JPQ 26.03.2010 03:52:05 | |
---|
Tämä 16 midi instrumenttia riittää minusta hyvin koska kait multitimbraali lasketaan yhdeksi no omassa käytössäni muut rajoitteet erikseen tuo sellainen rajoite jonka tiedän heti suorilta ettei haittaa mutta LE version vain kaksi plugaria oli taas jo liian vähän. No en silti Cubasea ole ostamassa enkä Sonaria (ei toimi Mac OS Xässä...). Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
northern 26.03.2010 13:15:35 | |
---|
JPQ: Tämä 16 midi instrumenttia riittää minusta hyvin koska kait multitimbraali lasketaan yhdeksi no omassa käytössäni muut rajoitteet erikseen tuo sellainen rajoite jonka tiedän heti suorilta ettei haittaa mutta LE version vain kaksi plugaria oli taas jo liian vähän. Missä noin sanotaan että vain kaksi plugaria saisi? Ei noista Cubasen versioista kyllä meinaa muutenkaan löytyä mistään kauhean tarkkoja tietoja. Monen päivän googlettamisen jälkeen toi http://www.zoom.co.jp/english/products/cubase/cubase.html on ainoa mitä olen löytänyt eikä siinäkään plugareista mitään mainita. Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä. |
JPQ 26.03.2010 13:17:33 | |
---|
northern: Missä noin sanotaan että vain kaksi plugaria saisi? Ei noista Cubasen versioista kyllä meinaa muutenkaan löytyä mistään kauhean tarkkoja tietoja. Monen päivän googlettamisen jälkeen toi http://www.zoom.co.jp/english/products/cubase/cubase.html on ainoa mitä olen löytänyt eikä siinäkään plugareista mitään mainita. Nämä LEet on äänikorttien yms mukana tulevia josta puhun ja niiden yhteydessä jossain en muista missä mutta näin on. No ainakin mitä olin katsovinani tuota Emu 0404 PCI kortin mukana tullutta oli näin. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
washburn 26.03.2010 14:42:56 | |
---|
Aki: Muistaakseni Alesiksen sivuilla sanoivat ettei nämä pikku-IO:t tartte ajureita, ja että 64-bittisessäkin toimisi. Näin käsitin, kannattanee varmistaa: http://www.alesis.com Aleksiksen sivuilta: " Its class compliant, so you can use the plug-and-play iO2 EXPRESS with virtually any computer." Tarkoittaako tämä nyt siis, ettei ajureita tarvita pc:ssäkään? Live long and prosper. |
mhelin 26.03.2010 17:25:29 | |
---|
washburn: Aleksiksen sivuilta: " Its class compliant, so you can use the plug-and-play iO2 EXPRESS with virtually any computer." Tarkoittaako tämä nyt siis, ettei ajureita tarvita pc:ssäkään? Tarkoittaa, ilmeisesti se myös on USB 1.1 laite. Voi olla että samanaikainen äänitys ja toisto 24-bitin resoluutiolla ei onnistu, eli toistossa resoluutio on silloin 16 bittiä. ASIO tukea varten tarvitaan esim. (ilmainen) ASIO4ALL ajuri. |
Lennu 26.03.2010 18:53:25 | |
---|
No kandee se Pro Tools edes auttavasti ottaa haltuun, playlistit ja editointi esim. Se nyt kuitenkin on se standardi ammattisofta ja nää muut riipperit ja logikit on vähän semmosia nörttihommia, äänentoiston linukseja. My life is like an Opel-highway. |
Pop Corn 26.03.2010 19:41:57 | |
---|
Lennu: No kandee se Pro Tools edes auttavasti ottaa haltuun, playlistit ja editointi esim. Se nyt kuitenkin on se standardi ammattisofta ja nää muut riipperit ja logikit on vähän semmosia nörttihommia, äänentoiston linukseja. Jeps. Mm. sellaset nörtit ku Chuck Ainlay ja Mark Knopfler käyttävät Nuendoa harrasteäänityksissään, mutta kyllähän sen sitten kuuleekin. Ei oo sitä samettista ja ammattimaista Pro Tools soundia, no sir. . |
Danko 26.03.2010 19:54:30 | |
---|
Pop Corn: Jeps. Mm. sellaset nörtit ku Chuck Ainlay ja Mark Knopfler käyttävät Nuendoa harrasteäänityksissään, mutta kyllähän sen sitten kuuleekin. Ei oo sitä samettista ja ammattimaista Pro Tools soundia, no sir. Eihän siinä soundissa ole mitään eroa, googleta Sherlock niitä nollaustestejä. Työtapakysymys, ja mistä ne samat työkalut löytyy ja millä nimellä. keltainen on uusi punainen (+4 = -16 dBFS) |
Lennu 26.03.2010 20:00:26 | |
---|
Pop Corn: Jeps. Mm. sellaset nörtit ku Chuck Ainlay ja Mark Knopfler käyttävät Nuendoa harrasteäänityksissään, mutta kyllähän sen sitten kuuleekin. Ei oo sitä samettista ja ammattimaista Pro Tools soundia, no sir. Hoho Mark Knopfler, eihän se osaa edes soittaa plekulla. My life is like an Opel-highway. |
northern 26.03.2010 22:43:40 | |
---|
Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä. |
Aki 26.03.2010 23:18:52 | |
---|
northern: Mitenkäs, onnistuuko se softan vaihto kuinka helposti jälkeenpäin? Alesiksen kanssa voit käyttää vain muita softia kuin Pro Toolsia. Pro Tools (HD ja LE) ei käynnisty ellei Digidesign-laite ole kytkettynä. Pro Tools M-Powered käynnistyy (myös?) tietyillä M-Audion äänikorteilla, muttei sekään ilman niitä. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
JPQ 27.03.2010 00:51:11 | |
---|
Lennu: No kandee se Pro Tools edes auttavasti ottaa haltuun, playlistit ja editointi esim. Se nyt kuitenkin on se standardi ammattisofta ja nää muut riipperit ja logikit on vähän semmosia nörttihommia, äänentoiston linukseja. No todella moni ammattilainen käyttää Logic softaa no yksi molempia eli Pro Tools ja Logic tietääkseni molemmat nykyisessä arsenaalissa. Mutta Reaper vaikkei huono ole niin en oikein innostu... Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
northern 27.03.2010 02:06:04 | |
---|
Aki: Alesiksen kanssa voit käyttää vain muita softia kuin Pro Toolsia. Mutta esim. reaperin käyttäminen ton kortin kanssa onnistuisi? Ei tulisi ainakaan kovin kalliiksi ton äänikortin ja reaperin yhdistelmä. Netistä olen useita palstoja lukenut jossa on ollut väittelyä eri äänitysohjelmien paremmuudesta. Kaikille ohjelmille on kannattajia ja haukkujia. Pro toolsin ja Cubasen vertailussa tuntuu usein toistuvan seuraavat mielipiteet: - Mac koneilla toimii paremmin Pro Tools - Pc:llä toimii paremmin Cubase - Audion käsittelemiseen Pro Tools on parempi - Midin käsittelemiseen Cubase on parempi - Pro Tools on yleisempi studiossa, mutta muut ohjelmat yleistyvät koko ajan enemmän. - Pro Toolsin halvat versiot on enemmän rajoitetumpia. Tuolta luin cubasen LE 4 versiosta "2 insert effects and 4 send effects per channel" http://www.steinbergusers.com/cubase/cubase_feat_req.php#le eli joka raidalle saa kaksi plugaria ja lisäksi on neljä sendiä aux raidalle, eli yhteensä kuusi plugaria? Riittäisi varmaan mulle. Jos joka raidalle laittaa ekvalisaattoin ja kompuran, sendillä sitten lisää kaikut. Mitenkäs onnistuisi jos haluaisi vaikka vielä flangerin tohon ennen kaikua? Saisiko sen ensin aux raidalle jossa on flanger ja siitä aux raidasta sille sendillä kaikuraidalle? Bouncaamallahan noita plugareita saa rajattomasti, mutta harmittaa sitten kuudennen bouncauksen jälkeen huomata että sen ekan plugarin asetukset ei ollutkaan hyvin. Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä. |
Pop Corn 27.03.2010 02:26:11 (muokattu 27.03.2010 02:35:34) | |
---|
Lennu: Hoho Mark Knopfler, eihän se osaa edes soittaa plekulla. Ai nöu, noi v**dun nörtit ei vaan tajuu. Mäkin vedän plekulla ainaskin 50 nuottia enempi per aikayksikkö ku Markki nörtti, rähmäisillään nakkisormillaan. Pro Tools rules for ever.. ja Macci too! . |
HK 27.03.2010 02:45:51 (muokattu 27.03.2010 02:49:10) | |
---|
northern: paljon protools propagandaa Eikä oikein mitään muuta. Jos käytät Maccia, niin homma Cubase. Päivitykset toimii, on vähän monipuolisempi softa kuin protools hömpämpömppelit. Toimii myös PC:llä tehtyjen projektien kanssa, ja lisenssit myös jos joskus joudut vaihtamaan. Jos käytät PC:tä, ja luulet joskus vielä vaihtavasti Mäkkiin, niin hommaa Cubase. Samat perustelut kuin yllä. Muuten hommaa Sonar. Päivitykset toimii. Jos käytät PC:tä pienellä budjetilla niin hommaa Reaper. Jos ostat monen sadan euron äänikortin, ei siinä konkurssissa oikea äänityssofta enää tunnu missään. Viittaan Cubaseen tai Sonariin. Tämä siis näin harrastelijan kokemuksella. Isot pojat varmasti ovat eri mieltä! Peltikorva puupäässä. |
Aki 27.03.2010 09:17:09 | |
---|
northern: Kaikille ohjelmille on kannattajia ja haukkujia. Kyllä, ja näin tulee aina olemaan vaikka joku valmistaja ajaisi itsensä minkälaiseen umpikujaan tahansa. Nää on fiilisjuttuja. Sen takia olisi hyvä jos olisi mahdollisuus kokeilla kaikkia ehdokkaita itse. Joidenkin toimintamallit vaan eivät istu, toisten taas tuntuvat luontevimmilta. Pro Tools löytyy mahdollisesti joltain kaverilta, Garageband antanee riittävän Logic-fiiliksen (vain mäkille), Cubasesta on demo (vaatii tosin USB-donglen, taitaa olla mahdollista vuokrata), Vanhasta Digital Performeristakin löytyy demo (Google: "digital performer" demo), Reaperia voi kokeilla heti, Sony Vegasista on demo, Ardour on ilmainen, ... - Pro Tools on yleisempi studiossa, mutta muut ohjelmat yleistyvät koko ajan enemmän. Kyllä. Ja onkin hemmetin mielenkiintoista nähdä minkälaiseen suohon Digideign itsensä tässä kahden vuoden aikana ajaa. LE:n minaisuudet on jo rajusti jäljessä kilpailijoista, ja HD:n hyöty vähenee tehokkaiden tietokoneiden kanssa. Se että Pro Tools ehti eka ei kanna enää kovin pitkään. eli joka raidalle saa kaksi plugaria Jokaisessa softassa on rajoituksensa. Ne olis syytä valita piirteistä joita et oo juuri tarvinnut, enemmän kuin asioista joiden kanssa jo nyt joudut yrittämään toimeentulemista. Esim PT LE:n 18 raidan äänitysrajoitus tulee luultavasti myöhemmin vastaan kuin raitakohtainen kahden plugarin rajoitus. Kuulostaa mun korvaan aika Audacityltä. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
anapena 27.03.2010 09:27:30 | |
---|
Aki:Vanhasta Digital Performeristakin löytyy demo (Google: "digital performer" demo), Jaa, toihan onkin hyvä juttu. Silloin kun itse päädyin kyseiseen softaan, joskus kauan sitten, niin ei mitään demoja ollu missään... |
Jaava 28.03.2010 20:06:08 | |
---|
Kyllä. Ja onkin hemmetin mielenkiintoista nähdä minkälaiseen suohon Digideign itsensä tässä kahden vuoden aikana ajaa. LE:n minaisuudet on jo rajusti jäljessä kilpailijoista, ja HD:n hyöty vähenee tehokkaiden tietokoneiden kanssa. Se että Pro Tools ehti eka ei kanna enää kovin pitkään. Jep mielenkiintoista on. Toisaalta nyt LE:n kasiversioon vähennettiin niitä rajoituksia aiemmasta aika paljon. Ja harva LEn käyttäjä tarvitsee enempää kuin 48 raitaa kerralla esimerkiksi. Eikä ne muut ominaisuudet nyt mitenkään erityisesti jäljessä ole. En mä ole juurikaan törmännyt asioihin, mitä protrilla ei voisi tehdä. LE:n raitamäärärajoitus johtuu käsitykseni mukaan siitä, että HD on rakenteensa takia rajoitettu tiettyyn raitamäärään per hardwarekortti ja Digi ei halua tehdä LEstä parempaa kuin halvimmasta HDversiosta. Toisaalta nykymaailmassa noi omat DSPkortit ei enää ole tarpeellisia kun ne toisaalta protarin tullessa standardisoftaksi olivat jokseenkin pakollisia. Mä luulen, että digin on muutettava koko protarin perusrakenne lähitulevaisuudessa, luovuttava noista kalliista DSPkorteista ja siirryttävä natiiviprosessointiin kuten muutkin. Voivat sitten keskittyä kehittämään superluotettavaa hardwarea ja ajureita natiiviratkaisuille. Sinänsä mun mielestä äänenkäsittelyyn protari on erittäin hyvä softa. En ole logicia kuin nopeasti kokeillut, mutta mulla on cubase studio 4, suunnilleen uusin reaper versio ja pro tools le 7.4 ja jostain syystä mä yleensä käytän tota protaria. Jotenkin vaan se sopii mun työskentelytapaani paremmin. Asiat toimii mun mielestä intuitiivisemmin ja käyttöliittymä on selkeämpi. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Aki 28.03.2010 21:08:33 (muokattu 28.03.2010 21:12:40) | |
---|
Jaava: Jep mielenkiintoista on. Toisaalta nyt LE:n kasiversioon vähennettiin niitä rajoituksia aiemmasta aika paljon. Heh, uskotaan! "Whats new in Pro Tools LE 8" .pdf on 8,0MB kokoinen tiedosto. Pitääpä lukea. En mä ole juurikaan törmännyt asioihin, mitä protrilla ei voisi tehdä. Äänittää 24 raitaa kerralla? Laittaa kanavaan plugaria ilman että vaiheistus muiden kanavien kanssa menee metsään? Tehdä nopea bounce 2 tunnin konsertista? Äänittää stereowaveja? Toistaa stereowaveja ilman konvertointia? Bouncata projektia dösässä? Mulle on tullut vastaan paljon asioita joita PT-käyttäjä ei osaa kaivata koska on tottunut muuttamaan työskentelytapansa PT:n mukaan. Mutta suurin osa edellämainituista asioista on mulle softan tärkeimpiä perusedellytyksiä. Digi ei halua tehdä LEstä parempaa kuin halvimmasta HDversiosta. Olennainen syy toki. Mieluummin menettää kerralla sitten kaikki asiakkaat kuin pelkät HD:n ostajat. Mutta nyt kun jok'ikinen muu alle 400€ maksava softa (ja muutama ilmainenkin) kykenee tekemään asioita joita HD Toolsikaan ei pysty, niin Digillä ollaan kyllä jo todella hukassa. Tarkoitan nyt esim tuota reaaliaikaiseksi rajattua bouncea, ja sitä ettei HD:llä sovi äänittää Delay Compensation päällä. Toisaalta nykymaailmassa noi omat DSPkortit ei enää ole tarpeellisia kun ne toisaalta protarin tullessa standardisoftaksi olivat jokseenkin pakollisia. Niinpä. Tähän taustalle surumarssi ja muita hautajaisbiisejä. Sitten pitkäveto pystyyn, myydäänkö PT10:ä HD:nä lainkaan? Veikkaan että ei. Softaleirit ovat aina hyvin tunteikkaita päätöksiä. Ihan mullakin nousee *snif* tunteet pintaan kun näistä puhuu... "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
northern 28.03.2010 22:01:18 | |
---|
Taitaa toi purkki mennä tilaukseen: http://www.alesis.com/io2expressKokeilen mukana tulevaa Cubasea ja latailen muiden ohjelmien demoja kokeiltavaksi. Sitten voi päättää mistä ohjelmasta sen kunnollisen version hankkii. Ehkä parasta luopua tosta Pro Toolsista, vaikka se onkin ainoa kunnolla entuudestaan tuttu ohjelma. Enää tarvisi koneen joka jaksaisi pyörittää tota äänityssoftaa. Sen kasaaminen onkin sitten toinen juttu josta ei mitään aikasempaa kokemusta :) Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä. |