Aihe: Runputyökalu 1 2 | |
---|---|
![]() 29.02.2012 08:58:08 | |
TiimyTheDude: Hitsi kun en osaa vissiin selittää toivettani. Kohtaan 1. haluaisin löytää fiksun, kivan, helppokäyttösen, käsipelillä naksuteltavat, maksuttoman/maksullisenmuttajärkihintasen työkalun. Cubase varmaan toimis, mutta on turhan kallis. 1. Sais jollain FIKSULLA työkalulla luotua ne rumput (ne MIDIn pätkät) 2. tallennettua sinne EZD:n "my midifiles"-kansioon, 3. josta sitten vedettyä Pro Toolsin instrumentti/MIDI-raidalle, 4. jossa en halua(isi) niitä editoida kun se on hankala käyttää. Kyllä se homma vaan on ihan samalla lailla työlästä softasta riippumatta. Sinne pitää ne midipötkylät aina kuitenkin itse laittaa, ei siinä mitään oikotietä onneen ole olemassa. Mut niin kuin täällä on annettu jo vinkkiä, niin ota sieltä ezdrummerin paketista joku lähellä haluamaasi oleva komppi ja muokkaa siitä mieleisesi niin ei tarvitse alusta asti alkaa tekemään. Only pop music can break my heart... | |
![]() 29.02.2012 09:11:34 | |
Cathi777: Kyllä se homma vaan on ihan samalla lailla työlästä softasta riippumatta. Sinne pitää ne midipötkylät aina kuitenkin itse laittaa, ei siinä mitään oikotietä onneen ole olemassa. Mut niin kuin täällä on annettu jo vinkkiä, niin ota sieltä ezdrummerin paketista joku lähellä haluamaasi oleva komppi ja muokkaa siitä mieleisesi niin ei tarvitse alusta asti alkaa tekemään. Työläys ei mua kauhistuta, eikä alusta asti kasaaminen, jopa päinvastoin. Mutta olisin toivonu fiksumpaa kalua siihen naksutteluun kun se Pro Tools. Mutta palaan Googlen ääreen. Kiitos kaikille vaivannäöstä ja kärsivällisyydestä. :) "...mää mitään soita, moon basisti" | |
![]() 29.02.2012 16:53:45 | |
Eli OP:ta siis kiusaa Pro Toolsin pianoroll rumpuraitoja tehdessä. En ole koskaan käyttänyt Pro Toolsia, mutta olen lukenut, että midi-editori ei olisi softan vahvuuksia. Itselläni on käytössä Reaper, jota en koe erityisen hankalana midin kanssa, edes rumpuja klikkaillessa, mutta en voi verrata Pro Toolsiin. Reaperin voit testata täysin toimivana demoversiona ilmaiseksi ja lisenssikin on vain 60 usd meille, jotka emme musiikilla tienaa 20 000usd/vuosi. Mutta jos nyt jotain muuta vinkkiä kaipaat, niin ehdottaisin tutustumaan FXPansionin rumpusoftaan nimeltä Geist. Siinä todella monipuoliset sekvensseriominaisuudet ja on takuulla parempi rumpujen tekemiseen kuin mikään DAW. Tukee natiivina Akai MPD32 pad-kontrolleria, mutta toimii toki muillakin ja on hiirenkin kanssa paljon kätevämpi kuin pianoroll. Patterneja voi olla useita, erillinen song mode, koko biisin rumpujen tekoon. Patternien pituuden voi itse määrittää ja ne voivat olla hyvin pitkiä, esim. tutoriaalissa 1024 iskua. Efektit ovat loistavia. Mukana tulee hyväsoundisia rumpuja. Sampleri beat slicerin kera on mahtava. Ostin itse tuon, kun sain -50% Computer Music-lehden demon rekisteröineenä. Olin alkuun jostain syystä hiukan skeptinen, kun softa vaikutti kevytversionakin hankalalta ja liian laajalta omaan käyttööni. Opin lopulta tosi nopeasti sitä käyttämään kuitenkin. Ei siis kannata pelästyä, jos se ensin on hiukan hankalan näköinen. Tutoriaalivideot ovat hyviä. Midi export Geististä myös löytyy. www.fxpansion.com ja Products valikosta Geist | |
![]() 29.02.2012 19:06:32 | |
MDMK: Eli OP:ta siis kiusaa Pro Toolsin pianoroll rumpuraitoja tehdessä. En ole koskaan käyttänyt Pro Toolsia, mutta olen lukenut, että midi-editori ei olisi softan vahvuuksia. Itselläni on käytössä Reaper, jota en koe erityisen hankalana midin kanssa, edes rumpuja klikkaillessa, mutta en voi verrata Pro Toolsiin. Reaperin voit testata täysin toimivana demoversiona ilmaiseksi ja lisenssikin on vain 60 usd meille, jotka emme musiikilla tienaa 20 000usd/vuosi. Mutta jos nyt jotain muuta vinkkiä kaipaat, niin ehdottaisin tutustumaan FXPansionin rumpusoftaan nimeltä Geist. Siinä todella monipuoliset sekvensseriominaisuudet ja on takuulla parempi rumpujen tekemiseen kuin mikään DAW. Tukee natiivina Akai MPD32 pad-kontrolleria, mutta toimii toki muillakin ja on hiirenkin kanssa paljon kätevämpi kuin pianoroll. Patterneja voi olla useita, erillinen song mode, koko biisin rumpujen tekoon. Patternien pituuden voi itse määrittää ja ne voivat olla hyvin pitkiä, esim. tutoriaalissa 1024 iskua. Efektit ovat loistavia. Mukana tulee hyväsoundisia rumpuja. Sampleri beat slicerin kera on mahtava. Ostin itse tuon, kun sain -50% Computer Music-lehden demon rekisteröineenä. Olin alkuun jostain syystä hiukan skeptinen, kun softa vaikutti kevytversionakin hankalalta ja liian laajalta omaan käyttööni. Opin lopulta tosi nopeasti sitä käyttämään kuitenkin. Ei siis kannata pelästyä, jos se ensin on hiukan hankalan näköinen. Tutoriaalivideot ovat hyviä. Midi export Geististä myös löytyy. www.fxpansion.com ja Products valikosta Geist Nyt rupes lyyti kirjottamaan! Ja timmy naksuttelemaan. Tuhannet kiitokset, näitä juuri kaipailin. Tarjoon kaljan kun satutaan samaan saluunaan. "...mää mitään soita, moon basisti" | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)