Digitaalisilta.

Muista ohjelmista ei juurikaan ole kokemusta, kun olen niin laiska opettelemaan ja testailemaan.

Sama täällä...kunhan toimii!
Mohla
19.08.2004 00:11:19

Mun mielestä Wavesin plugit taas on laatuunsa nähden ylihinnoiteltuja. Ne on ihan jees, mutta ei sen enempää. Tuossakin on Digin tapaan vähän sitä Waves-lisää, joka mun mielestä ei ole perusteltu.

Joo. Tuosta olen samaa mieltä. Kyllä Waveseilla miksaa kuitenkin ihan mielellään, mutta me hankittiin Powercore systeemi, jossa on esim. aivan törkeän hyvä EQ. Lisäksi juuri äsken saatiin Powercoren Master X5 joka pesee wavesin masterointiplugarit mennen tullen, ja maksaa yllättäen kuitenkin paljon vähemmän.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Insomnia_
19.08.2004 11:53:20
Mikä olisi PTLE:hen hinta/laatusuhteeltaan paras plugaripaketti? Joku "erillinen" systeemi tyyliin powercore?
Paskasta ei saa kultaa vaikka olisi Midas...
Mikael
19.08.2004 12:00:30 (muokattu 19.08.2004 12:02:21)

Mikä olisi PTLE:hen hinta/laatusuhteeltaan paras plugaripaketti? Joku "erillinen" systeemi tyyliin powercore?

No nyt näyttäis olevan tossa UAD:ssä adapterin kansa yhteensopivuus myös PT:n kanssa...
http://www.uaudio.com/products/software/uad-1.html
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
tee1
19.08.2004 13:56:32

Eli tällä hetkellä koneella vain ilmaisia (=huonoja) ohjelmia.

Ilmainen ei todellakaan ole huono. Ota Google käteen ja etsi uusiksi.

Tarkoituksena olisi hankkia jokin maksullinen ohjelma. Pro Tools on tällä hetkellä ainut vaihtoehto, vai tietääkö joku jonkun paremman?

Steinbergin softat ovat ainakin allekirjoittaneelle paljon miellyttävämpiä käyttää kun kökkökäyttöliittymäinen (jos ei ole nyt tässä ihan viimeaikoina päivitetty) Protools. Toki makuasia. Jos ehdoton Protools yhteensopivuus on tärkeä niin toki sitten Protools.

Pro Toolssiahan käytetään ihan isoissakin studioissa (tosin hd? versiona). Eli luulisi sen halvemmankin version olevan hyvä.

Ei päätuotteista oikein voi mitään päätellä karvalakkiversioista. Ainakin (vielä vuosi sitten) saatavilla olevat demoversiot olivat karmeaa sontaa ja jättivät Protoolsin ulos mun softavalinnasta ainakin joksikin aikaa..

Mutta kannattaa vähän miettiä mitä ominaisuuksia tarvit ja sitten ruveta miettimään minkä softan ostat.

Ja vastauksena kysymykseen. Protools ei ole paras.
;)
Insomnia_
19.08.2004 14:50:54
Ja vastauksena kysymykseen. Protools ei ole paras.
;)

Yhä edelleen, riippuu käytöttötarpeista.......... Ei se kaikessa ole paras mutta joissakin suhteissa parempi kuin joku muu ja toisinpäin...
Paskasta ei saa kultaa vaikka olisi Midas...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)