Vilhelmus 05.12.2006 13:05:03 | |
---|
Tarkista äänikortin ajuriasetuksista noi resoluutiot kans. Sitä kautta voi Cubasea ohjata ihan automaagisesti, ja käsittämättömästi. Tein toki senkin heti, ei tuntuisi mikään olevan vialla. Ja mitään tosiaan en ole muuttanut. Tänks kuitenkin. Täytynee ehkä uudelleenasennella tms. |
kivi 05.12.2006 13:28:56 | |
---|
Tein toki senkin heti, ei tuntuisi mikään olevan vialla. Ja mitään tosiaan en ole muuttanut. Tänks kuitenkin. Täytynee ehkä uudelleenasennella tms. Ootko katsonut onko Windowsin alla pyörivien prosessien määrässä jotain outoa (ihan siis CtrlAltDel) tai uutta? Huutaako CPU tuskaansa? Yks helppo tapa jumittaa - ja vaikea bongata - on avata joku über-raskas plugari tuplaikkunassa ja sitten vaihtaa näyttösetuppia (vaihtuu joskus itsekin) niin että vehje jää työpöydän ulkopuolelle. Mulla oli joskus jossain Autotunet ja muut DirX:t pysyvästi ikkunan ulkopuolella mutta sessiossa mukana. Viikon kai se kinnasi, ja mä mietin eri ratkaisuja pääni puhki. Kymmenennellä eri resoyhdistelmällä (ja joka kerta venytellen ikkunat täysille) lopulta ponkaisi tuttua laatikonkulmaa esiin laidasta. |
Vilhelmus 05.12.2006 13:37:23 | |
---|
Ootko katsonut onko Windowsin alla pyörivien prosessien määrässä jotain outoa (ihan siis CtrlAltDel) tai uutta? Huutaako CPU tuskaansa Jeeh, en huomannjut mitään ja prosessorin käyttö ihan normaalinollilla. Mulla oli joskus jossain Autotunet ja muut DirX:t pysyvästi ikkunan ulkopuolella mutta sessiossa mukana. Viikon kai se kinnasi, ja mä mietin eri ratkaisuja pääni puhki. Kymmenennellä eri resoyhdistelmällä (ja joka kerta venytellen ikkunat täysille) lopulta ponkaisi tuttua laatikonkulmaa esiin laidasta. Hoho, kaikkea sitä! Vilkaisen vielä kerran tuonkin, mutta nyt tuntuu joku muu kiikastavan. |
Torniojaws 05.12.2006 14:58:54 (muokattu 05.12.2006 15:00:21) | |
---|
Yks helppo tapa jumittaa - ja vaikea bongata - on avata joku über-raskas plugari tuplaikkunassa ja sitten vaihtaa näyttösetuppia (vaihtuu joskus itsekin) niin että vehje jää työpöydän ulkopuolelle. Mulla oli joskus jossain Autotunet ja muut DirX:t pysyvästi ikkunan ulkopuolella mutta sessiossa mukana. Viikon kai se kinnasi, ja mä mietin eri ratkaisuja pääni puhki. Kymmenennellä eri resoyhdistelmällä (ja joka kerta venytellen ikkunat täysille) lopulta ponkaisi tuttua laatikonkulmaa esiin laidasta. Tuohon on muuten käytännössä kaikissa sisäkkäisiä ikkunoita käyttävissä Windows-ohjelmissa sisäänrakennettu apukeino (ja varmasti Mac/Linux/muissakin). Eli siellä ylävalikoissa on yleensä viimeisenä tai toiseksi viimeisenä View-valikko ("Näkymä" tai "Näytä" taitaa olla suomeksi). Sieltä sitten valitset sellaisen kuin "Cascade" tai "Cascade ___" (View/Windows, voi olla monella nimellä). Sillä ohjelma järjestää kaikki ikkunat sillä hetkellä näkyvään näyttöalueeseen. Erityisesti tarkoitettu juuri tuohon ongelmaan kun ikkunat jäävät uloittumattomiin. |
Juntunen 05.12.2006 15:47:37 (muokattu 05.12.2006 15:51:42) | |
---|
Ehei.. vaikka tekisi uuden yhden raidan projektin niin sama tahmaus. En tajua sitten alkuunkaan. Koklaas asentaa uudestaan mokomaa. EDIT: Mulla oli joskus jossain Autotunet ja muut DirX:t pysyvästi ikkunan ulkopuolella mutta sessiossa mukana. Viikon kai se kinnasi, ja mä mietin eri ratkaisuja pääni puhki. Kymmenennellä eri resoyhdistelmällä (ja joka kerta venytellen ikkunat täysille) lopulta ponkaisi tuttua laatikonkulmaa esiin laidasta. Voi juma. En oo ollenkaan hoksannu ajatellakkaan, että nuo näkymättömissä olevat plugari-ikkunat söisivät tehoa. Itteä ärsyttää suunnattomasti, etten saa plugari-ikkunaa tilaan always on top, jolloin voisin säätää samalla projektia plugarin pysyessä päällimmäisenä. Aina kun napsauttaa projektia, häviää plugari-ikkuna projekti-ikkunan taakse ja unohtuu kuluttamaan CPU:ta.. Tykkään käyttää aina projekti-ikkunaa täydellä ruudulla. SE-versio siis käytössä. |
kivi 05.12.2006 21:22:45 | |
---|
Tuohon on muuten käytännössä kaikissa sisäkkäisiä ikkunoita käyttävissä Windows-ohjelmissa sisäänrakennettu apukeino (ja varmasti Mac/Linux/muissakin). Eli siellä ylävalikoissa on yleensä viimeisenä tai toiseksi viimeisenä View-valikko ("Näkymä" tai "Näytä" taitaa olla suomeksi). Sieltä sitten valitset sellaisen kuin "Cascade" tai "Cascade ___" (View/Windows, voi olla monella nimellä). Sillä ohjelma järjestää kaikki ikkunat sillä hetkellä näkyvään näyttöalueeseen. Erityisesti tarkoitettu juuri tuohon ongelmaan kun ikkunat jäävät uloittumattomiin. Noin sä neuvoit silloinkin. Ei toiminut. :-D |
BotneLapio 06.12.2006 13:52:59 | |
---|
Itteä ärsyttää suunnattomasti, etten saa plugari-ikkunaa tilaan always on top, jolloin voisin säätää samalla projektia plugarin pysyessä päällimmäisenä. Aina kun napsauttaa projektia, häviää plugari-ikkuna projekti-ikkunan taakse ja unohtuu kuluttamaan CPU:ta.. Nyt en ole varma SE-versiosta, mutta vois kuvitella, että sielläkin on sama asetus. Eli: File -> Preferences -> VST -> Plugins -> ruksi kohtaan Plug-in editors "always on top". Näin aina, kun avaat jonkun plugarin editointi-ikkunan, on se "always on top" -muodossa. -=Botnee!!=- |
Juntunen 07.12.2006 09:58:16 | |
---|
Nyt en ole varma SE-versiosta, mutta vois kuvitella, että sielläkin on sama asetus. Eli: File -> Preferences -> VST -> Plugins -> ruksi kohtaan Plug-in editors "always on top". Näin aina, kun avaat jonkun plugarin editointi-ikkunan, on se "always on top" -muodossa. Tarkastanpas heti kun pääsen kotio. Kiitos vinkistä. |
Vilhelmus 07.12.2006 12:14:33 | |
---|
Tiedoksi muuten, että oma ongelmani selvisi. Tarkistin vielä kerran jo tarkistamani "device setupin" Cubasesta ja siinä olin kämmännyt, enkä ollut huomannut normiajureiden vaihtumista Asio Multimediaksi. Ilmeisesti kerran tilttaaminen oli asetukset laittanut vituilleen. Nyt toimii. Kiitos vaan auttaneille. |