Niq 06.07.2004 22:27:52 (muokattu 06.07.2004 22:28:17) | |
---|
Pro toolssi ei ole LE versiona sen kalliimpi ratkaisu kun muutkaan muita vaan saa piraattina ja ei tarvii ostaa kun raauta kun kopsaa jostain plugarit sun muut..... Hm. Täällä vaan ei piraatteja harrasteta. Kannattaa lukea säännöt. I have a cunning plan |
Firewalk 07.07.2004 00:56:23 | |
---|
Hm. Täällä vaan ei piraatteja harrasteta. Kannattaa lukea säännöt. Turha olla tekopyhä. Kyllä on varsin usealla waretetut softat. Mutta fiksut ei niistä julkisesti puhele. ;) |
Mohla 07.07.2004 01:08:16 (muokattu 07.07.2004 01:15:48) | |
---|
On varsin Micro$oftmäistä touhua. Ettei vain olisi Billillä kauhaa sopassa. ;) Tuskinpa, kun Digidesing on uhannut lopettaa uusien versioiden teon PC:lle ja siirtyvänsä pelkästään MAC pohjaseen systeemiin. Ei pro-tools todellakaan mikään maailman paras softa ole (digidesignin rauta on ihan jees) mutta se on vaan semmonen mikä täytyy olla joka studiossa, koska se on yleisimmin käytössä vähän jokapaikassa. Tähänkin on taas olemassa selitys, mutten jaksa sitä tähän sepustaa. Pro toolssi ei ole LE versiona sen kalliimpi ratkaisu kun muutkaan muita vaan saa piraattina ja ei tarvii ostaa kun raauta kun kopsaa jostain plugarit sun muut..... Jos nyt unohdetaan tämä piraatti homma, ja puhutaan laillisista hinnoista ja hyödyistä, niin kyllä moni muu ohjelma pesee loppujen lopuksi Toolssin. Vaikka itse ohjelma+rauta tulisi suurinpiirtein saman hintaiseksi kuin Tools, niin etuna on se, että täysin ilmaisia laillisia VST plugareita saa muihin softiin niin paljon kun vaan koneelle mahtuu. Näissä ilmaisissa on monia oikein laadukkaita efektejä, softasyntikoista puhumattakaan. Sen sijaan Tools ei ole aimmin tukenut VSTä ollenkaan, ja uudessa versiossa on jonkinlainen VST tuki, mutta sekään ei ole täydellinen, ts. läheskään kaikki ilmaiset plugarit ei siinä toimi. Lisäksi Toolssiin on vaikeaa saada edes kaikkia maksullisiakaan plugareita kaupasta, koska se ei tue niitä. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
Chaplin 07.07.2004 08:07:34 | |
---|
Mulla kyykkäs toolsin käyttö just lähinnä ilmasiin/ yleensäkkin plugareihin. Aikoinaan kun käytin vielä PTtä löysin netistä muutaman hassun ilmasen RTAS plugarin, mutta VST plugareita tuli samalla hakusanalla about metrin verran. Siirryinpä siitä sitten Cubaseen ja en oo vielä ainakaan katunu... Mut jos olis hilloo sijottaa vehkeisiin niin varmaan Protools HDn laittasin ja kaupasta kaikki plugarit mitä vaan tarvis ja vähän vaikka ylimäärästäkin... |
sami_sumea 07.07.2004 12:07:38 (muokattu 07.07.2004 12:09:25) | |
---|
BZZ, väärä vastaus ;) Bzz. PT Free kaatuu enemmän kuin laki sallii, se on väännetty versiosta 5.01, toimii vain win98:ssa ja se tukee 8:aa raitaa = sillä ei tee juuri mitään. Summa summarum: ei kannata haaskata aikaa, vaan pistää pennoset MBoxiin tai (mielummin) Digi002-räkkimalliin, jolloin saa ihan oikeesti ja laillisesti 24 raitaa, vieläpä stereona, hyvän mielen, hyvää karmaa ja paremman parrankasvun. ... |
sami_sumea 07.07.2004 12:13:25 | |
---|
Tuskinpa, kun Digidesing on uhannut lopettaa uusien versioiden teon PC:lle ja siirtyvänsä pelkästään MAC pohjaseen systeemiin. Täh? Ettet nyt sekoita Logiciin jota ei enää PC:lle tehdä? ... |
Locrian 07.07.2004 12:48:24 | |
---|
Ei pro-tools todellakaan mikään maailman paras softa ole (digidesignin rauta on ihan jees) mutta se on vaan semmonen mikä olla joka studiossa, koska se on yleisimmin käytössä vähän jokapaikassa. Tähänkin on taas olemassa selitys, mutten jaksa sitä tähän sepustaa. Jaksasit nyt vaan. Ite oon huomannut että maailmalla aika monet ovat ruvenneet jättämään Digidesign/PT yhdistelmän ja siirtyneet käyttämään itse valitsemaansa korttia ja itse valitsemaansa softaa.Yleisin vaihtosofta taitaa olla nykyään Nuendo ja mäkkipuolella näkyy aika usein Logicin 6:sta.Hyvää rautaa löytyy läjäpäin eri valmistajilta ja laatu on varmasti yhtä hyvää tai parempaa kuin Ddesignin.Sama nähdäkseni pätee myös softapuolella. Itse olen aktiivinen RME:n newsgroupin seuraaja ja siellä jyllää Nuendo/SX 2:nen.N. 60% kirjoittajista tuntuisi olevan enemmän tai vähemmän ammattilaisia. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
PIM 07.07.2004 13:01:38 | |
---|
Vähän niinkuin Windows. Suljetun koodin kallis järjestelmä, koodia ei voi julkistaa avoimeksi, koska joku tekisi siitä paremman version ja möisi puolet halvemmalla.
Entäpä jos sen sais ilmaiseksi? Linuxille löytyy nykyään varteenotettavaa äänitys- ja muuta musasoftaa siinä missä muillekin käyttiksille, ja vieläpä ilmaiseksi. Linuxin JACK audioarkitehtuuri on valovuoden edellä Windowsia. Itse asiassa Rewire tarjoaa kalpean aavistuksen siitä miten JACK yhteensopivia softia pystyy Linuxin puolella yhdistelemään yhtenäiseksi studiokokonaisuudeksi. Myyvään: HUOM UUSI HINTA! Kirsikanpunainen Fenix strato, pari naarmua takana muuten kuin uusi, hp. 230e, StudioProjects B1 isokalvoinen konkkamikki, hp 100e
Ostetaan: edullinen konkkamikkipari |
Niq 07.07.2004 13:07:33 | |
---|
Entäpä jos sen sais ilmaiseksi? Linuxille löytyy nykyään varteenotettavaa äänitys- ja muuta musasoftaa siinä missä muillekin käyttiksille, ja vieläpä ilmaiseksi. Linuxin JACK audioarkitehtuuri on valovuoden edellä Windowsia. Itse asiassa Rewire tarjoaa kalpean aavistuksen siitä miten JACK yhteensopivia softia pystyy Linuxin puolella yhdistelemään yhtenäiseksi studiokokonaisuudeksi. Ikävä homma vaan kun mun guillemotiin ei ole toimivia linux-ajureita. Seuraavan äänikortin kun hommaan, hommaan sellaisen joka toimii myös linuxissa. Minulla on vain kaksi asiaa minkä takia käytän suurimman osan ajastani windowsia: pelit ja musiikki/äänityshommat. Muuten olisikin linux käytössä kokopäiväisesti. I have a cunning plan |
Locrian 07.07.2004 13:42:33 | |
---|
Itse asiassa Rewire tarjoaa kalpean aavistuksen siitä miten JACK yhteensopivia softia pystyy Linuxin puolella yhdistelemään yhtenäiseksi studiokokonaisuudeksi. Ai just kun mä oon saamassa kasaan nykyistä systeemiä?Ja polttanut rahaa aivan julmetusti?:-) Kai se menee niin että about viiden vuoden välein koko audio-maailma päivittyy ja sitten taas saavutetaan kriittinen massa niiden osalta jotka eivät ole tyytyväisiä.Muutetaan studion kamat totaalisesti ja ollaan onnellisia taas hetki jne. I hate eatin' vegetables...
PIM 07.07.2004 16:00:18 | |
---|
Seuraavan äänikortin kun hommaan, hommaan sellaisen joka toimii myös linuxissa. Onneksi on sentään olemassa muutama valveutunutkin äänikortinvalmistaja jolle kelpaa myös Linux-kansan roposet. Suosittelen tsekkaamaan RME:n kortit, sillä niissä yhdistyy laatu ja yhteensopivuus kaikkien käyttisten kanssa. Myyvään: HUOM UUSI HINTA! Kirsikanpunainen Fenix strato, pari naarmua takana muuten kuin uusi, hp. 230e, StudioProjects B1 isokalvoinen konkkamikki, hp 100e
Ostetaan: edullinen konkkamikkipari |
Chaplin 07.07.2004 22:30:20 | |
---|
Suosittelen tsekkaamaan RME:n kortit, sillä niissä yhdistyy laatu ja yhteensopivuus kaikkien käyttisten kanssa. Nyt kyllä jo poiketaan alkuperäisestä otsikosta, mutta jatketaan samalla linjalla.. Itselläni RME Hammerfall 9636 LE, Mistä siihen Linux ajurit? En ainakaan RMEn sivuilta löytänyt..? Vai enkö vaan pitänyt silmiä auki??? |
Chaplin 07.07.2004 22:46:03 | |
---|
.....jo alko löytymään.... ku vähän kaiveli... |
Locrian 08.07.2004 09:20:47 | |
---|
.....jo alko löytymään.... ku vähän kaiveli... Ja toi RME:n Newsgrouppi on todella hyvä mesta näille kysymyksille.Jengi on aktiivista ja siellä pyörii päivittäin kortin suunnittelijat vastailemassa kyssäreihin.Paras tapaus minkä olen nähnyt oli kun joku tarvitsi jonkun päivityksen nopeasti.Se tuli jossain kahdessa tunnissa viikonloppuna ja vieläpä lähetettiin kaverin spostiin suoraan.Näin toimii asiakaspalvelu. I hate eatin' vegetables...
Mohla 14.07.2004 02:14:00 (muokattu 14.07.2004 02:19:00) | |
---|
Täh? Ettet nyt sekoita Logiciin jota ei enää PC:lle tehdä? ... Ei, kun kyllä olen tällaista huhua kuullut. Pitänee varmistaa asia, kun en itsekään 100%varma ole.
Jaksasit nyt vaan. Eli se homma PT:n kanssa meni jotenkin niin, että on alunperin ollut joku yleisimmin käytössä oleva leffaeditointisofta, jota digidesing valmistaa. Sitten jossain vaiheessa pro-tools on irrotettu siitä omaksi softakseen ja kehitetty eteenpäin. Tästä syystä Toolsissa on ollut niin köykäiset miditoiminnotkin, kun se on ollut pääasiassa audion editoimiseen. Kuitenkin, siis on sitten niin, että tämä leffaeditointisofta, jonka nimeä en muista, tukee suoraan pro-toolsin sessioita joten se on äärimmäisen kätevä kun tehdään leffamusaa yms. muuta kuvan ja äänen kanssa kikkailua. Sitten tästä syystä se on yleistynyt niin laajalle alunperin. Myöhemmin tähän on vaikuttanut varmaan muitakin tekijöitä, mutta tästä se lähti. Joku voi tarkentaa, jos tuntee tarinaa paremmin. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
Notefix 14.07.2004 12:13:40 | |
---|
Eli se homma PT:n kanssa meni jotenkin niin, että on alunperin ollut joku yleisimmin käytössä oleva le ffaeditointisofta, jota digidesing valmistaa. Eiks se mee jotenkin niin, että Avid on emoyhtiö, johon Digidesign kuuluu. Samaan rypääseeen mahtuu myös esim. Focusrite, joka onkin tehnyt yhteistyötä Digin kanssa. Mukaan mahtuu nykyään myös plugivalmistaja Bomb Factory. Kyse on ihan normaalista liikesuunnittelusta, jolla pyritään saada mahdollisimman kattava osa markkinoista. Siihen kuuluu osana vahva imagobrändäys, joka on musiikkialalla ollut aina erittäin tärkeää. Kun tarpeellinen markkinaosuus on saavutettu, voidaan ryhtyä käyttämään varsin tuottoisaa hinnoittelua, josta Digi on kuuluisa...eli ilmaa hinnoissa on paljon! Seuraava suuri juttu on Icon, jolla pyritään saamaan isot analogitiskejä käyttävät studiot integroituun Digidesign-järjestelmään. Tuo onnistuneekin...kohta on halvalla paljon käytettyjä SSL:iä liikenteessä :) En tiedä onko järkevää että Digi siirtyy "Mac only" jutuksi, koska silloin menetetään se etu että alkupään käyttäjät saadaan "digiputkeen". Toiseelta PT on aina ollut hyvin voittopuolisesti Mac softa. My name is Baron, Notefix Baron " |
Mikael 20.07.2004 10:02:41 (muokattu 20.07.2004 10:03:47) | |
---|
Kyse on ihan normaalista liikesuunnittelusta, jolla pyritään saada mahdollisimman kattava osa markkinoista. Siihen kuuluu osana vahva imagobrändäys, joka on musiikkialalla ollut aina erittäin tärkeää. Kun tarpeellinen markkinaosuus on saavutettu, voidaan ryhtyä käyttämään varsin tuottoisaa hinnoittelua, josta Digi on kuuluisa...eli ilmaa hinnoissa on paljon! Näin on. Digidesign on liikeyritys, joka on onnistunut vaikealla markkinalla vallan mainiosti. Kuluttajan näkökulmasta olisi tietenkin kivempaa, että varteenotettava kilpailija olisi olemassa, jolloin hinnoittelu olisi todennäköisesti toisella mallilla. Tilanteen ollessa kuitenkin tämä, ei ole ollenkaan ihmeellistä, että digidesign käyttää markkina-asemaansa hinnoittelussa hyväkseen - tai oikeastaan olisi ihmeellistä, mikäli se näin ei tekisi. Seuraava suuri juttu on Icon, jolla pyritään saamaan isot analogitiskejä käyttävät studiot integroituun Digidesign-järjestelmään. Tuo onnistuneekin...kohta on halvalla paljon käytettyjä SSL:iä liikenteessä :) Toi Iconhan on oikeastaan vaan helvetinmoinen (ja helvetin kallis) kontrolleri, jossa ei audiosignaali juuri kulje. Monitorointipalikkakin on oma räkkilootansa. Jotenkin tuntuisi nurinkuriselta luopua laadukkaasta analogitiskistä ton tieltä. Toisaalta niin moni muukin asia tuntuu nurinkuriselta... En tiedä onko järkevää että Digi siirtyy "Mac only" jutuksi, koska silloin menetetään se etu että alkupään käyttäjät saadaan "digiputkeen". Toiseelta PT on aina ollut hyvin voittopuolisesti Mac softa. Tää tuntuis mustakin todella oudolta, sillä PC-puoleltahan ne uudet käyttäjät on näiden 00X-vehkeiden avulla haalittu. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |