Laulava Kylätohtori 27.11.2020 13:32:02 (muokattu 27.11.2020 13:32:12) | |
---|
Pistin juuri Top Soundista AKG K-371:t tilaukseen. Eiköhän näillä alkuun päästä. 4i4:n ja 2i2:n välillä päädyin jo 2i2:een (tarjoushinta 144 €), mutta onneksi en ehtinyt tilaamaan, sillä tänään bongasin SoundToolsilta 4i4:n 139 €. Ja kyseessä siis 3rd Generation versiot. Vielä Cubase Thomannilta, niin alkaa olemaan setit kasassa. Tai ainakin kamat hankittuna. Vähän pelkään, että neuvoa saa vielä kysyä useampaankin kertaan ennen kuin se mestariteos sieltä linjaston päästä putkahtaa ulos. :) Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
iec 27.11.2020 14:11:04 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Pistin juuri Top Soundista AKG K-371:t tilaukseen. Eiköhän näillä alkuun päästä. 4i4:n ja 2i2:n välillä päädyin jo 2i2:een (tarjoushinta 144 €), mutta onneksi en ehtinyt tilaamaan, sillä tänään bongasin SoundToolsilta 4i4:n 139 €. Ja kyseessä siis 3rd Generation versiot. Vielä Cubase Thomannilta, niin alkaa olemaan setit kasassa. Tai ainakin kamat hankittuna. Vähän pelkään, että neuvoa saa vielä kysyä useampaankin kertaan ennen kuin se mestariteos sieltä linjaston päästä putkahtaa ulos. :) Fiksusti teet siinä mielessä että hommaat saman softan mikä löytyy sun tutaviltasi. Kynnys kysyä neuvoa on kuitenkin pienempi, kuin alkaa täällä foorumilla kyselemään. Ei muuta kuin tekemisen iloa. Itsekin olen vasta raapaissut pintaa DAW- ja äänityshommissa. Tässä on loppuelämäksi opettelemista ja aina löytyy uusia asioita mitä oppii kun vain tekee, kokeilee ja seurailee vähän keskustelufoorumeita. Lisäksi ihan muilta tutuilta saa hyviä kokemusperäisiä vinkkejä. Itsekin sain parhaat vinkit akustisen kitaran äänittämiseen kaverilta. Enpä olisi arvannut että "over the shoulder-mikitys" toimisi parhaiten omassa huoneessa oman akustisen teräskielisen kanssa :) Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Vessajono 02.12.2020 22:26:57 | |
---|
iec: Fiksusti teet siinä mielessä että hommaat saman softan mikä löytyy sun tutaviltasi. Kynnys kysyä neuvoa on kuitenkin pienempi, kuin alkaa täällä foorumilla kyselemään. Ja jos on jotain collab-hommia tarkoitus tehdä, niin onhan se nyt huomattavasti helpompaa jos kaikki käyttää samaa softaa. T. Logic-käyttäjä, joka työskentelee tällä hetkellä yhden Reaper-käyttäjän, yhden Cubase-käyttäjän ja yhden Studio One -käyttäjän kanssa. "Kumpi saa sut laukeamaan nopeammin, verovähennykset vai poskihoito?" |
iec 03.12.2020 10:47:09 | |
---|
Vessajono: Ja jos on jotain collab-hommia tarkoitus tehdä, niin onhan se nyt huomattavasti helpompaa jos kaikki käyttää samaa softaa. T. Logic-käyttäjä, joka työskentelee tällä hetkellä yhden Reaper-käyttäjän, yhden Cubase-käyttäjän ja yhden Studio One -käyttäjän kanssa. :D Voin kuvitella tuskasi. Tämä on sitä realiteettia näissä hommissa. Ei varmasti kaikilla ole samat softat tai edes käyttöjärjestelmät. Sama juttu omassa tuttavapiirissä. Mulla on Reaper ja ainoastaan yhdellä muulla on Reaper. Toisilla on sitten kaikkia muita mahdollisia. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Michi 04.12.2020 14:43:59 | |
---|
Kalmo: Ellei ole jotain erityistä lukkarinrakkautta juuri Cubaseen, kannattaisi mielestäni yhtä hyvin harkita Cakewalk by Bandlab'iä. Se on ilmainen, entiseltä nimeltään SONAR, ja pykälää järeämpi softa, kuin Cubasen riisutummat versiot (en tosin ole vuosiin tsekannut Cubasen versioiden nykytilannetta). Se maksoi pari vuotta sitten vielä päälle 400 egeä, mutta omistajanvaihdoksen myötä politiikkaa muutettiin. Alkuperäisestä SONARista se eroaa vain siinä, että muutama kolmannen osapuolen tekemä plugari on jäänyt pois. Täysin off topic: Onko joku onnistuneesti ladannut ja/tai asentanut Cakewalkia? Nelisen kertaa eri aikoina koitin, joka kerta download juuttui tunneiksi, lopetin. Pysyn Cubase Elementsissä toistaiseksi, koska olen cheap as fuck. -Watch You Bleed- |
Danko 04.12.2020 15:14:37 | |
---|
Michi: Täysin off topic: Onko joku onnistuneesti ladannut ja/tai asentanut Cakewalkia? Nelisen kertaa eri aikoina koitin, joka kerta download juuttui tunneiksi, lopetin. Mac-Sonarin sain asennettua, mut kaatui joka kerran käynnistäessä. https://www.cakewalk.com/Products/SONAR-Mac-Prototype "Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta |
otamatone 04.12.2020 17:28:17 | |
---|
Michi: joku onnistuneesti ladannut ja/tai asentanut Cakewalkia? Juuri kokeilin ja ei siinä mitään. Lataili kymmenisen minuuttia ja asentui sitten kaikilla lisukkeilla ongelmitta Win 7:aan, joka ei tosin näytä olevan tälle virallisesti tuettu winukka enää. Käynnistyikin ja toisti audioraitaa. Sen enempää en perehtynyt. |
iec 05.12.2020 11:38:20 (muokattu 05.12.2020 11:43:09) | |
---|
Michi: Täysin off topic: Onko joku onnistuneesti ladannut ja/tai asentanut Cakewalkia? Nelisen kertaa eri aikoina koitin, joka kerta download juuttui tunneiksi, lopetin. Pysyn Cubase Elementsissä toistaiseksi, koska olen cheap as fuck. Itse ainakin olen onnistunut lataamaan sen ja käytinkin sitä hetken aikaa. Sitten siirryin käyttämään Reaperin maksullista versiota, sillä en oikein luota tuohon Bandlab-firmaan. En usko että Cakewalk By Bandlab pysyy ilmaisena hamaan tappiin asti. Haluan että projektini ovat varmassa tallessa ja tulevaisuudessakin käytettävissä. Siksi siirryin Reaperiin. Niin ja olihan se Cakewalkin emofirman konkurssi sellainen, että kyllä jurppi kun olin ostanut Cakewalkin maksullisen version noin vuotta aiemmin. Tuli sellainen kusetusfiilis, joten sekin oli yksi syy miksi vaihdoin siitä pois. Reaper taitaa maksaa noin 60 euroa, ja sillä taisi saada yhden ison versiopäivitykse, jos en aivan väärin muista. Siis jos ostaa nyt version 6, saa kaikki päivitykset 6-7, muttei sitten enää 8.0.0 versiota. Minä ostin version 5, joten nyt saan päivittää tuolla maksulla aina 6.9.9 versioon saakka. Niin ja onhan se Reaper tavallaan ilmainen myös, eli jos jaksaa joka kerta käynnistäessä odottaa sen 20s pakollisen mainoksen, voi sitä käyttää muuten kuten täysversiotakin. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Michi 05.12.2020 13:40:44 | |
---|
Kiitokset vastanneille, pysynen Cubase Elementsissä toistaiseksi. -Watch You Bleed- |
lmu2002 07.12.2020 23:42:07 (muokattu 07.12.2020 23:42:25) | |
---|
Michi: Täysin off topic: Onko joku onnistuneesti ladannut ja/tai asentanut Cakewalkia? Nelisen kertaa eri aikoina koitin, joka kerta download juuttui tunneiksi, lopetin. Pysyn Cubase Elementsissä toistaiseksi, koska olen cheap as fuck. Itse olen pari vuotta nyt käyttänyt. Hyvin toimii, ei ongelmia. Päivityksiä pukkaa kerran kuussa eli ihan hengissä se Cake on vielä. En vaihda ennenkuin on pakko. |
Laulava Kylätohtori 06.02.2022 18:14:01 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 425 päivää vanhaan aiheeseen! No johan on aika rientänyt. Piti taas palata aiheeseen ja lukea uusiksi viestit, koska olen juuri lataamassa koneelle Cubasen Artist 10.5:sta ja Scarlett 4i4:sta, jonka sai kauan sitten halvemmalla tai samaan hintaan kuin 2i2:n. Reilu vuosi sitten ostin nämä, mutta vähän on kiireitä pidellyt. :) Saa nähdä, tuleeko tästä mitään. :D Varmaan kohta kysellään taas tyhmiä... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Kalmo 07.02.2022 22:01:12 | |
---|
iec: Itse ainakin olen onnistunut lataamaan sen ja käytinkin sitä hetken aikaa. Sitten siirryin käyttämään Reaperin maksullista versiota, sillä en oikein luota tuohon Bandlab-firmaan. En usko että Cakewalk By Bandlab pysyy ilmaisena hamaan tappiin asti. Haluan että projektini ovat varmassa tallessa ja tulevaisuudessakin käytettävissä. Siksi siirryin Reaperiin. Niin ja olihan se Cakewalkin emofirman konkurssi sellainen, että kyllä jurppi kun olin ostanut Cakewalkin maksullisen version noin vuotta aiemmin. Tuli sellainen kusetusfiilis, joten sekin oli yksi syy miksi vaihdoin siitä pois. Reaper taitaa maksaa noin 60 euroa, ja sillä taisi saada yhden ison versiopäivitykse, jos en aivan väärin muista. Siis jos ostaa nyt version 6, saa kaikki päivitykset 6-7, muttei sitten enää 8.0.0 versiota. Minä ostin version 5, joten nyt saan päivittää tuolla maksulla aina 6.9.9 versioon saakka. Niin ja onhan se Reaper tavallaan ilmainen myös, eli jos jaksaa joka kerta käynnistäessä odottaa sen 20s pakollisen mainoksen, voi sitä käyttää muuten kuten täysversiotakin. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Onkos Reaper sitten laajentanut ylläpitopohjaansa? Sehän pruukasi olla yhden ihmisen pyörittämä operaatio. "Entisaikaan" monet jättivät sen sivuraiteelle juuri siksi, että ajattelivat, että kun kaveri kyllästyy, loppuu koko lysti. Ohjelmaan ja sen kehitystahtiin oltiin kyllä yleensä tyytyväisiä. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
iec 07.02.2022 23:37:33 | |
---|
Näyttäisi että siellä on kaksi päätoimista työntekijää ja sitten lisäksi foorumin aktiivijäseniä jeesailemassa. Tehokkaasti pyörittävät firmaa ja kehittävät koodia. Tuossapa sen näkee hyvin, että firman henkilöstömäärän kasvattaminen ei ole aina tie onneen. Veikkaan että persiilleen menisi, jos ottaisivat muutaman managerin, kehittämispäällikkö, talouspäällikön, reklamaatiovastaavan, jne jne. Mites kävi Sonarille Gibsonin omistuksessa ja kuinka nopsasti Pro Toolsin porukka korjaa bugit ja lisäilee asiakkaiden toiveiden perusteella uusia ominaisuuksia. Mulla on ainakin täysi luotto Reaperin porukkaan ja siihen, että firma pysyy pystyssä. Varmaan aika hyvät tienestit saavat tätä nykyä, mutteivät niin paljoa, että kannattaa jäädä drinksuja siemailemaan Bahamalla ;) Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
mhelin 08.02.2022 13:16:37 | |
---|
Laulava Kylätohtori: No johan on aika rientänyt. Piti taas palata aiheeseen ja lukea uusiksi viestit, koska olen juuri lataamassa koneelle Cubasen Artist 10.5:sta ja Scarlett 4i4:sta, jonka sai kauan sitten halvemmalla tai samaan hintaan kuin 2i2:n. Reilu vuosi sitten ostin nämä, mutta vähän on kiireitä pidellyt. :) Saa nähdä, tuleeko tästä mitään. :D Varmaan kohta kysellään taas tyhmiä... Kannattaa muuten päivittää se Artist 10.5 saman tien versioon 11 niin saat version 12 kaupan päälle (päivityksen hintahan nousee tuosta 79 eur hinnasta 128 euroon sitten kun se julkaistaan, tosin niitä päivityksiä saa varmaan taas kesällä alesta). |
rintapek 28.02.2022 22:46:25 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Joo, nämä saisi kaikki nyt kätevästi Thomannilta hyvään hintaan, mutta tässä miettinyt, että ostaisi AKG K371:n Top Soundista, Scarlett 2i2:n SoundToolista ja Cubasen Tompalta (ja samalla Bentonin virtalähde samaan pakettiin). Mitä Kalmo sanoi tosta Bandlab Cakewalkista... Mun mielestäni tänään ekaa kokoonpanoaan kasaavalla pitäis oikeastaan olla jokin hyvä syy valita jokin muu kuin ilmainen, täysverinen äänityssofta. Sinulla hyvä syy valita Cubase (mut mikä niistä) on kaverit, jotka sen käytön taitaa. Toisaalta, kokeilemalla ilmaista ei menetä mitään ja tostakin alkaa olla netti pullollaan opetusvideoita. Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |