Ukko 28.01.2003 16:26:49 | |
---|
Sellaista kasiraituria millä pystyy sekä äänittämään että toistamaan kahdeksan raitaa kerrallaa ei taida olla edes olemassa ja jos onkin niin kahdekasan raitaa kerrallaankin ei ole kauhean paljon jos äänitetään koko bändiä livenä. No no. Meikällä on Yamahan 8 raitainen minidisk paketti ja kyllä se äänittää kahdeksan sisään kerralla ja tietysti myös toistaa samat. Kaksi sellaista synkkaan niin siinähän on jo kuusitoista raituri. Efektit splitaten rasian kautta kumpallekin niin siinähän on valmis systeemi. Eikä edes kallis. Ja äänittäväthän analogi nauhuritkin kerralla kaikille raidoillensa. |
Ukko 28.01.2003 16:31:46 | |
---|
Kyllä sen aivan varmasti pitäisi äänittää ja toistaa yhtä aikaa. Kokeilepa laittaa äänittävän raidan tape monitor päälle.. Jos se on se Fostexin ensimmäinen kasiraituri niin ei se muistaakseni nauhoita kuin neljälle raidalle kerrallaan. Toistaa kaikki kahdeksan. Siinä laitteessa oli aivan onneton dynamiikka. |
PIM 28.01.2003 23:34:40 | |
---|
Cubasis VST 4.0 maksaa muuten alle satasen ja on kova kilpailija n-Trackille. Se perustuun Cubase VST 5:een ja sen mukana tulee enemmän plugineja ja softainstrumentteja kuin n-Trackin. Right now I'm fucking busy, or vice versa.. |
DieC1 29.01.2003 00:00:44 | |
---|
Itelläni (on kohta) 1,7 amd, 512 muistia ja 120 mb kovoa. Äänikortti on Inca88 (8 raitaa sisään/ulos), Behringerin etuasteita 3 kpl, 2-kanavaisia kaikki. EIköhän niillä pärjää. Ajattelin kans tota N-studioo. Mikä ero tuossa Cubasiksessa on itse Cubaseen? |
PIM 29.01.2003 08:33:50 | |
---|
Itelläni (on kohta) 1,7 amd, 512 muistia ja 120 mb kovoa. Äänikortti on Inca88 (8 raitaa sisään/ulos), Behringerin etuasteita 3 kpl, 2-kanavaisia kaikki. EIköhän niillä pärjää. Ajattelin kans tota N-studioo. Mikä ero tuossa Cubasiksessa on itse Cubaseen? Cubasis perustuu edelliseen Cubase versioon ja siinä on jotain rajoituksia. Yritin itsekin etsiä tietoja tarkoista eroista mutta aika huonolla menestyksellä. Cubasiksen mukana tulee yli 30 VST efektipluginia sekä 10 VST virtuaali-instrumenttia ja käytössä 48 audioraitaa ja 64 midiraitaa. Toisin kun n-Track Cubasis on pakettisofta ja paketissa tulee 3 cd-levyä sisältäen mm. WaveLab Liten, masterointi ja polttosofta Master Unitin sekä sampleja. Right now I'm fucking busy, or vice versa.. |
Ukko 29.01.2003 16:12:38 | |
---|
Itelläni (on kohta) 1,7 amd, 512 muistia ja 120 mb kovoa. Äänikortti on Inca88 (8 raitaa sisään/ulos), Behringerin etuasteita 3 kpl, 2-kanavaisia kaikki. EIköhän niillä pärjää. Ajattelin kans tota N-studioo. ? 120 meganen kovo ? Eipä sillä paljon ole käyttöä audiomaailmassa ;) |
kivi 31.01.2003 20:07:33 | |
---|
1/2 tuuman kasiraituri Fostexilta...Muistatko mallia? Mä muistan vaan sen 1/4 tuumasen... Joo, viimeinen Fostexin 1/4" oli pystymallina muistaakseni nimeltään R8, ihan käypä demopeli, monenkin sellaisen kanssa oon pelannut. Mutta se 1/2" oli sitten vanhempaa kamaa, kyllä mulla on muistikuva, vaikkei tarkempaa tietoa. Fostexillahan oli myös tää vaakasuora all-in-one -kotistudio, 8 raitaa ja 1/4", jollainen on Lefthandedeilla, ja jollaisella Primus teki kaikki alkupään levynsä, jos oon oikein ymmärtänyt. Hyväsoundinen peli, kun pesee ahkerasti isopropanolilla. Olihan se Fostex eikä Tascam? Nyt hiipi epäilys, kun ei voi tarkistaa... siitä on kumminkin vuosia kun sen viimeksi näin. oli tämä Tascamin 16-raituri tuuman nauhalla. Mun mielestä tosi hyvä laite...menin idioottimeisesti vaihtamaan sen Adatteihin joskus 90-luvun puolessa välissä. No, sellaista sattui siihen aikaan paremmissakin perheissä:-D Mikähän siinä on, että vaikka paremmat Fostexit on ihan kuuluisia hyvästä laadustaan, on Teac/Tascam kuitenkin ainakin mun mielikuvissa paljon miellyttävämpi soundiltaan..? |
DieC1 05.02.2003 00:36:42 | |
---|
Siis piti teitysti sanoa 120 gb kovoa :) Ostin 3 2-kanavaista behringerin etuasetta. cool. cubasis vst tulee incan mukana, eiköhän silläkin jo alkuun pääse :) |
the jokke 11.03.2003 20:19:05 | |
---|
No no. Meikällä on Yamahan 8 raitainen minidisk paketti ja kyllä se äänittää kahdeksan sisään kerralla ja tietysti myös toistaa samat. Kaksi sellaista synkkaan niin siinähän on jo kuusitoista raituri. Efektit splitaten rasian kautta kumpallekin niin siinähän on valmis systeemi. Eikä edes kallis. Ja äänittäväthän analogi nauhuritkin kerralla kaikille raidoillensa. mitä maksaa tollanen systeemi? ja mitä siihen pakettiin oikeestaan kuuluu? |
Tabaluka 13.07.2003 03:47:41 | |
---|
mihin etuasteita tarvitaan , mitä ne itse asiassa ovat , n00b. |