kun ohjelman optiot loppuu kesken, alkaa harmittaa ettei alkanut suoraan tehdä Cubasessa. Click-track korvaan ja muutama tyhjä raita ovat mun luonteelleni sopiva pohja aloittaa. Mulla on tullut ongelmia noiden hienompien vermeiden kanssa, että rupeaa heti sovittelemaan, miksailemaan ja kehittelemään puolivillaisia ideoita... simppelimmällä ohjelmalla mä saan aikaiseksi enemmän tolkkuja biisiaihioita joista valita, aikaisemmin minä väänsin yhden kökköriffin ympärille Pro Toolsilla oopperan. |
Missään ei nyt suoraan sanottu seuraavia asioita: tukeeko GarageBand VST- ja VSTi-plugareita? Entä niiden automaatiota? Sitähän voisi harkita iBookin ostoa ja musasketchbook ois aina mukana. Apple hylkii Vst:tä - onneksi on tehty vst-audio units-konverttereita millä saa ne pelaamaan. Paskempi juttu on myös, että pc-pluginit eivät toimi macissa. Myös miettisin mieluummin vaikka vähän käytettyä powerbookia mieluummin kuin iBookia. On vähän pro-mpi peli: audioinputit löytyy suoraan koneesta ja Firewire 800-linja. Automaatio on käsittääkseni Garagebandissa lähes olematonta, mutta uudet päivitykset ovat olleet aika rajuja - Näyttää siltä että Apple panostaa kyseiseen ohjelmaan enempi kuin lippulaivaansa Logiciin. Eikä maksa paljon, paitsi ite kone. |