Aihe: Cubase AI5 tiedostonsiirto-ongelma
1 2
Yazoo
10.02.2012 21:30:26
Vaikea sanoa, ainakin meillä molemmilla on samat plugarit koneillamme...
anapena
10.02.2012 23:01:43
Koettakaas tehä sessiosta kopio, josta kaikki plugarit on poistettu. Jos niitä siis on ollut käytössä...
Yazoo
12.02.2012 17:04:46
Noniin, taas uusia testejä: ilman plugareita tallennettu aukes Yamahalta Presonukseen päin mutta toisin päin aukes myös plugarien kanssa. Onko Yamahan monipuolisemmassa laitteessa jotain mitä mun halpa Presonus ei ymmärrä?!

Toivottavasti jaksatte vielä vastailla ongelmiini! :)
CPU
12.02.2012 18:25:14
Ei noi äänikortit vaikuta tohon projektiin. Eli sillä mikä äänikortti on käytössä ei ole vaikutusta aukeeko projektit vai ei. Sulla on tod.näk. vaan korruptoitunut projekti. Koita tallentaa uudestaan tai jotain.
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Klezberg
12.02.2012 18:30:28

CPU: Ei noi äänikortit vaikuta tohon projektiin. Eli sillä mikä äänikortti on käytössä ei ole vaikutusta aukeeko projektit vai ei. Sulla on tod.näk. vaan korruptoitunut projekti. Koita tallentaa uudestaan tai jotain.

Jostain huomasin että tuo AI5 sisältäisi jotain erityistä integraatiota tuon N8 kanssa? En nyt pitäisi täysin mahdottomana etteikö sillä voisi olla jotain osuutta asian kanssa. Ihmisten tekemiä nämäkin systeemit on, ja tehdessä pystyy myös tekemään vikoja.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
CPU
12.02.2012 18:41:14
Klezberg: Jostain huomasin että tuo AI5 sisältäisi jotain erityistä integraatiota tuon N8 kanssa? En nyt pitäisi täysin mahdottomana etteikö sillä voisi olla jotain osuutta asian kanssa. Ihmisten tekemiä nämäkin systeemit on, ja tehdessä pystyy myös tekemään vikoja.

No ohan se tietysti teoriassa, mutta olen käyttänyt cubasea nyt varmaan kymmenisen vuotta ja siirrelly projekteja suht paljon eri versioiden välillä, eikä ole kertaakaan tullut tollasta ongelmaa vastaan. Myöskään puuttuvat plugarit eivät ole estäneet projetin avaamista.
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Kalmo
12.02.2012 23:20:16
CPU: No ohan se tietysti teoriassa, mutta olen käyttänyt cubasea nyt varmaan kymmenisen vuotta ja siirrelly projekteja suht paljon eri versioiden välillä, eikä ole kertaakaan tullut tollasta ongelmaa vastaan. Myöskään puuttuvat plugarit eivät ole estäneet projetin avaamista.

Olen samaa mieltä. Projektin pitäisi aueta vaikka kytkisitte ulkoiset äänikortit kokonaan pois.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Klezberg
12.02.2012 23:41:42 (muokattu 13.02.2012 00:07:52)

Kalmo: Olen samaa mieltä. Projektin pitäisi aueta vaikka kytkisitte ulkoiset äänikortit kokonaan pois.

Totta kai pitäisi ja niinhän se yleensä meneekin. Yritin nyt vain spekuloida, että jos tässä nyt ei niin käykään, niin olisiko kuitenkin tuossa AI5+N8 -yhdistelmässä jotain spesiaalia, jonka käyttäminen sitten sotkee kun projekti viedään toiseen koneeseen jossa ei ole tuota N8:a. Siis semmoista, että tuo integraatio käyttää jotain muuta kuin niitä tavanomaisia plugari- ja äänikorttirajapintoja. Silloin siinä ei välttämättä kaikki mene niinkuin Strömsössä.

Jos tämmöisestä olisi kysymys, niin aika lähelle mennään sitä että kyseessä olisi viallinen plugari. Esim. että siellä N8:lla tehdyssä on käytössä "plugari" joka olettaa että siellä on N8 kiinni. Sitten se plugari on laitettu myös toiseen koneeseen jossa se sekoaa kun ei olekaan.

Mutta pimeässä haparointiahan tämmöinen on, niinkuin vikojen selvittäminen aina.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Siitonen
26.04.2012 13:21:35
Tiedostojen siirto onnistuu koneesta koneelle ja sovelluksesta sovellukseen, kun projekti on tehty alusta alkaen oikein.
Eli; Varmista että raidat alkavat aina alusta. Mikäli olet tehnyt uusinta ottoja esim. keskelle raitaa, pitää raita Exportata yhtenäiseksi ennen siirtoa. Tee kaikille raidoille sama toimenpide joissa on uusinta ottoja. Pelkkä "liimauspalikan" käyttö ei riitä tässä. Ilman exporttausta useat otokset aukeavat ominapätkinä uuteen ohjelmaan.
Cubasen uudemmat versiot tunnistavat aikaisempien versioiden projektit kyllä suoraanki ja aukaisevat ne, mutta toisin päin ei.
Äänikortit tai plugarit ei vaikuta siirtämiseen. Jos sovelluksessasi ei ole sitä plugaria mikä on ollut kaverin sovelluksessa se jää vain "tyhjäksi". Plugarit ei siirry.
Audion siirto perustuu siihen että äänityssovellukset käyttävät wav-formaattia, jotka mahdollistavat audiotiedostojen siirron keskenään.
Näin on mahdollista siirtää audioita esim. Cubasesta ProToolsiin ja päinvastoin.
Eikä siihen tarvita kuin pelkät audio-tiedostot. Avaamiseen käytetään Import-toimintoa, jolla tuodaan audiotiedostot käytettävään sovellukseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)