Aihe: Line6 Toneport UX 1 kokemuksia ?
1 2
Connor
13.10.2010 11:24:55

ja juu ei. Ei ainakaan mulla ollu mitään vaikutusta asiaan. Rätinää ja rutinaa. Alkaa isosti kasvaa giguli otsaan ton vehkeen takia. Tuntu, että meni jopa huonompaan suuntaan.

Pitää koettaa vielä säätää arvoja. Katotaan.
Setä ei ole paha. Setä on vaan ruma.
jra
14.10.2010 00:46:39 (muokattu 14.10.2010 02:34:10)
Connor: ja juu ei. Ei ainakaan mulla ollu mitään vaikutusta asiaan. Rätinää ja rutinaa. Alkaa isosti kasvaa giguli otsaan ton vehkeen takia. Tuntu, että meni jopa huonompaan suuntaan.

Pitää koettaa vielä säätää arvoja. Katotaan.

Ootko kokeillut DPC Latency Checker ja LatencyMon -ohjelmia? Jos noita kokeilee vaikka aluksi ilman Toneportia, niin että käytössä on vain kokeen sisäinen äänikortti tai ei äänikorttia ollenkaan, niin pääse jäljille ovatko napsut ja rätinät Toneport/ajurit -lähtöisiä vai onko esim. koneen piirisarja ja sen ajurit sellaisia ettei häiriötön usb-kortin toiminta ole ollenkaan mahdollista.

Mulla on molempien kannettava ja pöytäkone emolevyjen kanssa hieman viitteitä siihen etteivät aivan kaikki ongelma ole Line6:n syytä, vaan Intel, nVidia ja Microsoft saavat omansa noitumisesta.

LatencyMon antaa enemmän tietoa siitä mikä ajuri tai prosessi mahdollisesti on syypää:
http://www.resplendence.com/latencymon

Mulla on latenssiongelma pöytäkoneessa (Intel-prossu, nVidian piirisarja) ja taas läppärissä (Intel-prossu, Intelin piirisarja) latenssit kunnossa, mutta jotain muuta, mahdollisesti piirisarjasta tai sata-ohjaimesta johtuvaa häiriötä. Tuohan ei tietenkään tarkoita etteikö Line6:n usb-ajuri/laite olisi tavallista herkempi noiden ongelmien aiheuttamalle koneen tökkimiselle.

E: Itse olen nyt jonkun aikaa kämmenet hiessä jännittänyt ja testannut oliko läppärin ihmeellisten kohinaongelmian syy kovalevyn AHCI-sata-ohjaimessa. Kokeilin vaihtaa sen IDE-ohjaimeen, joka on periaatteessa hieman hitaampi, mutta aika moni netin latenssi- ym. ääniongelmajuttu viittasi tuohon suuntaan, ja itselläkin tuntui häiriötä olevan enemmän tai vähemmän tiuhan riippuen siitä mitä Intelin AHCI-ajurin versiota koneeseen kokeilin:
http://www.ocztechnologyforum.com/f … nable-IDE-AHCI-without-reinstalling

Sinänsä helppo tuo vaihto edes-takaisin, mutta operaatiossa kone hukkasi dvd-rom -aseman, ja se löytyi vasta kun päivitin bios'in uudelleen (samaan versioon).
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Connor
15.10.2010 14:01:38

En ole kattonu. Pitää kattoo kun v-käyrä noita vehkeitä kohtaan hieman laskee että pystyy edes koskemaan koeneeseen.
jra
15.10.2010 19:56:35 (muokattu 16.10.2010 02:24:57)
Connor: En ole kattonu. Pitää kattoo kun v-käyrä noita vehkeitä kohtaan hieman laskee että pystyy edes koskemaan koeneeseen.

Itsellä keikkuu kanssa välillä vahvasti punaisella. Mikään ei ole sen raivostuttavampaa kuin kesken äänitykset saatanallinen häiriö, tai edes yksi napsu.

Line6:n forumilla joku oli keksinyt toimivan tuntuisen kiertotien. Kokeilin myös ja tuntuu toimivan (vielä) yllättävän hyvin. Varmuuden vuoksi heitin vielä päälle selaimeen satunnaiset noin 30 ikkunaa, jotta tulisi vähän lisäkuormaa.

Ohje oli että asentaa Line6:n softien lisäksi Asio4all:n ja antaa olla molempien ajureiden päällä sekä Toneportin että sisäisen kortin (mulla se perus Realtekin HD).

Säätää nuo Windowsin ääniasetuksista niin että Toneport on vain tallentavana ja disabbloitu toistopuolelta, sisäinen kortti on sitten päinvastoin enabloitu toistoon ja disabloitu tallennuksesta. Molempiin sama bittisyys (mulla 24bit) ja näyt.ot. taajuus.
.Avaa Podfarmin ja laittaa sieltä Asio-bufferin esim. 128 ja bittisyyden samaan kun yllä.

Sitten avaa nauhuriohjelman ja sieltä Asio asetukset. Valitaan Asio ja Asio4all. Inputteihin Toneportin kanavat ja outputteihin sisäisen äänikortin kanavat. Tarkemmista asio-asetuksista Asio4allin asetuksiin ja sielä aktivoi samalla tavalla äänikortit kuin noissa aiemmissa: UX sisään ja sisäinen kortti ulos. bufferiksi 128
molempiin 128.

Toimii ainakin äänittäessä hyvin vaikka olisi useampi raita yhtäaikaa ja Asion latenssiksi Reaper näyttää 2,9/5,6ms! Toneportin omilla ajureilla ei päässyt koskaan samaan.

Kuulokkeet tai vahvistin kiinni tietokoneen liitäntään, ei Toneporttiin.

Sekavat ohjeet, mutta täällä alkuperäiset:
http://line6.com/community/thread/46345?tstart=0

E: Vaikka mulla tuntuu tuo yllä oleva jippo toimivat (muutaman tunnin nyt testaillut, eikä häiriötä, niin onhan tuo Line6:n ajurihomma aikamoista kötöstömistä.

EIlen illalla tällainen viesti Line6:n supportilta forumilla:

12. Oct 15, 2010 12:18 PM in response to: Geoffio
RE: Choppy Sound Still
Yes. There are others having similar issues and we know our driver is not perfect and we are still working on it.

Hopefully some future releases of the driver can resolve these issues.

Line6Miller

Jos tuo Realtek-halpis & ilmainen Asio4all pystyy hoitamaan toistohomman Toneportin kyljessä todella pienillä latensseillä pätkimättä, niin on kumma ettei vehkeen omaa toistopuolta saada kuntoon Seiskassa. Kuitenkin ainakin itsellä Vista 32bit toimi ilman ongelmia.
Glacius
22.12.2010 20:14:50
Saiskohan parempaa materiaalia nauhalle kun nauhoittaisi kitara soundin mikittämällä vahvarista toneportin kautta, ettei soittaisikaan kitaroita suoraan toneportilla sisään, itse ainakin huomannut että kitaran soundit kuulostavat melko kurjilta... (rätisee herkästi) voisi kuvailla, huomaa varsinkin korkeita sooloja soitellessa, soundi ei kuulosta kauheen luonnolliselta ja miksauskin on epämukavaa kun nauhoitettu soundi on jo huono, en tiedä vaikuttaisiko tuo mikillä äänitys asiaan vai onko tää nyt jostain buffaus ja bitti asetuksista kii
Grugi
22.12.2010 20:44:43
Glacius: Saiskohan parempaa materiaalia nauhalle kun nauhoittaisi kitara soundin mikittämällä vahvarista toneportin kautta, ettei soittaisikaan kitaroita suoraan toneportilla sisään, itse ainakin huomannut että kitaran soundit kuulostavat melko kurjilta... (rätisee herkästi) voisi kuvailla, huomaa varsinkin korkeita sooloja soitellessa, soundi ei kuulosta kauheen luonnolliselta ja miksauskin on epämukavaa kun nauhoitettu soundi on jo huono, en tiedä vaikuttaisiko tuo mikillä äänitys asiaan vai onko tää nyt jostain buffaus ja bitti asetuksista kii

Voisin väittää että saa ja paljonkin jos vain on mahdollista mikittää kunnolla ja soittaa tarpeeksi lujaa eli kerrostalossa ei aina tota mahdollisuutta ole.
SDMF
Borlag
22.12.2010 20:49:24

Glacius: Saiskohan parempaa materiaalia nauhalle kun nauhoittaisi kitara soundin mikittämällä vahvarista toneportin kautta, ettei soittaisikaan kitaroita suoraan toneportilla sisään, itse ainakin huomannut että kitaran soundit kuulostavat melko kurjilta... (rätisee herkästi) voisi kuvailla, huomaa varsinkin korkeita sooloja soitellessa, soundi ei kuulosta kauheen luonnolliselta ja miksauskin on epämukavaa kun nauhoitettu soundi on jo huono, en tiedä vaikuttaisiko tuo mikillä äänitys asiaan vai onko tää nyt jostain buffaus ja bitti asetuksista kii

Luonnollisemman kuuloista saisit kyllä, mutta rätinät on mitä todennäköisimmin ajuriongelmista johtuvia.
Glacius
23.12.2010 08:39:17 (muokattu 23.12.2010 08:40:04)
Borlag: Luonnollisemman kuuloista saisit kyllä, mutta rätinät on mitä todennäköisimmin ajuriongelmista johtuvia.

näin vähän ajattelinkin, miksauskin voisi olla helpompaa ja mukavempaa, soundi kuulostanut tähän asti sellaiselta liian suoraan sisään soitetulta, ei mitenkään elävä, ajurit ovat kaikki ajantasalla, pod softasta buffaus max / 16bit / 1gb ramia käyttäen, nauhoitus paikkana toimii perus olohuone ja dynaaminen mikki, äänen käytöllä ei ole väliä mutta en tiedä onko sitten muuten hyvä yhdistelmä ?
Connor
10.01.2011 09:31:03

Juu ei. Kaikkeni tein ja kaiken kokeilin. Ei suostu tämä kampe toimii mun win7 koneessa. Kokeilin tuon ylläolevien ohjeiden mukaan, kokeilin poistaa USB laitteita. Ei vaan futaa, lieneekö mun koneen piirisarja sopimaton tälle tai jotain. ASIO cache vilkkuu punaselle heti kun träkkäyssoftan laittaa päälle. Ei enää jaksa.

Mulla siis HP:n pöytäkone ja Win7 ihan vaan jos joku miettii moisen äänikortini laittoo niin saattaa olla ongelmia.

Purkki myyntiin ja sisäistä korttia tilalle. Jos ei mee täällä kaverille kellekkään niin tulee tonne wanteet osastolle myyntiin hintaan 70Eur. Niin ja joo huomasin semmosen pienen poikkeaman, että mun purkki on siis Podstudio UX1 ei siis otsikon Toneport, mutta eroja ei liene kummosesti.
passe
10.01.2011 10:12:28
Connor: Mulla siis HP:n pöytäkone ja Win7 ihan vaan jos joku miettii moisen äänikortini laittoo niin saattaa olla ongelmia.

HP:llakin on koneita moneen lähtöön, ei kannata merkkimasentua yhden kokemuksen perusteella. Juuri tuo PC:n osien tsekkaaminen etukäteen vaatii melkoista vihkiytymistä asialle, siinä on hermot koetuksella. Tuuriakin ain vähän tarvitaan..

Musahommia puuhailevien kannattaisi ostella yrityskäyttöön tehtyjä koneita, vaikka sitten vähän käytettynä. Niissä on pääsääntöisesti karsittu pois ne kaikista halvimmat/p*skimmat osat.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Glacius
31.07.2011 11:56:45
Onkos muute UX 1 mahdollista saada Footswitchi kytkettyy ? vai joutuuko siirtyyn tuohon UX 2 malliin?
jra
02.08.2011 00:37:41
Glacius: Onkos muute UX 1 mahdollista saada Footswitchi kytkettyy ? vai joutuuko siirtyyn tuohon UX 2 malliin?

Ei näytä olevan footswitchille liitäntää UX1:ssä:
http://www.thomann.de/fi/media_bdbm … 4445.html?image=1378490&small=1

Tuolla edellä pähkäilin että mistä omassa läppärissä UX2:n kanssa johtuu ajoittainen voimakas white noise -ryöpsäys. Syy taisi sitten lopulta olla se ettei läppärin usb-porttien virta riitä joka tilanteessa UX2:lle. Hommasin kokeeksi kiinan kaupasta tällaisen:
http://www.dealextreme.com/p/cable- … wer-1000ma-usb-2-0-4-port-hub-13526
Tuolla saa kahdesta usb-portista otettua yhteensä 1000mA -virtaa. Nyt on pari kuukautta tullut tuota käytettyä, eikä kertaakaan ole ko. häiriötä enää tullut (ennen tuli vähintään tunnin välein). Saman asian saattaa ajaa myös omalla virtalähteellä oleva usb-hubi, mutta tuo on simppeli ratkaisu, eikä ainakaan tule mitään huonon virtalähteen lisähurinoita. Vertailun vuoksi pistin tilaukseen vastaavan, mutta vielä pykälää yksinkertaisemman piuhan:
http://www.jimmspc-store.fi/tuoteinfo/USB2-16?pid=1312234297678

Ainoa ongelma mikä enää läppärin ja UX2:n yhteispelissä on, on se että koneen sisäinen WiFi -adapteri aiheuttaa risahteluja jos nettiliikennettä on enemmän. Äänittäessä tuo ei ole ongelma, kun koko WiFin voi kytkeä pois, mutta jos haluaisi käyttää UX2:sta äänikorttina myös muuten, niin satunnaisetkaan risahdukset eivät käy laatuun. Tuolle ongelmalle ei taida olla mitään tehtävissä? Uusimmat Intelin WiFi-ajurit on asennettu. UX2:n vika tuo ei ole, koska Dpclat -näyttää satunnaista WiFistä johtuvaa piikkiä vaikka UX2 ei olisi edes kytkettynä.
Glacius
07.09.2011 19:24:14 (muokattu 07.09.2011 19:27:05)
Kirjoitellaas samaan ketjuun vaikkei niin UX1 korttiin enään teksti liitykkään, mutta mites tuossa UX2 tuo footswitch oikeastaan toimii ? montako soundia jaa yhestä footswitchi "sisääntulosta irti" ? ainakin tälläisellä saa esim. sen kaksi säröä käyttöön ( http://www.thomann.de/fi/lead_foot_lfd1.htm ) olen aika vähän käyttänyt noita muuteskin ja ei oo hirveesti tietoo miten nuo edes toimii, mutta mutta... Onnistuukos tälläisellä laitteella samaan esim neljä soundia irti ( http://www.thomann.de/fi/boss_fs6.htm ) jos kytkee tuosta A-paikasta ja B-paikasta piuhat UX2 taakse footswich 1 ja 2 sisääntuloihin... Vai toimiiko tuo koko laite UX2 kanssa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)