djtremolo 28.10.2008 14:01:14 | |
---|
...joka ottoa varten pois päältä?Ei.. Unohda koneen oma äänikortti ja kuuntele soittosi tuon StealthPlugin kautta. Siinä on kuulokeliitin, joka firman mukaan sopii myös annoksi vahvistimelle. "1/8 mini-jack Headphone STEREO OUT (suitable also for Amp/Powered Speaker OUT)" http://www.stealthplug.com/Main.php?prod-SP.php If I seem super human, I have been misunderstood. |
punainenettan 28.10.2008 22:25:47 | |
---|
Eli käytännössä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin käyttää stealthia äänikorttina ja aina kun haluaa äänittää, pitää koneen oma äänikortti ottaa pois käytöstä...? -En muista miten tilutettaan, ku oon kompannu.. |
djtremolo 29.10.2008 10:57:45 (muokattu 29.10.2008 11:02:04) | |
---|
Eli käytännössä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin käyttää stealthia äänikorttina ja aina kun haluaa äänittää, pitää koneen oma äänikortti ottaa pois käytöstä...? Jep. Tämä on se yksinkertaisin, paras ja käytännöllisin tapa. Tuota "ottaa pois käytöstä" pitäisi vielä ehkä tarkentaa: ei sitä olemassaolevaa korttia tarvitse hävittää/disabloida, otat vaan StealthPlugin ASIO-ajurin käyttöön. If I seem super human, I have been misunderstood. |
punainenettan 29.10.2008 21:30:14 | |
---|
Jep. Tämä on se yksinkertaisin, paras ja käytännöllisin tapa. Tuota "ottaa pois käytöstä" pitäisi vielä ehkä tarkentaa: ei sitä olemassaolevaa korttia tarvitse hävittää/disabloida, otat vaan StealthPlugin ASIO-ajurin käyttöön. Hiinäpä se ku ei onnistu muuten kuin ottamalla se Realtek AC97 pois käytöstä. Eli jos en ota kokonaan sitä pois käytöstä. Eli mikä mättää? On asio4allit ja muut kokeiltu. -En muista miten tilutettaan, ku oon kompannu.. |
djtremolo 30.10.2008 10:28:12 (muokattu 30.10.2008 10:34:45) | |
---|
Hiinäpä se ku ei onnistu muuten kuin ottamalla se Realtek AC97 pois käytöstä. Eli jos en ota kokonaan sitä pois käytöstä. Eli mikä mättää? On asio4allit ja muut kokeiltu. Saatanpa olla täysin väärillä jäljillä, mutta tällänen tuli mieleen: Aikaisemmasta viestistäsi päätellen sulla on kaksi ohjelmaa (Tracktion/Reaper) käytössä, joista molemmat on asetettu käyttämään StealthPlugin ASIO-ajuria. Tämä ei kyllä varmaankaan toimi, eli ajuri toimii vain yhdessä softassa kerrallaan. Joissakin ohjelmissa ajurin saa vapautettua ("release asio in background") kun softa ei ole aktiivisena, mutta enpä ole tuollaista tarvinnut aikoihin. En tunne tracktionia ollenkaan, mutta pikaisesti vilkaistuna näyttää vastaavalta kuin reaper. Miksi nämä kaksi on käytössä yhtä aikaa? Itelläni on kolme eri ajuria eri käyttöön, mukaanlukien koneen oma äänikortti asio4allilla ja valitsen niistä jonkun käytettäväksi tarpeen mukaan. Reaper osaa kyllä hoitaa oman osuutensa ajurivaihdoksissa. E: jos tavoite on sekä kuunnella että äänittää stealthplugin kautta, niin asio4allia ei tarvita missään. Eli, jos se jossakin äänitysasetuksissa näkyy valittuna, niin sit on kyllä väärin. Lisäksi, kannattaa ottaa windowsin järjestelmä-äänet pois käytöstä tai ainakin merkata tuolle stealthplugille kohta "Do not map through this device" päälle windowsin ääniasetuksissa. If I seem super human, I have been misunderstood. |
Kalmo 30.10.2008 12:07:45 | |
---|
Eikös se mene toisin päin: ASIO toimii vain yhdellä äänikortilla kerrallaan? Kyllähän Reaperistä voi loikata Media Playeriin yms. tai katsoa .wmv-videoita menettämättä ääntä?? Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
pirkko liimanaama 30.10.2008 15:48:29 | |
---|
Minä taas olen luullut että Asio toimii yhdessä OHJELMASSA kerrallaan? |
djtremolo 30.10.2008 17:50:54 (muokattu 30.10.2008 17:52:56) | |
---|
Minä taas olen luullut että Asio toimii yhdessä OHJELMASSA kerrallaan? Näin se taitaa olla. Siihen liittyy tuo asio-ajurin vapauttaminen monissa ohjelmissa - sen avulla moni ohjelma voi käyttää asio-ajuria ollessaan aktiivisena. Näennäisesti voi olla monta äänisoftaa auki, mutta vain yksi niistä käyttää ajuria vuorollaan. Esim, miksailet raiturissa, ja sitten hyppäät ulkoiseen äänieditoriin editoimaan äänipätkää. Jos molemmat softat käyttävät samaa asio-ajuria, niin taustalle jäävän softan on vapautettava ajuri, muuten tulee konfliktia. Kyllähän Reaperistä voi loikata Media Playeriin Joo, jos (ja kun) media player ei käytä ASIOta. If I seem super human, I have been misunderstood. |
punainenettan 30.10.2008 20:11:09 | |
---|
Pistin tracktionissa, että disable Ik Multi...jne niin alko toimii reaperissa.. Tässä alottelen tätä nauhotteluhommaa niin testailen eri softia, siksi siis 2 eri softaa käytössä..:) -En muista miten tilutettaan, ku oon kompannu.. |
punainenettan 31.10.2008 14:38:15 | |
---|
Nonyt toimii kaikki kuten pitää.. Käyttäjästä johtuvia vikoja oli vain.. No mitäs nyt on tehtävissä, kun tuolla vaikka reaperilla äänittää niin taustalla kuuluu ihme napsuminen? Se on semmoista tietyin välein kuuluvaa.. -En muista miten tilutettaan, ku oon kompannu.. |
djtremolo 31.10.2008 16:24:38 (muokattu 31.10.2008 16:28:02) | |
---|
reaperilla äänittää niin taustalla kuuluu ihme napsuminen? Se on semmoista tietyin välein kuuluvaa.. Omat veikkaukseni ja tässä järjestyksessä: ASIO buffer liian säädetty liian pieneksi (tavoiteltu pientä latenssia). Langattoman verkkosovittimen ja ylimääräisten softien (virusskannerit yms) disablointi voi auttaa. Toinen vaihtoehto on tietenkin talon sähköverkko. Jääkaappi, kahvinkeitin, pesukoneet yms laitteet aiheuttavat häiriöitä, jotka kuuluvat napsumisena jos maadoitukset ei ole kunnossa. Olen myös huomannut, että reaperilla äänittäessä kun raidat kasvavat ruudun oikeaa reunaa kohti ja jossain vaiheessa näyttö rullautuu vasemmalle, niin tässä kohtaa tulee pieni naksu. Mulla tuo vaiva on ollut vain monitoroinnissa, ei itse äänitetyssä äänessä. Katso, liittyykö napsuminen näytön kuvan päivitykseen. Jos liittyy, niin "korjaantuu" ainakin zoomaamalla niin, ettei ruutua tarvitse äänityksen aikana rullata. If I seem super human, I have been misunderstood. |
Tinmo 07.07.2010 15:14:36 (muokattu 07.07.2010 16:06:23) | |
---|
edit: sainkin toimimaan eimitääjeejee |
JPQ 07.07.2010 18:59:59 | |
---|
djtremolo: Omat veikkaukseni ja tässä järjestyksessä: ASIO buffer liian säädetty liian pieneksi (tavoiteltu pientä latenssia). Langattoman verkkosovittimen ja ylimääräisten softien (virusskannerit yms) disablointi voi auttaa. Toinen vaihtoehto on tietenkin talon sähköverkko. Jääkaappi, kahvinkeitin, pesukoneet yms laitteet aiheuttavat häiriöitä, jotka kuuluvat napsumisena jos maadoitukset ei ole kunnossa. Olen myös huomannut, että reaperilla äänittäessä kun raidat kasvavat ruudun oikeaa reunaa kohti ja jossain vaiheessa näyttö rullautuu vasemmalle, niin tässä kohtaa tulee pieni naksu. Mulla tuo vaiva on ollut vain monitoroinnissa, ei itse äänitetyssä äänessä. Katso, liittyykö napsuminen näytön kuvan päivitykseen. Jos liittyy, niin "korjaantuu" ainakin zoomaamalla niin, ettei ruutua tarvitse äänityksen aikana rullata. tällä macissä tuli yhteen raitaan outo napsuminen ja vieläpä niin outo että käyrästä kun katselin lopputuotetta en sitä havainnut mutta soittaessa kuului. no onneksi itse olen reaperista eroon päässyt. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |