![]() 21.05.2004 14:50:32 | |
---|---|
Itse asiassa KT266A, jossa PITÄISI olla korjattuna ongelmat, mutta ei todellakaan ole. Samaa ne väittävät uusista VIAn piirisarjoistakin, mutta fakta on, etten enää niitä osta. Muut ostakaa rauhassa, jos haluatte. Itse vaihdoin KT266A piirisarjallisesta emosta nforce2'een ja tuli kyllä ikävä viaa vaihdon jälkeen... KT266A toimi vallan mainiosti heti kun kytki ACPI'n pois päältä ja päivitti biossin uusimpaan. -tosin valmistajastakin on loppujen lopuksi kiinni. Nvidia ei ole vakuuttanut minua piirisarjojen valmistajana. Niiden piirisarjoihin perustuvat emolevyt kyllä pärjäävät hyvin suorituskykymittauksissa, mutta käyttömukavuus on kaukana. Vaatii jatkuvasti säätämistä. Tulee väkisin mieleen että emot on nimenomaan tarkoitettu ihmisille jotka haluavat nyhjätä ja säätää koneiden parissa lakkaamatta. (minäkin olen semmoinen mutta rajansa kaikella) Via'n uudemmat emot ovat ihan hyviä, ja ottaisin kyllä tuon emon mielummin kuin jonkun Nforce3 NF150 piirisarjaan perustuvan. Katsotaan nyt mitä markkinoille jo virtaavat NF250 piirisarjalliset tuovat tullessaan. Joku mainitsi xp3200+ prossuun perustuvan kokoonpanon rakentamista, ja täytyy sanoa etten juurikaan näe siinä järkeä. Se on aivan ylihintainen verrattuna huomattavasti tehokkaampiin A64 kokoonpanoihin. Lisäksi siinä ei tule olemaan mitään päivitysmahdollisuuksia tulevaisuudessa. | |
![]() 21.05.2004 19:56:51 (muokattu 21.05.2004 21:05:28) | |
Itse vaihdoin KT266A piirisarjallisesta emosta nforce2'een ja tuli kyllä ikävä viaa vaihdon jälkeen... KT266A toimi vallan mainiosti heti kun kytki ACPI'n pois päältä ja päivitti biossin uusimpaan. -tosin valmistajastakin on loppujen lopuksi kiinni. Nvidia ei ole vakuuttanut minua piirisarjojen valmistajana. Niiden piirisarjoihin perustuvat emolevyt kyllä pärjäävät hyvin suorituskykymittauksissa, mutta käyttömukavuus on kaukana. Vaatii jatkuvasti säätämistä. Tulee väkisin mieleen että emot on nimenomaan tarkoitettu ihmisille jotka haluavat nyhjätä ja säätää koneiden parissa lakkaamatta. (minäkin olen semmoinen mutta rajansa kaikella) Via'n uudemmat emot ovat ihan hyviä, ja ottaisin kyllä tuon emon mielummin kuin jonkun Nforce3 NF150 piirisarjaan perustuvan. Katsotaan nyt mitä markkinoille jo virtaavat NF250 piirisarjalliset tuovat tullessaan. Joku mainitsi xp3200+ prossuun perustuvan kokoonpanon rakentamista, ja täytyy sanoa etten juurikaan näe siinä järkeä. Se on aivan ylihintainen verrattuna huomattavasti tehokkaampiin A64 kokoonpanoihin. Lisäksi siinä ei tule olemaan mitään päivitysmahdollisuuksia tulevaisuudessa. No on noi Athlon64 -prossutkin kyllä hinnoissaan! Halvin (3000+)kin on päälle kahdensadan euron. AthlonXP3200+ jotain 180€, ja sitäpaitsi se voittaa suurimmassa osassa hommaa tuon AMD64:n. Ja mikä tuossa nForce2:ssa sitten on vikana? Itse olen kuullut pelkkää hyvää: varmin, vakain, paras audio-työskentelyyn... Häviää kyllä nopeudessa uusimmille, mutta pitäisi olla myös varma. Mielellään kuulisin perusteluja, kun ehkä on koneen hankinta kohta edessä. Lisäksi, omaan koneeseeni haen enemmänkin varmuutta kuin suorituskykyä. Pärjään kyllä hieman hitaammallakin koneella (joka sekin on hyvin nopea), kunhan se vaan toimii varmasti. Athlon64:stä olen kuullut monia huonoja kommentteja, ja muutenkaan en heti hyppää uusien standardien kelkkaan. Antaa ajan näyttää. En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! | |
![]() 22.05.2004 10:07:49 (muokattu 22.05.2004 10:20:35) | |
G4, 1200€. oho... miten mulla oli jaanyt semmonen kuva etta ois mennyt yli kahden tonnin... mikas on suomessa semmonen hyva MAC diileri? (jos ei nyt McDonaldsista puhuta) semmonen joilla on paljon tietoa Mac:eista ja jotka myos tarjoavat apua hadan tullen mun kaverilla oli G4 mihin se otti 2Gb RAM:mia ja se toimi tosi hyvin, puorittaen just niita aika raskaita ohjelmia mita makin tulisin kayttamaan. I'm a mushroom cloud layin' muthafuka, muthafuka! | |
![]() 22.05.2004 10:45:15 | |
oho... miten mulla oli jaanyt semmonen kuva etta ois mennyt yli kahden tonnin... mikas on suomessa semmonen hyva MAC diileri? (jos ei nyt McDonaldsista puhuta) semmonen joilla on paljon tietoa Mac:eista ja jotka myos tarjoavat apua hadan tullen mun kaverilla oli G4 mihin se otti 2Gb RAM:mia ja se toimi tosi hyvin, puorittaen just niita aika raskaita ohjelmia mita makin tulisin kayttamaan. Tarkalleen se on jotain 1250€, ja tuo hinta on siis opiskelija-alennuksella. Mutta jos et itse ole opiskelija, niin ainahan voit ostaa sen jonkun opiskelijan kanssa. Näyttö ei tuohon hintaan siis sisälly. Ja jos haluat Applen oman näytön, siitä saakin sitten maksaa reilun ylihinnan. Jos muotoilu ei ole niin tärkeä, voi pc-monitoreja kuulemma käyttää hyvin. Ja ainakin MacCarry myy tolla hinnalla. En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! | |
![]() 22.05.2004 10:49:10 | |
Tarkalleen se on jotain 1250€, ja tuo hinta on siis opiskelija-alennuksella. Mutta jos et itse ole opiskelija, niin ainahan voit ostaa sen jonkun opiskelijan kanssa. Näyttö ei tuohon hintaan siis sisälly. Ja jos haluat Applen oman näytön, siitä saakin sitten maksaa reilun ylihinnan. Jos muotoilu ei ole niin tärkeä, voi pc-monitoreja kuulemma käyttää hyvin. Ja ainakin MacCarry myy tolla hinnalla. joo ma katoin tuolta apple.com:ista ja vahan parempi kone olis 1600 dollaria... ei sekaan paha. ainakin tiedan sen etta osaan kayttaa naita koneita ja etta ohjelmat toimii nilla. (kuka nyt ei osais kayttaa, ne on kylla niin tyhmyys-proof koneita etta....) opiskelija alennuksesta sen verran, etta en haluaisi ostaa jonkun opiskelijan kanssa sita sen takia etta jos se pitaa rekisteroida saman ihmisen nimella niin en saa apua tulevaisuudessa apple:lta ilman kyseisen ihmisen tietoja (?) I'm a mushroom cloud layin' muthafuka, muthafuka! | |
![]() 22.05.2004 19:52:05 | |
joo ma katoin tuolta apple.com:ista ja vahan parempi kone olis 1600 dollaria... En kyllä tuhlaisi rahojani mäkkiin... ehkä ainoa syy minkä voisin kuvitella mäkin ostoon on Logic. Mutta nuo yhteensä tulee jo melko hintavaksi. Varsinkin ihmetyttää jos sulla kerran on kokemusta mäkeistä? Sehän on sellainen myytti että mäkit olisivat PC:itä parempia, ehkä Win 95/98 aikaan ollutkin totta. Itse käytän työssä G4:sta ja kotona PC:tä. Ja kyllähän tämä kotona on paljon mukavempaa. Kone tuli maksamaan alta tonnin, tehoja reippaasti enemmän. Eikä vakaudessa ole mitään eroa. G4:sä on MAC OS 9 -X:stä ei ole kokemusta, kotona on Win XP. Oma suositukseni tehokkaaseen musakoneeseen olisi lähteä AMD-puolelta. Joku >2GHz prossu, 1GB DDR400 RAM:ia. nForcen tai VIAn lankku. Itsellä Abitin NF7 v2. Eikä kannata musakoneeseen ostaa mitään >200e näyttistä, mieluummin säästää vaikka äänikorttiin. | |
![]() 22.05.2004 20:41:02 | |
Samoilla linjoilla ylläolevan kanssa. Prosessoritehoa voi hankkia senverran kuin missä se hintaporras on, tällähetkellä jossain AXP:n 2600-2800 kohdilla. Tämä riittää vallan mainiosti.Perus- näytönohjain- integroitu menee mainiosti, ja halpa emolevy. "Säästyneet" rahat sitten äänikorttiin, ja ennenkaikkea keskusmuistiin. Hiljaisia osia, kuulettimen pörinät ärsyttävät tolkuttomasti. Emon piirisarjankin voi jäähdyttää pelkällä reippaamman kokoisella siilillä, joka maksaa 10€ verran. Jos jokin mukavuustekijä oikeasti itseä kiinnostaisi, niin 20 -21" litteä näyttö 1600x1200- resoluutiolla, tosin sille huvillekertyy hintaa reilun tonnin. | |
![]() 22.05.2004 23:20:33 | |
En kyllä tuhlaisi rahojani mäkkiin... ehkä ainoa syy minkä voisin kuvitella mäkin ostoon on Logic. Mutta nuo yhteensä tulee jo melko hintavaksi. Varsinkin ihmetyttää jos sulla kerran on kokemusta mäkeistä? Sehän on sellainen myytti että mäkit olisivat PC:itä parempia, ehkä Win 95/98 aikaan ollutkin totta. Itse käytän työssä G4:sta ja kotona PC:tä. Ja kyllähän tämä kotona on paljon mukavempaa. Kone tuli maksamaan alta tonnin, tehoja reippaasti enemmän. Eikä vakaudessa ole mitään eroa. G4:sä on MAC OS 9 -X:stä ei ole kokemusta, kotona on Win XP. Oma suositukseni tehokkaaseen musakoneeseen olisi lähteä AMD-puolelta. Joku >2GHz prossu, 1GB DDR400 RAM:ia. nForcen tai VIAn lankku. Itsellä Abitin NF7 v2. Eikä kannata musakoneeseen ostaa mitään >200e näyttistä, mieluummin säästää vaikka äänikorttiin. kiitti vinkista. pitaa miettia asiaa ... PC:n sais todellakin todella tehokkaan 66% prosentilla MAC"in hinnasta... toi seikka yksinaan on TOSI kiehtova I'm a mushroom cloud layin' muthafuka, muthafuka! | |
![]() 22.05.2004 23:48:26 | |
Mäkeistä semmoinen huomio vielä tosiaan, että niin kuin pc-puolellakaan ei prosessoreja pysty katsomaan gigahertsien kanssa silmästä silmään, niin mäkkien skaala on jo jotain ihan omaansa. Arkkitehtuurikin on vähän tuoreampaa tekoa kuin pc-puolen keskeytyspyyntöhelvetti sun muu. Edellämainittu tuskin tosin nykyään enää ketään häiritsee, ja harvoille ennenkään ongelmia tuottanut. Itse kuulun vähemmistöihin, G5 vielä joskus kotiin. (joojoo, on niitä ongelmia mäkilläkin kuulema. sanotaan vaikka sitten että onpahan vaihtelua) Mushroom Cut No13 | |
![]() 23.05.2004 16:27:53 | |
Itse kuulun vähemmistöihin, G5 vielä joskus kotiin. Samoin. Luullakseni vielä aika piakkoinkin. PC:t ovat ns. syvältä rauta-arkkitehtuurina, ja kyllähän oikeassa koneessa aina pyörii, jos ei nyt mainframeja lasketa mukaan, jonkin sortin Unix. OSX on aika namu. (Kun olisi aikanaan saanut Alphalle vastaavaa...) No one prayed for Sodom | |
![]() 23.05.2004 17:34:03 | |
Jos olisi rahaa, niin vaihtaisin mäkkiin ihan heti. Harppu on alaston piano | |
![]() 24.05.2004 09:30:35 | |
Samoin. Luullakseni vielä aika piakkoinkin. PC:t ovat ns. syvältä rauta-arkkitehtuurina, ja kyllähän oikeassa koneessa aina pyörii, jos ei nyt mainframeja lasketa mukaan, jonkin sortin Unix. OSX on aika namu. Linuxia vaan sitten peliin. Kyllä sillekin löytyy jo nykyään käyttökelpoista audiosoftaa joka tarpeeseen. Muuttokuorman kevennysmyynti nyt menossa. Tsekkaa tarjonta tästä. | |
![]() 24.05.2004 11:09:04 (muokattu 24.05.2004 11:10:14) | |
Audiosoftaa kyllä, kieltämättä mukavasti enenevissä määrin. Ongelma on vaan saada ne hoksimaan kortit. Valmiita ajureita Emagicilta ja Steinbergiltä korteilleni en odota.. enkä usko että ALSA:kaan ihan heittämällä noista tietää. Enpä kyllä perehtynyt ole syvemmin. Toivottavasti olen väärässä. EDIT: omia ajureita minulla tosiaan ei ole valmiuksia tehdä, vaikka jo kuukauden olenkin c++:tä harrastanut. ;) Jotain valmiimpaa sais löytyä. Mushroom Cut No13 | |
![]() 25.05.2004 06:52:20 | |
Audiosoftaa kyllä, kieltämättä mukavasti enenevissä määrin. Ongelma on vaan saada ne hoksimaan kortit. Valmiita ajureita Emagicilta ja Steinbergiltä korteilleni en odota.. enkä usko että ALSA:kaan ihan heittämällä noista tietää. Mitä kortteja sulla on? Tuskin mitään niin harvinaisia ettei niille joku muukin driveriä tarvitsisi. Lisäksi vielä se, että melko moni uusi kortti toimii jo nykyisellään mutta sitä ei vain ole vielä dokumentoitu tuettujen korttien listoille. (http://www.alsa-project.org/alsa-doc/index.php3?vendor=All#matrix) | |
![]() 25.05.2004 13:05:36 | |
Mitä kortteja sulla on? Tarkemmin siis Emagicin Audiowerk2 ja (parin viikon päästä) Steinbergin VSL 2020. Voisihan noita tutkia, ei heti tuosta alsan listasta hypännyt silmään. Jaa, taitaa viistää jo ohi topikin. Jos sitä pohtis noita 'omalla ajalla' ;) Mushroom Cut No13 | |
![]() 26.05.2004 21:19:19 | |
näyttäisi aika pienistä kovoista porukka puhunut. Mielestäni tänä päivänä kannattaisi satsata yhteen tai kahteen 120 tai 160 gigaiseen (hinta 100 hujakoilla), jos paljon nauhoittelee ja tulee ihan wav sampleja koneelle niin äkkiä se täyttyy ja liitäntä tietenkin uusinta SATA mallia ja 8mt cache | |
![]() 26.05.2004 23:21:16 | |
liitäntä tietenkin uusinta SATA mallia Itse painin juuri tämän kysymyksen kanssa, kun on uusi kone mutta vanha kovo. Kun niin, SATA:ssa on kyllä hotswappia sun muuta, juttuja joille en itse ole keksinyt käyttöä. Sen sijaan mietin näitä puuhia varten siirtää IDE:n käytön pois CPU:lta jollekin ohjainkortille (se on aika tuska toisinaan). Luullakseni SATA-IDE:t eivät ohjainkortin tarvetta poista, vaikkakin tekevät sen hankinnasta hankalampaa, kun myös siinä kortissa täytyisi olla uusinta SATA-mallia liityntä. Enpä oo kyllä varma. Arvostaisin jos joku naurais arveluni pystyyn. Mushroom Cut No13 | |
![]() 27.05.2004 01:36:48 | |
Sen sijaan mietin näitä puuhia varten siirtää IDE:n käytön pois CPU:lta jollekin ohjainkortille (se on aika tuska toisinaan). Sanotko siis että sulla IDE - liikenne kuormittaa prossua? En kieltämättä ole ennen moiseen törmännyt. Voin olla väärässäkin mutta käsittääkseni levyohjain on (ainakin useimmiten) oma erillinen piirisarjansa joka keskustelee prossun kanssa yhtä lailla PCI-väylä läpi kuin kortillakin oleva ohjain... | |
![]() 27.05.2004 10:24:45 | |
Sanotko siis että sulla IDE - liikenne kuormittaa prossua? No siis sen miten se kuormittaa liikaa huomaa sillä, että jos sulla on kaks kovoa, laitat 10 gigaa menemään toisesta toiseen ja päin vastoin. Oma meininkini tukehtuu siihen. Ohjainkortilla tuota ei muussa käytössä huomaa kaiten ollenkaan (mitä olen kokemuksia kuullut). Ok, musiikkia tehdessä 10 gigan möhkäleitä tulee vähemmän liikuteltua, mutta aina joskus tulee sellainen olo kuin olisi toivonut kaiken seuraavan perässä. Mushroom Cut No13 | |
![]() 27.05.2004 19:50:51 | |
Itse olen myös uutta konetta katsonut ja muutaman asian olen päättänyt: -koteloksi Nexus breeze. Pitäisi olla erittäin hiljainen -äänikortiksi M-Audio delta 1010LT -Käyttikseksi joko Rehmudi tai DeMuDi, ovat joko "Redhattiin" (Fedoraan) tai Debianiin perustuvia audio-distroja. Periaatteessa vaan lisäksi tulee pienilatenssinen kerneli, helppo äänikortin konffaus ja läjäpäin softaa. Lisätietoa: http://www.agnula.org/news -prossuksi todennäköisesti Athlon64. Fedora Core 2 on jo kuusneloselle ja toivottavasti pian tulee myös agnulan päivitys. "En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)