Aihe: Vista vai Xp?
1 2
Ukkovaari
20.06.2012 12:28:15
Alexiv: Nostetaanpas tämä taas esille. Taas ois koneen vaihto edessä, ja mietin että laittaako siihen Vista vai Seiska?

Nyt on sen verran tykimpi kone että saattas tuo Seiskakin toimia, mut mietin vaan et toimiiko varmasti kaikki vähän vanhemmat ohjelmat siinä kunnolla... Yhteensopivuustilasta ei oikein positiivisia kokemuksia ole.

No tietysti win7 eikä mitään visvaa :-)

Ja tietysti tuo win7 vieläpä 64bittisenä niin saat musteista kaiken riti yli 3G:n menevältä osalta (32bittinen kun käyttää muistia tuonn 3G asti)

Et kertonut koneen tehoja tarkemmin mutta aika passeli muistin määrä vois olla 8G).

Mulla on 64bit win7 ja muistia tuo 8G eikä ole tarvinnu kitkuutella musateko-ohjelmien tai pelien kanssa vaan homma pelitää.

Mulla ainakin on pyöriny kaikki 32bittiset softat nätisti ja myös 64bittisetkin softat nätisti, eli ei ongelmia tuon 64bittisen käyttiksen kanssa.

Varmista ja zekkaa kuitenkin tärkeimpien softien suhteen löytyykö yllätyksiä tuon bittisyyden suhteen, eihän se vara venettä kaada vaan on hyvä etukäteen tietää.
AleksiL
20.06.2012 12:41:01
En kertonut tehoja kun en niitä tarkkaan muista, mut 8Gb löytyy muistia ja Seiska on 64-bittinen.

Lähinnä odotan sitä, että vst-plugarit ei vedä konetta heti kyykkyyn, tuolla vanhalla rouskulla näin kävi aina varsin nopeesti jos jotain isompaa plugaria käytti.

Äänikortti (Emu joku) tosin mietityttää, mut se menee sit vaihtoon jos ei pysy mukana, sen verran vanha kortti kuitenkin.
lindo
20.06.2012 12:46:29
Ukkovaari:

Varmista ja zekkaa kuitenkin tärkeimpien softien suhteen löytyykö yllätyksiä tuon bittisyyden suhteen, eihän se vara venettä kaada vaan on hyvä etukäteen tietää.

Josta tuli mieleen että Seiskan asennus - mikä se nyt on suomeks - joka tarkistaa onko se ja se softa yhteensopiva ... no kuitenkin, ajoin tuon hiljattain XP koneessa jossa paljonkin vanhaa softaa, ja muutama softa (esim.- Adobe Audition 1.5) josta Seiska sanoi että "not supported" tms. asentui ja toimii Seiskassa (64bit) ihan niin kuin pitääkin!

Niin ja mun mielstä "Win7 vai Vista?", on vähän samantapainen kysymys kuin joku ois kysynyt aikoinaan että "WinME vai XP? :D
Rok rok
AleksiL
20.06.2012 12:55:42
Mä vaan jostain syystä oon aatellu et "vanhassa vara parempi" :D Mut joo, eipä liene syytä käyttiksellä rampauttaa muuten hyvää konetta.
lindo
20.06.2012 13:03:11 (muokattu 20.06.2012 13:04:59)
Alexiv: Mä vaan jostain syystä oon aatellu et "vanhassa vara parempi" :D Mut joo, eipä liene syytä käyttiksellä rampauttaa muuten hyvää konetta.

"vanhassa vara parempi" toimii ennemmin "XP vai Vista?" kysymyksessä. Siihen kysymykseen vastaus yleensä on XP.
Rok rok
Ukkovaari
20.06.2012 13:34:06
Alexiv: En kertonut tehoja kun en niitä tarkkaan muista, mut 8Gb löytyy muistia ja Seiska on 64-bittinen.

Lähinnä odotan sitä, että vst-plugarit ei vedä konetta heti kyykkyyn, tuolla vanhalla rouskulla näin kävi aina varsin nopeesti jos jotain isompaa plugaria käytti.

Äänikortti (Emu joku) tosin mietityttää, mut se menee sit vaihtoon jos ei pysy mukana, sen verran vanha kortti kuitenkin.

Hyvältä vaikuttaa noiden lukemien suhteen, ainakaan minulla ei kone ole kyykänny kertaakaan vaikka on usemapia plugareita ollu päällä.
AleksiL
20.06.2012 13:40:03
Ei mulla yleensä kovin montaa samaan aikaan päällä ole, jäädytän ylimääräset, mut plugareiden latausajat on ollu jotain käsittämätöntä välillä, useita minuutteja :D
Ukkovaari
20.06.2012 13:48:37
Alexiv: Ei mulla yleensä kovin montaa samaan aikaan päällä ole, jäädytän ylimääräset, mut plugareiden latausajat on ollu jotain käsittämätöntä välillä, useita minuutteja :D

En tiedä auttaako mitenkään asiaan se, että käyttää vaikkapa 2 kovalevyä, silloinhan sen yhden sijaan työskentelee kaksi eli enemmän pystytään lukemaan tietoa samanaikaisesti.

Itellä mm. on protari ohjelma asennettu yhdelle kovalevylle ja itse käsiteltävät tiedostot on toisella kovalevyllä, näin kun sitten tietoa käsittelee niin on nopeampaa kuin jos olisi samalla kovalevyllä ja käytettävä aika jaettaisiin vuoroin itse musasoftan ja käsiteltävän tiedoston välillä.

Kannattaa ainakin harkita useampaa kovalevyä (jos ei muuten niin hankkii tiedostojen tallentamiseen isompaa levytilaa).

Tuossa vaan yksi idea latausaikoihin, johon tietysti vaikuttaa itse kovalevyjen ominaisuudet kuten nopeus tai onko ns. SSD levy vaiko perinteisempi kovalevy jossa on lukupäät.
AleksiL
20.06.2012 13:51:25
Tuota pitääkin kokeilla. Levyjä kyllä on, yhteensä neljä :D Kyl mä luulen että tuo muistin lisääntyminen jo auttaa asiaa niin paljon, että hermot ei ihan heti mene.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)