Antti1: Taas on aika miettiä päivitystä rautapuoleen tuloillaan olevan konepäivityksen myötä. Kysymysmerkkinä on vielä uusi mölyboksi. Kaipaisin jotain "idioottivarmoilla" ajureilla varustettua laatulaitetta melko huokeasta hintaluokasta. Firewire, USB, PCI-E? Ei mitään väliä mulle sinänsä, kunhan toimii hyvin ja siitä löytyy nämä ominaisuudet: -pari mikkietusta -kaksi instrumenttiliitäntää -vähintään kaksi linjatasoista liitäntää -kaikki noi käytössä yhtäaikaa -kaksi kuulokevahvistinta -mahdolliset laajennukset ADATin kautta ei pahitteeksi, 16 kanavaa max riittää -erittäin lyhyt latenssi -varmatoimiset ajurit, joissa tuki 64-bit Win7:lle Tämä on pyörinyt päällimmäisenä ajatuksena, mutta ensikäden tietoa siitä on mulla aika nihkeästi: http://www.thomann.de/fi/motu_828_mk_iii_hybrid.htm Mielessä on käynyt myös: http://www.thomann.de/fi/emu_1616m_pci_express.htm Mites esim. RME:n tuotanto, pystyttekö ehdottamaan jotain? Ne ovat olleet melko varmatoimisten laitteiden maineessa. Ennen kun ostat MOTUn niin Googlaa sen ongelmista. Niistä on aika paljon juttua. Itselläkin oli moinen laite ja sama vika oli mitä niissä jutuissa mitä netissä paljon kirjoiteltiin. Tuki oli olematonta. Sain vaihedettua M-Audion ProFireen ja se on sitten toiminut hyvin niin PC:ssä kuin MAC:ssänikin. Ei ku näin se menee... |
Ennen kun ostat MOTUn niin Googlaa sen ongelmista. Niistä on aika paljon juttua. Ite painin vuos sitte Antin mainitseman MOTUn ja RME FF400 välillä. Ja koska juuri MOTUn ongelmista löyty paljon enemmän jupinaa kun RMEn, niin valitsin ton FF400. Ja hyvä valinta on ollut. Aikaisemmin oli Presonuksen pikku ff-kortti ja kyllä ainakin minusta eron siihen kuulee korvilla. On ollut myös erittäin varmatoiminen ja vakaa käytössä. Jos jotain miinusta haluaa hakea, niin aluksi sen oman mikserin logiikan tajuamiseen meni tovi. Mutta vaikka se lompakkoon ison loven tekikin, en nyt vaihtais muuhun kuin isoveljeensä. Mulla on ollu kortti kytkettynä SIIGin ff-korttiin(PCIe), jossa on TI:n piiri. Oon testannu myös emon ff-liitäntää, joka taas on VIAn piirillä ja on kortti pelittäny siinäkin. Joten ei se nyt ainakaan ihan ronkelikaan oo... asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...ASUS P8P67 / Core i7 2600 K / 16 Gb DDR3 2000 MHz / Win 7 64bit / RME FF400 / Cubase 5 |