Aihe: PT Mbox2 Mini 1 2 | |
---|---|
![]() 29.01.2007 20:13:34 | |
Täällä m.netis asiallista keskustelua/vastausta on lähes mahdotonta saada. Tää on keskustelupalsta, ei kysymys/vastauspalsta. Ei kukaan välttämättä osaa sulle mitään oikeaa vastausta sanoa, heittävät omaa mielipidettään ja sitten karsit niistä itselles sopivan. Mä ehdotan että ostat vaikka tämän: http://www.thomann.de/fi/emu_0404_usb.htm Sitten ostat Reaperin, hinta $39.95 USD, lataat netistä läjän ilmaisia plugareita ja alat vääntämään. Jos tarttet helposti rakentuvia rumputaustoja asiallisilla soundeilla demoillesi, niin osta tää http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=f2bb3c Mun mielestä sä et tarvi mitään Pro Toolsia, muutenkin kannattaa pidättyä ostamasta mitään jos ei tiedä mitä tarvitsee. Eli minimihankinnoilla liikkeelle, kyllä se kokemus sitten osoittaa sulle mitä sä tarviit lisää. Jos ei Reaperilla ja kasalla ilmaisplugareita saa aikaiseksi, niin ei kyllä sitten millään. Se loppu on vaan hifistelyä ja hienosäätöä, ja kuten sanoit, et ole studiota perustamassa, vaan tekemässä demoja ja siihen riittää vähempikin. :) Pistä rahat vaikka mieluummin hyviin mikkeihin kuin liian hienoon ja ylikalliiseen rautaan/softaan, hyvällä lähtösoundilla kun äänität, niin se on yks ja sama mikä raiturisofta sen äänen nappaa. "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 29.01.2007 21:40:17 (muokattu 29.01.2007 21:46:01) | |
Kiitos kaikille jotka ovat viittineet vastata tuohon mun perimmäiseen kysymykseen ja topickkiin. niitä ei montaa ole. Juupas eipäs väittelyt vois hoitaa muualla. Täällä m.netis asiallista keskustelua/vastausta on lähes mahdotonta saada. En tiedä.. V****** tämä taas meni. Pro tools on paska.. behringer rulaa.. Piraatti Cubase on kuningas. Mitä vielä. C kasetti neliraituri kai se pitää olla. Älä nyt hermostu. Tää on ensinnäkin keskustelupalsta ja toiseksi ainakaan me Akin kanssa ei mitään eipäsjuupasta harrasteta vaan keskustellaan ihan hyvässä ja sopuisassa hengessä. Lopulta sun pitää kuitenkin päättää itse ja näistä äänikorteista ja softista on täällä niiiiiin paljon keskusteltu, että haullakin pitäis löytyä paljon aiheesta. Siitä mistä aita on matalin... | |
![]() 30.01.2007 00:01:53 | |
Joo. Anteeks. Joskus vain harmittaa ku kysyt rakentavaa kommenttia/neuvoa asiasta ku asiasta ni asia lähtee siihen juupas eipäs meininkiin. Tosiaan kiitos kaikille niille jotka viitti oikeasti vastata siihen mitä kysyin. Minä tiedostan kyllä sen että ratkasun teen loppukädessä itse mitä hankin. kuvittelin vain että täällä ois joku joka on joskus miettiny samaa ku minä. ja kokemuksen perusteella voisi sanoa mielipiteen. Ja sen olen todellakin huomannut että tämä ei ole kysymys vastaus palsta. En tätä kirjottaisi jos niin olisi. Turhaa avautumistahan tämä on joka ei johda mihinkään. Toivotaan että teillä studioissa on bounssit kohdillaan. | |
![]() 30.01.2007 02:23:21 | |
ainakaan me Akin kanssa ei mitään eipäsjuupasta harrasteta vaan keskustellaan ihan hyvässä ja sopuisassa hengessä. Ja mullekin vallan antoisassa. Kuten olenkin tuonut ilmi, PT ei ole järin tuttu. Olen pahoillani jos kaappasin aihetta liiaksi, tarkoituksena oli tuoda esille omia mietintöjäni tuosta softan valinnasta. Mielestäni tän kaltainen keskustelu antaa enemmän eväitä ekan softan valitsemiseen kuin pelkkien PT-konkareiden kokemukset. Joskus vain harmittaa ku kysyt rakentavaa kommenttia/neuvoa asiasta ku asiasta ni asia lähtee siihen juupas eipäs meininkiin. Tässä aiheessa ei ollut väittelyä, ja mielestäni softien piirteitä on tuotu esille melko monipuolisesti. Jos tällaisesta et saa apua päätöksiisi, ei vika ole foorumissa. kuvittelin vain että täällä ois joku joka on joskus miettiny samaa ku minä. Minä olen. Ja mainitsemistani syistä en sitten päätynytkään Pro Toolsiin. Turhaa avautumistahan tämä on joka ei johda mihinkään. Höpsis! Tän parempaa keskustelua ei tälläkään foorumilla ihan joka päivä edes näe. Toivotaan että teillä studioissa on bounssit kohdillaan. Riippuu softasta. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 | |
![]() 31.01.2007 13:34:53 | |
Reaperia en ole koskaan kokeillut, mutta meikein kaikkiin muihin ohjelmiin on tullut joskus törmättyä, ei tosin välttämättä kaikkein uusimpiin versiohin. Pidän Toollssista sen takia että sen käyttöä ei tarvinnut harjoitella, jutut löytyy sieltä mistä niiden olettaakin löytyvän. Sen mikseri toimii aivan samalla tavalla kuin normaali mikseri. Kaikki äänifileet ovat monoja, kuten missä kuten missä tahansa norminauhurissa. Jos niitä haluaa käsitellä yhdessä, niin ajaa ne ryhmään. Siinä on yksi editointi-ikkuna ja yksi miksausikkuna joissa tehdään kaikki (Logicissa ja (ainakin jossain vanhemmassa) Cubasessa taisi olla ainakin kaksi eri mikseriä, kolme eri editointitasoa ja ties mitä hässäkkää) Offline-bouncen puuttuminen on kyllä kieltämättä outoa, mutta ei se mua kovin paljon häiritse, varsinkin kun muutkin efektit kuin plugarit on kiva saada mukaan miksaukseen. Se on sitäpaitsi juhlallisempaa kun se bounssaus lähtee käyntiin ja biisi alkaa soimaan. Ei-reealiaikaisessa se kauan ja rakkaudella tehty teos tulee parissa sekunnissa, kone ruksuttaa ja palkki ruudulla kasvaa! Tulee tollaisesta tyhjä olo...siinäkö se sitten oli? Jo mainittu latenssikompensaation puute on kyllä rasittava homma... ja se että pre-sendi menee kuitenkin efektien kautta, jos haluaa ne pois niin joutuu automaatiolla laittamaan efektit bypassille. Niin, alkuperäiselle kysyjälle siitä M-boxista: sanovat että siinä ensimmäisessä versiossa oli paremmat Focusriten mikkietuset. Sitten Focusritella ja Digidesignilla loppui yhteistyö, ja uudempaan Mboxiin vaihtui m-audion etuasteet. Näitä parin kanavan äänikortteja on vaikka kuinka paljon, lähinnä kannaa miettiä millä softalla haluu tehdä hommia. | |
![]() 31.01.2007 15:28:30 | |
Näitä parin kanavan äänikortteja on vaikka kuinka paljon, lähinnä kannaa miettiä millä softalla haluu tehdä hommia. Jos olet hankkimassa Macia ja tarkoituksena ei ole tehdä kuin demoja, koneen mukana tuleva Garageband-ohjelma hoitaa hommat hienosti. Helppo käyttää, pluggarit ja synat mukana; soundaa jopa kohtuulliselta. No nonsense-meininkiä. Ja macin line-in on sekin ihan kohtuullinen demoihin, pieni mikseri (behku, mackie, alesis...) siihen eteen vaan. Muutamalla kympillä (tiesikan lisäksi tietenkin) toimiva setuppi. Sitten kun ko. systeemi tulee pieneksi (ja tiedät asioista jo paaaljon enemmän), kannattaa valita joku isommista ohjelmista. Protools, Logic, Cubase ja siihen sopiva audio-interface. Born to lose, live to win! | |
![]() 31.01.2007 17:45:06 (muokattu 31.01.2007 21:57:33) | |
sanovat että siinä ensimmäisessä versiossa oli paremmat Focusriten mikkietuset. Sitten Focusritella ja Digidesignilla loppui yhteistyö, ja uudempaan Mboxiin vaihtui m-audion etuasteet. Eipä niillä ykkösenkään etuasteilla paljoa juhlittu. 40db gainia ja reilu annos suhinakohinaa jo melko aikaisessa vaiheessa... Eipä tosin noi Focusriten edulliset etuset oo muutenkaan vaikutusta tehneet (octoprestä lähinnä kokemuksia). Siitä mistä aita on matalin... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)