Aihe: Slate Digital VMR
1 2
Mikael
19.11.2014 00:01:32

saastara: Jos konsoli- ja nauhamallinnuksella, kahdella parametrisella equlla, exciterilla ja kahdella erilaisella kompuralla per raita ei pärjää, on ehkä suotavaa miettiä myös omia työskentelymetodeja.

No jos tälle linjalle lähdetään, niin päädytään lopulta neliraituriin koska beatleskin tai vieläpä jopa kauemmas... :D
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Antti1
19.11.2014 00:05:05
Mikael: No jos tälle linjalle lähdetään, niin päädytään lopulta neliraituriin koska beatleskin tai vieläpä jopa kauemmas... :D

Toisaalta juuri noiden rajattujen työkalujen kautta on muodostunut niiden legendaaristen äijien "oma soundi", kun on pitänyt opetella käytössä olevien romujen toiminta kunnolla. Mä ainakin huomaan usein digimaailmassa, että ajatus hairahtuu juuri siihen uuden virtuaaliromppeen haalimiseen nykyisten tehokäyttämisen sijaan. Se onkin ehkä perimmäinen syy miksen osaa, vielä ainakaan, perustella itselleni tämän hankintaa.

Lopuksi vielä sanoisin sellaisen ajatuksen, että luovuus ei oo suurimmillaan, jos käytössä on ääretön määrä vaihtoehtoja. Onko sillä sit oikeasti mitään merkitystä äänityössä, mä en tiedä.
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Mikael
19.11.2014 00:24:32 (muokattu 19.11.2014 00:28:35)

Antti1: Toisaalta juuri noiden rajattujen työkalujen kautta on muodostunut niiden legendaaristen äijien "oma soundi", kun on pitänyt opetella käytössä olevien romujen toiminta kunnolla. Mä ainakin huomaan usein digimaailmassa, että ajatus hairahtuu juuri siihen uuden virtuaaliromppeen haalimiseen nykyisten tehokäyttämisen sijaan. Se onkin ehkä perimmäinen syy miksen osaa, vielä ainakaan, perustella itselleni tämän hankintaa.

Lopuksi vielä sanoisin sellaisen ajatuksen, että luovuus ei oo suurimmillaan, jos käytössä on ääretön määrä vaihtoehtoja. Onko sillä sit oikeasti mitään merkitystä äänityössä, mä en tiedä.

Ei tietenkään rajaton, vaan itselle sopiva ja oikea työkaluvalikoima.

Mitä Legendaarisiin Äijiin (:D) tulee, niin Legendaariset Äijät ovat luoneet oman soundinsa, mut legendaarista äijää matkimalla ei luultavasti tule itse yhdään sen legendaarisemmaksi. Mun nähdäkseni pitäis luoda oma soundi ja omat metodit, joilla pääsee itse pisimmälle ja siksi noi tollaset keinotekoiset rajoitteet tuntuu vähän nuivilta.
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
washburn
19.11.2014 13:30:05

Saakelin hyvä plugari ja naurettavan halpa. Ainakin eilisen testauksen perusteella. Komppaan kyl tota ettei paljon muuta tartte jos on hyvin äänitettyä matskua. Ja mitä väliä sillä että siihen saa ne komponentit 'räkkiin'. Eihän sitä silti ole pakko täyteen työntää jos ei tarvitse..? Ei mua ainakaan haittaa.
Live long and Prosper
Moyhiss
19.11.2014 15:03:31 (muokattu 19.11.2014 17:23:06)

Löysin Reaperissa hyvän työskentelytavan itselleni miten näistä saa vähän niinkuin yksittäiset plugarit. Avasin raidalle viisi mix räkkiä ja pistin kuhunkin yhden räkin osista. Reaperissa on se hyvä juttu että nuo voi nimetä mutta samanlaista toimintoa en Logic Pro X löytänyt. Sitten tallensin tuon tracktemplatena. Sit ton raidan voi ladata ihan mihin Projektiin vaan ja raahata haluttu räkin osa halutulle raidalle. Vielä kun pystyisi tallentamaan ton ikkunan koon että siinä olis vaan yks räkki eikä sitä neljää slottia.

Tässä kuva:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/74487013/VMR.jpg

Edit: Löysin vieläkin paremman tavan. Tallentaa Reaperissa VMR missä vaikkapa Neve EQ alkuperäis asetuksilla FX Chainina ja muuttaa sen nimen haluamakseen. Sit kun lataa plugarin niin noi FX Chainit on siellä samassa paikassa missä plugarit. Reaper on vaan niin hyvä :D
Antti1
29.11.2014 15:13:29
No tulihan tämä sit kuitenkin ostettua, kun oli vielä kauppaan 15 dollarin alennuskuponki ja ton ostamalla sai uuden 20 dollarin alennuskupongin kaupanpäällisiksi. Kyllä se kokeiluversiota pyöritellessä tuntui tekevän soundille jotain sellaista, joka mun aiemmasta setistä puuttui. Toisaalta eipä se ihme, koska mulla ei oo mitään noita ko. laitoksia jäljitteleviä plugareita ennestään. Kokeillut oon toki, mutta on jäänyt sitten vain kokeiluksi. Jos tuli kuitenkin huti, niin eiköhän tämänkin saa jollekulle kiinnostuneelle kaupattua.

Mä en vielä ihan hallitse ton FG-116:n käyttöä, mutta on siinä sellainen tuttu keskiäänien sävy kuitenkin olemassa selkeästi. Muista en osaa sanoa, kun en ole rautavastineita käyttänyt. On taas aika iso rasti tutustua kahteen kompressoriin ja eq:n kunnolla, jotta noista saa kaiken irti. VMR:n monipuolisuuden varjopuolia... :D
tommijk
05.12.2014 14:04:14
Onko muilla ongelmia FG-116 säröytymisen kanssa? Meinaa mennä pahasti ruvelle jo pienillä asetuksilla.

Jos haluaa säätää äänentasot samoihin vmr päällä - vmr pois, ja joku 2-3db gain reduction niin outputin joutuu vääntää niin tappiin että vetää särölle..
Antti1
05.12.2014 15:24:52
tommijk: Onko muilla ongelmia FG-116 säröytymisen kanssa? Meinaa mennä pahasti ruvelle jo pienillä asetuksilla.

Jos haluaa säätää äänentasot samoihin vmr päällä - vmr pois, ja joku 2-3db gain reduction niin outputin joutuu vääntää niin tappiin että vetää särölle..

Ei ongelma, vaan se on mun mielestä enemmänkin just sen juttu. Tosta voit vaikka katsella jonkinlaista pseudotieteellistä testiä käppyröiden kanssa: http://www.askaudiomag.com/articles … view-slate-digital-virtual-mix-rack

Mulle tuli ihan uutena asiana toi, että attackia shift + hiiren klikkaus vetää kompression kokonaan pois ja laitosta voi käyttää pelkkänä suristimena. Toki mä oon sen off-tekstin nähnyt, mutta manuaaleja ei lueta jne.
saastara
06.12.2014 17:30:13 (muokattu 06.12.2014 19:29:05)
Hyvähän se oli.. Jopa niin, että hetken mielenhäiriössä menin ostamaan.. ja myyntiin laittamaan takaisin.

Mojo-osasto on Slatella kyllä aina ollut hallussa, mutta jotain samaa teflonia tossa soundissa on mikä niiden kaikista plugareista löytyy. En tiedä sitten mikä, mutta kaikki Slaten plugarit olen omistanut, ja vähitellen ne kaikki myynyt pois. Alkuun on aina tuntunut, että nää on parhaita sitten makkaran, mutta jossain kohtaan se ominaissoundi alkaa itseä aina vituttaa. Innostuin taas taannoin VTM:stä ja FG-X:stä mutta pian sitten taas iski sama vanha ilmiö naamaan.

Kovastihan tuo Slate vakuuttaa kaiken aina olevan parasta ja tarkinta maailmassa mitä tulee mallinnusteknologiaan, mutta silti jostain syystä TDR:n, Airwindowsin tai Nebulan kanssa, ei tule itsellä vastaan tuota Slatelle ominaista sumua. Ehkä kyse on sitten ihan raa'asti DSP-koodin äänenlaadusta, eikä niinkään mallinnuksen tasosta, miksi noi enemmän omaa korvaa kutittelevat. Pitäisi varmaan kysyä joltakulta joka näistä jotain älyää.

Olihan tuo VMR:n workflow mielenkiintoinen ja miellytti itseä, mutta ei sitten kuitenkaan niin paljon, että olisin päätynyt vain sen takia pitämään. Ravenin / jonkin kontrollerin kanssa olisi voinut olla asia eri, mutta hiirihommissa se ero ei nyt kuitenkaan niin paljoa painanut kuin kuvittelin alkuun.

Equista saan TDR:n Slickillä ja FabFilterillä parempaa jälkeä ja kompuroille oli viimeinen niitti TDR:n uusi, ilmainen, Kotelnikov, joka on niin absurdin hyvä, että päänahkaa kutittaa.

Mutta onhan tuo siis kyllä hintaisekseen aika aivot narikkaan paketti jos ei plugareita löydy taloudesta liikaa jo valmiiksi.

VMR:stä tuli vielä mieleen testaillessa semmoinen, että kun Uli tai joku muu valmistaja keksii kehittällä midi-kontrollerin joka tason lisäksi osaa jotenkin jutella kompuraplugarien infon kanssa siten, että näyttäisi GR:n mittarissa niin kävisi kauppa siten, että voisi kesäloma-asunnon lämmittää seteleillä.

E: Ei tommosta taida olla oikein missään kun isommissa ProTools-hiirissä ja Softuben Console-hommassa taitaa olla. Lienee melko haastavaa tommoinen standardi midi-protokolalla?
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)