blues guitar 03.07.2012 15:43:24 | |
---|
Danko: Näytteenottotaajuus. Enemmän on aina enemmän, mutta se että interface tukee vaikkapa 192 kHz näytteenottotaajuutta, ei suinkaan tarkoita että sitä olisi pakko käyttää. Kun asetan E-MU:n ohjauspaneelista sample rateksi 96kHz ja laitan Logicin päälle tippuu sample rate 44,1 kHz. Liittyskö tääkin ongelma siihen että ei taida noi E-MU:n ajurit olla välttämättä ihan toimivat Lionissa? Kun noita ylimääräisiä "napseitakin" kuuluu. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
mhelin 03.07.2012 15:49:45 (muokattu 03.07.2012 15:58:19) | |
---|
Noita Marian interfaceja on myynnissä aika heikosti (voi tilata suoraan valmistajalta). Tuo Trace PRO näyttäisi lupaavalta esim. mallintavan kitarasoftan kanssa: http://www.marian.de/en/products/trace_pro "Innovative PCI- and DSP technologies enable ultra low latencies below one millisecond practically without CPU load - even when using all channels at the full bandwidth of up to 192 kHz! A TRACE system is the perfect partner for performance intense applications such as software instruments and complete audio in-the-box-productions." Testi: http://resolution.nodecube.net/prod … e%20Alpha%20&%20Trace%20Pro.pdf Tosin tuo Alpha versiokin voisi riittää tuollaiseen kotikäyttöön (SPDIF digiliitännöillä): http://www.marian.de/en/products/trace_alpha Samat ominaisuudet kuin PRO mallissa muuten. |
Pop Corn 03.07.2012 15:56:34 | |
---|
Mulla ei myöskään ole ollut mitään ongelmia korttien midi-porttien kanssa. Kytkemällä loopin kortin midi-out -> midi-in, mahdollistaa myös näppärästi ja varmasti midi-datan siirron kahden ohjelman välillä. Siis esimerksi Guitar Pro -> Cubase. En tiedä kuinka moni tuollaista "siirtoa" tarvitsee, mutta itse aika usein teen midi-osuudet juurikin tällä tavalla. Pikku vinkkinä vaan. . |
anapena 03.07.2012 16:03:57 | |
---|
blues guitar: Kun asetan E-MU:n ohjauspaneelista sample rateksi 96kHz ja laitan Logicin päälle tippuu sample rate 44,1 kHz. Liittyskö tääkin ongelma siihen että ei taida noi E-MU:n ajurit olla välttämättä ihan toimivat Lionissa? Kun noita ylimääräisiä "napseitakin" kuuluu. Entäs jos laitat Logicista käsin sample rate-asetukset haluamiisi arvoihin? Tarviiko sitä E-MUn ohjauspaneelia ensinkään laittaa päälle? Itse olen toistaiseksi tyytynyt 44,1 ja 48 sample rateihin. 24-bittisyyttä olen sentään kokeillut, ja sillä olleekin enempi merkitystä kuin sample ratella. Noh, spekuloin mitä spekuloin, enhän edes käytä Logicia kuin harvakseltaan, joten joku hevijuuseri voi jatkaa... |
blues guitar 04.07.2012 08:29:12 | |
---|
anapena: Entäs jos laitat Logicista käsin sample rate-asetukset haluamiisi arvoihin? Tarviiko sitä E-MUn ohjauspaneelia ensinkään laittaa päälle? Itse olen toistaiseksi tyytynyt 44,1 ja 48 sample rateihin. 24-bittisyyttä olen sentään kokeillut, ja sillä olleekin enempi merkitystä kuin sample ratella. Noh, spekuloin mitä spekuloin, enhän edes käytä Logicia kuin harvakseltaan, joten joku hevijuuseri voi jatkaa... Jep. Näinhän se onkin. Kiitos! ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
blues guitar 06.07.2012 08:20:15 | |
---|
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |